Maastavedosta selkäkipua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
moi. ei oo koskaan ennen käynyt näin, mutta nyt on alaselkä ihan saatanan kipeä ja istuminenkin sattuu.
Olin eilen treenaamassa ja tein 5x6 maastavetoa, 100 kg molemmin puolin oli painoa tangossa. Tekniikka aina mielestäni ollut hyvä ja olen tehnyt mavea ilman mitään vyötä, eilen kuitenkin oli vyö ja koitin pitää selän suorassa ja tiukkana.
En tidä mikä meni vikaan mut oiski teil muil mitään ideoita?
Voiko joskus selkä vaan olla jotenkin liikarasittunut (kun toissapäivänä tein kyykkyennätyksenkin 151kg)?

Onko se lihaskipua vai sellaista kihelmöivää kipua, joka tulee kun vaihdat selän asentoa? Vai kenties jotain muuta?

Kyllähän kyykyssä rasittuu selkäkin kunnolla jos ottaa kovilla painoilla et siitä varmaanki johtuu. Ite jos joskus kokeillu vedoissa tai muissa liikkeissä vyötä niin menee treenit yleensä perseelleen. Jos et mielestäsi tarvitse vyötä niin elä käytä sitä. Eikä pienistä kivuista kannata välittää jos joskus tulee jotain paitsi sit jos ne uusiutuu kerta toisensa jälkeen eikä rupea häviämääni.

Laitan viellä tänne kun menikin väärään osioon eka viesti:

Noniin tässä pari kuukautta on mennyt kyykätessä ja mavettaessa aina aika ajoin selkä jumiin ja pientä kipuakin esiintynyt. Nyt sitten kun rautaa on voinut lisätä niin jotenkin kipu vähän aina lisääntynyt. Kaverin kanssa ollaan katottu että selkä pysyisi suorassa.

Tänään sitten kun tein ensimmäisiä sarjoja mave treenissä niin parin toiston jälkeen alkoi vihloamaan ja oli pakko lopettaa. Kipu oli sitä luokkaaa että muuta ei enään pystynyt selkätreenissä tekemään kuin ylätaljaa ja kengännauhat oli vaikeaa sidota salilta lähtiessä . Kaveri sanos sitten että mahtoikohan mennä siinä kun kuulema "nykäisen" vedon alussa. Kukaan osaava ei oikein koskaa ole tekniikkaani katsonut ja nähtävästi siinä on sitten ollut jotain häikkää.

Itse olen huomannut, että veto menee mielestäni paljon selälle. Mahtaakohan tähän olla syy että jalat ovat vain niin paljon heikommat?? Niin ja jos jotain kertoo niin kyykyssä sarjapainot siinä 120-130 ja mavessa semmonen 5*165. Salilla on tullut jo muutamia vuosia käytyä tosissaan mutta maven otin mukaan vasta puolisen vuotta sitten (en tosin tiedä miksi).

Olisiko jollain jotain neuvoa miten tätä kipua sasisi lievitettyä ja kuitenkin selkä kipeytyi tänään niin onko mitään "ensihoitoa"?? Niin ja mitäköhän nyt ton mave tekniikan kanssa pitäisi tehdä?

Suositut

Back
Ylös Bottom