Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Googlettamalla löytyy tieto (tai siis väite) että Griffin on itse todennut toimivaksi Leopardin kanssa muttei vielä vahvista tukea.

Pitäisköhän tuo kapistus sitten tilata ja ottaa riski, ettei toimi 10.5.2:en kanssa ?

Pistin kyllä Homppuun kyselyn kanssa, onko saaneet toimimaan tuota Leopardin viimeisimmän version kanssa.

Ongelmia Gmailin ja Adiumin yhdistämisessä.

Eli päätin siirtyä Gmailin käyttäjäksi, kun hotmail ei ole suostunut yhteistyöhön pitkään aikaan.
Ensimmäinen ongelma tuli vastaan kun koitin liittää Gmailia ja Adiumia, eli lisäilin ystäviä keskustelulistalle. Adium ei saa yhteyttä ystäviini, he eivät toisinsanoen saa edes inviteä uudelta messenger/ mailiosoitteeltani?
Minkä valitsen tunnuksen tyypiksi (MSN messenger, Yahoo messenger, Google talk jne.) kun luon uutta Adiumtunnusta?
Kun valitsen MSN niin se herjaa väärästä käyttötunnuksesta tai salasanasta ja Google talk valittuna se ei sitten suostu lisäämään niitä ystäviä listalle.

Toinen kysymys ei ihan koske maccia, mutta kun haluan lähettää (G)mailia henkilölle X niin mistä se sen mailiosoite valitaan? Kun ei ole vastaanottajalistaa reunalla kuten hotmaililla oli, eikä "vastaanottaja" tekstikään ole nappula mitä painamalla pääsisi osoitelistalle.

Onko Gmail sittenkin turhaan hehkutettu kapistus :S

Googlettamalla löytyy tieto (tai siis väite) että Griffin on itse todennut toimivaksi Leopardin kanssa muttei vielä vahvista tukea.

Eli aivan sama... mä tilasin tuon härpäkkeen verkkokaupasta ja sen saatavuus on ensi kuussa. Eli eiköhän nuo oo ajuritkin saaneet Slepardi-yhteensopivaksi sitä ennen :D

Nyt jos ois mahdollista löytää softa, joka osaa oikeasti erotella duplikaatit.

Mä siirsin aivan liikaa matskua kovolta toiselle ja sikin sokin tässä koneenvaihdon yhteydessä ja epäilen vahvasti, että joitakin kuvia/tiedostoja on tuplaten, jopa triplaten.

Eli eli... PC:llä on Clonemaster, joka on hyvä duplikaattorien etsintään ja tuhoamiseen, mikä löytyy Mäkkiin ?
Lisäksi jos löytyis joku ohje, millä vois poistaa vaikkapa kaikki .exe päätteiset tiedostot kovalevyltä (XP softia) niin sekin ois OK.

Sen verran piti tehdä, että tuo VLC Player tuli imuroitua ja asennettua. Jotakuinkin parempi softa, kuin QTime.

Mitähän meikä on kikkailu kun ei toi kuvan kaappaus enää onnistu?

Eikös sen rajatun kuvan saanu kaapattua alt+omppu+3 tai 4 näppäinyhdistelmällä?

Joo, on tos toi kaapparikin, mutta toi yhdistelmä on pirun näppärä.

ja 4 tulee se "tähtäin". Tänks Mike.

Ja vielä vinkki: omppu+shift+4 painalluksen jälkeen tulee risti ruutuun, mutta jos nyt vielä näpsäyttää välilyöntinäppäintä, risti muuttuu kameran kuvaksi, ja klikkaamalla saa ikonin alla olevasta ikkunasta kaappauksen. Erittäin kätevä ominaisuus.

Nyt jos ois mahdollista löytää softa, joka osaa oikeasti erotella duplikaatit.

Mä siirsin aivan liikaa matskua kovolta toiselle ja sikin sokin tässä koneenvaihdon yhteydessä ja epäilen vahvasti, että joitakin kuvia/tiedostoja on tuplaten, jopa triplaten.

Eli eli... PC:llä on Clonemaster, joka on hyvä duplikaattorien etsintään ja tuhoamiseen, mikä löytyy Mäkkiin ?
Lisäksi jos löytyis joku ohje, millä vois poistaa vaikkapa kaikki .exe päätteiset tiedostot kovalevyltä (XP softia) niin sekin ois OK.

En tiedä erityisistä ohjelmista duplikaattien poistamiseen, mutta kannattaa kokeilla Automatoria, joka on OS X:n mukana. Automaattorilla voi tehdä näppärästi Scriptejä ilman mitään ohjelmointiosaamista. Sillä tekee esim. todella helposti toiminnon joka vaikkapa uudelleen nimeää läjän tiedostoja tms.

Kaikki .exe päätteiset saat poistettua vaikka siten että teet Spotlight haun kaikille .exe tiedostoille (eli Omppu + välilyönti ja kirjoitat ikkunaan .exe). Siitä avautuu alasvetovalikko joka näyttää osan hakutuloksista. Valitse "Show all", joka näyttää kaikki löydetyt tiedostot Finder ikkunassa. Valitse avautuvasta ikkunasta vielä "File name" jolloin haku näyttää vain tulokset joissa .exe on tiedostonimessä. Tuloksena on lista tiedostoja, jotka voit vaikka valita kaikki omppu + a :lla ja siirtää roskakoriin. Tämänkin operaation voi varmasti tehdä myös Automatorilla.

Miten pitkään iPod Shufflessa (2gt) kestää tuo akku musiikinkuuntelussa? Latasin ton pikaisesti kun purin pakkauksesta ja siirsin sinne 2 gigaa musaa, lähdettiin pääsiäiseks reissuun ja kuuntelin tuolla PALJON. Edelleen puuskuttaa mutta akku ei lopu millään....

EDIT: Appelin sivut kertovatkin näköjäs että "up to 12 hours". No ihan ok tuon kokoiseksi laitteeksi...

Tuo alkoi askarruttamaan:
Environmental requirements

* Operating temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
* Nonoperating temperature: -4° to 113° F (-20° to 45° C)
* Relative humidity: 5% to 95% noncondensing
* Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)

No itse käytin tuota 38 asteessa ja laite oli auringonpaisteessa ja kävi varmasti yli 40-asteisena.
Kosteutta rannalla oli varmasti tuon 95%.

Mutta eikös tuo muka toimi lentokoneessa?

Taidan ostaa tommoisen iPod Classicin ja siirtää koko musakokelman siihen, kulkee paljon näppärämmin mukana kuin n. 900 cd-levyä :D
(No okei, möin noista cd:istä jo varmasti 600 pois)

Omituinen homma, mutta laitoin koneen sitten nukkumaan, sammutan tai muuta, niin Vodafonen mokkula pitää AINA asentaa uusiksi, jotta ohjelma lähtee käyntiin. On kokeiltu unessa kiinnittää kortti, sammutettuna kiinnittää kortti, kone käynnissä kiinnittää kortti jne. eli erilaiset kytkemisskenaariot on käyty läpi. Hidas hommahan tuo on, joten josko sais ExpressCard kiinni ja nettiin toimintaan tän ?

Löytysköhän tähän lääkettä ?

Kone siis MBP 15" 10.5.2 Leopardi ja uusimmat ajurit on haettu, millä ko. kortin sai ensinkään toimimaan. Elisaltahan tuli vanhat ajurit CD:llä, jotka ei wörkkineet alkuunkaan.

Miten pitkään iPod Shufflessa (2gt) kestää tuo akku musiikinkuuntelussa? Latasin ton pikaisesti kun purin pakkauksesta ja siirsin sinne 2 gigaa musaa, lähdettiin pääsiäiseks reissuun ja kuuntelin tuolla PALJON. Edelleen puuskuttaa mutta akku ei lopu millään....

EDIT: Appelin sivut kertovatkin näköjäs että "up to 12 hours". No ihan ok tuon kokoiseksi laitteeksi...

Tuo alkoi askarruttamaan:

No itse käytin tuota 38 asteessa ja laite oli auringonpaisteessa ja kävi varmasti yli 40-asteisena.
Kosteutta rannalla oli varmasti tuon 95%.

Mutta eikös tuo muka toimi lentokoneessa?

Taidan ostaa tommoisen iPod Classicin ja siirtää koko musakokelman siihen, kulkee paljon näppärämmin mukana kuin n. 900 cd-levyä :D
(No okei, möin noista cd:istä jo varmasti 600 pois)
Joo on tuo akun kesto aika koominen. Kuuntelen tuntitolkulla musaa salilla, työmatkoilla, kotona ja akku vaan kestää. Tuntuu, ettei tuota tarvitse heittää lataukseen kuin muutamaksi minuutiksi ja taas voi viikon kuunnella.

TLP: kokeile http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_l2n.html
Mulla ainakin havisi yhteysongelmat nokian kannyn kanssa, kun otin tuon kayttoon.
Juu, tosin ois kiva kun ei tarviis ostaa ohjelmaa, jotta saa maksullisen kapistuksen toimimaan kuten sen pitäis.

Jonkin asennus/asetusvirheen mä tuossa teen, se on selvä koska kyllä nää monella muulla pelaa kuin ajatus:jahas: :david::curs:

Tietenkin jos tuo on ainoa vaihtoehto, niin sitten se on kai hankittava.
E51:n bt-yhteys toimii kuin junan vessa, joten sen kanssa ei tarvi pelata.

Täytyy itse itselleen vastata.... paina se momppu +Q siinä Vodafonen kuvakkeen päällä, niin se ei aukaise itsekseen harharetkille tuota korttia. Tuplana se ei softaa auo, vaan pompottaa vaan kuvaketta dockissa, että jotain hämää on.

Nyt pelittää ilman lisäsoftia ;)

Nyt tulee kyllä ihan jäätävän tyhmä kysymys, mutta kun nyt olen ihan käsi näiden tietokoneiden kanssa niin pakko se on kysyä. Elikkäs homman nimi on seuraava, työnsin käteni paskaan tuossa vuosi sitten ja ostin HP:n läppärin, se oli sitten 7 kuukautta yhteensä viime vuoden aikana huollossa ja takuun mentyä umpeen kesti pari viikkoa ja kärähti piloille koko kone. No kotivakuutus korvaa ja tarkoituksena ois hommata nyt seuraavaksi tämmönen apple macbook. Käytän tietokonetta vain ja ainoastaan surffailuun, leffojen latailuun, katson striiminä myös paljon sarjoja ja sitten kirjoittelen jotaki. Riittäähän tämän keskimmäisen MacBookin tehot kivuttomasti leffojen katselun sentään ja tämmöseen perus käyttöön.

Appleen nyt kallistuin kun kaikki sitä tuntuvat kehuvan jotka käyttävät ja haluaisin varma toimisen simppelin kannettavan. Kannettava siksi, kun tila ei riitä tulevassa kämpässä pöytäkoneelle, surullista mutta totta.

Nyt tulee kyllä ihan jäätävän tyhmä kysymys, mutta kun nyt olen ihan käsi näiden tietokoneiden kanssa niin pakko se on kysyä. Elikkäs homman nimi on seuraava, työnsin käteni paskaan tuossa vuosi sitten ja ostin HP:n läppärin, se oli sitten 7 kuukautta yhteensä viime vuoden aikana huollossa ja takuun mentyä umpeen kesti pari viikkoa ja kärähti piloille koko kone. No kotivakuutus korvaa ja tarkoituksena ois hommata nyt seuraavaksi tämmönen apple macbook. Käytän tietokonetta vain ja ainoastaan surffailuun, leffojen latailuun, katson striiminä myös paljon sarjoja ja sitten kirjoittelen jotaki. Riittäähän tämän keskimmäisen MacBookin tehot kivuttomasti leffojen katselun sentään ja tämmöseen perus käyttöön.

Appleen nyt kallistuin kun kaikki sitä tuntuvat kehuvan jotka käyttävät ja haluaisin varma toimisen simppelin kannettavan. Kannettava siksi, kun tila ei riitä tulevassa kämpässä pöytäkoneelle, surullista mutta totta.

Keskinmäisen tehot riittävät varsin hyvin tuohon käyttöön. Minulla on halvin macbook, joka ei ole edes uusin. Joten siinä on 2.0 GHz prossu ja riittää noihin kertomaasi juttuihin varsin hyvin.
Jos koneella et oikein muuta tee kuin nuo, niin halvinkin on varteenoteetava vaihtoehto. Vaikkakin ylimääräisistä tehoista ei ikinä ole haittaa.

Keskinmäisen tehot riittävät varsin hyvin tuohon käyttöön. Minulla on halvin macbook, joka ei ole edes uusin. Joten siinä on 2.0 GHz prossu ja riittää noihin kertomaasi juttuihin varsin hyvin.
Jos koneella et oikein muuta tee kuin nuo, niin halvinkin on varteenoteetava vaihtoehto. Vaikkakin ylimääräisistä tehoista ei ikinä ole haittaa.

Joo no sen käsityksen kuitenkin olen saanut, että halvimmassa mallissa ei löydy polttavaa dvd asemaa ja keskimmäisestä löytyisi, ei nyt mitään pakottavaa tarvetta sille ole, mutta silloin tällöin saattaa tarvita eikä tuota hintaa niin mahdottomasti tule lisää jotteiko sitä voisi ostaa.

Miten muuten onnistuu telkkarin käyttäminen macbookilla, meinaan, että leffojen kattelu voi olla tuskaa noin pieneltä näytöltä joten pystyykö jollain kaapelilla katsomaan telkkarin kautta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom