Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei niitä vararenkaita muutenkaan monissa uusissa autoissa ole. Siellä on pieni kompressori ja paikkasarja.

Nimerkki 'kokemusta löytyy' voi kertoa, että kompura&paikkasarjayhdistelmästä on hitosti apua kun renkaaseen paukahtaa sellainen 10cm repeämä kylkeen keskellä ei mitään. Tai no oli lähin hinausfirma onneksi n. 100km päässä. Kaikissa autoissa, joissa ei vararengasta pitäisi olla rengaspainevaroitin vakiona (jotta vuodon huomaa ajoissa ennen kuin rengas lämpenee liikaa ja repeää). Niin kuin noissa fun-flat autoissa taitaakin olla.

Tota tasa-arvojuttua olen myös ihmetellyt. Miesten pitää osata kaikki kotityöt ja myös tehdä niistä vähintään 50%, mutta auta armias jos vihjaat, että eikös naisten pitäisi sitten puolestaan saada ne ruuvit seinään, auton renkaiden ilmanpaineet tarkastettua, kotiteatteri viritettyä toimintakuntoon muuton jälkeen, jne jne.

Asia jota en ymmärrä ja mitä en koskaan tule ymmärtämäänkään. Miksi koulussa opetetaan turhia asioita? Minkä helvetin takia on jotain Ruotsia koulussa, jota ei tarvitse ikinä elämässä? Englanti ainoa tärkeä kieli. Eikö olis sama sitten, jos opetettas vaikka Kiinaa tai Brasiliaa? Millä perustein Ruotsi on näitä kahta esimerkkiä tärkeämpää? Sitten esim historia. En ymmärrä. Missä ammattissa tarvitaan historiaa? Jos aikoo vaikka historioitsiaksi, niin eikö olisi järkevämpää olla pelkkä vapaavalintainen koulutus siihen. Millä perustein koulussa pitää olla historiaa, eikä vaikka LVI alaa, joka on elämässä hyödyllisempää? Sama juttu esim kuvataiteessa, musiikissa ja uskonnossa. Jos haluaa näiden kolmen alan ammattilaiseksi, niin sitten kouluttaudutaan siihen, eikä tungeta niitä kouluun. Olis vaikka näiden aineiden tilalla matikkaa, äidinkieltä ja Englantia. Olis sitten tuplasti viisampi näissä asioissa, joita oikeasti tarvitsee elämässä.
Ooksää kuullut yleissivistyksestä? Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että teorian ja käytännön kohtaamisessa ja opetuksen kohdentamisessa olisi kehittämistä, mutta se tulee kysymykseen ihan muualla kuin peruskoulussa ja lukiossa. Lukiossakin saa nykyään suunnitella opiskelunsa jo aika pitkälle omien intressien mukaisesti.

edit. tää tulee olemaan varmaan ikuinen purnaamisen aihe, kun sama virsi jatkuu vielä aikuisilla ihmisillä yliopistossakin..

Yhtenä tulee mieleen monessa maassa oleva tippauskulttuuri. Mitä järkeä on tipata, kun se joka tipin saa, menettää ne rahat kuitenkin siihen kun joutuu tippaamaan muita. Minä maksan Penalle hyvästä palvelusta, Pena maksaa Reiskalle ja Reiska maksaa taas minulle hyvän palvelun lisää. Kukaan ei voittanut mitään.
Ei kai tässä ole mitään ihmeellistä. Ainakin Jenkeissä palkka saattaa muodostua yksinomaan tipeistä, kun täällä suomenmaalla voi ajatella saman palvelurahan olevan jo hinnoissa itsessään. Ja saa täälläkin tipata, jos tuntuu, että sille on aihetta. Sillä saa duunin tehneelle ihmiselle hyvän fiiliksen, ja luultavasti jatkossakin hyvää palvelua.

Minua kummastuttaa kateuskortti. Eikö mistään voi olla pitämättä ilman, että on kateellinen?

Minua kummastuttaa kateuskortti. Eikö mistään voi olla pitämättä ilman, että on kateellinen?

Ei ainakaan suomessa olen käsittänyt.

Kun tasa-arvossa päästään oikein pitkälle niin saleille yms suihkuihin tulee kolmas haara, vähemmistö. Miehet, naiset ja vähemmistö.

Vähemmistö on jees siinä kun miehiä kiinnostaa vaan miehet ja naisia vaan naiset. Siinähän sitte kylpevät sulassa sovussa eikä ketää vituta.

Huono idea siksi että minkä takia kotitalous olisi naisten juttu ja remontit miesten? Tollaset kodin remontit vaativat ennenkaikkea henkilöltä itseluottamusta jota koulu voi tarjota muita taitoja kuten ruoanlaittoa ja mikropiirien kolvausta opettamalla. Jos osaa rakentaa matkaradion, pitäisi löytyä luottamusta kädentaitoihinsa sen verran että osaa tehdä jotain pikkuremontteja.
En toki tarkottanut, että pitäs sukupuolen mukaan erotella opetusta. Toki tytöt ois mukana noilla pikkuremontit-tunneilla siinä missä pojatkin. Olenhan itekki virkannu kännykkäkotelon ja ommellu merimieskassin ja muuta rättikässässä.

Yks asia vois olla opettaa, ettei kannata olla liian itsevarma ainakaan sähköhommissa, jos niitä varsinaisia taitoja ei kuitenkaa löydy.

Kun tasa-arvossa päästään oikein pitkälle niin saleille yms suihkuihin tulee kolmas haara, vähemmistö. Miehet, naiset ja vähemmistö.

Vähemmistö on jees siinä kun miehiä kiinnostaa vaan miehet ja naisia vaan naiset. Siinähän sitte kylpevät sulassa sovussa eikä ketää vituta.

Ei liity tasa-arvoon, mutta lapsena aina pohdin, että homomiehille ja lesbonaisille pitäisi olla omat pukuhuoneet, mutta ongelma tulisi siinä että ne alkaisivat siellä keskenään hässiä, koska eihän kahta homoa voi laittaa samaan pukkariin jos ei kerran heteromiestä ja -naistakaan voi. Siksi pitäisi olla aina oma pukuhuone yhdelle homomiehelle ja lesbonaiselle. Ainoa vaan, että tällöin syntyisi heteromiehille kannustin teeskennellä homoa ja päästä lesbonaisen kanssa samaan pukuhuoneeseen, tai ehkä toisinkinpäin naisten suhteen (hyvässä lykyssä heteromies ja -nainen teeskentelisivät molemmat). Ongelma on tosiaan aika visainen.

Ei liity tasa-arvoon, mutta lapsena aina pohdin, että homomiehille ja lesbonaisille pitäisi olla omat pukuhuoneet, mutta ongelma tulisi siinä että ne alkaisivat siellä keskenään hässiä, koska eihän kahta homoa voi laittaa samaan pukkariin jos ei kerran heteromiestä ja -naistakaan voi. Siksi pitäisi olla aina oma pukuhuone yhdelle homomiehelle ja lesbonaiselle. Ainoa vaan, että tällöin syntyisi heteromiehille kannustin teeskennellä homoa ja päästä lesbonaisen kanssa samaan pukuhuoneeseen, tai ehkä toisinkinpäin naisten suhteen (hyvässä lykyssä heteromies ja -nainen teeskentelisivät molemmat). Ongelma on tosiaan aika visainen.
:lol2:

Kymmenen vuoden päästä varmaan moinen järjestelmä onkin jo käytössä.

Yhtenä tulee mieleen monessa maassa oleva tippauskulttuuri. Mitä järkeä on tipata, kun se joka tipin saa, menettää ne rahat kuitenkin siihen kun joutuu tippaamaan muita. Minä maksan Penalle hyvästä palvelusta, Pena maksaa Reiskalle ja Reiska maksaa taas minulle hyvän palvelun lisää. Kukaan ei voittanut mitään.

Ei se nyt ihan niinkään mene. Jos tippaat ravintolassa tarjoilijaa niin ei se tarjoilija käy todennäköisesti syömässä ulkona vaan vetää kaupasta ostettua safkaa kotona(kaupassa ei tipata, rahat ei riitä joka päivä/viikko ulkona syömiseen). Itse ainakin olisin ennemmin tippauskulttuurin puolella, kunhan se pysyy järkevissä rajoissa. Suomessa palvelu on paskaa by default ja siihen ei voi juuri mitenkään vaikuttaa.

Ei kai tässä ole mitään ihmeellistä. Ainakin Jenkeissä palkka saattaa muodostua yksinomaan tipeistä, kun täällä suomenmaalla voi ajatella saman palvelurahan olevan jo hinnoissa itsessään. Ja saa täälläkin tipata, jos tuntuu, että sille on aihetta. Sillä saa duunin tehneelle ihmiselle hyvän fiiliksen, ja luultavasti jatkossakin hyvää palvelua.
Meinasin sitä, että siellä se tipin saaja todennäköisesti käyttää itse myös palveluja ja joutuu itse tippaamaan, jolloin se itse saatu tippi menee taas eteenpäin muille, eikä siitä jääkään käteen paljon mitään.

Ei se nyt ihan niinkään mene. Jos tippaat ravintolassa tarjoilijaa niin ei se tarjoilija käy todennäköisesti syömässä ulkona vaan vetää kaupasta ostettua safkaa kotona(kaupassa ei tipata, rahat ei riitä joka päivä/viikko ulkona syömiseen). Itse ainakin olisin ennemmin tippauskulttuurin puolella, kunhan se pysyy järkevissä rajoissa. Suomessa palvelu on paskaa by default ja siihen ei voi juuri mitenkään vaikuttaa.
No ei se ihan niin mene, mutta kärjistin hiukan. Joka tapauksessa siellä samat tippirahat kiertää. Joillekin jää jotain käteen ja joillakin menee kaikki saatu tippi tippaukseen. Alasta riippuen. Kai sitä muuallakin tipataan kuin ravintolassa? Itse taas olen tippauskulttuuria vastaan ja todella rankasti. Turhaa rahanmenoa tipata aina ja kaikkialla pelkästä kohteliaisuudesta. Nykyään on mukava joskus saada joltakin asiakkaalta vähän kahvirahaa, kun sitä ei tapahdu joka päivä, eikä edes joka viikko. Jos siihen tottuisi, niin alkaisi vaan vituttaa, jos ei saakaan.

No ei se ihan niin mene, mutta kärjistin hiukan. Joka tapauksessa siellä samat tippirahat kiertää. Joillekin jää jotain käteen ja joillakin menee kaikki saatu tippi tippaukseen. Alasta riippuen. Kai sitä muuallakin tipataan kuin ravintolassa? Itse taas olen tippauskulttuuria vastaan ja todella rankasti. Turhaa rahanmenoa tipata aina ja kaikkialla pelkästä kohteliaisuudesta. Nykyään on mukava joskus saada joltakin asiakkaalta vähän kahvirahaa, kun sitä ei tapahdu joka päivä, eikä edes joka viikko. Jos siihen tottuisi, niin alkaisi vaan vituttaa, jos ei saakaan.

itse tippasin jenkeissa ravintoloissa missa saa palvelua, hotellissa kantoavusta ja baarissa dollarin per juoma 5 bisseen asti. En tipannut ruokakaupassa, vaatekaupassa, rautakaupassa, taksissa, ruokapaikassa mista haetaan mukaan tai syodaan tiskilla. Silla missa asioi voi vaikuttaa todella paljon siihen tarviiko tipata vai ei.

Taitaa suht iso tarjoilijoista sun muista laittaa tipit jemmaan ja valttaa kalliimmissa paikoissa asiointia. Naita tippeja vastaan sit yleensa saa palvelua millaisesta suomessa ei yleeensa tarvi edes uneksia.

Taas ihmetyttää. Lidlistä ostetussa basmatiriisi-paketissa ei ole ollenkaan keitto-ohjetta. Tai siis mikä on riisin ja veden suhde? No, ei siinä mitään. Osaan minä riisiä keittää ilman ohjeitakin, mutta tunnen jokusen ihmisen joilla tekee perunan keittämisenkin kanssa tiukkaa. Miten ne tollasen paketin kanssa selviää?

Taas ihmetyttää. Lidlistä ostetussa basmatiriisi-paketissa ei ole ollenkaan keitto-ohjetta. Tai siis mikä on riisin ja veden suhde? No, ei siinä mitään. Osaan minä riisiä keittää ilman ohjeitakin, mutta tunnen jokusen ihmisen joilla tekee perunan keittämisenkin kanssa tiukkaa. Miten ne tollasen paketin kanssa selviää?

Suomalaisethan keittävät riisiä samalla tavalla kuin pastaa, että viiden litran kattila täyteen vettä ja keitettävää tavaraa pari desiä pohjalle, keitetään kypsäksi ja valutetaan loput. Ehkä ovat ajatelleet, että näille markkinoille ei kannata painomustetta mihinkään ohjeisiin tuhlata.

suomen poliitikot ja eu.. se ihmetyttää miten helposti kansa taipuu noiden asettamiin lakeihin ja oikkuihin ja kaikkeen mitä ikinä täysin älytöntä keksivätkään..:rolleyes: (mieleen tuli esimerkiksi tuo energiasäästö-lamppu homma eikös sitä jo ajettukin että niitä on pakko käyttää normaalin hehkulampun sijaan vai jokohan se on nyt pakollinen tms).. noo tulin sitten katsoneeksi ohjelman missä vinguttiin että miten suomen kaatopaikat ei ole eu standartien mukaiset.. niin ja kuinka moni oikeasti viitsii jonkun energiasäästö-lampun heivata ongelmajäte-pisteeseen jos sellasta ei ole lähellä??

muutamat tyypit totes että eivät he ainankaan kun tuli tästä juttua.. eli miksi muutetaan sitten jo hyväksi todettuja juttuja mistä on esim luonnolle vähemmän haittaa kun uudesta kikasta..

Kummastuttaa miten ihmiset ajaa autonsa parkkipaikalle, jonka edessä on korotus, elikkäs rotvalli. Vaikka nyt kaupan parkkipaikalla, jossa parkkipaikan edessä kulkee kävelytie. Ne autot vedetään aina oikein huolella siihen rotvallin päälle niin pitkälle kuin menee. Eihän se keneltäkään pois ole, eikä mua haittaa, mutta ihmetyttää miksi. Yhtä pitkät ne parkkipaikat on ja auto mahtuu siihen kyllä vaikka sen hiukan taaemmas jättäisikin.

Se tässä on ongelmana, että mitä jos tällainen henkilö, joka on kyseisellä tavalla tottunut parkkeeraamaan, joutuukin joskus istahtamaan jonkun matalemman auton kyytiin? Ei tarvitse olla edes mikään tuningviritys. Jotkut autot on ihan vakionakin sen verran matalia, että alkaa etupuskuria vituttaa, kun sen siihen rotvalliin täräytät.

Ei se tippauskulttuuri meinaa automaattisesti että palvelu paranee. Olen käynyt (kuten varmasti lähes kaikki) maissa joissa on tippauskulttuuri ja palvelu on aivan luokatonta. Suomessa ihan hyvä tapa vaikuttaa saamaansa palveluun on käydä niissä ravintoloissa joissa on saanut mielestään hyvää palvelua. Ainakin suurissa asutuskeskuksissa tämä onnistuu, Konginkankaalla tilanne voi olla eri jos Killingin palvelu ei jostain syystä miellytä. Lisäksi palvelusta voi jättää palautetta, joskus se jopa toimiikin (esimerkkinä: toisesta ketjusta luin Miken saaneen ilmaiset kaffet reklamaation jälkeen). Mutta itse tippauskulttuuria vastaan minulla ei ole mitään, tulkoon vain tänne (kunhan raflojen hinnat laskee ensin sen 10%).

Kertokaa mulle miksi lapsen raiskausta sanotaan hyväksikäytöksi, kun taas jonkun naisen raiskaus on täysi raiskaus. Eli siis raiskaus kuitenkin kuulostaa kuitenkin pahemmalta, niin eikö sen lapsen raiskaaminen olisi niin paha juttu? Voi vittu mitä touhua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom