Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Mites noi päivitykset saa automaattisiksi niin, että ne vaan asentuu tuolla taustalla, ilman, että pitää kliksutella kaiken maailman hyväksyn juttuja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eikö iSync hoida hommaa iCalin kanssa?

Kokeilin tuota iSyncia muttei se tuntunut saavan yhteyttä kännykkään. Applen sivuilta kun tarkistaa nii k800(meikäläisestä vanhempi malli) löytyy kyllä tuettujen mallien listalta mutta tätä k810:tä ei.

Onko siis jotain muuta vastavaa kalenteri/syncronointi ohjelmaa jolla tuon saisi hoidettua, vai pitääkö säästää rahat iphoneen?

Kokeilin tuota iSyncia muttei se tuntunut saavan yhteyttä kännykkään. Applen sivuilta kun tarkistaa nii k800(meikäläisestä vanhempi malli) löytyy kyllä tuettujen mallien listalta mutta tätä k810:tä ei.

Onko siis jotain muuta vastavaa kalenteri/syncronointi ohjelmaa jolla tuon saisi hoidettua, vai pitääkö säästää rahat iphoneen?

Eikohan tuo ihan iSync:lla onnistu. Kuuklettelet vaan lisapalikan siihen, ite ainakin sain W880i:n synkkauksen toimimaan silleen.

Mulla onkin nyt oikein tietotekninen viikko!
Eli ostin tulostimen Samsung ML-1630 ja kytkin sen Airport Expressiin. Mäkkiin se asentui ongelmitta mutta PC:llä ongelmia on asennuksen jälkeen, eli tulostus ei toimi.
PC:lle asensin sen näillä ohjeilla:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003072510530643

Tulostus kaatuu erroriin, pc ei kerro mikä errori, se vain ei tulosta.

Mäkillä (MBP) tulostus toimii vain kerran, kokeilin myös tätä:
http://www.omenamehu.org/index.php/topic,12656.msg611168.html#msg611168

Mutta en saa valittua oikeata ohjainta, jotain Samsungeja tuolla listassa on mutta ei tuota omaani. Kokeilin myös laitteen mukana tulleelta cd:ltä etsiä tuota, ei auttanut. Generic Postscript Driver on ainoa minkä tuossa voi valita eikä sillä tulostus toimi.

Mulla onkin nyt oikein tietotekninen viikko!
Eli ostin tulostimen Samsung ML-1630 ja kytkin sen Airport Expressiin. Mäkkiin se asentui ongelmitta mutta PC:llä ongelmia on asennuksen jälkeen, eli tulostus ei toimi.
PC:lle asensin sen näillä ohjeilla:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003072510530643

Tulostus kaatuu erroriin, pc ei kerro mikä errori, se vain ei tulosta.
Mäkin ongelma ratkesi kun asensin uudet ajurit Samsungin sivulta ja buuttasin(!) mäkin.
Tällä ohjeella siis:
http://www.omenamehu.org/index.php/topic,12656.msg611168.html#msg611168

PC ei toimi edelleenkään...

Korvaako takuu rungon murtumiset? Mulla on palanen lohjennut tosta ala-kulmasta ja näyttää lisää lohkeilevan.

Vasemmasta nuoli-näppäimestä alas päin, samalla tasolla kulmassa, "ei kiiltävää":david:. Sieltä toi palanen lohjennut.

Korvaako takuu rungon murtumiset? Mulla on palanen lohjennut tosta ala-kulmasta ja näyttää lisää lohkeilevan.

Vasemmasta nuoli-näppäimestä alas päin, samalla tasolla kulmassa, "ei kiiltävää":david:. Sieltä toi palanen lohjennut.
Korvaa. Mulla poika tiputti Macbookin lattialle ja sain takuuseen uuden topcasen koneeseen.

Kyseessä varmaan MacBook valkoinen ja näppäimistön etuosan muovi on lohjennut. Applella on jatkettu takuuohjelma näiden kanssa...

Valkonen macbook. Miten kauan kesti ennenkun saitte koneen takasin?

Jos vemppaatte asetuksia (albumin nimi, albumin kuvitus manuaalisesti tmv.) iTunesissa levylliselle kappaleita niin kuuluuko tunesin ruksuttaa tapahtumaa hetken, ehkä 5 sekuntia?

Jos vemppaatte asetuksia (albumin nimi, albumin kuvitus manuaalisesti tmv.) iTunesissa levylliselle kappaleita niin kuuluuko tunesin ruksuttaa tapahtumaa hetken, ehkä 5 sekuntia?

iTunes tallentaa tehdyt muutokset suoraan musiikkitiedostoihin, joten hetken se ruksuttaa. (Jos muutokset talletettaisiin pelkkään tietokantaan, se kävisi toki nopeammin). Esim. albumin nimen muutoksen yhteydessä iTunes järjestää tiedostot toiseen ("toisennimiseen") kansioon, koska musiikkikirjasto on järjestetty artistin ja albumin nimen mukaisiin kansioihin. Eli tuon ruksutuksen aikana iTunes muokkaa omaa tietokantaansa, musiikkitiedostojen tageja, tiedostojen nimiä ja kansioiden nimiä.

Juu tosiaan ämppärin iconissahan näkyy kansikuva. Mulla ei kopio musiikkeja iTunes, kun otin sen pois.
En näe mitään hyötyä tiedostojen kopioimisesta samalle levylle, tai sitten tuon takana on joku ovela ajatus mikä ei ole ikinä valjennut.

Hyvä juttua ettei oo koneen hitaudesta kiinni tuo ruksuttaminen sitten.

Valkonen macbook. Miten kauan kesti ennenkun saitte koneen takasin?
Noin 6h taisi kestää. Topcase tilattiin valmiiksi MacHuoltoon ja soittivat kun se oli tullut. Vein koneen aamulla työmatkalla huoltoon ja iltapäivällä soitettiin, että kone olisi valmis noudettavaksi.

Juu tosiaan ämppärin iconissahan näkyy kansikuva. Mulla ei kopio musiikkeja iTunes, kun otin sen pois.
En näe mitään hyötyä tiedostojen kopioimisesta samalle levylle, tai sitten tuon takana on joku ovela ajatus mikä ei ole ikinä valjennut.

Hyvä juttua ettei oo koneen hitaudesta kiinni tuo ruksuttaminen sitten.

On siitä se etu jos joskus hommaat uutta konetta on kaikki musat nätisti samassa kansiossa kaikkineen. Lisäksi ämpärit ovat nätisti yhdessä ainoassa paikassa fiksusti kansioituina eivätkä ympäri konetta. Jos jostain ulkoiselta kovolta lisäät musaa kirjastoon, niin ei tarvitse musiikkia soittaessa olla kyseisen levyn päällä/kiinni jne jne jne...

Juuri tuollaisessa tapauksessa hyvä keksintö, mutta kuten mullakin on omissa kansioissaan oikein tagitettu ja oikein nimetty ämppärit eikä sikinsokin pitkin levyä. Menee pari sataa albuumia näpsästi tähän 300-kiloselle kovolle niin ei varman tuu ulkopuolelta lisäiltyä. Ton saa kuitenkin päälle sitten, jos tulee tarvetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom