Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksei?Viikkoa ennen kisaa? Olen mielelläni väärässä, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä.
Viikkoa ennen kisaa? Olen mielelläni väärässä, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä.
Niin minäkin kadehdin, sillä en neuvo, vaan kysyn. Tuomas on maailman parhaimmistoa.Minä kyllä kadehdin vilpittömästi tuollaista itseluottamusta, että kehtaa Hautalaa lähteä neuvomaan maastavedossa että miten sinne kisaan kannattaa valmistautua
En minäkään tuota sen paremmin osaa perustella, miksi kova veto viikkoa ennen on parempi kuin kolme viikkoa ennen. Ehkä siksi, ettei se ole mahdollista, kun asia on niin kovin yksilöllinen. Toisaalta tasapuolisuuden nimissä et sinäkään yhtään perustelua esittänyt, ainoastaan väitteen että Tuomaksen tyylissä ei ole mitään järkeä.Niin minäkin kadehdin, sillä en neuvo, vaan kysyn. Tuomas on maailman parhaimmistoa.
Silti en tiedä ketään, jonka mielestä paras valmistava vetotreeni viikkoa ennen kisaa on failure. Touch and go penassa ei ole millään mittarilla edes lähelläkään samaa asiaa. Kuten sanottua, olen mielelläni väärässä.
Saa perustella, mutta ei ole pakko.
Kova veto ja failure eivät ole millään mittarilla sama asia. 99,99 % ei pysty edes kovan vedon jälkeen viikon päästä maksimiin. Failure taitaa olla vielä kovempi kuin kova veto.En minäkään tuota sen paremmin osaa perustella, miksi kova veto viikkoa ennen on parempi kuin kolme viikkoa ennen.
Kaikki on yksilöllistä. Kuten sanoin, olen mielelläni väärässä (kirjoitan tämän kolmatta kertaa). En edelleenkään arvostele, vaan ihmettelen.Ehkä siksi, ettei se ole mahdollista, kun asia on niin kovin yksilöllinen.
Kysyin, mikä järki on vetää yli tappiin. Perusteluni (oletan, että vetäneet tietävät) on yksinkertaisesti se, että kukaan ei tee niin. Mikäli puolestaan Tuomaksen perustelu on se, että silloin tulee hänen paras tuloksensa, niin eipä minulla ole sen suhteen mitään mutisemista. Olisi kiva kuulla esim. "että hei runkkari, monista yrittämistäni tavoista minä vain saan tällä tavalla parhaan tuloksen". Olisin vastauksen kanssa sinut.Toisaalta tasapuolisuuden nimissä et sinäkään yhtään perustelua esittänyt, ainoastaan väitteen että Tuomaksen tyylissä ei ole mitään järkeä.
Miksi otat kantaa lajiin, jota et ole kokeillut?Itsellä kilpailukokemusta ainoastaan penkkipunnerruksessa ja leuanvedossa, ja jos jommassa kummassa niistä tekisin viimeisen kovan maksimitreenin yli viikkoa ennen kisoja, voisin yhtä hyvin jättää menemättä kisoihin.
Senpä takia juuri esitinkin kysymyksen, mitä järkeä tuossa on, koska siinä ei _minun mielestäni ja näkemäni ja kokemani perusteella_ ole järkeä. Kuulisin mielelläni maailman parhaan perustelut. Ehkä oppisin lisää.Tuomas on melkoisen kokenut kisaaja ja haluaisin uskoa, että hänkin on kokeillut montaa erilaista valmistautumista kisoihin ja havainnut nykyisen tyylin parhaaksi itselleen.
Pieneneekö voluumit kisoja edellisillä viikoilla? Toistomäärät varmasti tippuu, mutta mites sarjamäärät?Mun kisavalmistautuminen on aika simppeliä. Treenataan ykköseen tähdäten nousujohteisesti niin kauan kuin aikaa riittää ja sitten levätään sen verran, että kisapäivänä varmasti saa kehosta kaiken irti mitä sillä hetkellä vaan voi ottaa. Mä pystyn edelleen näilläkin kilomäärillä ottaa vedossa sarjaenkkoja parin päivän välein, joten viikko riittää kyllä palautumaan ihan mistä vaan normaalista treenistä. Mun ei tarvitse tuota failurea pelätä mitenkään, mutta kipeäksi tulin tänään ja se vähän jännittää kun kisa on neljän päivän päästä.
Yleensä joo, mutta nyt ei kun ovat valmiiksi jo niin alhaalla. 3x2 nousevasti 25kg korotuksilla ja viikon toisessa treenissä 1x4. Sellaiset on ollut mun vedot jo pidemmän aikaa. Mun treenit on ollut periaatteessa yhtä piikkausta tammikuusta lähtien. Tähän se nyt loppuu ja tämän jälkeen nostan sarjavolyymit takaisin ylös.Pieneneekö voluumit kisoja edellisillä viikoilla? Toistomäärät varmasti tippuu, mutta mites sarjamäärät?
Huomenna joo. Tero tulee kuvaamaan. Flunssakin oli ja meni. Ehkä teki hyvää vaan, kun jouduin jättämään viimeisen vetotreenin välistä ja oikeasti lepäämään.@Thompzon onko kisat huomenna? Tuleeko nostoista videoita?
Innolla odotan tuloksia, tsemppiä kisaan!