Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa

Samoin eritaso liittymät. Niitä ei saada rakennettua ja sitten jos tehdään joku liikenneympyrä niin se on hikiset 15 metriä halkaisijaltaan. Miksei tehdä saksan tyyliin 100-200 metriä halkaisijaltaan olevia liikenneympyröitä joilla vältetään vaikeat monitasoliittymät ja vauhtiakaan ei tarvitse ympyrässä tiputtaa yhtään kun tuskin edes huomaa liikenneympyrässä olevan.
jep ja ylipäätään ihmetyttää Suomessa et kuinka vaarallisesti ja päin persettä rakennetaan tilapäisiä liikenneosuuksia. Helvetin vaarallisia ja epäselviä tilanteita näkee esim kehä kolmosella. Betoniporsaita sinne sun tänne, pimeällä helvetin vaikea nähdä kaistoja. Miksi ei vain otettaisi mallia Saksasta jossa nämä hommat osataan tehdä kunnolla ja turvallisesti? Sama koskee Helsingissä myös hakamäen uutta risteystä. Mitä vittua? Kolmisen vuotta sitä vissiin tehtiin, rahaa paloi ja mitä saatiin aikaiseksi? Yksi tunneli, eikä liikenne ole olennaisesti nopeutunut. Miksei esim tällaisiin projektiin otettu oikeasti asiantuntevaa henkilöstöä suunnittelemaan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on tämmöinen jännä asia kuin talvi ja silloin saattaa tulla semmoista valkoista paskaa taivaalta, jota kutsutaan lumeksi. Kun tätä tulee taivaalta, kuten joka vuosi tähän mennessä pitää se tunkea johonki ja on kiva että se voidaan vaan kolata siitä tiensivuun eikä ihmetellä että mihin perkeleeseen se mahtuu.

Jos ei nyt Italiassa niin ainakin Saksassa on kyllä sielläkin lunta, aika paljonkin toisinaan. Enkä ole kyllä koskaan nähnyt että motarilla lunta aurattaisiin keskelle päin. ;)
 
Mitenkä edes tuomariksi voi päästä, opiskellaanko siihen vai? Ja kuinka usein nuo tuomarit tuolla vaihtuu, ei kai siellä ole se sama sinisilmäinen hölmö vuodesta toiseen jakamassa ''oikeutta''
 
Asia jota en ymmärrä ja mitä en koskaan tule ymmärtämäänkään. Miksi koulussa opetetaan turhia asioita? Minkä helvetin takia on jotain Ruotsia koulussa, jota ei tarvitse ikinä elämässä? Englanti ainoa tärkeä kieli. Eikö olis sama sitten, jos opetettas vaikka Kiinaa tai Brasiliaa? Millä perustein Ruotsi on näitä kahta esimerkkiä tärkeämpää? Sitten esim historia. En ymmärrä. Missä ammattissa tarvitaan historiaa? Jos aikoo vaikka historioitsiaksi, niin eikö olisi järkevämpää olla pelkkä vapaavalintainen koulutus siihen. Millä perustein koulussa pitää olla historiaa, eikä vaikka LVI alaa, joka on elämässä hyödyllisempää? Sama juttu esim kuvataiteessa, musiikissa ja uskonnossa. Jos haluaa näiden kolmen alan ammattilaiseksi, niin sitten kouluttaudutaan siihen, eikä tungeta niitä kouluun. Olis vaikka näiden aineiden tilalla matikkaa, äidinkieltä ja Englantia. Olis sitten tuplasti viisampi näissä asioissa, joita oikeasti tarvitsee elämässä.
 
Sitten esim historia. En ymmärrä. Missä ammattissa tarvitaan historiaa? Jos aikoo vaikka historioitsiaksi, niin eikö olisi järkevämpää olla pelkkä vapaavalintainen koulutus siihen. Millä perustein koulussa pitää olla historiaa, eikä vaikka LVI alaa, joka on elämässä hyödyllisempää? Sama juttu esim kuvataiteessa, musiikissa ja uskonnossa. Jos haluaa näiden kolmen alan ammattilaiseksi, niin sitten kouluttaudutaan siihen, eikä tungeta niitä kouluun. Olis vaikka näiden aineiden tilalla matikkaa, äidinkieltä ja Englantia. Olis sitten tuplasti viisampi näissä asioissa, joita oikeasti tarvitsee elämässä.

Onneksi samalla tavalla ajattelevia aikuisia ihmisiä on olemassa suhteellisen vähän, luulisin.
 
Brasiliaapa hyvinkin..

Mielestäni yhdeksän vuotta yleissivityksellistä opiskelua ei oikeastaan ole liikaa, halutessaan enemmänkin. En kyllä itekkään koskaan perustanut jostain taiteen tyylisuuntauksien tarkastelusta kuviksen tunnilla, vaikka piirtää tykkäsinkin. Mutta kai sitä pitää tuoda kaikennäköistä koulussa jossain pienessä määrin edes esiin, että ihmiselle muodostuu käsitystä, mikä kiinnostaa ja mikä ei. Helpompi suunnitella jatkoa. Joku saattanee innostua vaikkapa musiikistakin koulussa, jos ei ole omin päin päässsyt kokeilemaan soittamista/laulamista. Itsehän lopetin yläasteen jälkeen musiikkitunnit, mutta pari vuotta myöhemmin ostin ensimmäisen kitarani..

Jokin historia, maantieto, fysiikka yms. ovatkin sitten ainakin siinä yleistasolla pyöriessä mielestäni ihan tarpeellisia, jotta voi jollain tasolla tätä meidän maailmamme koittaa ymmärtää.

Joku LVI/"miesten kotsa" vois kyllä olla ihan paikallaan. Kotitaloustunnilla vaan tehtiin ruokaa ja välillä taidettiin katella paidan pesulapusta symboleja läpi. Teknisen työn tunnilla tehtiin kyllä niitä kynttilänjalkoja ja kanteleita, legoista motoroituja autopesuloita ja kolvattiin mikropiireistä matkaradio yms, mutta mitään perus remotointeja ei koskaan opetettu (käytännön toteutus hankalaa?). Itelläki jääny tekniset taidot siihen lampun vaihtamisen, korkeintaan polkupyörän kumin paikkaamisen pintaan.
 
Asia jota en ymmärrä ja mitä en koskaan tule ymmärtämäänkään. Miksi koulussa opetetaan turhia asioita? Minkä helvetin takia on jotain Ruotsia koulussa, jota ei tarvitse ikinä elämässä? Englanti ainoa tärkeä kieli. Eikö olis sama sitten, jos opetettas vaikka Kiinaa tai Brasiliaa? Millä perustein Ruotsi on näitä kahta esimerkkiä tärkeämpää? Sitten esim historia. En ymmärrä. Missä ammattissa tarvitaan historiaa? Jos aikoo vaikka historioitsiaksi, niin eikö olisi järkevämpää olla pelkkä vapaavalintainen koulutus siihen. Millä perustein koulussa pitää olla historiaa, eikä vaikka LVI alaa, joka on elämässä hyödyllisempää? Sama juttu esim kuvataiteessa, musiikissa ja uskonnossa. Jos haluaa näiden kolmen alan ammattilaiseksi, niin sitten kouluttaudutaan siihen, eikä tungeta niitä kouluun. Olis vaikka näiden aineiden tilalla matikkaa, äidinkieltä ja Englantia. Olis sitten tuplasti viisampi näissä asioissa, joita oikeasti tarvitsee elämässä.

Kiitos! Sain taas kuukauden parhaat naurut :D


Joku LVI/"miesten kotsa" vois kyllä olla ihan paikallaan. Kotitaloustunnilla vaan tehtiin ruokaa ja välillä taidettiin katella paidan pesulapusta symboleja läpi. Teknisen työn tunnilla tehtiin kyllä niitä kynttilänjalkoja ja kanteleita, legoista motoroituja autopesuloita ja kolvattiin mikropiireistä matkaradio yms, mutta mitään perus remotointeja ei koskaan opetettu (käytännön toteutus hankalaa?). Itelläki jääny tekniset taidot siihen lampun vaihtamisen, korkeintaan polkupyörän kumin paikkaamisen pintaan.

Tämä olisikin muuten hyvä idea. Toisaalta en sitten tiedä onko ajatuksena, että peruskoulu on vain yleissivistävä ja sitten näitä kädentaitoja opitaan kotoa tai oman kiinnostuksen kautta.
 
Mä en voi yhtyä tohon samaan.Jos täällä suomessa ruvettais soveltaa jenkkilän mallilla rangaistuksia ni kyl siin olis pahoja seurauksiakin.Nimittäin jos sä vaikka "vahingossa" teilaat jonkun ja sä tiedät että sä saat siit 50 vuotta linnaa ni kyl siin on sen jälkeen valmis tappamaan jokaisen joka yrittää pistää sua linnaan.Se oli yks esimerkki.Ja toiseks vankilat täyttyis vangeista aika hyvin ja rikokset raaentuisivat.Suomessa on mahdollisuus parantaa tapansa ku saa uuden mahdollisuuden.Raiskarit ja pedofiilit on kyl toinen homma niille pitäis olla paljon kovemmat tuomiot.Ja kyl ne jotka on joskus lusinut ni tietää ettei se täällä suomessakaan oo herkkua lusia vaikka on yks parhaita paikkoja lusia.Siel on monet herkemmät jätkät ihan paskana ku ovi lyödään selän takana kiinni.Ja kyl suomessa elinkautista ku lusii ni alkaa päänupissa tuntuu et tavalliset ihmiset ei tajua sit hommaa ku ei oo kokemusta ja luulee et siel vaan ne saa ruokaa ja katon pään päälle ja hauskaa on.

Toisaalta pitkien kakkujen hyvä puoli olisi se että ei tapahtuisi näitä että "elinkautisvanki" istuu murhasta 12 vuotta, on vuoden vapaalla ja taas tappaa jonkun. Parhaillaan tossa ehtii pistämään kylmäksi varmaan 5 heppua yhden kerrallaan ja aina istumaan ja "sovittamaan syntinsä". Jos ois kerrasta poikki niin murhan uhreja ois 1.

Ja miksi antaa rikolliselle mahdollisuus siihen toiseen tilaisuuteen? Vaihtoehdot on kuitenkin just siinä että joko se on oppinut läksynsä tai sitten ei ja silloin normaali lainkuulianen kansalainen kärsii taas. Miksi ihmeessä siis antaa rikolliselle mahdollisuus toinen tilaisuus kun hintana on se että viaton kärsii. Ne rikolliset on kuitenkin tiensä valinneet.
 
Ihmetyttää miksei Suomessa ole "pikakassoja" muun maailman tyyliin. Eli kun siellä Prismassa on 20 kassaa jonossa, yksi tai kaksi reunassa olisi max kolme ostosta ostaville. Tympii kun jonku sämpyläpussin kanssa saa jonottaa samassa jonossa suurperheen emännän ostosten kanssa.

Noita oli ennen paljon enemmän, nyt niistä on luovuttu. Ilmeisesti eivät toimineet. Ja ehkä kaupassakaan ei haluta kannustaa ihmisiä ostamaan vain vähän tavaroita. Isoissa marketeissa kuten Prismoissa on ruuhka-aikaan usein sellainen tilanne että toisessa päässä on pitkät jonot ja toisessa lyhyemmät, ihmiset kun eivät osaa keskimäärin optimoida itselleen sitä nopeinta kassaa vaan menevät siihen joka on lähinnä sitä paikkaa josta haki viimeiset ostoksensa.

Joku LVI/"miesten kotsa" vois kyllä olla ihan paikallaan. Kotitaloustunnilla vaan tehtiin ruokaa ja välillä taidettiin katella paidan pesulapusta symboleja läpi. Teknisen työn tunnilla tehtiin kyllä niitä kynttilänjalkoja ja kanteleita, legoista motoroituja autopesuloita ja kolvattiin mikropiireistä matkaradio yms, mutta mitään perus remotointeja ei koskaan opetettu (käytännön toteutus hankalaa?). Itelläki jääny tekniset taidot siihen lampun vaihtamisen, korkeintaan polkupyörän kumin paikkaamisen pintaan.

Huono idea siksi että minkä takia kotitalous olisi naisten juttu ja remontit miesten? Tollaset kodin remontit vaativat ennenkaikkea henkilöltä itseluottamusta jota koulu voi tarjota muita taitoja kuten ruoanlaittoa ja mikropiirien kolvausta opettamalla. Jos osaa rakentaa matkaradion, pitäisi löytyä luottamusta kädentaitoihinsa sen verran että osaa tehdä jotain pikkuremontteja.

Englanti ainoa tärkeä kieli. Eikö olis sama sitten, jos opetettas vaikka Kiinaa tai Brasiliaa? Millä perustein Ruotsi on näitä kahta esimerkkiä tärkeämpää? Sitten esim historia. En ymmärrä. Missä ammattissa tarvitaan historiaa?

Jos opiskelee historiaa, niin ymmärtää miksei tarvitse opiskella brasiliaa. Ja jos opiskelee suomea kunnolla, niin ymmärtää miksei opiskella Kiinaa.
 
Asia jota en ymmärrä ja mitä en koskaan tule ymmärtämäänkään. Miksi koulussa opetetaan turhia asioita? Minkä helvetin takia on jotain Ruotsia koulussa, jota ei tarvitse ikinä elämässä? Englanti ainoa tärkeä kieli. Eikö olis sama sitten, jos opetettas vaikka Kiinaa tai Brasiliaa? Millä perustein Ruotsi on näitä kahta esimerkkiä tärkeämpää? Sitten esim historia. En ymmärrä. Missä ammattissa tarvitaan historiaa? Jos aikoo vaikka historioitsiaksi, niin eikö olisi järkevämpää olla pelkkä vapaavalintainen koulutus siihen. Millä perustein koulussa pitää olla historiaa, eikä vaikka LVI alaa, joka on elämässä hyödyllisempää? Sama juttu esim kuvataiteessa, musiikissa ja uskonnossa. Jos haluaa näiden kolmen alan ammattilaiseksi, niin sitten kouluttaudutaan siihen, eikä tungeta niitä kouluun. Olis vaikka näiden aineiden tilalla matikkaa, äidinkieltä ja Englantia. Olis sitten tuplasti viisampi näissä asioissa, joita oikeasti tarvitsee elämässä.
Peruskoulu antaa valmiudet mihin tahansa suuntaukseen. Peruskoulu on yleissivistävä koulu. LVI-alako hyödyllisempää kuin historia? Lol.
 
Jännä juttu on myös yhteiskuntakelpoisuus. Jos tulee tapettua joku kännissä ja epähuomiossa vaikka kirveellä, niin linnasta päästyä yhteiskunta järkkää hemmolle työpaikan ja asunnon.. Minkä helvetin takia? Meillä on paljon semmosia jo valmiiksi yhteiskuntakelpoisia ihmisiä, joita voisi auttaa sen sijaan että autetaan niitä jotka on sen tuhlanneet.

Valvontakamerat ja poliisin tiedotukset: Poliisi valvoo liikennettä tehostetusti viikolla xx, miksi se pitää ilmoittaa? Eihän siinä ole mitään järkeä. Jos valtio on tiukilla rahallisesti niin eikös se olis hyvä jos sakotetaan jokaista pientäkin ylinopeutta ajavaa vastaantulijaa, näin ei kuitenkaan todellisuudessa käy vaan kaikkihan näkee joka aamu ainakin riittävästi ylinopeutta ajavia jos vaan jaksais laskea.
 
Ne valot nyt vaihtuvat kun vaihtuvat, ei kovin oleellista tietää meneekö siinä 5 sek vai 50 sek. Ennemmin ihmettelisin miksei "aina saa kääntyä oikealle" -sääntö ole voimassa täällä.

Itse asiassa ajan näkyminen vähentäisi ehkä jalankulkijoiden punaisia päin hyppelyä. Tallinnassa ainakin itsekin huomasi, että vaikka ei välttämättä autoja näkynytkään niin ei tullut hinkua kävellä päin punaista, kun näki, että vihreä vaihtuu xx sekunnin kuluttua.

Sveitsissä ainakin St.Gallenin kaupungissa oli jo melkein 30v sitten autoilijoille tuollainen kello sellaisissa risteyksissä missä yleensä sai seistä punaisissa melko kauan. Kellon alla oli kyltti tyyliin "mikäli joudutte seisomaan punaisissa yli 60s sammuttakaan moottori" tms. Olivat jo tuolloin keksineet manuaalisen start-stop systeemin. :thumbs:
 
Valvontakamerat ja poliisin tiedotukset: Poliisi valvoo liikennettä tehostetusti viikolla xx, miksi se pitää ilmoittaa? Eihän siinä ole mitään järkeä. Jos valtio on tiukilla rahallisesti niin eikös se olis hyvä jos sakotetaan jokaista pientäkin ylinopeutta ajavaa vastaantulijaa, näin ei kuitenkaan todellisuudessa käy vaan kaikkihan näkee joka aamu ainakin riittävästi ylinopeutta ajavia jos vaan jaksais laskea.

Ei nopeusvalvontaa tehdä rahan keräämiseksi vaan ylinopeuksien karsimiseksi ja täten liikenteen turvallisuuden parantamiseksi. Autoilijat ajavat hitaammin kun ovat etukäteen tietoisia tehovalvonnasta.
 
Miksi koulussa opetetaan uskontoa ja biologiaa? Hieman ristiriitaista tietoa tullu kouluaikoina. Toinen väittää kivenkovaa jostain Aatamista ja Eevasta kun taas toinen big bangista. Imo ehrAm naurettavaa pistää kakarat istumaan koulunpenkille kuuntelemaan satutarinoita.
 
Miksi koulussa opetetaan uskontoa ja biologiaa? Hieman ristiriitaista tietoa tullu kouluaikoina. Toinen väittää kivenkovaa jostain Aatamista ja Eevasta kun taas toinen big bangista. Imo ehrAm naurettavaa pistää kakarat istumaan koulunpenkille kuuntelemaan satutarinoita.

Eikös uskonta ole nykyään lähinnä uskontohistoriaa?
 
Runflat-renkaat ihmetyttää. Onhan ne kivat jos rengasrikko osuu kohdalle, mutta ihan mutulla heitän, että keskimäärin sellainen osuu autoilijalle kerran elämässä. Joillekin ei ollenkaan. Siinä alkaa noin pienellä prosentilla mennä runflatien haitat hyötyjen edelle. Hyötyä on ainoastaan se, että sillä voi ajaa pienen matkan tyhjänä. Haitat on huonompi mukavuus (jos sellainen kiinnostaa) ja helvetisti suurempi paino, joka huonontaa tietysti jousituksen toimintaa, kiihtyvyyttä ja polttoainetaloutta. Lisäksi rengas tietysti maksaa jonkin verran enemmän.

Ihmetyttää tasa-arvo. Äitienpäivä on virallinen liputuspäivä, isänpäivä ei ole. On naistenpäivä, mutta missä on miestenpäivä? Ja mikäs tämä oli tämä tasa-arvoisin työpaikka, jossa oli lähes kaikki työntekijät naisia. Onko se tasa-arvoa? Tasa-arvoa on ilmeisesti se, että miehiltä kaikki pois ja naisille lisää. Onko tää nyt sitä positiivista syrjintää?
 
Ja mikäs tämä oli tämä tasa-arvoisin työpaikka

Ai tasa-arvovaltuutetun toimisto :D

http://naurunappula.com/z/483190

http://2.bp.blogspot.com/_-LhMHv4Y7dY/SflcF8B3HcI/AAAAAAAAAHk/gGB5Hv3LMJI/s1600-h/Aamulehti260409.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_-LhMHv4Y7dY/Sflc5ftzqoI/AAAAAAAAAHs/3ntD3bdf-Gg/s1600-h/Aamulehti26042009.jpg

Johtaja Heinilä-Hannikainen:
"Naiset tuntevat miesten ongelmat yhtä hyvin kuin miehet"

Yksikkö ei suostunut toimittajan ehdottamaan yhteiskuvaan:
"Olisi paljon parempi, kun ette soittelisi. Miksi kysytte näitä ikäviä kysymyksiä? Eikö tällainen häirintä taas paljasta, kuinka vaikeaa Suomessa on olla nainen"
 
Runflat-renkaat ihmetyttää. Onhan ne kivat jos rengasrikko osuu kohdalle, mutta ihan mutulla heitän, että keskimäärin sellainen osuu autoilijalle kerran elämässä. Joillekin ei ollenkaan. Siinä alkaa noin pienellä prosentilla mennä runflatien haitat hyötyjen edelle. Hyötyä on ainoastaan se, että sillä voi ajaa pienen matkan tyhjänä. Haitat on huonompi mukavuus (jos sellainen kiinnostaa) ja helvetisti suurempi paino, joka huonontaa tietysti jousituksen toimintaa, kiihtyvyyttä ja polttoainetaloutta. Lisäksi rengas tietysti maksaa jonkin verran enemmän.

Eiköhän se runflattien suurin hyöty ole se, että autoon ei tarvitse mahduttaa vararengasta? Näin ainakin itse olen ymmärtänyt.
 
Yksikkö ei suostunut toimittajan ehdottamaan yhteiskuvaan:
"Olisi paljon parempi, kun ette soittelisi. Miksi kysytte näitä ikäviä kysymyksiä? Eikö tällainen häirintä taas paljasta, kuinka vaikeaa Suomessa on olla nainen"

Tuo loppu on kyllä aika hyvä :) Kun kyseessä on vielä miestoimittaja niin tuohan menee seksuaalisen häirinnän puolelle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom