Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
^
Halvimmasta ei löydy polttavaa dvd-asemaa. Tietysti kannattaa ostaa keskinmäinen, jos perse kestää.
Itse olen polttanut dvd:t(2kpl.) ulkoisella asemalla(50euroa). Mutta onhan tuossa isompi kovalevy ja tehot 2.4GHz riittää hyvin vielä vuosien päästä.

E.
Miten muuten onnistuu telkkarin käyttäminen macbookilla, meinaan, että leffojen kattelu voi olla tuskaa noin pieneltä näytöltä joten pystyykö jollain kaapelilla katsomaan telkkarin kautta?

Onnistuu piuhalla, ainakin jos sinulla on uudempi telkkari. Voi onnistua vanhempiikin, mutta en tiedä. Joku muu osaa kertoa tarkemmin. Minä laitan leffat USB tikulle ja katon DVD soittimella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onnistuu piuhalla, ainakin jos sinulla on uudempi telkkari. Voi onnistua vanhempiikin, mutta en tiedä. Joku muu osaa kertoa tarkemmin. Minä laitan leffat USB tikulle ja katon DVD soittimella.

Joko sitä löytyy dvd-soittimia mihin saa tikun tökättyä? Ei perhana tästä nykytekniikasta tiedä mitään.

Noniin macbook tulee sitten tähänkin taloon, pitää kirjoitella käyttökokemuksia ja hajoamisia uuteen käyttikseen (vaikka varmasti onkin parempi niin sitä on sata varmasti alussa hukassa uuden kanssa).

Noniin macbook tulee sitten tähänkin taloon, pitää kirjoitella käyttökokemuksia ja hajoamisia uuteen käyttikseen (vaikka varmasti onkin parempi niin sitä on sata varmasti alussa hukassa uuden kanssa).
Mitä pari sun postia luin niin sä oot varmaan juurikin potentiaalisin mac-asiakas. Et tule pettymään, helppoa kuin heinänteko tuollaisele, anteeksi, "ummikolle".

Edelleen mä penäisin kysymykseen vastausta, eli mistä löytyy hyvä kirja, mistä voi asioita opiskella. Juu ja vastaksksi ei kelpaa käytä googlea, spotlightia tmv. vaan mä oon 'kirjamies' näissä opiskeluissa

Photariinkin löytyy monta kirjaa, ja varmaan miljoona tutoriaalia netistä, mutta silti luen mielummin nuo kirjat. Iltalehden voi lukea netistä, mutta en sitä koskaan tee vaan ostan sen jos aion lukea.

OLDSCHOOL !

Edelleen mä penäisin kysymykseen vastausta, eli mistä löytyy hyvä kirja, mistä voi asioita opiskella. Juu ja vastaksksi ei kelpaa käytä googlea, spotlightia tmv. vaan mä oon 'kirjamies' näissä opiskeluissa

Photariinkin löytyy monta kirjaa, ja varmaan miljoona tutoriaalia netistä, mutta silti luen mielummin nuo kirjat. Iltalehden voi lukea netistä, mutta en sitä koskaan tee vaan ostan sen jos aion lukea.

OLDSCHOOL !
http://www.bookplus.fi hakusanaksi leopard niin jotain löytyy... esim. tämä

edit: en tiedä onko hyvä kirja.

Kiitti Fabe...

Onneksi tuo 'toinen kotimainen' taipuu sen verran, että voi Englanniksi kirjoitetun kirjan tilata. Suomeksi ei näyttänyt olevan ensimmäistäkään Book +:ssa.

Pitää selata vaikka Hompusta, josko sieltä löytyy suosituksia vielä syvemmin, eli hyvästä kirjasta.

Mistähän johtuu kun sovellus ei välillä vastaa. Application not responding, oon koittanut force quitilla ja activity monitorista sammuttaa - ei apua. Force Quit valikosta ohjelma lähtee hetkellisesti veke, mutta tulee takaisin sinne kun avaa force quitin uudestaan ja alapalkissa sovellus on aktiivinen.
Ja koneen sammutus/uudelleen käynnistys ei auta ko. ongelmaan, koska kone ei silloin suostu buuttaamaan. Muutoin buutti etc. toimii moitteetta ja pahemmin muita vikoja koneessa ei oo ollut.

Eilen kyseistä vibaa teki preview ohjelma, aikasemmin muistaakseni Azureus on temppuillut samalla lailla.
OSX: 10.4.11

10.4 näytti tuo Griffinin webbi... Joten enpä usko että leopardissa toimii.

Minkälaiseen käyttöön tarvitset sen 5.1? Leffojen katseluun? Silloinhan siitä audio out reijästä saat kyllä optisena vahvistimelle äänet...

Audio out? Mikä se on noista liitännöistä? Siis kyseessähän EI voi olla kuulokeliitäntä.. Kyseessä siis MB.

Millä piuhalla ja mikä liitäntä pitää töllössä olla? Siis paras laatu on hakusessa. Harkinnassa on parhaillaan uus lcd töllö, ja toi ominaisuus vois olla aika kova juttu.

Entä muuten ton muistin kanssa. Nyt on 1 GB lisämuistipalikka asennettu. Jos laitan 2 GB lisää (on siis vanha malli joka tukee vaan tohon 3 GB asti), niin onko tolla muistien erolle merkitystä? Vai olisko parempi vaan hommata toinen 1 GB palikka lisää?

Vai käviskö tohon musan ja leffojen siirtoon joku langaton systeemi? Etäisyys ei tulis olee kun max 4 metriä.

Millä piuhalla ja mikä liitäntä pitää töllössä olla? Siis paras laatu on hakusessa. Harkinnassa on parhaillaan uus lcd töllö, ja toi ominaisuus vois olla aika kova juttu.

DVI outtiahan noissa on. ELi DVI-HDMI välikappale ja sitten telkkariin kiinni hdmi piuhalla.

Sasokaas mitenkä saan tuon VLC:n ensi sijaiseksi soittimeksi niin ettei tää kone aina tarjoa tuota quick timeä ensin...

Sasokaas mitenkä saan tuon VLC:n ensi sijaiseksi soittimeksi niin ettei tää kone aina tarjoa tuota quick timeä ensin...

Klikkaa finderissä tiedoston kohdalla "Näytä tietoja" ja vaihda sieltä "Avaa ohjelmalla" kohtaan se VLC.

Kiitti. nyt toimii

Onko mulla kuulokkeissa vikaa vai koneessa?

Eli kuuntelen ääntä kossin spark plugeilla ja välillä niistä kuuluu sellainen "maadoitushurina". Kun laitan käden osittain levyaukon päälle ja samalla kosketan runkoon niin humina katoaa. Hurinan taso ei ole suuri, mutta mua ärsyttävä. Ja välittyyköhän toi tohon Airporttiin?

En ole päässy kokeilee muilla kuulokkeilla.

Lisätarkennuksia.

Hurina kuuluu vain kun lataan konetta, ja koneen oikeassa reunassa on kaksi pientä ruuvia. Kun laitan sormen jomman kumman ruuvin päälle, hurina lakkaa.

Sullahan on MacBook Pro? En yhtään ihmettelis jos toi on joku sen uus "ominaisuus". :D Siinähän on se metallikuori mistä saa sellasia kivoja pieniä sähköiskuja kun se johtaa sähköä. Sain muuten kerran myös omasta MacBookistani sähköiskun vaikka siinä on muovikuori. :wtf: Anyway, aikamoista offtopiccia. Tuskin auttoi sun ongelmaa yhtään. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom