Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää nyt ei varsinaisesti ole mikään Mac-aiheinen kysymys, mutta mikähän mun selainta vaivaa kun tää ei nykyään meinaa merkata luetuks threadeja vaikka luen niiden viimiset sivut? Käytössä on siis OS X:lle käännetty Firefox. Lienee kuitenkin joku selaimen ongelma kun en ole huomannut muidenkaan mitään valittavan niin foorumi varmaan toimii ihan ok. Pitäiskö koittaa tyhjentää välimuisti tai jotain? Ne threadit saa luetuiks vaan painamalla tuolta ylhäältä sitä "mark this forum read".
Moro,
olis tarkoitus ostaa mäcci kesällä, koneen pääkäyttötarkoitus on kuvien käsittely ja selaus, kenties leffaakin voisin katella. Vaihtoehtoina imac tai mbp, budjetti max. 2000e? Olen vähän kallistumassa macbook pron puoleen, mutta riittääkö sen tehot pyörittämään cs3 ja lightroomin hyvin? Vierelle pitäisi ilmeisesti myös ostaa erillinen näyttö, jotta kuvien muokkaus onnistuisi paremmin? Kannettavuus ei ole pakko, mutta suuri etu.
Kokemuksia?
Moro,
olis tarkoitus ostaa mäcci kesällä, koneen pääkäyttötarkoitus on kuvien käsittely ja selaus, kenties leffaakin voisin katella. Vaihtoehtoina imac tai mbp, budjetti max. 2000e? Olen vähän kallistumassa macbook pron puoleen, mutta riittääkö sen tehot pyörittämään cs3 ja lightroomin hyvin? Vierelle pitäisi ilmeisesti myös ostaa erillinen näyttö, jotta kuvien muokkaus onnistuisi paremmin? Kannettavuus ei ole pakko, mutta suuri etu.
Kokemuksia?
Toi ongelma katos mulla kun käynnistin selaimen kokonaan uudestaan.Mulla on sama vika...
Jos kannettavuus on suuri etu niin osta se MBP. Tehot kyllä riittävät, muista vain ostaa lisää muistia esim. Verkkokaupasta. Apple Storesta ei kannata kun siellä se on jopa neljä kertaa kalliimpaa (vrt. 4 gigaa 80e Verkkokaupassa ja 320e Apple Storessa).
Voipi kuulua tyhmien kysymysten ketjuun, mutta kirjoitetaan nyt tänne silti. Eli siis, onko noilla mbp:n 2,4 ja 2,5 malleilla suurtakin eroa? Vaikuttaako 0,1 GHz ero mitenkään hirveästi? En viitsisi nimittäin turhasta maksaa 400e. Entäs onko tosta näytönohjaimen puolet suuremmalla muistista hyötyä ja vaikutaako se mun tarpeisiin (kuvankäsittely)?
Ja sitten vielä tuosta erikseen ostettavasta muistista: noi verkkokaupan tiedot oli vähän hepreaa meikälle, mikä muistituote mun pitäisi noista kaikista valita? Sanotaan että haluan nyt esmes tuon 4gb. Verkkokaupassa puhuttiin yhteensopivuudesta imacin ja mac pron kanssa, mutta mb tai mbp ei ollut tiedoissa mukana. Apuva kiitos
Mites muuten tuon erillisen muistin asentaminen koneeseen tapahtuu? Voinko laittaa sen ite vaan jostain reiästä sisään vai pitääkö turvautua ammattilaiseen?
Elgato EyeTV for DTT - saako sillä mitenkään YLE:n tekstityksen toimimaan?
Voit valita itse kielen.OK, hjuva.
Toinen kysymys:
Jos nyt marssin kauppaan ja nappaan kainalooni MacBookin, onko niissä kaikissa oletuksena suomenkielinen MacOSX vai täytyykö englanninkielinen käyttis tilata erikseen? Vai olisivatko olleet jopa niin fiksuja, että olisivat ympänneet koneeseen eri kieliversiot ja kielen voi käyttäjä itse valita?
OK, hjuva.
Toinen kysymys:
Jos nyt marssin kauppaan ja nappaan kainalooni MacBookin, onko niissä kaikissa oletuksena suomenkielinen MacOSX vai täytyykö englanninkielinen käyttis tilata erikseen? Vai olisivatko olleet jopa niin fiksuja, että olisivat ympänneet koneeseen eri kieliversiot ja kielen voi käyttäjä itse valita?
Voit valita itse kielen.
Moro,
Kokemuksia?