Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa

Kertokaa mulle miksi lapsen raiskausta sanotaan hyväksikäytöksi, kun taas jonkun naisen raiskaus on täysi raiskaus. Eli siis raiskaus kuitenkin kuulostaa kuitenkin pahemmalta, niin eikö sen lapsen raiskaaminen olisi niin paha juttu? Voi vittu mitä touhua.

En ihan varmaksi tiedä/muista, mutta saattaa liittyä siihen, että lapsi ei pysty vastustamaan tekoa samalla tavalla kuin aikuinen nainen. Ja ilmeisesti myös humalaisen naisen raiskausta kutsutaan hyväksikäytöksi samalla periaatteella. Tästähän muuten EU ja joku ihmisoikeuspaska on valittanut Suomelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se tippauskulttuuri meinaa automaattisesti että palvelu paranee. Olen käynyt (kuten varmasti lähes kaikki) maissa joissa on tippauskulttuuri ja palvelu on aivan luokatonta. Suomessa ihan hyvä tapa vaikuttaa saamaansa palveluun on käydä niissä ravintoloissa joissa on saanut mielestään hyvää palvelua. Ainakin suurissa asutuskeskuksissa tämä onnistuu, Konginkankaalla tilanne voi olla eri jos Killingin palvelu ei jostain syystä miellytä. Lisäksi palvelusta voi jättää palautetta, joskus se jopa toimiikin (esimerkkinä: toisesta ketjusta luin Miken saaneen ilmaiset kaffet reklamaation jälkeen). Mutta itse tippauskulttuuria vastaan minulla ei ole mitään, tulkoon vain tänne (kunhan raflojen hinnat laskee ensin sen 10%).

Ei missään tapauksessa saa tippauskulttuuri tulla tänne. Mielellään muualtakin pois. Se on pahimmanluokan veronkiertoa ja vielä muka hyväksyttävää ja laillista.

Nyt ihmetyttää taas pari asiaa. En muuten jaksa katsoa olenko näitä jo ihmetellyt, mutta en ainakaan muista.

Se miten jotkut jotenkin olettaa, että jokaisen tulee hankkia muksuja. Sitten ihmetellään miksi et muka halua. Jos sanoo suoraan ettei tykkää lapsista, niin katsotaan silmät pyöreänä. Onko se joku vitun velvollisuus pyöräyttää tähän maailmaan lisää kiljuvia pikku kerubeja?

Toisena ihmetyttää nuoret BMW-kuljettajat. Kukaan muu liikenteessä ei ole niin röyhkeä, kuin tämä laji. Tai liikenteeseen en nyt ota kantaa, vaan parkkeeraamiseen. Tänään käväisin Siwassa ja siihen vetää E36 täynnä porukkaa ihan oven eteen paikkaan missä ei tosiaan edes ole parkkipaikkaa. Mutta lähelle ovea oli pakko päästä, kun ei kymmentä metriä jaksanut kävellä. Parilla nuoremmalla kaverillani on myös BMW ja parkkeerauskulttuuri on ihan sama. On sitten kyseessä mikä vaan, vaikka Cittari tai ABC, niin auto vedetään varmasti paikalle, jossa ei ole parkkipaikkaa. Vaikka lähin ruutu olisi vapaana, niin se on varmaan jotenkin siistimpää ja kapinallisempaa vetää se romu keskelle katua parkkiin. Jos se auto sattuu jostain syystä ruutuu eksymään, niin silloin se on kahdessa ruudussa, ettei kukaan kolhi.

Se miten jotkut jotenkin olettaa, että jokaisen tulee hankkia muksuja. Sitten ihmetellään miksi et muka halua. Jos sanoo suoraan ettei tykkää lapsista, niin katsotaan silmät pyöreänä. Onko se joku vitun velvollisuus pyöräyttää tähän maailmaan lisää kiljuvia pikku kerubeja?

Eikai se velvollisuus toivottavasti ole. Monesti ne lisääntyy eniten joiden nimenomaan ei pitäisi sitä jälkikasvua hankkia.

En mäkään sinänsä tykkää lapsista ja silti mulla on muksu. Siitä mä tykkään ku hullu puurosta ja se on aivan iiiiihana :D mut en mä edelleenkää muiden lapsista juurikaan pidä...

Nyt ihmetyttää taas pari asiaa. En muuten jaksa katsoa olenko näitä jo ihmetellyt, mutta en ainakaan muista.

Ja suurin osa lapsellisista luulee, että se oma rääkyvä kakara on maailman ihanin muidenkin mielestä. Olen nähnyt kerran Aamulehdessä maksetun ilmoituksen tyyliin "Onnea meidän pienelle Pekalle 1v".

Olen myös katsonut kun Robertsissa 3 akkaa vie 12 asiakaspaikkaa kärryinensä ja kakaroinensa. Olen myös kuullut, miten jollain naisella oli puhelimen soittarina lapsen itkua, lienee varmaan oman kakaransa.

Kun naiset saa lapsia, ne unohtaa tyystin, että on muitakin ihmisiä ja vielä pahemmin unohtavat sen, ettei muita kiinnosta niiden kakara paskanvittua.

Kun naiset saa lapsia, ne unohtaa tyystin, että on muitakin ihmisiä ja vielä pahemmin unohtavat sen, ettei muita kiinnosta niiden kakara paskanvittua.
Valitettavan usein juuri näin pääsee käymään.

Hehe voin kuvitella Rankkuria opettamassa kersalleen kuinka väitellään..:D "ei noin eino-matti, tuo on olkinukkeargumentointia!!"

Mua ihmetyttää aina vaan enemmän ja enemmän tää yhteiskunnan pyöriminen rahan ympärillä. Jotenkin kaikkien pitäs sopeutua siihen muottiin että otetaan asuntolaina jota maksetaan puolet elämästä ja auto jota maksetaan kans mukavan aikaa. Tai asunnon ymmärrän, turha se on maksaa vuokraa jos samalla rahalla saa omistusasunnon. Mutta eikö tän maan "hyvinvointi" perustu pitkälti lainoihin ja tuhlaamiseen? Kumma juttu. Ja se että "aikuiset" puhuu niin helvetisti duunista ja jostain asunnoista ja sisustamisesta. Ja teekupeista! EI KIINNOSTA. Ja ihmiset kysyy tuntemattomilta vaan "mitäs teet töikses vai opiskeletko" ja muuta skeidaa. Itse tykkään jauhaa ihan paskaa vaan vaikka tuntemattomien kanssa, enkä lässyttää jostain korkeakouluista.

Mulle riittää se et mulla on pari kitaraa (löytyy), kiva tyttöystävä (okei en virallisesti seurustele mut se aika on kyllä kohta ovella), muutama hyvä kaveri ja auto jolla pääsee liikkumaan. Onni tulee siitä, että voin vaa kieriskellä koko päivän sängyssä muijan kanssa jos haluan, kesällä ulkona ottaa pari bissee, vähä aurinkoo ja kaverin kanssa kitarat sylissä istuskellen. Pohditaan maailman hulluutta ja John Lennonin neroutta. Toiset käyttää saman ajan raporttien kirjottamiseen, pääsykokeisiin lukemiseen, stressaamiseen, tai pakolaisten hyysäämiseen.

Tuntuu vaan niin, että kun ihmisiltä kysytään, mitä ne haluaa elämältä, vastaukset on yleensä materialistisia (en kyllä tiiä onko tuo edes sana). Halutaan kämppä kivasta paikasta, koira pihalle kirmailemaan, pari muksua koiran seuraks, 3,7cm korkea nurmikko ja kivilaatat keittiöön. Kaikki itselle, muut voi haistaa paskan. Mitäpä se alkoholistin äpärä ei hankkinu insinöörin papereita. Itse haluan elämältä paljon kokemuksia, kivoja ihmissuhteita, nauttia musiikista (joko kuunnellen tai soittaen), yli 400 fb-kaveria, kokea kaikennäköstä. Ei sillä, kyllä varmaan itsekin hankin kämpän jostain ja koiran ja lapsia, mutta se ei ole elämäni tarkoitus. Mä haluan ilostuttaa omaa ja muiden elämää, ihan vaikka tuntemattomien kadulla. En pysty kusettamaan autoa myydessäni, koska se ei ole kivaa sitä toista ihmistä kohtaa. Hyvä mieli tulee kun saan muille hyvän mielen aikaseks (tiedän, itsekästä). Onneksi maailmassa on vielä hyväntahtoisiakin ihmisiä (en nyt puhu itsestäni):).

Joo lopetetaan, tää meni jo iha överisekavaks:D Iski pieni flow tätä kirjottaessa.

Ja sitten floodataan facebook täyteen mitä Eino-Petteri tekee milloinkin.

Mulle riittää se et mulla on pari kitaraa (löytyy), kiva tyttöystävä (okei en virallisesti seurustele mut se aika on kyllä kohta ovella), muutama hyvä kaveri ja auto jolla pääsee liikkumaan. Onni tulee siitä, että voin vaa kieriskellä koko päivän sängyssä muijan kanssa jos haluan, kesällä ulkona ottaa pari bissee, vähä aurinkoo ja kaverin kanssa kitarat sylissä istuskellen. Pohditaan maailman hulluutta ja John Lennonin neroutta. Toiset käyttää saman ajan raporttien kirjottamiseen, pääsykokeisiin lukemiseen, stressaamiseen, tai pakolaisten hyysäämiseen.

Hippi :rolleyes:
Eikä millään pahalla tavalla, sillä olen itse samanlainen.

Kai se on vaan niin, että materia tuo ihmisille turvaa, sen haaliminen pitää kiireisenä ja antaa sisältöä elämään. Materialla myös ostetaan muiden ihmisten hyväksyntää ja yritetään kuulua joukkoon ("mäkin kun kaikki muutkin"). Surullista sinänsä.

samaa mieltä aikalailla mitä samuski sano mutta yli 400 fb kaveria nosti kulmia ton muun tekstin yhteydessä

Ota huomioon, kirjoittaja on 19v. Kyllä se elämä vielä opettaa. Se skeban soittelu ja terassilla istuminen käy pidemmän päälle ihan yhtä tylsäksi kuin liukuhihnaduuni. 19 vuotiaana voi elämä ollä täytetty sisällöllä kitaran, kaljan ja facebookin avulla, mut kyllä sinne tulee vähän isompiakin juttuja ajan kanssa.

Kiva sitten 10v päästä huomata, että on edelleen terassilla kitaran kanssa elähtäneenä mitättömyytenä, eikä ole enää edes kivaa kun se bissenkin kittaaminen muuttui itseisarvoksi siinä 25 vuotiaana.

Vittu mistään ei saa niin kovia kiksejä kuin onnistumisesta ja onnistua voi monella tapaa elämässä. Ihmisellä pitää olla tavoitteita.

Mä ymmärsin ton Samuskin pointin niin, että hänen päätavoitteensa elämässä on yksinkertaisesti olla onnellinen eikä hänen onnensa tule materiasta. Just nyt onni tulee bissestä ja kitarasta, myöhemmin todennäköisesti jostain muusta kun ajatusmaailma muuttuu.

Pitää tietysti olla tavoitteita ja tavoitteissa onnistuminen on mahtavaa, mutta ainakaan mun elämässä asuntolaina, omakotitalo ja auto eivät ole niitä elämän päätavoitteita.

Toisena ihmetyttää nuoret BMW-kuljettajat.

Muakin. Ei se miten ne autojaan ajaa vaan ylipäätään se että miten niin hemmetin monella nuorella tuntus olevan toinen toistaan hienompi BMW perseen alla. Itehän ajan vm 91 golffilla ja oon sentään paiskinut töitä jo sen reilu 10 vuotta. Kummallinen maailma.

Ja onnellisuus tosiaan on eri asia eri ihmisille. Toisille (suurimmalle osalle) onnellisuus perustuu seuraavista komponenteista; vaimo, lapset + asuntolaina. Siinä sitten rakennetaan perhettä ja päivitellään facebookkiin miten ihanaa on, lapset leikkii leegoilla ja lihamureke lämpiää uunissa. Mä soittasin mielummin sitä skebaa siellä terassilla kaljatuopin äärellä ja ihmettelisin maailman menoa hands-on. Valintoja.

Ei se miten ne autojaan ajaa vaan ylipäätään se että miten niin hemmetin monella nuorella tuntus olevan toinen toistaan hienompi BMW perseen alla. Itehän ajan vm 91 golffilla ja oon sentään paiskinut töitä jo sen reilu 10 vuotta.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Nuorilla+aikuisilla+ei+ole+kiire+muuttaa+kotoa+pois/1135260521680

Mullakin useampia töissäkäyviä tuttavia, jotka asuvat himassa. Eivät maksa vuokraa ja porukoiden kämppä=porukoiden safkat. Kyllähän sitä pätäkkää siinä vaiheessa on laittaa autoon ym. Itselleni vähän vieras maailma, mutta ei mitenkään hirveän harvinaista.

(Ja itsekin kyllä ajelen useimmiten isin bemarilla :D Eli mäkin varmaan annan ymmärtää rahatilanteeni todellista paremmaksi siinä bemarilla ajellessa, mutta todellisuudessa pakko nyysiä isin auto kun ei oikein olis rahaa pitää omaa.)

Ota huomioon, kirjoittaja on 19v. Kyllä se elämä vielä opettaa. Se skeban soittelu ja terassilla istuminen käy pidemmän päälle ihan yhtä tylsäksi kuin liukuhihnaduuni. 19 vuotiaana voi elämä ollä täytetty sisällöllä kitaran, kaljan ja facebookin avulla, mut kyllä sinne tulee vähän isompiakin juttuja ajan kanssa.

Kiva sitten 10v päästä huomata, että on edelleen terassilla kitaran kanssa elähtäneenä mitättömyytenä, eikä ole enää edes kivaa kun se bissenkin kittaaminen muuttui itseisarvoksi siinä 25 vuotiaana.

Vittu mistään ei saa niin kovia kiksejä kuin onnistumisesta ja onnistua voi monella tapaa elämässä. Ihmisellä pitää olla tavoitteita.

Erittäin hyvin sanottu. Uskon myös että Samuskilla on 5-10 vuoden päästä hieman eri maailmankatsomus.

Luulin että toi facebook-kaverien määrä ois ollu ilmiselvä vitsi mutta ei kai sitten:D. Ja ei, mun unelmaelämää ei ole joka päivä istua terassilla kaljalla ja soittaa vaan kitaraa:D Olen jopa miettinyt tulevaisuuden ammattia ja muitakin asioita. Tottakai sitä on tavotteita ja niiden saavuttaminen on kivaa, mulle ei vaan tunnu yhtään "luonnolliselta", että ne tavoitteet on niitä samoja mistä muut ihmiset puhuu. Mulle ei ole tärkeetä, että kouluttaudun semmoseen työhön, jossa pystyn ylläpitämään korkeaa elintasoa. Enemmän mua kiinnostaa se oma henkinen hyvinvointi, johon vaikuttaa suuresti esim. duunikaverit ja duunin aiheuttama stressi.

Sä oot Mike oikeassa tosta onnistumisesta. Mulle tulee onnistumisen tunteita enemmän siitä, kun tajuan että joku ihminen on oikeasti hyvä tyyppi ja välittää musta, eikä siitä että mä kirjottauduin ylioppilaaks. Ei tullu erityisen hyvä fiilis kun sain kesäduunin jälkeen ylimääräisen bonuksen hyvästä työnteosta, parempi fiilis tuli kun tajusin osaavani soittaa another brick in the wallin soolon. Duunikaverit aina kannustaa ylitöihin että sais lisää liksaa, mutta en mä tarvi enempää rahaa niin miks menisin? Haukkuvat hulluks tämän takia:D. Tää kyllä johtuu todennäkösesti siitä, että tiedän että kyllä sitä aina töitä jostain saa ja aina asiat jotenki kääntyy parhaiks päin:)

Tää nyt kuulostaa aika hipin puheelta, mutta jos joku teistä mun kaa juttelis nii ette te mua kovin paljoa perus_suomalaisesta erottais. En oo mikää anarkian kannattaja jne., satun vaan olee hiukan erilainen:rolleyes: Mä oon vaan huomannu ettei raha tuo onnea, vaan täysin muut asiat. Tottakai se helpottaa elämää jossei rahasta tarvi stressata, muttei se henkinen hyvinvointi ole itseisarvo jos on varakas. Esimerkkinä mutsin entinen miesystävä. Sillä oma firma, pari omistusasuntoa vuokralla ja tällai. Painaa duunia aamusta iltaan. Ton takia sen koko elämänilo katos ja se eros mutsista ja on muutenkin nykyään ihan flipannu. Rahaa löytyy, mutta tärkeät ihmiset elämästä puuttuu kokonaan. Hyvin sulkeutunu omine ajatuksineen ja masennus on varmaan ihan diagnosoitavissa. Ei kylläkään suostu menemään ammattilaisen juttusille. Mutsi taas sen sijaan on hyvä esimerkki toisesta päästä. Lähihoitaja, mukava duuniporukka, suht leppossaa työtä ilman stressiä eikä mikään järin suuri palkka. Onnellinen? Kyllä. Mieluummin mä suuntaan elämääni kohti tota jälkimmäistä.

Tiiän että mun ajatusmaailma tulee muuttumaan ja kehittymään pitkin elämän, niin on tähänki asti käynyt, mutta uskon että nää mun perusarvot tulee olee pitkälti samat. Ainakin toivon näin:)

edit: tuli muuten jännä juttu vielä mieleen. Nuorempana kun viitataan johonki ihmiseen, käytetään nimitystä vaikkapa "se hevari". Aikuisena se on "se lääkäri".

Ja sitten floodataan facebook täyteen mitä Eino-Petteri tekee milloinkin.

Se floodaus alkaa jo raskausaikana ja kesken synnytyksenkin.

no itsekin olen vasta 18 että on tuota elämän kokemusta vaan niin maan perkeleesti :D juu ei

tuohon, "se hevari, se lääkäri" juttuun. niin eikö se johdu vaan siitä että missä tahansa tuo tuleekaan esiin, niin se auttaa kuvailemaan kaikkein leimaavimmit ko henkilöä. voisihan se olla "se juoppo-arkkitehti" jne. eli se ammatti/koulutus ole tähän pätevimpiä aikuisilla ihmisillä. yhteiskunnallinen tilanne ym tietenki kanssa, jostain tyypistä voidaan puhua vaan esim porvarina tai vitun rikkaana jätkänä jne vaikkei kellään oo hajua mitä se tekee töikseen. tästäkö oli kyse vai oonko ihan hukassa :zzzz:

Tuohan on vain inhimillistä - puhua siitä, minkä ympärillä oma elämä pyörii. Aivan samasta asiasta on kyse kuin intissä olevilla ryynääjillä, joiden puheenaiheet ovat sangen "rajoittuneita". Kyllä se ohi menee. Itseäni kummastuttaa enemmän vanhemmat, jotka eivät koskaan puhu lapsistaan mitään.

Tuohan on vain inhimillistä - puhua siitä, minkä ympärillä oma elämä pyörii. Aivan samasta asiasta on kyse kuin intissä olevilla ryynääjillä, joiden puheenaiheet ovat sangen "rajoittuneita". Kyllä se ohi menee. Itseäni kummastuttaa enemmän vanhemmat, jotka eivät koskaan puhu lapsistaan mitään.
Ne intin jäbät ei kuitenkaan levittele niitä täyspakkauksia kahviloiden käytäville välittämättä yhtään muista asiakkaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom