Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Kauhea mäkkikuume senkun pahenee, mutta on pieni ongelma laitteen valinnassa. 20" imac istuisi budjettiin vallan mainiosti, mutta onko sen näyttö ihan susi sijoitus? 24" olisi 8-bit paneeli, mutta se on sitten turhan kallis ja liian iso.

Semmoista olekaan kuin liian iso. Mutta ainahan voi liittää ulkoisen näytön fotarointia varten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nii-i, muttaku se on niin prkleen iso enkä halua 24" näyttöä möllöttämään olohuoneen nurkkaan kun 20" riittäisi kokonsa puolesta vallan mainoisti ja on vielä sen ~500e edullisempi

Ota kompromissu Lenovo ThinkVision L220X 22in Wide
Itsellä ko. näyttö eikä häpeä 2x kalliimpienkaan mallien rinnalla.
Hyvä reso 1920x1200 ja suhteellisen kompakti koko kuitenkin.
Hinta on järkyttäväll tasolla, eli 446€ verkkokaupassa.

Dataa:

* 22" kuvakoko
* 1920x1200 (Full HD) resoluutio
* Kontrasti: 1200:1
* Kirkkaus: 325 cd/m2
* Vasteaika: 6ms
* Pivot: Kyllä
* HDCP-tuki
* Liitännät: DVI-D, VGA
* USB-portit: 4 kpl
* Korkeussäätö: Kyllä
* Vesa 100 kiinnitysstandardi
* Väri: musta

Ei voi kuin suositella nyt kohta 4kk käytön jälkeenkin.

1 vika minkä olen tuossa havainnut, on se että sen saa kalibroida 2vko välein. Värit ruukkaa hivenen vaeltamaan ajan kanssa, mutta jos sinulla on esim. Spyder3 niin ei ole ongelma. Kalibrointi vei 3min.

nii-i, muttaku se on niin prkleen iso enkä halua 24" näyttöä möllöttämään olohuoneen nurkkaan kun 20" riittäisi kokonsa puolesta vallan mainoisti ja on vielä sen ~500e edullisempi

Noh, sitten pitää ostaa se, mutta ei tosiaan kannata suuria odotella siltä näytöltä. Itse ostin 20" iMacin ja petyin graafikkona pahasti kys. ruutuun joka esim. porrastaa kaikki liukuvärit katselukelvottomiksi. Mutta ulkoinen näyttö korjaa.

mutta ulkoinen näyttö ja imacci vasta typerältä tuntuukin :D toi lenovon näyttö kyllä vaikuttaa lupaavalta ja jostain muualtakin muistelen lukeneeni sen olevan hyvä. miksi perkeleessä apple ei voi tehdä edukkaampaa tornimallista konetta

Meinasin ostaa macbook pron. Onko tällähetkellä kannattavaa ostaa vai onko lähiaikoina huhuttu tulevan muutoksia kokoonpanoon?

mutta ulkoinen näyttö ja imacci vasta typerältä tuntuukin :D toi lenovon näyttö kyllä vaikuttaa lupaavalta ja jostain muualtakin muistelen lukeneeni sen olevan hyvä. miksi perkeleessä apple ei voi tehdä edukkaampaa tornimallista konetta

No en mä nyt tiedä, mulla on työkoneena imacci ja ulkonen näyttö ja musta tuntuis typerältä olla yhellä näytöllä :D

Aina kannattaa odotella koska uusia ja parempia malleja tulee monta kertaa vuodessa. Toisaalta jos tahtoo koneen niin ei kannata odotella.

No en mä nyt tiedä, mulla on työkoneena imacci ja ulkonen näyttö ja musta tuntuis typerältä olla yhellä näytöllä :D
Nojoo, mutta tossa tulee taas toi tilaongelma... ei naposta 20" makkina + 22" näyttö... on tää niin hankalaa :) typerä osX ku on niiin hot ja hieno ja kaikkee

hoho varmasti ois hyvä :D ehkä hieman yli budjetin ja vähän yliampuvasti suorituskykyä... eikös toi mini oo kuiteskin vähän hidas ja out-dated nykyään

hoho varmasti ois hyvä :D ehkä hieman yli budjetin ja vähän yliampuvasti suorituskykyä... eikös toi mini oo kuiteskin vähän hidas ja out-dated nykyään

Meille tuli eilen mini leffa/sarja/musakoneeks olkkariin. Ihan kelpo vehkeeltä vaikuttaa :thumbs:

Voi olla, että löytyy jo vastaus jostain, mutten ainakaan minä löytänyt.

No kuitenkin, asia on niin että roskakorissa on 1 kansio, mihin on vain luku- ja kirjoitusoikeudet, enkä pääse niitä muuttamaan. Tuo kansio pitäisi nyt heittää LOPULLISESTI pois sieltä, muttei se vaan ruukkaa lähtemään.

Oliko joku, millä pakotetaan poistamaan tuo, vaikkei oikeuksia ole teoriassa olemassa ?

Voi olla, että löytyy jo vastaus jostain, mutten ainakaan minä löytänyt.

No kuitenkin, asia on niin että roskakorissa on 1 kansio, mihin on vain luku- ja kirjoitusoikeudet, enkä pääse niitä muuttamaan. Tuo kansio pitäisi nyt heittää LOPULLISESTI pois sieltä, muttei se vaan ruukkaa lähtemään.

Oliko joku, millä pakotetaan poistamaan tuo, vaikkei oikeuksia ole teoriassa olemassa ?
Suorita komentokehotteessa komennot "cd .Trash" ja "sudo rm -r poistettavan_kansion_nimi"

Suorita komentokehotteessa komennot "cd .Trash" ja "sudo rm -r poistettavan_kansion_nimi"

Näköjään se poistui maalamaalla ja cmd-vaihto... oliko pelkkä cmd riittävä, vai pitikö tuo vaihtokin painaa.. en tiedä.

Joskus tehnyt tuon aiemminkin mutta unohdin mokoman tempun :D

Olen yrittänyt saada OS X:n liittämään ntfs-osion käynnistyksen yhteydessä. Osio tulee kyllä liitetyksi tietokoneen käynnistyksen yhteydessä, mutta noin minuutin käynnistyksen jälkeen käyttöjärjestelmä irrottaa ntfs-osion automaattisesti. Ext3-osion kohdalla vastaavaa ei tapahdu, vaan se toimii kuten pitääkin.

Tietääkö joku, mikä on ongelmana? /etc/fstab näyttää tältä:
Koodi:
/dev/disk0s3 /Volumes/Linux ext2 ro 1 2
/dev/disk0s4 /Volumes/Windows ntfs-3g rw 1 2

Yritin myös muuttaa tuon viimeisen numeron [2] 0:ksi, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Kun liitän ntfs-osion mount-komennolla, se pysyy liitettynä koneen sammuttamiseen asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom