Maastaveto ja pakaralihakset, seuraavana päivänä ei arkuutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HN-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

HN-

Moikka. Oon tässä nyt jonkin aikaa salilla harjotellu maastavedon tekniikkaa ja sen löytyessä lisäsin painoja ja sekin alkoi sujumaan. Muihin jalkojen lihaksiin on tullut muotoa (myös muiden liikkeiden kautta), mutta pakarat ei meinaa ollenkaa ottaa muotoa eivätkä ne ole edes kipeät seuraavana päivänä. Mistä voisi johtua? Salilla sarjojen jälkeen pakarat ovat hellinä ja maitohapoilla, mutta seuraavana päivänä ei esiinny lihasten arkuutta sen kummemmin..

Kyykkääminen ja prässi on ollut nyyt tauolla, eikä tällä hetkellä tule kuuloonkaan polven ongelmien vuoksi. Olen siis yrittänyt löytää korvaavia liikkeitä.

Ps. Lisänä vielä se, että tiedän että muotoa ei tule kuukaudessa eikä parissakaan, mut tää on askarruttanu jo jonkin aikaa.

Moikka. Oon tässä nyt jonkin aikaa salilla harjotellu maastavedon tekniikkaa ja sen löytyessä lisäsin painoja ja sekin alkoi sujumaan. Muihin jalkojen lihaksiin on tullut muotoa (myös muiden liikkeiden kautta), mutta pakarat ei meinaa ollenkaa ottaa muotoa eivätkä ne ole edes kipeät seuraavana päivänä. Mistä voisi johtua? Salilla sarjojen jälkeen pakarat ovat hellinä ja maitohapoilla, mutta seuraavana päivänä ei esiinny lihasten arkuutta sen kummemmin..

Kyykkääminen ja prässi on ollut nyyt tauolla, eikä tällä hetkellä tule kuuloonkaan polven ongelmien vuoksi. Olen siis yrittänyt löytää korvaavia liikkeitä.

Ps. Lisänä vielä se, että tiedän että muotoa ei tule kuukaudessa eikä parissakaan, mut tää on askarruttanu jo jonkin aikaa.

Kuten jo aiemmin vastattu, niin mave ei ole pakaraliike. Toki senkin saa tuntumaan pyllyssä jotkut. Pepulle vaikka lantionnostoa, jos kyykkyä ei jostain syystä voi tehdä. Onko polvessa joku rikki? Polven ongelmat monesti johtuu ihan lihasheikkoudesta, joka reisiä vahvistaessa lähes aina lähtee pois. Kipu ei myöskään ole mittari kehitykselle.

jos lannesarana toimii, pakarat tekee töitä. ei niitä pois voi kytkeä. erittäin hyvä liike maastavetokin pakaroille on riippuen toki siitä, mitä treeniltä haetaan.

Täällähän on lahjakkuuksia,kun perse kasvaa ilman sen kummenpia treenejä,
Kyllä mä sanon,et harvemmin näkee miehillä komeita pakaroita saati sitte jalkoja ja
itsekin kuulun tähän ryhmään.
Lätkäpelaajilla tuppaa monesti sitä persettä löytyvän.

Joo ei kyllä mullakaan perse kasva itsekseen lainkaan. Mutta jotenkin ei kehtaa noita perseliikkeitäkään salilla tehdä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään. Mave ei ole pakaraliike? Sanokaa nyt vielä että se on selkäliike niin kuolen nauruun. Se on niin monitahoinen liike että osuu aika moneen lihasryhmään ja kyllä siinä on takareidet ja pakarat tosi suuressa roolissa. Ne on kuitenkin lihakset mitkä hoitaa lantion ojennuksen.

Ja sekin on kumma jos ei pakarat kasva kyykkyllä ja mavella. Ne on yhdet parhaista pakaraliikkeistä jo sellaisenaan.

Mä en taida ikinä päästä sisään tähän kulttuuriin. Olen aina luullut, että mave on tekemistä varten eikä jonkun tietyn lihaksen kasvattamsita varten. Ei siinä mitään, kaikki tavat ja tavoitteet ovat ihan yhtä hyviä. Jos mave ei syystä tai toisesta tunnu paikassa, jossa haluaisi sen toimivan, kannattaa kokeilla vaikkapa reen työntämistä. Siinä mielestäni liike opettaa itseään ehkä hjelpommin kuin mavessa, jossa tarvitaan alkuun joku opettamaan oikea suoritustapa.

Joo ei kyllä mullakaan perse kasva itsekseen lainkaan. Mutta jotenkin ei kehtaa noita perseliikkeitäkään salilla tehdä.

Ite teen hip thrustia julkisesti eikä hävetä yhtään. Päällikkö pakaraliike. Supistuneessa asennossa maksimi vastus vrt. kyykyissä ja vedoissa supistuneessa asennossa ei juuri mitään vastusta.

Ite teen hip thrustia julkisesti eikä hävetä yhtään. Päällikkö pakaraliike. Supistuneessa asennossa maksimi vastus vrt. kyykyissä ja vedoissa supistuneessa asennossa ei juuri mitään vastusta.
Itse joutunut sattuneesta tekemään pakaroita mutta jotenkin mielellään sitä menisi johonkin salin pimeimpään nurkkaan niitä kitkuttelemaan koska ei muiden kuin mimmien näe tekevän...

Kuten jo aiemmin vastattu, niin mave ei ole pakaraliike. Toki senkin saa tuntumaan pyllyssä jotkut. Pepulle vaikka lantionnostoa, jos kyykkyä ei jostain syystä voi tehdä. Onko polvessa joku rikki? Polven ongelmat monesti johtuu ihan lihasheikkoudesta, joka reisiä vahvistaessa lähes aina lähtee pois. Kipu ei myöskään ole mittari kehitykselle.

Oon siis tehny mavee suorilla jaloin (tietenkin polvissa kulmaa) ja keskittyny siihen että liike keskittyy enemmän pakaroiden jännitykseen, kuin takareisien. Ja polvessa luultavasti joku rikki (liukkaat kelit kunniaan...). Oon nyt käyttäny tukia jne. mut lääkärille en oo vielä aikaa saanu.

Viimeksi muokattu:
jos lannesarana toimii, pakarat tekee töitä. ei niitä pois voi kytkeä. erittäin hyvä liike maastavetokin pakaroille on riippuen toki siitä, mitä treeniltä haetaan
Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään. Mave ei ole pakaraliike? Sanokaa nyt vielä että se on selkäliike niin kuolen nauruun. Se on niin monitahoinen liike että osuu aika moneen lihasryhmään ja kyllä siinä on takareidet ja pakarat tosi suuressa roolissa. Ne on kuitenkin lihakset mitkä hoitaa lantion ojennuksen.

Ja sekin on kumma jos ei pakarat kasva kyykkyllä ja mavella. Ne on yhdet parhaista pakaraliikkeistä jo sellaisenaan.

Ja siis mave -liikkeitä on monia erilaisia jotka omilla tavoillaan kohdistavat rasistusta enemmän tiettyihin lihaksiin samalla kun toiset toisiin lihaksiin..? Jos oon aivan väärässä niin sanokaa heti.

Ja siis mave -liikkeitä on monia erilaisia jotka omilla tavoillaan kohdistavat rasistusta enemmän tiettyihin lihaksiin samalla kun toiset toisiin lihaksiin..? Jos oon aivan väärässä niin sanokaa heti.
No sjmv ja romanialainen nyt ottaa enemmän takaosastoon, se on ihan selvä. Tavallinen mave on hieman kokonaisvaltaisempi ja pinnoilta taas voi vetää takaosastolla tai melko puhtaasti etureisillä riippuen taas siitä mitä haetaan.

E: Niin ja sumo vaatii voimaa lantion seudulta.

Viimeksi muokattu:
Suorin jaloin vetely tuppaa joka tapauksessa väsyttämään takareidet ennen pakaroita, vaikka kuinka keskittyisi. Normaalisti mavettelemalla saa myös enemmän rautaa tankoon, mistä pakarat tykkää. Polvi kuntoon niin kyykky ja mave alkaa tuottamaan tulosta.

Mitä helvettiä mave ei muka ole pakaraliike? Mave ottaa oikein tehtynä pakaroihin yhtä paljon kuin kyykky. Toki se ottaa moneen muuhun paikkaan, mutta ellet tee sitä jotenkin ihan päin helvettiä niin kyllä sen kuuluu ottaa pakaroihin. Suosittelen että opettelet tekniikan kunnolla pienillä painoilla, sitten alat nostamaan isompia rautoja. Itselläkin ennen tuntu mave ainoastaan alaselässä mutta kun opin tekniikan kunnolla niin kyllähän on pakaratkin seuraavana päivänä kipeät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom