Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän ongelmia safarin kanssa. Saa aina taistella ebayssa että saa sivut auki, joskus joutuu refreshailemaan kymmenenkin kertaa että suostuu avaamaan. Mistähän johtuu? Onko ebayssa jotain epäkelvottomasti koodattua dataa?

Safari ei voi avata sivua.
Safari ei voi avata sivua ”http:/shop.ebay.co.uk/items/jotainshittiäjapitkäurl”. Virhe: ”raakadataa ei voida purkaa” (NSURLErrorDomain:-1015) Valitse Safari-valikosta Raportoi bugeja Applelle, mainitse virhenumero ja kuvaile, mitä teit ennen kun viesti tuli näkyviin.

... Safari ei voi avata sivua ”http:/shop.ebay.co.uk/items/jotainshittiäjapitkäurl”. Virhe: ”raakadataa ei voida purkaa” (NSURLErrorDomain:-1015) Valitse Safari-valikosta Raportoi bugeja Applelle, mainitse virhenumero ja kuvaile, mitä teit ennen kun viesti tuli näkyviin.

"NSURLErrorDomain" kuulostaa siltä, että "vika" olisi URL:ssä, olisiko käytetty varattuja (reserved) merkkejä väärässä paikkaa tai olisiko linkin encode väärin?

Safari ei kanssa aukaise kaikkia kuvia, mitkä esimerkiksi aukeaa tuliketulla. Olen muokannut asetuksia, mutta tuloksetta?

Tuleeko mieleen linkkiä jonka voisit heittää malliksi? Ongelmia tulee esimerkiksi silloin, kun palvelin palauttaa headereissa väärän Content-Type -kentän. Toinen ongelmien aiheuttaja voisi olla korruptoitunut profiili, Firefox käsittääkseni skippaa kaikki profiilit mutta Safari ei.

Safari on muuten ihan OK selain, ja itseasiassa käytän sitä pääselaimena nykyään. Firefoxia käytän, jos jotkin asiat ei Safarissa skulaa. Mutta, mutta... nuo imageshackiin (vai mikä nyt olikaan) linkatut kuvat tällä palstalla näyttää vain kysymysmerkkiä ja firefoxissa ne taisivat olla niitä sammakkoja mitä sivustolla näkyi kuvien sijaan. Firefoxissa homman sai korjattua sillä about:configin kautta tehtävällä asetuksella. Onko Safarissa mitään samankaltaista, jossa pääsisi twiikkaamaan selainta vähän perusteellisemmin?

Niin ja olen jollain ihmeen ilveella saanut flip4mac/safari-yhdistelmällä Windows Media streamit näkymään selaimessa. VLC:n browser pluginilla videostreamit pätki niin pahasti, ettei sitä voinut käyttää. Nyt kuitenkin kysymys: saako nämä streamit full screeniksi tarvittaessa kun se video on embedattuna sivuun? Vähän samaan tapaan kuin Windows Media Playerillä right-click -> zoom -> enter full screen tai jotain vastaavaa. Vai pitääkö vain avata streami omaan quicktime-ikkunaan, jotta saisi sen full screeniksi?

Mites Mäkit pelittää mikrosotin activesyncin kanssa? Joku kertoili ettei esim. HTCn tuotteet oikein tykkää mäkeistä. Kellään kokemuksia? Saako noita naitettua keskenään?

Mites Mäkit pelittää mikrosotin activesyncin kanssa? Joku kertoili ettei esim. HTCn tuotteet oikein tykkää mäkeistä. Kellään kokemuksia? Saako noita naitettua keskenään?
Itsekin olen tätä selvitellyt, mutta ilmeisestikin Windows Mobile toimii Macin kanssa vain maksullisten ohjelmien avustuksella, ja niiden hinnat ovat sen verran korkealla, että en ole niitä viitsinyt edes kokeilla.

Itselläni HTC ja Mac... Tosiaan maksullinen ohjelma tarvitaan, eli 'Missing sync for Windows Mobile'. Ei paljoa maksanut. Lisäksi en saanut mitenkään järkevästi toimimaan nettiyhteyttä bluetoothin kanssa, joten käytän WMWifirouteria, kun olen tien päällä.

Näkyisi olevan jotain häikkää vielä 6.1 version kanssa... hmmmm

EDIT: 39dollaa hintana tuolle jossain.

Mikä olisi hyvä cd/dvd-polttosofta Macille? Ainoa, mitä olen tästä löytänyt on Disk Utility ja sillä pystyn vain polttelemaan imageja levylle.
Paras, joskaan ei halvin, on Roxio Toast.

Toki CD/DVD-poltto pitäis onnistua ilmankin. CD:t saat poltettua suoraan iTunesista.

Tervehdys!

Tänään sitten päätin astella paikallisen mac-kauppiaan ovesta sisään ja kävin ihastelemassa 24" imäkkiä. Perkl. olin lentää perseelleen ku huomasin miten iso se on verrattuna nykyiseen 17" puuceen näyttöön :D

Pistin sen halvemman mallin 24" imacista tilaukseen, loppuviikosta pitäisi tulla. Mulle heräs vaan kysymys, mitenkäs päivittelen tuon muistin täyteen? Ohjeita ja mahdollisesti linkki/oikean muistipalikan nimi kiitos ^^

Myyjä pelotteli että takuu voi loppua jos asentelen sisään jotain omaa, onko tosiaan näin? Oli miten oli, tungen ne täydet 4gt sinne silti.

Tervehdys!

Tänään sitten päätin astella paikallisen mac-kauppiaan ovesta sisään ja kävin ihastelemassa 24" imäkkiä. Perkl. olin lentää perseelleen ku huomasin miten iso se on verrattuna nykyiseen 17" puuceen näyttöön :D

Pistin sen halvemman mallin 24" imacista tilaukseen, loppuviikosta pitäisi tulla. Mulle heräs vaan kysymys, mitenkäs päivittelen tuon muistin täyteen? Ohjeita ja mahdollisesti linkki/oikean muistipalikan nimi kiitos ^^

Myyjä pelotteli että takuu voi loppua jos asentelen sisään jotain omaa, onko tosiaan näin? Oli miten oli, tungen ne täydet 4gt sinne silti.

Ei lopu takuu kun muistit vaihdat. Tämä on fakta.

Tästä 4 gigaa muistia iMaciin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0425

Ohjeet muistin vaihtoon: http://support.apple.com/kb/HT1423

Hei pakko kysästä, teinkös kovin tyhmästi? tarjolla oli käyttämätön 2,4ghz 24" malli, myyjä sanoi että saan mukaan ilife08:n. yht. hintaa 1399e.

Tilasin kuitenki 24" uuden mallin jossa 2,8 ghz prossu ja 2gt muistia (jotka tosin vaihtaisin joka tapauksessa poies ku päivittäisin 4gt) h: 1599e.

Onko tossa prossun tehoissa suurta eroa? Kerkeisin vielä vaihtaa, kannattaisko?

Päätarkotus kuvien muokkaus. Säästyvillä rahoilla voisin ostaa vaikka piirtopöydän :P

Hei pakko kysästä, teinkös kovin tyhmästi? tarjolla oli käyttämätön 2,4ghz 24" malli, myyjä sanoi että saan mukaan ilife08:n. yht. hintaa 1399e.

Ei voi sanoa että tyhmästi mutta ilman testiohjelmia et nopeudessa mitään eroa havaitse.
Jos kuvien muokkauksella tarkoitat valokuvia niin Aperture sitten mukaan.

Photoshoppia käyttelen, huomaako sen suhteen eroa?

Mut onks uudessa mallissa mitään muuta parempaa kuin prossu? komponentit samaa shaibaa jne?

Suositut

Back
Ylös Bottom