Maastavetoon ohjelma!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mokoma
  • Aloitettu Aloitettu
olen vedot lämmitelly sumolla ja sitten varsiaiset sarjat tehny perinteisellä. Eli siihen asti kun ote on myötäottella pitänyt niin tehny sumoa ja sit ristiotteella perinteistä... onko tuossa mitään järkeä? lähinnä tämä siksi että oppis vetään välistä ja "mukavampaa" keekoilla niitten kevyitten kans välistä kun perinteisellä.. tai kait sitä vois saman tehä sumon tilalle sjmv:nä?!

Kokeilemisen arvoinen juttu on myös tämä: Vedä maastavedot aina yksi nosto kerrallaan, älä pomputa tankoa lattiasta, vaan joka noston jälkeen tanko lattialle, uudet hapet ja toisto. Jos vedät normaalisti viiden sarjan, niin koita vetää 5x1. Toinen vielä tärkeämpi juttu, vatsalihakset ja keskivartalo yleensä. Monella nostajalla selässä ja jaloissa riittäisi voima isoonkin maastanostoon, mutta vatsa pettää. Eli jos selkä on pyöreänä ennen kuin tanko irtoaa lattiasta, niin sitten treenaamaan vatsaa. Tosi hyviä liikkeitä on jalkojen nostot riippuen ja vatsaliikkeet lisäpainoilla.

1a 6*4*75
1b veto 5*3*75
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b veto 4*3*80
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b veto 2*3*75, 2*2*85
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b veto 2*3*75, 3*2*80
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

1. kyykky: tekninen 2max, vyö
2. veto: tekninen 2max, vyö
3. kevyt: raudat alle 70%
4. kyykky: 2max, vyö, siteet
5. veto: 2max, vyö
6. kevyt: raudat alle 70%
7. kyykky: 1max, vyö, siteet,
8. veto: 1max, vyö
9. kevyt: raudat alle 70%
10. kyykky: 1max, vyö, siteet
11. veto: 1max, vyö,

Ton jto:n väsäämän ohjelman vedin läpi ja tuloksiin oon erittäin tyytyväinen vaikka tos tuli kolmen viikon viivästys kun iski flunssa ja yms.

Kyykky 150 -> 180
mave 180 -> 210

Kiitokset tietty jto:lle hienosta ohjelmasta.
Eilen just vedin ton 210 ja nyt on hyvä olo :rock:

mokoma sanoi:

:

onko nuo viikkoja nuo numerot vai mitä?

Juu hyvin meni. :) Vielä kun toi penkin piikkaus onnistuis hyvin.
Tavotteena kesällä saada mave 250 kyykky 200 penkki 150 eli yht. 600.

th: tos piikkauksen aikana mave viikol vaan mavee ja kyykky viikol vaan kyykkyy. kevyellä molempia.

mokoma sanoi:
Juu hyvin meni. :) Vielä kun toi penkin piikkaus onnistuis hyvin.
Tavotteena kesällä saada mave 250 kyykky 200 penkki 150 eli yht. 600.

th: tos piikkauksen aikana mave viikol vaan mavee ja kyykky viikol vaan kyykkyy. kevyellä molempia.

Helevetin hyvin näytti toimivan. Kummalla tyylillä muuten vedit? Eli vedot vaan joka toinen viikko, mitäs kyykkyjä teit a ja b reeneissä? C reeni ilmeisesti "normityylillä/leveydellä"? Pitää laittaa itekki kokeiluun tommonen versio tuosta ohjelmasta jossain vaiheessa.

Ludvig sanoi:
Helevetin hyvin näytti toimivan. Kummalla tyylillä muuten vedit? Eli vedot vaan joka toinen viikko, mitäs kyykkyjä teit a ja b reeneissä? C reeni ilmeisesti "normityylillä/leveydellä"? Pitää laittaa itekki kokeiluun tommonen versio tuosta ohjelmasta jossain vaiheessa.
Perinteisellä vedin. a oli ihan normia ja b etukyykky/mave ja c normi. Suosittelen toki ohjelman kokeilua:thumbs:

oon vetany leikoja viimiset kuusi kuukautta lisapainoilla. Eilen sitten kokeilin tuota mavea, ja ykkonen 200 kg tuli kohtuullisen helposti. Taman jalkeen 10 kertaa 150kg. Mulla on ainakin noi leuanvedot auttanu maveen. + 20kg Onko muilla samanlaisia kokemuksia ?
En siis ole tehnyt tuota mavea 6 kuukauteen ollenkaan, ja kyykyssakin on sarjapainot ollut 120kg.

esa67 sanoi:
oon vetany leikoja viimiset kuusi kuukautta lisapainoilla. Eilen sitten kokeilin tuota mavea, ja ykkonen 200 kg tuli kohtuullisen helposti. Taman jalkeen 10 kertaa 150kg. Mulla on ainakin noi leuanvedot auttanu maveen. + 20kg Onko muilla samanlaisia kokemuksia ?
En siis ole tehnyt tuota mavea 6 kuukauteen ollenkaan, ja kyykyssakin on sarjapainot ollut 120kg.

Veditkö kapealta, vai välistä?
Toisekseen, en usko leuoilla olevan suoranaista yhteyttä maveen.Oiva apuliikehän se on, mutta leuoissa suorat selkälihakset ei juuri työtä tee...niinku mavessa tekee.
JTO vois kommentoida, mutta kaiken järjen mukaan näin.

ratkaisevaa vedossa on takareisi-pakara-alaselkä -linkki. yläselkä huolehtii loppuvedosta (hartiat taakse). hyvä yläselän apu vetoon, mutta ei juuri muuten. kyykkytreeni vaikuttaa eniten.

Vedin kapealta. En muulla tavalla edes voi kuvitella vetavan. Kaippa se sitten on noi vahaset kyykkyhommat. Itsekkin epailen etta toi leuanveto olis noin monta kiloa auttanu.

Oon suunnitellu että alkaisin tekeen vedon avuks pukilta vetoo ja korokkeelta vetoo mut miten niit sit tekis, kun en osaa:D normi maveekaan syrjäyttää. Voisko niitä tehä vaikka vuoroviikoin normin jälkeen? vai kyykky reenin yhteydessä?

normaalivedon sijaan mieluiten. vedä 5 ja 10cm lumpion alapuolelta sekä maasta. vuorottele tossa järjestyksessä. pidä tyhjä viikko vedoista 10cm vetojen jälkeen tai tee hyvin kevyesti.

jto sanoi:
normaalivedon sijaan mieluiten. vedä 5 ja 10cm lumpion alapuolelta sekä maasta. vuorottele tossa järjestyksessä. pidä tyhjä viikko vedoista 10cm vetojen jälkeen tai tee hyvin kevyesti.
Mitäs oot mieltä kun yx tyyppi (entinen voimanoston SM) joka on kattellu vierestä mun kaikki kovat vedot lähiaikoina sano että mun vedon alku on paska! Suositteli tota koroke vetoo.

JA sit suunnittelin sellasta että alkasin tekeen veto reenejä 3-4 päivän välein. Olisko mitään järkee että ensimmäinen reeni olis normi vetoo omalla progressiollaan ja sit toinen olis noita apuja omalla progressioillaan. Kyykyt tulis sit noitten vetojen jälkeen.

korokeveto voi rikkoa tekniikkaa, ellei sitä tee oikein. jos se alku on huono sen takia, että se on heikko, siihen se kyllä auttaa. sitä siis ei vedetä silloin suorin jaloin vaan polvia tangon yli vieden, eli korostetaan etureisien työtä alussa. boksietukyykyt vedon lähtökulmaan on kans hyviä.

mokoma sanoi:

saiskohan tosta jotenki 6 viikkoon supistetun version, jossa tulis molemmat piikattua. oman huvin vuoks kuitenki voimailen , enkä ainakaan vähään aikaan kisoihin menossa ni en jaksais 3kk piikkailla. ja mielellää selkokielellä(2max?? 2 kertaa sillä viikolla kokeillaan max??)

eli siis 1 treeni kyykkyä ja 1 vetoa viikossa.

kiitos.

2max on kakkosmaksimi.

kyykky ja veto omina päivinään.

1. kyykky: lähes 2max, vyö. veto: lähes 2max, vyö
2. kyykky: 2max, vyö, siteet. ei vetoa
3. kyykky 5*2*70%. veto: 2max, vyö
4. kyykky 5*2*70%. ei vetoa.
5. kyykky: 1max, vyö, siteet. ei vetoa.
6. kyykky: 3*2*60%. veto: 1max, vyö

Back
Ylös Bottom