Maastavedosta...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Em. sivuilla huonoimmaksi pakara(?!)reeniliikkeeksi mainittu:
"Selän ojennukset telineessä. Useimmilla saleilla on selännostoteline, jossa kantapäät laitetaan tukien alle, lantio on toisen tuen päällä ja tässä asennosta nostetaan ylävartaloa. Ala-asennossa pakaroihin ei kohdistu yhtään rasitusta, kun taas yläasennossa, kehon ollessa vaakatasossa, alaselkä kuormittuu huomattavasti."

Heh, itse olen tehnyt tuota juuri tuon nimenomaisen alaselän reenaamiseen jo vuosikaudet.. Olenko missannut jotain ja pahasti?

Originally posted by Apoc
Em. sivuilla huonoimmaksi pakara(?!)reeniliikkeeksi mainittu:
"Selän ojennukset telineessä. Useimmilla saleilla on selännostoteline, jossa kantapäät laitetaan tukien alle, lantio on toisen tuen päällä ja tässä asennosta nostetaan ylävartaloa. Ala-asennossa pakaroihin ei kohdistu yhtään rasitusta, kun taas yläasennossa, kehon ollessa vaakatasossa, alaselkä kuormittuu huomattavasti."

Heh, itse olen tehnyt tuota juuri tuon nimenomaisen alaselän reenaamiseen jo vuosikaudet.. Olenko missannut jotain ja pahasti?

Hah hah....joo että huono pakaraliike. Varmaan se on vielä paskempi hauisliikkeenä. Todellisia ex-perttejä indeed.

!Pistin 165kg, ja sain juuri ja juuri hinattua sen ylös. Nosto kesti varmaan 5 sekuntia. Tämän noston jälkeen niska kramppas, ja silmissä näkyi tähtiä."

Tuossa siis lähtötilanne, kun aloitin tämän threadin. Äsken tulin salilta, ja nyt palautusjuomaa siemaillessa aloin raportoimaan kehitystä. Tänään tuli 165*4! Jokaisen toiston välillä irroitin otteen tangosta, ja kävin seisoma-asennossa. Siis selkeätä kehitystä tapahtunut. Treeniä olen muuttanut niin, että otan MAVEn lähes aina selkäpäivän ensimmäisenä liikkeenä, sekä sarjoissa päästän tangosta irti, joten jokainen nosto on uusi suoritus. Sumpparin treenivinkki oli hyvä. Treenissä vain pari kolme sarjaa, joista 1-2 sarjaa 3-5:llä toistolla, ja yksi sarja pienemmillä painoilla n. kuutonen. Sarjat kovia, mutta ei ihan maksimeja, paitsi joskus.

Mitä mieltä olette tästä? Jos/kun kyykkään erittäin kovaa, niin n. neljän päivän päästä, kun on selkäpäivä vuorossa, niin on vielä alaselkä aika herkässä kunnossa. Silloin olen eka tehnyt "hardcore" kulmasoudun ja leuanvedot, ja vasta sitten MAVE:n, mutta tällä kertaa selkeästi pienemmillä painoilla, ja tekniikkaa hioen. Sitten taas, kun olen tavoitellut isoja rautoja MAVEssa, olen tehnyt kyykyn samalla viikolla pikkuisen kevyemmillä painoilla, ja tekniikkaan ja nopeuteen keskittyen. Tämä tuntuu ainakin minulla toimivan, molemmissa tulokset noussut.

Vielä tuosta, että kun MAVE on selkäpäivän eka liike, niin se kyllä syö hemmetisti tehoa muusta. Esim. normaalisti leuanveto leveällä myötäotteella 3*10-12, tänään MAVEn jälkeen 2*8, ja toisessa sarjassa meinas taju lähteä. Sarjat siis lyhentynyt, mutta toisaalta MAVE on jo rankaissut selkää sen verran, että lyhempikin sarja menee perille tautisen hyvin!

Tästä threadistahan tuli yllättävänkin pitkä, ja nähtävästi minä ja muut saimme hyviä neuvoja. THANKS!

Re: Re: Maastavedosta...

Originally posted by Elchubagabra
!sekä sarjoissa päästän tangosta irti, joten jokainen nosto on uusi suoritus.

Onko tosta nyt hirveesti hyötyä? Jännistys katoaa ja homma menee käytännössä "ykkösten" ottamiseksi lyhyillä palautuksilla...

No on tosta se hyöty et jätkällä on mave noussut aikas hyvin verrattuna siihen ku alko neuvoja kyselee. Siinähän kyseltiinkin
miten sais ton maastanoston kulkemaan ja maximia parannettua.
Mä teen samalla tyylillä ja mullakin oli vaikeuksia tossa alkusenteissä, joten meillä se ainaskin on parantanu tota maven lähtöä, nyt tuntuu et loppuojennus alkaa olla heikoin lenkki.
Eihän tuo nyt ainoa tyyli ole treenata mut joillekin se toimii:kippis1:

Re: Re: Re: Maastavedosta...

Originally posted by KyntöSika

Onko tosta nyt hirveesti hyötyä? Jännistys katoaa ja homma menee käytännössä "ykkösten" ottamiseksi lyhyillä palautuksilla...

Entäs silloin kun jollain kuulantyöntäjärunkkupenkkaajalla jää merkillä nostettaessa 50kg runkkupenkkiennätystä pienemmät raudat vatsan päälle ja rinnaltalähtö on huono, mitä kannattaa tehdä, ottaa siististi penkkiä(jännitys katoaa) vai laittaa jousihetekka rinnan päälle ja rysäyttää entistä runkummin hetekan päältä eikä jännitys katoa? :)

box-veto vai mikä lie

En tiedä onko käyttämäni nimi "box-veto" tekemäni liikkeen virallinen nimi. Tälläisen nimen keksein aikoinaan tekemälleni liikkeelle jossa itse seistään korokkeella ja painot ovat lattian tasolla..eli nostomatka on jonkin verran pidempi kuin normaalisti tehdyssä maastanostossa. Osittaisesta vedosta (esim rack:issä) polvien yöpuolelta ei ole kuin huonoja kokemuksia. Ainakin hirmu jumiin sillä sai paikat, eikä maastanosto mennyt eteenpäin yhtään vaan päinvastoin. Reverse hyper vehjettä kiinnostaisi joskus kokeilla jos vaikka joskus saisi suuriakin painoja vedeltyä.

Re: Re: Re: Maastavedosta...

Originally posted by KyntöSika

On, jos haluaa parantaa tulosta. Välttämättä ei tarvitse käydä aina ylhäällä toistojen välillä mutta jokainen toisto on hyvä vetää uutena suorituksena asento uudelleen hakien. Maastaveto on eri eläin kyykkyyn ja penkkiin verrattuna. Niin kuin englanninkielinen nimikin sanoo niin nostetaan kuollutta painoa, joten siinä ei paljon jännitykset auta kun lähdetään lattialta nippua ylös hinaamaan.

samaa mieltä!

Olen aivan samaa mieltä siitä että maastanostosarjassa pitää päästää jännitykset pois ja tehdä joka toisto "erikseen" ei mitään lattiasta pommppuja...helpottaa aivan hemmetin paljon sarjaa eikä ykkösnoston kannalta ole minusta niin paljon hyötyä! Onko porukka tehnyt maastanostoa ilman vyötä? Joskus tuntui että sekin auttoi jonkin verran maastanostoon. Itse en käytä vyötä alle 200kg sarjoissa ollenkaan! Viime kesänä vedin ilman vyötä 230kg:lla helpot 10 toistoa. Joka toisto oli tehty niin että jännitykset päästettiin pois ja aloitettiin uutena nostona.

Re: samaa mieltä!

Viime kesänä vedin ilman vyötä 230kg:lla helpot 10 toistoa. Joka toisto oli tehty niin että jännitykset päästettiin pois ja aloitettiin uutena nostona. [/B][/QUOTE]

Ohoh, et kokeillu paljo maksimi oli? , mäkin oon tehny nyt ilman vyötä 2 kk:ta kun toi alavatsa alko viimeksi 2kk sitten ilmoittelee
tyräoireita tossa 3 x 160 sarjassa.

Huomenna pitäs tehä 3 x 155 joten ens viikol toi 3 x 160 ilman vyötä olisi edessä (hirvittää se kipu mikä siitä tuli, mutta nyt ei vielä ole mitään ongelmaa)

Mut se on varma et vyötä en enää käytä mavessa
:curs: vaikka se antaa mulle noin 15 kg enkkaan lisää
tällä hetkellä.

Unelma ois vetää toi 200kg tänä vuonna;)
tietysti ilman vyötä:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Maksimi tuollaisen helpon ilman mitään varusteita 10x230:n tehneelle pyörinee lähellä 350 kiloa kun laitetaan vyö ja trikoot päälle. Mä en ainakaan malttaisi olla kokeilematta tuossa vaiheessa :)

Re: samaa mieltä!

Originally posted by m-hiirulainen
Olen aivan samaa mieltä siitä että maastanostosarjassa pitää päästää jännitykset pois ja tehdä joka toisto "erikseen" ei mitään lattiasta pommppuja...helpottaa aivan hemmetin paljon sarjaa eikä ykkösnoston kannalta ole minusta niin paljon hyötyä! Onko porukka tehnyt maastanostoa ilman vyötä? Joskus tuntui että sekin auttoi jonkin verran maastanostoon. Itse en käytä vyötä alle 200kg sarjoissa ollenkaan! Viime kesänä vedin ilman vyötä 230kg:lla helpot 10 toistoa. Joka toisto oli tehty niin että jännitykset päästettiin pois ja aloitettiin uutena nostona.
No huh...tuo 230*10 ilman vyötä ja jännitykset joka toistos löysäämällä on kyllä hemmetin kova :kippis1:

Mulla tuo sarjojen vetäminen ns. ykkösinä ei kyllä toimi, alaselkä tykkää kyttyrää. Vedän välistä ja sarjat aina "samalla hapella", jännitystä löysäämättä, en kuiten pompauta. Sarjoja otan sillontällön ilman vyötä, alaselän vahvistamiseks. Raskaammat nostot kuiten aina vyön kans, ettei vaan loukkais selekää..

veto

Tarkoitus oli silloin kokeilla maksiminostoa ja maksiminoston parantamiseen tähtäsin mutta nousu loppu siihen kuin kanan lento. Jotenkin tuntuu siltä että vedossa ei ole hirveän hyvä tehdä noin pitkiä sarjoja...jos ei halua aikaansaada aivan hirveätä jumia..:) En ole kuitenkaan vyönkään kanssa vetänyt kuin taannoin 270kg. Tosin en ole kyllä koittanutkaan enempää vetää. Jätän aina tarkoituksella vähän "löysää" sarjaa juuri siksi että minimoisin loukkaantumisen riskin. Monta kertaa on tehnyt mieli kokeilla tekisikö trikoot miten paljon kiloja lisää mutta ei ole vaan ollut mahdollisuutta. Kyllä tarkoitus olisi joskus vielä vetää reilu 300kg mutta ei viitsi turhia riskejä ottaa joten pikkuhiljaa..:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom