Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Miten saa ton pakkiksen sähköpostin toimimaan mailissa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miks mulla katoaa Safarissa Bookmarkbarista noita kirjanmerkkejä? Aina välillä katoaa 3-7 kirjanmerkkiä siitä ja kun lisään kaikki uudestaan, niin taas viikon tms. jälkeen taas katoaa 3-7 kirjanmerkkiä. Alkaa vituttaan..

No niin ja taas apua tarvittais,tuli ostettua tollanen panasonicin TZ7 ton järkkärin kaveriksi ja tuossapa on toi parempi laatunen videokuvaus muotoa avchd lite ja nyt ongelma on että en saa tällä macillä noita kateltuu,tai saan imovie (08) kyllä ton näyttää suoraan kortilta mutta en saa sillä siirrettyä noita minnekään. toi `09 versio noita ilmeisesti jo osais käsitellä mutta onko kellään mitään muita rakaisuja, että noita pystyy kattelemaan.Mulle riittäis että ihan vaan otetut clipit pystyisin hyvälaatuisena toistamaan mitään muuta ei tarttis.Toi motion jpeg kyllä näkyy normalisti mutta oli mun silmään jonkinverran heikko laatuisempaa,kyllähän noista netissä jotain juttua on mutta toi kielipää-----

Mitenkäs tuo Time Machine käytännössä pelittää? Pysyykö siinä tallessa kaikki, mitä koneella on? Alussa se ilmeisesti kopioi kaiken ja sen jälkeen kirjaa muutkosia? Kopioiko se automaattisesti iPhoton ja iTunesin kirjastot talteen? Kun siirtyy tarkastelemaan varmuuskopioita, se ei anna selata kotikansion tiedostoja kuin nykyisestä. Kun yrittää tarkastella vanhempia, näyttää Time Machine ainoastaan Macintosh HD:n ja sieltä edelleen "käyttäjät"-kansiosta jaetun, mutta ei omia...

Toinen kysymys liittyen Time Machineen: onnistuuko sellainen kombo, että liittäisi langattomaan reitittimeen ulkoisen kovalevyn? Ja sitten TM voisi tehdä kopsujaan? Ja mikä olisi sellainen laite?

Time Machinella pystyy verkkolevylle tekemään kopiot, jos verkkolevyllä on afp-jako. Samba-jakoon en ainakaan itse ole pystynyt ajamaan mitään varmistuksia TM:llä.

MacBookin ja iPhonen molempien mukana tuli tuollainen pieni sovitin virtalähteeseen. Olen menossa reissuun enkä viitsisi ottaa MacBookin pitkää kaapelia mukaan, mutta olen hävittänyt sen pienen sovitinplugin. Ovatko nämä keskenään yhteensopivia, eli voinko käyttää iPhonen mukana tullutta miniplugia MacBookin virtalähteen kanssa?

MacBookin ja iPhonen molempien mukana tuli tuollainen pieni sovitin virtalähteeseen. Olen menossa reissuun enkä viitsisi ottaa MacBookin pitkää kaapelia mukaan, mutta olen hävittänyt sen pienen sovitinplugin. Ovatko nämä keskenään yhteensopivia, eli voinko käyttää iPhonen mukana tullutta miniplugia MacBookin virtalähteen kanssa?
En oo nyt 100% varma mitä tarkotat, mutta siis mun MacBookin mukana kun tuli kaksi tollasta töpselipäätä. Toinen josta lähtee vielä virtalähteestä johto ja toinen joka tulee suoraan virtalähteestä seinään. Noh joskus kun ostin sen 2g iPhonen jenkeistä niin siinähän oli tietty se jenkkipistorasiaan sopiva liitin mukana. Laitoin sen tilalle ton lyhyemmän MacBookin pään kun näytti olevan täysin yhteensopivia ja jätin pidemmän kiinni MacBookiin. Ihan moitteettomasti latailee se iPhone tolla MacBookin mukana tulleella töpselillä jos nyt sitä tarkoitit.

Eikö ole enää kuin yksi malli Macbookia? Eli alumiini MB on poistunut valikoimista, vai oliko sellaista alunperinkään?

Nyt meni hermot! Nimittäin hiiren kiihdytyksen kanssa! Pari kk:ta mäkki ollu tulilta remontin takia ja käytössä ainoastaan työpaikan puucee. Nyt koitan mäkillä tehdä hommia, mutta hiiren kiihdytyksen takia, jos meinaa kursorilla johonkin osua, niin pitää forkku krampissa koittaa hiirtä liikutella! Eli kysymys kuuluu, että voiko tuota kiihdystystä säätää muualta kuin universal access:n alta (initial delay ja maximum speed tod näk). Ja eikös uudet asetukset pitäis tulla voimaan kun loggautuu uudestaan koneelle? Tuntuu ettei mtn muutosta tapahdu vaikka kuinka noita kahta ed. mainuttua kohtaa veivailisi edestakaisia!! SAATANANSAATANA!

Kaks Vee MacBook Pro rupesi mullittelemaan taannoin ja korjausarvion jälkeen emolevy oli sanonyt OFFS. Propection planiä en omista, kun koin sen rahastamiseksi. Tai rahastusta ja rahastusta, jos emolevyn korjaus maksaa 1000€ :)

Lähetin Applelle reklamaatiota, notta tämä ei vetele, että koneet hajoo.

Onko muilla ollu Applen kanssa ks. ongelmia ja ootteko saanu jotain Applelta hyvitystä?

Kaks Vee MacBook Pro rupesi mullittelemaan taannoin ja korjausarvion jälkeen emolevy oli sanonyt OFFS. Propection planiä en omista, kun koin sen rahastamiseksi. Tai rahastusta ja rahastusta, jos emolevyn korjaus maksaa 1000€ :)

Millaisia ongelmia emossa? MacBook Pro -mallistoon pääsi livahtamaan viallisia NVIDIA GeForce 8600M GT -piirejä... jos kyse on tuon piirin aiheuttamasta ongelmasta, takuuaika on silloin 3 vuotta (Apple laajensi takuun jälkikäteen). Viallisia piirejä on toukok. 2007 – syysk. 2008 välillä valmistetuissa koneissa.

Apple Support: MacBook Pro: Distorted video or no video issues

Millaisia ongelmia emossa? MacBook Pro -mallistoon pääsi livahtamaan viallisia NVIDIA GeForce 8600M GT -piirejä... jos kyse on tuon piirin aiheuttamasta ongelmasta, takuuaika on silloin 3 vuotta (Apple laajensi takuun jälkikäteen). Viallisia piirejä on toukok. 2007 – syysk. 2008 välillä valmistetuissa koneissa.

Apple Support: MacBook Pro: Distorted video or no video issues

Juu, tiedän asian mutta ei onnannu eli vika on emolevyssä jonkun Mac-huollon mukaan. Nöyrästi pyysin armoa Applelta tuon korjauksen suhteen. Kattoo mitä vastaavat.

Asensin juuri uusimman security updaten ja safarin päivityksen 4.0.3 - nyt ei Safari enää käynnisty! Kaatuu heti alkuunsa, eikä "avaa uudelleen" edes asetusten nollauksen kanssa auta mitään.

Mikä neuvoksi?

Asensin juuri uusimman security updaten ja safarin päivityksen 4.0.3 - nyt ei Safari enää käynnisty! Kaatuu heti alkuunsa, eikä "avaa uudelleen" edes asetusten nollauksen kanssa auta mitään.

Mikä neuvoksi?

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "asetusten nollauksella"?

Kokeile luoda koneelle uusi käyttäjätunnus ja kokeile Safarin avaamista siellä – jos Safari toimii, softa on OK ja ongelma on tod.näk. joko asetustiedostoissa tai välimuisteissa (voi olla myös plugineissa). Raportoi kuinka käy, ja voin neuvoa sitten eteenpäin...

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "asetusten nollauksella"?

Kokeile luoda koneelle uusi käyttäjätunnus ja kokeile Safarin avaamista siellä – jos Safari toimii, softa on OK ja ongelma on tod.näk. joko asetustiedostoissa tai välimuisteissa (voi olla myös plugineissa). Raportoi kuinka käy, ja voin neuvoa sitten eteenpäin...
Kun pari kertaa on klikannut "avaa uudelleen", se tarjoaa "nollaa asetukset ja avaa uudelleen". Eli en konkreettisesti itse tee mitään.

Luin, että nuo addonit/pluginit saattaisivat ongelmat aiheuttaa, mutta en pääse niitä poistamaan, kun safarin asetuksiin ei pääse. Eikä finder niitä löydä. Adblock ja joku muu addon on käytössä. Sitten lisäksi plugineina flip4mac jne.. Ne löytyy kirjastosta.

Kun pari kertaa on klikannut "avaa uudelleen", se tarjoaa "nollaa asetukset ja avaa uudelleen". Eli en konkreettisesti itse tee mitään.

Luin, että nuo addonit/pluginit saattaisivat ongelmat aiheuttaa, mutta en pääse niitä poistamaan, kun safarin asetuksiin ei pääse. Eikä finder niitä löydä. Adblock ja joku muu addon on käytössä. Sitten lisäksi plugineina flip4mac jne.. Ne löytyy kirjastosta.

OK, tuo "nollaa asetukset ja avaa uudelleen" -ikkuna ei ole mulle tuttu, joten en nyt tiedä mitä se tekee... mutta aloitetaan sillä, että mene kansioon ~/Library/Caches/com.apple.Safari/ ja poista siellä olevat tiedostot/kansiot.

(Kokeilitko jo, saako toisella käyttäjätunnuksella Safaria käyntiin? Se olisi helpoin tapa testata, että itse softa on kunnossa.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom