Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Logitech MX Revolution.

Rulla päällä on kingi. Painamalla sitä se vaihtaa itsensä kahden tilan välillä. Vapaasti pyörivä, joka ei myöskään pidä ääntä, ja pyörii tolkuttoman hyvin. Wordissä voisi mennä satoja sivuja yhdellä huitaisulla jos olisi tarpeeksi nopea sormiliike :D

Ja sitten perus ra-ra-ra-ra-ra-ra ääntä pitävä moodi, vähän kontrolloidumpaan menoon.

Hyvä tuntuma muutenkin koko hiiressä ja sen napeissa.

Vaikka en nyt tätä mäkkiin ostanut, mutta aivan helvetin hyvä käytettävä hiireksi.

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/165&cl=roeu,en

Käyhän se sitten mäkkiinkin, kun sen tässä myöhemmin hankin :D

Ainoa, minkä tuohon oisin toivonut mukaan, on joku säilytyspussukka sen ollessa pois käytöstä.

Mulla on kans tollanen VX Revolution mitä käytän tän MacBookin kanssa ja oon ollu ihan tyytyväinen ko hiireen.

Isojen kuvien käsittelyssä ihan jees, helppo skrollata sivusuunnassa sillä "pallorullalla".

Tossa mun VX Revolutionissa pystyy myös scrollaamaan sivusuuntaan tolla tavallisella rullalla ku se liikkuu myös sivusuunnassa.

Itsellä on tuo Logitekin MX900 rotta. Kyllä tuota käytti sen pari viikkoa kunnes totesin sen olevan täysi paska. Tuolla se on nyt käyttämättä kaapin perillä ja tilalla wanha kunnon 10e Logitekin rullahiiri.
Akut tuossa logitekissä ei ainakaan kestäny kuin vajaan työpäivän. Alkalipattereilla sama homma, oisko 2-3 päivää kestänyt.

Itsellä on tuo Logitekin MX900 rotta. Kyllä tuota käytti sen pari viikkoa kunnes totesin sen olevan täysi paska. Tuolla se on nyt käyttämättä kaapin perillä ja tilalla wanha kunnon 10e Logitekin rullahiiri.
Akut tuossa logitekissä ei ainakaan kestäny kuin vajaan työpäivän. Alkalipattereilla sama homma, oisko 2-3 päivää kestänyt.

Itselläni siis, kuten jo mainittu, MX Revolution, ja sen lisäksi tuon notebook bluetooth setin kanssa tullut MX1000.

Molemmissa akkukestot levottoman pitkiä. Voi vääntää 24 tuntia putkeen töitä, ja akku vaan kestää...

Näissä kahdessa siis kiinteä akku, jota ei voi vaihtaa. Latausteline tarvitsee verkkovirtaa, joten kunnon reissuhiiriksi näistä ei ole. Mutta hakkaavat kyllä kaikki muut ergonomiallaan ja tuntumallaan, joihin olen koskenut.

1507.1.0.jpg

3252.1.0.jpg

Viimeksi muokattu:
http://www.uselesscreations.com/

Väliin hupiakin. Aika veikeä tuo dogs screensaver. Koirat tallaavat ruutua, osa myös kusee ruudulle. En ole niiden nähnyt vielä torttua vääntävän, mutta sotkevat ainakin ruutua ihan saatanasti. Hauska näytönsäästäjä. Koiria ja rotuja saa ilmeisesti lisää vain maksamalla vajaa 6 rahaa tuosta.

dog-1-big.jpg

Nyt tarvitaan apua ihan tosissaan! Tuli lupauduttua kaverin polttarivideovastaavaksi ja jäin koko proggiksen kanssa issekseni. Mikä videonkäsittelyohjelma mun kannattaisi hankkia tähän 1,3 GHz MacBookiin, kun tuntuu että Photoshop ja Final Cut on liian isoja mahtuakseen tälle 60 Gb platalle kunnolla? Voin lataa netistä, eli ei tarttis olla freeware mutta joku sellainen kohtuullisen kevyt ja toimiva. KIITOS!!

Sellainen detalji vielä, että raakamateriaali tulee todennäköisesti olemaan DivX-muodossa ja sitä on ainakin 6 Gb.

Nyt tarvitaan apua ihan tosissaan! Tuli lupauduttua kaverin polttarivideovastaavaksi ja jäin koko proggiksen kanssa issekseni. Mikä videonkäsittelyohjelma mun kannattaisi hankkia tähän 1,3 GHz MacBookiin, kun tuntuu että Photoshop ja Final Cut on liian isoja mahtuakseen tälle 60 Gb platalle kunnolla? Voin lataa netistä, eli ei tarttis olla freeware mutta joku sellainen kohtuullisen kevyt ja toimiva. KIITOS!!

Sellainen detalji vielä, että raakamateriaali tulee todennäköisesti olemaan DivX-muodossa ja sitä on ainakin 6 Gb.

Mikäli mahdollista koita ensinnäkin saada originaalimatsku DV-muodossa, vähentää konversioiden tarvetta. Muutoin joudut muuttamaan DivX:n DV:ksi ennen editointia.

Jos olet ensikertalainen, koittaisin iMovieta. On muuten ihan riittävä yllättävän monelle. Siitä seuraava on Final Cut Express. Mutta silloin mennään jo vaikeusasteessa huomattavasti korkeammalle.

Lisäksi todennäköisesti tarvitset ulkoisen kovon jossa voit proggista säilyttää ja editoida. Ota Firewire kiekko, FW:ssä on tasaisempi steami kuin USBssä. Tosin nykyiset USB-kovot varmasti toimivat vallan mainiosti kanssa...

Mikäli mahdollista koita ensinnäkin saada originaalimatsku DV-muodossa, vähentää konversioiden tarvetta. Muutoin joudut muuttamaan DivX:n DV:ksi ennen editointia.

Jos olet ensikertalainen, koittaisin iMovieta. On muuten ihan riittävä yllättävän monelle. Siitä seuraava on Final Cut Express. Mutta silloin mennään jo vaikeusasteessa huomattavasti korkeammalle.

Lisäksi todennäköisesti tarvitset ulkoisen kovon jossa voit proggista säilyttää ja editoida. Ota Firewire kiekko, FW:ssä on tasaisempi steami kuin USBssä. Tosin nykyiset USB-kovot varmasti toimivat vallan mainiosti kanssa...

Kiitos avusta! Toi matsku on mulla nimenomaan DV-muodossa kahdella kasetilla, mutta sen viemän tilan vuoksi aioin ensin pakata sen DivX-muotoon. Mut on mulla tollainen USBII-väyläinen ulkoinen kovo missä on tilaa, täytyy toivoa että sen kanssa editoiminen ei mene ihan tuskaiseksi odotteluksi.

Nyt ei sitte muuta ku metsästämään tota iMovieta.

Siis kuin dorka sitä voi olla. Mullahan on toi iMovie ihan koko ajan ollu tossa koneella :) LOL kun ihmettelinkin aikaisemmin että miksi tätä McBookia mainostetaan editoijan koneena, mutta mitään ei voi tehdä vaan ohjelmat joutuu warettaan.

Kiitos avusta! Toi matsku on mulla nimenomaan DV-muodossa kahdella kasetilla, mutta sen viemän tilan vuoksi aioin ensin pakata sen DivX-muotoon. Mut on mulla tollainen USBII-väyläinen ulkoinen kovo missä on tilaa, täytyy toivoa että sen kanssa editoiminen ei mene ihan tuskaiseksi odotteluksi.

Nyt ei sitte muuta ku metsästämään tota iMovieta.

Näppärämmin menee varmaan niin että laitat kasetit kameraan ja kameran kiinni koneeseen. iMovie osaa importata suoraan videon kamerasta (olettaen että kamera on tuettu).

Nimenomaan näin. Ei mitään DivX:iä kun iMovie ei sitä tue. DV:tä sisään vaan ja editoimaan. Lopputuotteen voit sitten pakata mieleiseksesi tai polttaa DVD:lle.

Mikäköhän mahtaa olla ongelmana kun en pääse nettiin windowsin (bootcamp) kautta? Kone v*ttuilee, että ip:t on jo käytössä ja pitäisi keksiä jotain muuta :confused:

Usb-portit eivät toimi windowsissa..vaatisivat ilmeisesti uudet ajurit. Eipä niitä sitten pääse hakemaan kun nettiovi ei aukea :(

Mikäköhän mahtaa olla ongelmana kun en pääse nettiin windowsin (bootcamp) kautta? Kone v*ttuilee, että ip:t on jo käytössä ja pitäisi keksiä jotain muuta :confused:

Usb-portit eivät toimi windowsissa..vaatisivat ilmeisesti uudet ajurit. Eipä niitä sitten pääse hakemaan kun nettiovi ei aukea :(

Ookko paivittany uusimman bootcampin ajurit?

Eihän ole käsin määriteltyä IP-osoitetta? Sitten toki voisi resetoida adsl-purkkia/palomuuria/yms.

Ja tietysti kun bootcamp on normi wintoosa niin normi korjaus: format c ja uudelleen asennus...

Pitäisi saada video-tiedostoa (.avi) tilaltaan pienemmäksi tai lyhyemmäksi, millä ohjelmalla se olisi mahdollista?
Videosta voisi ainakin leikata puolet pois.

Helpointa varmaan muuntaa dv-muotoon, tuoda iMovieen ja siellä editoida. Sen jälkeen takaisin haluttun muotoon.

Kommentoidaan nyt tänne kun ei muuta ketjua ole. Aivan törkeen hyvä tämä uusi macin näppis, kävin tänään ostamassa hintaan 59,00e. Suosittelen jos on lyhyen painalluksen näppisten ystävä. Itse olen aina tykännyt läppärityylisistä näppiksistä ja nyt semmoisen saa macille. Ja on muuten sitten tosi hiljainen ainakin toistaiseksi, katsotaan miten käytön lisääntyessä käy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom