Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Mites pääsee parhaiten katsomaan, että mikä Macin HD:n oikein täyttää? Kun katson Finder/Macintosh HD:stä kansioiden yhteensä viemän tilan (kansio kerrallaan ja lasken yhteen), saan about 30G tavaraa. Kuitenkin HD:n tietojen perusteella on tilan tarve yhteensä 60G. On pieni kovo, joten turhista tarttis ehdottomasti päästä eroon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin äkkiä tuli mieleen että mahtaisko iTunes/iTunes Music kansio olla täynnä musiikkia? Eikö itunesiin lisättävät biisit tavallaan ole kaksi kertaa koneella, esim. kansio ulkoisella kovalevyllä, sitten kun lisää biisit itunesiin, niin ne ilmestyvät sinne Documents/Music/iTunes/iTunes Music kansioon..

iTunes tosiaan vakiona kopioi kaikki musat omaan kansioonsa, ainakin itse joskus pari vuotta sitten muistan näin käyneen. Onneks sai asetuksista tuon pois, alkohan siinä tila hupenemaan kun iTunes kopioi 15gt musaa omiin kansioihinsa. :jahas:

Nyt kaipailisin Mini miehiltä kokemuksia vehkeistään :D
Tarkoituksena olisi käyttää sitä Sampan 32" töllön kanssa.

- Tuleeko ongelmia 1366x768 resoluution kanssa?
- Kone tulisi leffa/nettikäyttöön joten tehot lienevät riittävät?
- Onko Minejä jouduttu paljon lähettämään huoltoon?

Nyt kaipailisin Mini miehiltä kokemuksia vehkeistään :D
Tarkoituksena olisi käyttää sitä Sampan 32" töllön kanssa.

- Tuleeko ongelmia 1366x768 resoluution kanssa?
- Kone tulisi leffa/nettikäyttöön joten tehot lienevät riittävät?
- Onko Minejä jouduttu paljon lähettämään huoltoon?

Meilla on vanha g4 mini käytössä ja se jaksaa pyörittää 720p kamaa jotenkin (tuuletin käy)
kone on normaali käytössä täysin äänetön ja vaikka tuuletin pyörii niin ääni vastaa normi pc:tä idle rasituksella
Meillä kone on ollut käytössä uudesta lähtien ilman minkään sortin ongelmia.

vielä jos joku vastaisi että pyörittääkö nyky macbookit 1080p videota

:wall: ja :wall: ja vielä kerran :wall:

Ongelma; videotiedosta ei avaudu.

Ihan sama vaikka muut videot ei skulais ikuna, niin miks helvetissä tää yksi ainut video ei suostu pyörimään!?!?!?!? :wall:

Mulla on siis Alizeen video imutettuna jostain netistä. Tai siis frendi sen imutti, kolmesta eri paikasta, kolmena eri versioina. Video muistitikulle, ja siirto mun koneelle, ja BAM! Ei pyöri. Näkyy eka sekuntti, ja sit jumittuu siihen. Ei toimi VLC:llä, ei iTunesilla, ei Quicktimella, ei millään!!!

Nyt saa auttaa miestä sillankaiteella.

Kyllä ja kyllä. On imutettu nyt kolme eri kertaa ja eri paikoista, ja joka kerta tekee saman. Vaikka siirtäis ton tikulla olevan tiedoston frendin puuceehen, niin siinä skulaa samantien.

OI JUMALAUTA MINKÄ ÄÄNEN MÄKKI ÄSKEN PÄÄSTI

Meinas valahtaa paskat houzuun koska 1) about koko talo heräs 2) omat korvat särkyi

Oli siis mikilliset kuulokkeet kiinni ja nappasin ne pois, kamala matalalta (mutta korkealta) lähtevä ääni tuli kuin laatikon sisältä ja kesti n. pari sekuntia. Äänet oli melkein täysillä ja mikin volumekin oli suht korkea. Mikin kun mutettaa niin tuota ääntä ei tuu vaikka olis äänet täysillä, muuten tulee. Testasin vielä uudestaan ! hahah.

Löytyykö macille mitää ilmaista softaa millä pystyisi lukemaan usenetin uutisryhmiä?

Moni taitaa olla jotain shareware-kamaa, mutta ainakin Thunderbird on ilmainen. Ja tietysti kaikki vanhat merkkipohjaiset UNIX-maailman nyyssilukimet. Itse olen viimeksi tainnut käyttää slrn:ää.

Edit: OSXNews näyttää ihan mukavalta - ainakin sikäli, että se näyttää Ompun Maililta josta tykkään postiohjelmana enemmän kuin Thunderbirdistä. En ole kokeillut kuitenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom