jmp77 sanoi:
minkälaisia oireita tuo nivustyrä aiheuttaa??
Nivustyrä aiheuttaa pahimmillaan sen että sua ei enää huvita syödä, kun tyrä pulpahtaa suolen olessa täynnä ulos, kaikkein ärsyttävintä siinä on se että joudut elämään niin sanotusti elämääsi kädet munissa, eli paineleen sitä tyrää takaisin kaiken aikaan, no niin kauan ei oo mitään kauheen vaarallista, kun sen vielä saa takaisin painettua, mutta jos niin käy että et sitä itse enään saa painettua takaisin, niin silloin on lähdettävä heti lääkäriin.
Kipua ei minulla ollut oikeastaan muuta kuin silloin, kun sen jouduin painamaan suolen takaisin.
Treenaamisen joutu lopettaan, se ei ollut enään mielekästä, ja muutenkin alkoi elämän laatu olemaan suoraan sanottuna perseestä, ainoo hyvä asento oli selällään sänkyssä, vaikuttipa toi myös seksi elämään.
Leikkauksen jälkeen tuli kolme viikkoa saikkua, ainoa ongelma oli vielä leikkauksen jälkeen, että palleihin tuli nestettä, joka vaivasi siten että tuntui kuin olisi puristanut palleista kohtuullisen lujaa, no kirurgille takas ja ruiskun ja neulan kanssa neste pois, arvatkaa oliko kivaa? kyyneleet valuivat silmistä, (neula palleihin):curs:
Kirurgi sanoi mulle että, jos nestettä vielä tulee, niin tuu uudestaan, sanoin, että vaikka olis 10 l, niin en tuu ;) onneksi ei nestettä tullut.
No nyt 4 kk leikkauksen jälkeen olen ottanut kyykkyä ja maastavetoa, eikä oo ollut mitään ongelmia, kannattaa aloittaa maltilla ja lisätä painoja pikkuhiljaa, kiirehän meillä ei oo mihenkään, koko loppu elämä aikaa, nyt elämä hymyilee, ja kaikki on ok ja nyt sitä osaa arvostaa terveyttä joka suhteessa.