Maastavedossa ote lipsuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temaca
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei elikkäs mulla on ollut yks ongelma jo jonkun aikaa... Kun teen maastavetoa tai kulmasoutua niin vaikka jaksaisin muuten tehdä enemmän, ei pysty tankoa pitämään kunnolla kun ote lipsuu tai kädet muutenkin uupuu oudosti ? Oisko jollain neuvoa tähän tilanteeseen ? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kai käytät magnesiumia+ristiotetta mavessa? Onko tuo käsien uupuminen toispuoleista vai uupuuko molemmat kädet? Jos ei ole toispuoleista niin grippitreeniä vaan pari kertaa viikkoon roikkumisia yhdellä kädellä, pitoja esim kaksi sormea kerrallaa jne. Ei missään nimessä remmejä maveen, sillä lähinnä huononnat tilannetta.

Peukalolukko tuntuu vittumaiselta ja vaatii totuttelua, mutta sen kanssa ei ole ainakaan minun tarvinnut ikinä keskittyä otteeseen kesken noston

Mä oon välillä käyttänyt remmejä ja kun tekee yhden käden kulmasoutua niin siitä on hyötyä maastavetoon, siinä kun puntti ei oo ihan kohtisuorassa niin se ote tuntuis kehittyvän jopa paremmin mitä maastavedossa.

Ristiotteesta sain itse helpoiten avun. Peukalolukko ahdisti vain ja remmejä en oo vielä hankkinut.

Sormilukko, paina peukalolla etusormen ensimmäistä niveltä lujaa. Sitten magnesiumia ja ristiote tarvittaessa tai kaikki.

sitten roikkumista myötäotteella lisäpainojen kanssa, sitten vaan maven lopuksi pidät tankoa parisekuntia käsissä jne.

Älä käytä vetoremmejä jollei ole pakko.

+ jos käytät ristiotetta nin vaihda ote jokasarjassa, ettei käy niinkuin mulla, toinen puoli selästä paljon vahvempi ja toinen epäkäs vitusti suurempi kuin toinen. (aina oon vetäny samalla otteella)

Onko liian ilmiselvä mutta kumminkin, katsoppa jos siellä salilla olisi karheampia tankoja. Vetoremmien käyttämisessä ei ole mun mielestä mitään niin pahaa että niillä ei kannata tehdä, varmaan parempi tehdä vetoremmeillä kuin ristiotteella. Samanlaista hurmosmeininkiä kuin syväkyykky-lahkolaisilla. Voi olla parempikin että kyynervarret saa välillä huilata niin alkaa se ote joskus pitää, toisten kyynervarret saa leipää muuallakin kuin 3 krt. viikko salilla. Teen nykyisin kaikki raskaat semiraskaat vedot remmeillä, kevyet ilman, ja raskaat ristiotteella. Eikä ole mitään vaikeuksia ykkösissä otteen kanssa. Remmit on helvetin hyviä myös ylätaljassa, saa selkätreenin menemään selälle ja monessa muussakin liikkeessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ristiote ja magnesium hyvällä tangolla pitää kyllä ilman ihmeempää puristus voimaa helposti yli kahteen sataan kiloon. Grippereillä voi harjoittaa otevoimaa myös josta on hyötyä muutenkin.

Sormilukko on aika näppärä. Voi vetää myötäotteella ja alkaa kaikki muutkin kuten isot käsipainot ja taljakahvat pysymään näpeissä ilman mitään siteitä, ja silti voi keskittyä kohdelihakseen eikä puristamiseen. Vie hetken tottua, ja sattuu peukaloon jonkun verran, mutta palkitsee myöhemmin.

Sormilukko, paina peukalolla etusormen ensimmäistä niveltä lujaa.

Eiks se yleisempi versio oo, et puristetaan etu- ja keskisormella peukkua?

hookgrip.jpg

Jooh, itse aloitan nykyään maastavedon normi otteilla ja sitten kun voimat näpeistä loppuu vaihdan ristiin.
Toivottavasti tuo fatgripz toisi voimaa ranteisiin kun ne ovat aina olleet heikot. :(

Eiks se yleisempi versio oo, et puristetaan etu- ja keskisormella peukkua?

hookgrip.jpg

Jouko Aholan treenivideossa (löytyy youtubesta) se näyttää ainakin farmarikävelyssä että kannattaa tehdä sormilukolla, sama sitten roikkumisessa jne. Itse en yhtään ymmärrä tota lukkoa mistä mainitsit.

^ainakin mitä olen painonostajien treeniä seurannut niin kaikilla tuntuu olevan tuo ote mikä tuossa kuvassa on... Samaa olen myös itse käyttänyt.

Itsellä tuo "purista peukalolla etusormen ensimmäistä niveltä" auttaa ihan vitusti kuin ilman sitä. Itse saan vaan kipua aikaan tuolla mitä kuvassa näkyy. (eikä kyllä kiinnosta opetellakkaan)

http://www.youtube.com/watch?v=HXsl5JhwXnM 5:10

http://www.youtube.com/watch?v=DFAh5qLPk2M (mielestäni mavessa käyttää tuota samaa)+ kohta 7:30

+ en ole aivan varma enkä jaksa tarkistaa mutta mielestäni moni voimamies käyttää juurikin tätä sormilukkoa. (voi olla että olen väärässä)

++ kyllähän tätä bennikin käyttää http://www.youtube.com/watch?v=5M13EBl_jF0

^Noissa salkuissa tuo on ihan sen takia että ne kahvat on niin ohuet, no mutta ihan sama jokainen löytää itselle sopivan otteen :)

Steve Reeves mavee suht isoilla romuilla niin alkaa näppivoimat kasvamaan samalla, kun selkä levenee pirusti.

Zone-sarja -42%
Varmaan onnistuu sormilukko myös paremmin jos on pitkät sormet. Tosiaan voi tuntua aluksi vaikealta ja ainakin kivuliaalta, mutta totuttelee siihen vaikka tekemällä lämppärit ja nousut lukolla ja varsinaiset työsarjat aluksi ristiote+magnesium.

Itsellä tuo "purista peukalolla etusormen ensimmäistä niveltä" auttaa ihan vitusti kuin ilman sitä. Itse saan vaan kipua aikaan tuolla mitä kuvassa näkyy. (eikä kyllä kiinnosta opetellakkaan)

...

+ en ole aivan varma enkä jaksa tarkistaa mutta mielestäni moni voimamies käyttää juurikin tätä sormilukkoa.

Taitaa olla vähän eri juttu kun on laakeroitu tanko. Itse yritän peukalolukossa saada peukalon jopa ihan tangon alle. Ja tarkka saa olla näkö jos tuosta Bennin nostosta näkee ihan tarkkaan peukalon paikan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom