Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Lisätarkennuksia.

Hurina kuuluu vain kun lataan konetta, ja koneen oikeassa reunassa on kaksi pientä ruuvia. Kun laitan sormen jomman kumman ruuvin päälle, hurina lakkaa.

Onko sulla laturinpiuhassa käytössä se lyhyempi maadoittamaton plugi ja/tai johto maadoittamattomassa pistorasiassa? Jos ei ole niin kokeile sitä maadoitettua piuhaa laturin jatkeeksi ja tökkää maadoitettuun rasiaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko mulla kuulokkeissa vikaa vai koneessa?

Eli kuuntelen ääntä kossin spark plugeilla ja välillä niistä kuuluu sellainen "maadoitushurina". Kun laitan käden osittain levyaukon päälle ja samalla kosketan runkoon niin humina katoaa. Hurinan taso ei ole suuri, mutta mua ärsyttävä. Ja välittyyköhän toi tohon Airporttiin?

En ole päässy kokeilee muilla kuulokkeilla.

Se on ihan vaan koneen ominaisuus/vika ja sille ei oikein mitään mahda. Tuo sama vika on aika monessa koneessa, jossa on integroitu äänikortti. Airportiin se ei välity, ei välity myöskään optista kaapelia pitkin.

Onko sulla laturinpiuhassa käytössä se lyhyempi maadoittamaton plugi ja/tai johto maadoittamattomassa pistorasiassa? Jos ei ole niin kokeile sitä maadoitettua piuhaa laturin jatkeeksi ja tökkää maadoitettuun rasiaan.

No hitto! Juurikin näin. Siis lyhyempi versio ja jatkojohdossa kiinni.
Mutta kyllä se tuolla kämpilläkin välillä hurisee. Tosin lyhyt versio on koko ajan käytössä.

Noniin tuli kohtuu nopeasti tuo macbookin välimalli ja käyttöönotto sujui mukavasti, ei ollut oikeastaan kuin nostaa kone pöydälle ja alkaa surffaamaan. Käytättekö te tätä Safaria selaimena ja miten sen saa koko näytölle?

Noniin tuli kohtuu nopeasti tuo macbookin välimalli ja käyttöönotto sujui mukavasti, ei ollut oikeastaan kuin nostaa kone pöydälle ja alkaa surffaamaan. Käytättekö te tätä Safaria selaimena ja miten sen saa koko näytölle?
Itse käytän Firefoxia. Mac OS X on suunniteltu niin ettei mitään tarvisi käyttää koko näytöllä, koska kaikki ikkunat voi olla miten sattuu ja niitä on silti kätevä käyttää kehittyneempien hallinto-ominaisuuksien vuoksi esim. Exposé. Sama logiikka liittyy myös siihen kun Mac OS X on suunniteltu aikalailla drag & drop -periaatteen pohjalle joten on helpompi raahata linkkejä selaimeen muista ikkunoista jos se ei ole koko näytöllä. MacBookissa on kuitenkin ongelmana suhteellisen pieni resoluutio ja siinä käytän koko näytöllä selainta. Silloin se pitää vaan venytellä about sen näytön kokoseksi. Se kyllä muistaa onneksi sen koon vaikka suljet sen. 24" iMacilla taas selain on yleensä mulla about puolen näytön kokonen jolloin tilaa jää myös muille ikkunoille joita voi pitää samaan aikaan näkyvissä. Leopardissa on vielä apuna tuo Spaces jonka avulla käytössä on periaatteessa monta työpöytää.

EDIT: Jos painat siitä vihreestä plussasta niin voit säätää myös vaihtoehtosen koon sille selainikkunalle, senkin se muistaa sitten ja voit vaihdella sitä kokoa niiden kahden välillä siitä samasta napista.

Viimeksi muokattu:
Joo macbookpron metallikuori todellakin on sähköissä. Sen huomaa hyvin täällä Thaimaassa ja kun konetta pitää pöydällä ja laittaa lattialla seistessä latautuvan koneen päälle sormet, sormi oikein rätisee ja jaloissa tuntuu sähkö, laturin kun irroittaa, tärinä ja hurina lakkaa.

Thaimaassa on paskat sähköt. Mutta ei minulla Airporttiin mitään hurinoita tule eikä kuulokkeisiinkaan. Vain tuo sähköntuntu koneen kannessa kun kansi on auki. Eli siinä trackpadin vieressä. Sormea kun liikuttaa hitaasti kantta pitkin se tuntuu leijuvan ilmassa, laturin kun ottaa irti, sormi onkin nihkeämpi liikutella :eek:

Mitas tarkoittaa kun vein Makkini huoltoon ja sielta kerrottiin, etta kone on myyty 20.12.06 vaikka kone on kuitenkin ostettu kesakuussa 2007? Onko mulle myyty kaytetty kone tietamattani vai onko kyseessa jokin muu tilanne. Applestoressa lupasivat kuitenkin kuittia vastaan ottaa takuuhuoltoon. Eli kannattaako lahtea kyselemaan lisaa verkkokaupa.comista miksi nain?

Mitas tarkoittaa kun vein Makkini huoltoon ja sielta kerrottiin, etta kone on myyty 20.12.06 vaikka kone on kuitenkin ostettu kesakuussa 2007? Onko mulle myyty kaytetty kone tietamattani vai onko kyseessa jokin muu tilanne. Applestoressa lupasivat kuitenkin kuittia vastaan ottaa takuuhuoltoon. Eli kannattaako lahtea kyselemaan lisaa verkkokaupa.comista miksi nain?

Ilmeisesti ostamasi kone oli poistunutta mallistoa. Vanhojen mallien kyseessä ollessa on tuo päivä arvio johon mennessä kyseinen malli olisi pitänyt olla myyty sarjanumeron perusteella. Kuitin päivämäärä on kuitenkin se jonka kanssa pelataan näissä tapauksissa.

Tuo systeemeistä löytyvä päivämäärä helpottaa siinä mielessä että varmasti takuun alaisiin koneisiin ei tarvitse kaivaa jonkun Singaporen storen kuitteja...

Sulle on myyty käytetty kone.

terveisin: Verkkokauppa

EDIT: Tai sitten ei, kun toi yks kerkes jo vastaamaan. Entäs jos kokeilet rekisteröidä konettasi applen sivuilla? mitä tapahtuu?

Mulla on gmail accounti Mailissa. Aina kun lähetän meiliä jollekin, tulee mailin "inboksiin" lähettämäni meili, miksi?
(ja ei, en laita "reply to all" jossa itse olen mukana :jahas: )

Mulla on gmail accounti Mailissa. Aina kun lähetän meiliä jollekin, tulee mailin "inboksiin" lähettämäni meili, miksi?
(ja ei, en laita "reply to all" jossa itse olen mukana :jahas: )

Sama vika Rahikaisella.

Jos lähetän postia gmailin selainversiosta, niin Mailiin tulee lähettämäni vieti. Mutta jos lähetän Mailista viestin, niin mitään ei tule.

Sama ongelma on ollut kaikkien sähköpostiohjelmien kanssa.

Laitetaan tähänkin threadiin. Elikkä onko tietoa miksi Macilla photoshop CS3 hidastuu radikaalisti, kun avaa useampia(pieniäkin) kuvia kerralla. Käyttöjärjestelmä on Mac OS X 10.5.1, aiemmilla käyttöjärjestelmillä com.adobe.mediabrowser.plist-tiedoston ajoittainen poistaminen kirjaston preferenseistä on korjannut asian, mutta tällä käyttöjärjestelmällä ei. Osaisko kukaan auttaa?

Laitetaan tähänkin threadiin. Elikkä onko tietoa miksi Macilla photoshop CS3 hidastuu radikaalisti, kun avaa useampia(pieniäkin) kuvia kerralla. Käyttöjärjestelmä on Mac OS X 10.5.1, aiemmilla käyttöjärjestelmillä com.adobe.mediabrowser.plist-tiedoston ajoittainen poistaminen kirjaston preferenseistä on korjannut asian, mutta tällä käyttöjärjestelmällä ei. Osaisko kukaan auttaa?

Olen tuon saman asian kanssa tapellut yhden asiakkaani luona. Käyttiksenä tosin 10.4.x. Kaikkea mahdollista kokeiltu ja Adoben tukikin on neuvoton. Ohjelman poisto ja kaiken Adobeen liittyvän poistokaan ei auttanut.

Loppujen lopuksi asiakkaalle asennettiin puhdas käytti toiselle levylle ja ohjelmat uusiksi. Tällä ongelma poistui.

Tähän vaan on pakko todeta että ko. asiakas on vähän "trulli" ja hän kyllä saa koneen kuin koneen sekaisin pelkästään tulemalla koneen lähelle...

Pitäis käyttää paria ipodia samalla koneella eli siirtää musiikkia, meneekö itunes jotenkin sekaisin?

Pitäis käyttää paria ipodia samalla koneella eli siirtää musiikkia, meneekö itunes jotenkin sekaisin?

Ei mene sekaisin, eli voi olla useampia iPodeja kiinni yhdessä iTunesissa.

(Käsittääkseni iPodin "sekakäyttö" Mac/PC-ympäristössä saattaa olla ongelmallista, koska PC-puolella iPodit formatoidaan FAT-levyjärjestelmälle, ja Macissä HFS:lle.)

Ei mene sekaisin, eli voi olla useampia iPodeja kiinni yhdessä iTunesissa.

(Käsittääkseni iPodin "sekakäyttö" Mac/PC-ympäristössä saattaa olla ongelmallista, koska PC-puolella iPodit formatoidaan FAT-levyjärjestelmälle, ja Macissä HFS:lle.)

Kiitos, laukaisit ostopäätökseni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom