Maastaveto suorinjaloin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs mitenköhän kyseinen liike pitäisi toteuttaa? Olen nähnyt eri variaatioita. Jotkut kasaa hirveen keon levypainoja jalkojensa alle ettei limput kolahda maahan ja että sais laskettua painot TOSI alas. Jotkut tekee sitä sillee selkä pyöreänä ja jotkut taas selkä aivan suorana. Joillain on taas jalat oikeesti suorana eli polvet on lukossa toisilla on taas polvet vähän koukussa. JNE. JNE.

Entä ottaako tämä liike eri lihaksiin kuin normaali maastaveto?
Ja mihin lihaksiin ylipäätään otta? Vissiin selkään, takareisiin ja perseeseen nyt ainaki.

Originally posted by qaz99qaz
Elikkäs mitenköhän kyseinen liike pitäisi toteuttaa?

Jalat noin 20-30 sentin päässä toisistaan. Ote tangosta hieman jalkoja leveämpi. Jalkojen ei tarvitse olla aivan lukkosuorana, pieni jousto on suotavaa. Lasket niin, että selkä ei missään vaiheessa pyöristy. Sitten puristat perseellä ylös eli painat lantiota eteen. Niitä levyjä tarvitsee sinne jalkojen alle vain siinä tapauksessa, että pääsee niin alas ilman selän pyöristymistä, että tangossa olevat painot ottavat maahan. Tätä harvemmin näkee. :)

Entä ottaako tämä liike eri lihaksiin kuin normaali maastaveto?
Ja mihin lihaksiin ylipäätään otta? Vissiin selkään, takareisiin ja perseeseen nyt ainaki.

Ottaa vähän enemmän takareisiin. Normaalissa maastavedossa voi etureidet olla hieman enemmän mukana riippuen tietysti tekniikan sujuvuudesta.

Ite teen SJMV:n niin, että limppuja jalkojen alle, ei millään isoilla painoilla, selkä melkosen suorana, jalat ei ihan lukossa, mutta melkein ihan suorana. Todella hitaasti, tuntumalla. Toimii ainakin allekirjoittaneella.

Toiseksi, SJMV:n primäärilihasryhmä _oikein_ tehtynä on takareidet ja pakarat, sekundäärinen lihasryhmä on alaselkä.

edit: olen hidas joo... x)

Mä teen tällä hetkellä ilman koroketta, vaikeuksia saada edes sormenpäitä lattiaan suorin jaloin, on tuo venyttely on jääny vähemälle :nolo: Toki sitten kun taipuu enemmän täytyy tehä korokkeelta. Selkä suorana, polvet ala-asennossa hieman joustaen. Näin täällä.

Lisäkyssäri

Teettekö tota treenin päätteeks vai ekana liikkeenä niinku yleensä mavea tehdään?
Oon vaan joskus nähny ku jotkut isot pojat tekee sitä treenin päätteeks joillain lasten painoilla.

Silloin teen kun takareidetkin teen. En yleensä ensimmäisenä, kyllä tuo yleensä niitä viimeisiä liikkeitä on. Ja niinkuin äskön totesin, pienillä painoilla, ainakin itse. Hyvällä tuntumalla ja hitaasti.

Tosin välillä teen jaloissa etukäteisväsytys-tekniikalla ensin takareidet, sitten esim syväkyykyt tai jotain. Mutta ei lähellekään samoilla painoilla kun normi mave. Huomattavasti pienemmillä.

Re: Lisäkyssäri

Teettekö tota treenin päätteeks vai ekana liikkeenä niinku yleensä mavea tehdään?

Itse en tee sitä ekana enkä vikana. Maastaveto, kyygy ja pendolinomandolino menee aina kaikkien muiden edelle. SJMV:lla on hyvä väsyttää paikat lopullisesti raskaan/raskaiden pääliikkeen/-liikkeiden jälkeen.

Tolla äijällä ei kyllä siellä ala-asennossa pysyny selkä suorana. Onko tarkotuskin pyöristää selkää vähän jos käyttää koroketta?

Aika monilla koroketta käyttävällä se selän pyöristyminen ei ole tarkoitus, vaan tahaton seuraus. Sitten niillä, jotka haluavat rikkoa selkänsä koroketta käyttämällä tahallaan, on varmaan omat syynsä siihen. Niitä minä en ainakaan halua tietää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tolla äijällä ei kyllä siellä ala-asennossa pysyny selkä suorana. Onko tarkotuskin pyöristää selkää vähän jos käyttää koroketta?

Mun mielestä ei kannata. Mutta kukin tekee tavallaan. Varsinkin aloittelijan kannattaa mielestäni tehdä liike mahdollisimman puhtaasti ts. selkä suorana.

Hali hali, pusi pusi-punttimimmi tunkeutuu nyt tänne ja kysyy, että miten alas laskette tangon? Juuri polven alapuolella vaiko alemmas????

:eek:

Originally posted by She Devil
Hali hali, pusi pusi-punttimimmi tunkeutuu nyt tänne ja kysyy, että miten alas laskette tangon? Juuri polven alapuolella vaiko alemmas????

:eek:

Siihen asti, että takareisissä tuntuu hyvä venytys. Tankoa ei tarvitse laskea hirveän alas, jotta saa venytyksen, kunhan pitää selän ihan suorassa eikä päästä sitä pyöristymään.

Itse teen SJMV:n laatikon päällä seisten ja lasken tangon melkein varpaisiin.

ite lasken pienillä painoilla lähes varpaitten tasolle asti.. selkä mahdollisimman suorana.. loistava liike. pakko päästä kohta reenaamaan, kuukauden ollut taukoa sairasteluista ja ponnistuspäänsäryistä.. =/

e: laatikon päältä siis.

Originally posted by Mixu

Ootko sitten taipuvaista sorttia...aattelin vaan et jos ei selkä siltikään pyöristy?? mulla kyllä riittää se että jättää pari vajaaksi ilman sitä korokettakin...

Originally posted by Mixu

Noin teen minäkin.
Olen huomannut, että jos polvet ovat pikkuisen koukussa, liike käy enemmän selkään. Jalat lukossa saa takareiskoihin paremman tuntuman.

Laatikon päältä minäkin teen sjmv:tä ja lasken tangon sinne varpaiden lähimaastoon ja selkäkin pysyy suorana.

Askarrutti vaan tämä mihin asti lasketaan kun jossain suositeltiin laskettavaksi juuri ja juuri polven alapuolelle. Olikohan se sitten sitä varten että saisi liikkeen kohdistumaan paremmin pakaralihaksiin?

Nimim. "Kyykkääminen ei ole räjäyttänyt pakaroita kasvuun"

Alla mies, jonka tarvitsee tehdä sjmv korokkeelta. Yllättävän notkeata porukkaa löytyy täältä, kun tanko menee varpaisiin selän pyöristymättä. Onkos kukaan näistä varpaisiin asti menijöistä tehnyt liikettä yli sadalla kilolla?

espm02ass.jpg

Ja se 100kg on joku maaginen raja vai???
Eipä ole tullut tehtyä, yleensä 40-60kg:lla ja justiinsa siksi, että selkä pysyy suorana ja treeni menee sinne takareisiin ja pakaroille eikä pääasiallisesti selälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom