Maastavedon harjoittaminen ilman sarjoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rautaP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
25
Eli onnistuuko maastaveto pelkkiä ykkösiä tekemällä pitkällä tähtäimellä?
Perustelut miksi ei onnistuisi?

Eli olen nyt tehnyt jonkin aikaa jo vedon selkäpäivän ensimmäsenä liikkeenä n. joka toinen viikko, ja ottanut kovat raudat ykkösinä lähes poikkeuksetta.
Onko mahdollista jatkaa vedon treenaamista kerran viikkoon pitämällä kovien ykkösnostojen prosentit esim välillä 80-90% maksimista?

Tähän mennessä maksimiykkönen on noussut tasaista tahtia. Joka kerta on maksimi noussut, kun olen kokeillut eli toisin sanottuna kertaakaan en ole vielä failureen asti ykköstä ottanut mavessa. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei kannate eikä vaikuta koska tuo ei tuu toimimaan pitemmän päälle, parempi tehä jotai 6 toiston sarjaa. nousee maximikin kivasti

Dynamite88 sanoi:
ei kannate eikä vaikuta koska tuo ei tuu toimimaan pitemmän päälle, parempi tehä jotai 6 toiston sarjaa. nousee maximikin kivasti

Perustelut?

ihan hyvin toimii, mutta jonkinlaista jaksotusta pitää tehdä. muuten tulee normaali tasanne, kun hermostopuoli kyllästyy monotonisuuteen. tottakai se hetken aikaa nousee, mutta ellei mitään muutoksia tehdä, pelkät ykköset ei riitä antamaan riittäviä ärsykkeitä. noi kutoset pitäsin kyllä jossain peruskauden puolella vaan.

voit jatkaa samaan tyyliin, ellet sarjoja halua tehdä. syytä tähän kyl ihmettelen. jaksota esim. sillai, että jos teet ykkösen tällä viikolla esim. 95%:lla, tee seuraavalla hieman vakauttavaa maksimia useemmalla sarjalla, esim. 4-6*1*85-90% ja sit lepoviikko.

jto sanoi:
voit jatkaa samaan tyyliin, ellet sarjoja halua tehdä. syytä tähän kyl ihmettelen.

Huomattavasti helpompi pitää tekniikka hyvänä, kun tarvitsee keskittyä vain yhteen suoritukseen. Kiitos vinkeistä! :worship:

rautaP sanoi:
Huomattavasti helpompi pitää tekniikka hyvänä, kun tarvitsee keskittyä vain yhteen suoritukseen. Kiitos vinkeistä! :worship:

Useimmille vähän ristiriitainen väite. Usein se tekniikka juuri hajoaa siinä max ykkösessä.

tekniikan harjotteluun noi kuormat on aika hyvät. parhaiten se yleensäkin sujuu sellasella kohtuukuormalla 75-90%. liika kevyt tuppaa menemään läpi.

joka tapauksessa noilla ykkösilläkin pärjää jonkin aikaa, mutta jonkinlaista perustreeniä se kaipaa. esim. kyykkyjen kautta. suosittelisin kyl vedossakin tekeen pidempää sarjaa esim. nopeuspuolella tyyliin 6-8*2-3*60-75%.

rautaP sanoi:
Eli onnistuuko maastaveto pelkkiä ykkösiä tekemällä pitkällä tähtäimellä?
:)

Onnistuu. Näin on jotkut tehneetkin. Tällä tavalla mm. kyykkyyn jää treeniviikolla enemmän aikaa palautua.

Pelkkä ykkösten veto vaatii kylläkin hyvän/hyvät apuliikkeet.

Ristiselkä menee helposti jumiin. Ykkösvedoilla, kohtuuprosenteilla pystyy jumia välttämään paremmin.

Mun mielestä jossain vaiheessa peruspumppailua, kun paikat ovat jo jotenkin kehittyneet ja kuosissa, kannattaa repiä ykkösenkka ainakin kaksmarkkasen taakse. Sinne tavisjannu pääsee just ykkösillä jostain 150kilosta vaivatta. Sitten voi vähän höllätä ja hakea taas voluumia. Aika paljon näkee puuhelmiheeboja jotka pumppailevat 130-150kilolla eivät enää voluumia kasvattamalla kehity.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
keijo s sanoi:
Mun mielestä jossain vaiheessa peruspumppailua, kun paikat ovat jo jotenkin kehittyneet ja kuosissa, kannattaa repiä ykkösenkka ainakin kaksmarkkasen taakse.

Meni hieman ohi :nolo:

Itse teen normaali vedon ykköseen ja sen jälkeen esim. 2/3*6-10*60-70% painoilla polvienalta. Omaveto on tällä hetkellä ilman mitään varusteita 255 kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom