maastaveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teho_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kevyt maito sanoi:
Ensimmäisenä treeni vuotena maksimi rauta nous yli 200 kiloo

Toi on aika selvästi sanottu, eli ensinmäisenä vuotena maksimi nousi 140----->340kg

Voi tietty olla että on tullu ajatusvirhe..

Niin ja tredin aloittajalle, että yleisesti alle kuuden toiston vedot on aika hyvä ohje. Itse teen monesti vaikka sillä lailla että teen ensin jollain painolla 5 toistoa, sitten lisään 5-10kg painoa ja 4 toistoa, sitten taas 5-10kg ja 3 toistoa, sitten taas lisätään 5-10kg ja 2 toistoa, ja taas 5-10kg ja 1 toisto. Sarjojen ei saa olla liian tiukkoja eikä tekniikan saa pahasti kärsiä, yleensä jätän yhden toiston vielä varastoonkin.

Kevyt maito sanoi:
Ensimmäisenä treeni vuotena maksimi rauta nous yli 200 kiloo

Tais olla aamupuuron lisäks hevoshor***neja. :evil:

ZweCCo sanoi:
Mites ois tomppa85 jos laittasit lisäpainoja niskaan kun teet selänojennuksia? Rupee kyllä saamaan väsymystä sinne alaselkään ja ottaa se vähän tonne perseen ja takareiskojenki seudulle.

No täytyy kokeilla. Olen ehkä ylenkatsonut selänojennuksen liikkeenä, ja tehnyt lähinnä mavea... Ongelma on vain se, että nyt selkäpäivä on ehkä hitusen liian rankka. Tekniikka kärsii ja tanko lipsuu sormista. :(

Kuinkahan monta noita selänojennuksia olisi viisainta tehdä? 3*20? Ennen vai jälkeen maven?

twinlab sanoi:
Toi on aika selvästi sanottu, eli ensinmäisenä vuotena maksimi nousi 140----->340kg

Voi tietty olla että on tullu ajatusvirhe.

Tarkoittikohan hän, että maksimirauta nousi yli 200 kilooN? Se kuulostaisi jo realistisemmalle, vaikka todella kova tulos silti.

Itsellä sarjapainot nousseet 2*6*67 kg --> 2*7*89 kg neljän viikon aikana. Siis että joillain voi olla niin vahva selkä, ja mulla niin heikko. :( No anyway, 5 kg jos nousee tulos viikossa, niin teoriassahan se voisi nousta sen 250 kg vuodessa. Tällä periaatteella minäkin nostan kesällä 2*6*150 kg. Nostaisinpa... :D

Joo, kyllä on tullu kirjotettua sekavasti.

En muista enään tarkasti kuinka se meni, mutta joteski tälläi.

Parikuukautta kävin salilla, sitten alotin tekeen mavea ja siittä eteen päin puoles vuodes sain kaks-sataa kiloa rikki. (Siis maksimi ykkönen) Sittenmin kehitys hidastu ja koko vuoden loppuun se ei paljoa noussut yli kahden sadan.

eli maksimi nous 140 -> 200kiloo.
(penkki maksimin ollessa muistaakseni 80 kg)
eli ei 340 kiloo ole noussut :)

Mut tarkotin sitä, että voi ne jollekulle toimia ne pitkätkin sarjat. Kannattaa olla avara katseinen ja kokeilla harkiten kaikkia neuvoja.

Nämä siis on mun oma kohtasia kokemuksia, ei siis mitään ehdottomia totuuksia. Jollekkin lyhyemmät sarjat voi toimia paremmin ja kehitys olla huomattavastikkin nopeampaa.

Nyt olen kokeilemassa tota miken 2*6 systeemiä. En ole lukenut sitä viestiketjua vielä kokonaan, on se niin pitkä. Mutta sen käsityksen olen saanut että se toimiskin myös mavessa.
Tätä esim vois toi alkuperäinen kyselijä kokeilla.

Kevyt maito sanoi:
Joo, kyllä on tullu kirjotettua sekavasti.

En muista enään tarkasti kuinka se meni, mutta joteski tälläi.

Parikuukautta kävin salilla, sitten alotin tekeen mavea ja siittä eteen päin puoles vuodes sain kaks-sataa kiloa rikki. (Siis maksimi ykkönen) Sittenmin kehitys hidastu ja koko vuoden loppuun se ei paljoa noussut yli kahden sadan.

eli maksimi nous 140 -> 200kiloo.
(penkki maksimin ollessa muistaakseni 80 kg)
eli ei 340 kiloo ole noussut :)

Mut tarkotin sitä, että voi ne jollekulle toimia ne pitkätkin sarjat. Kannattaa olla avara katseinen ja kokeilla harkiten kaikkia neuvoja.

Nämä siis on mun oma kohtasia kokemuksia, ei siis mitään ehdottomia totuuksia. Jollekkin lyhyemmät sarjat voi toimia paremmin ja kehitys olla huomattavastikkin nopeampaa.

Nyt olen kokeilemassa tota miken 2*6 systeemiä. En ole lukenut sitä viestiketjua vielä kokonaan, on se niin pitkä. Mutta sen käsityksen olen saanut että se toimiskin myös mavessa.
Tätä esim vois toi alkuperäinen kyselijä kokeilla.

No huh, aika kova kehitys puolessa vuodessa, vaikka lähtökohtakin oli kova. Kuinka vanha olit, kun aloitit? Entä minkä kokoinen? Olen huomannut, että nuorilla, pitkillä ja hoikilla (esim. oma pikkuveli) mave voi olla todella kova verrattuna penkkiin. On sulla suht mielenkiintoinen suhde penkin ja maven välillä ollut. :D Onko kovinkin pitkät kädet?

noo mun kaveri (isio kuitenki) tehny mavee joku 5 kertaa ja vetää uskokaa tai äkää 1705kg!

saman verra treenattu ja melko samalla lailla mutta mun ykkönen oli 125kg
onhan se ruumiinrakenteeltaan kyllä isompi mutaa....

juntti sanoi:
noo mun kaveri (isio kuitenki) tehny mavee joku 5 kertaa ja vetää uskokaa tai äkää 1705kg!

No hyvä että saa olla uskomatta :lol2:

Hoikka olen aina ollut, muistaakseni tuolloin 75 kiloo ja 180 senttiä. Ikää on lähemmäs 30 vuotta ja sekös harmittaa kun ei tullu alotettua nuorempana. Kädetkin on aika pitkät, mut tunne kavereita joilla on vieläkin pidemmät kädet suhteessa muuhun kehoo.
Niin ja pitää mainita viä, et tuon ekan puolen vuoden jälkeen tein sen kuuluisan alottelijan virheen, että söin liian vähän. Paino laski muutaman kilon ja tulokset pysyvät paikallaan ja taisivat vähän tipahtaakkin.
Ja aloittelija olen kyllä vieläkin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mave on yksi niistä harvoista lajeista jossa pitkäkätisyydestä on hyötyä. Tosin penkkiä nostaessa taas pitkistä käsistä ei ole muuta kuin harmia :(

Olisko 2 kertaa viikossa mavea liikaa alottelijalle?

juntti sanoi:

saman verra treenattu ja melko samalla lailla mutta mun ykkönen oli 125kg
onhan se ruumiinrakenteeltaan kyllä isompi mutaa....

Ööö siis se oli 175kg yks nolla oli liikaa :D :D :D

Oonkohan mä tehny vähän liian raskaita sarjoja.. Oon syksystä lähtien tehny aina 13 + 10 + 8-7 + 6-3. Lämmittely painoina tuo eka aina joku 60kg ja sit viimenen on jo lähellä maksimia. Ei oo vielä selkä menny rikki, mutta voimaa ainakin tullu...

Mie otin alussa pari lämmittely sarjaa sit 1x2 90% ja 1x3 80 % ja sai 10 kiloo lisätä pitkän aikaa joka kuukaus

Mitään neuvoja en mavesta osaa sanoa, mutta ajattelin laittaa omat kokemukset liikkeestä.

Eli aloitin ekaa kertaa elämässä maven viime vuoden marraskuussa. Kokeiltiin kavereiden kanssa maksimia ja silloin sain 140 Kg. Nyt helmikuussa tehtiin taas hieman testailua ja sain 210 Kg. Eli kehitys omasta mielestä erittäin hyvää. Tyyliltään suoritukset on enemmän repimistä kuin puhtaita.....

Mutta tavoitteeni olis kesäks saada sellanen 220-230Kg suoritus. Katsotaan miten käy....

mave on kyllä semmonen liike että repimisellä ei saa muuta kuin alaselän sanomaan riks raks ja poks, no asiasta kolmanteen tässä 2viikkoa mavea reenannu mun 3vuoden reeniajastani ja 140kg tuli suht kevyesti ylös tänään gymillä, ihan tyytyväinen olen, mutta se harmittaa kun en alottanut mavea heti alussa tekemään sillä todennäköisesti nostaisin nyt jo 200+ :) .
pena on 110-115 eli aikalailla parempi kun tuohon maveen kattoo, mutta ei siinä auta kun tehdä mavea vaan uskollisesti joka viikko. 3 x 6 toistoa :) + lämppärit 60kg :D .

Back
Ylös Bottom