1. Pitkällekin opiskelleet voivat olla sekoja tai uskovaisia. Esim. Rauni-Leena Luukanen - kuuluisa ufohörhö-lääkäri. Aikas vähän niitä arvostettujen yliopistojen suorittaneita YEC-uskovaisia kuitenkin on. Olet varmaan kuullut siitä "kuuluisasta" 700 nimen listasta tiedemiehiä, jotka kieltävät evoluutioteorian. Suurin osa on kauppatieteilijöitä, yhteiskuntatieteilijöitä ja juristeja. On siellä muutama luonnontieteilijäkin toki.
Niin, eli sinun uskosi mukaan (tiivistetysti)...
Täällä vain olen tuosta 700:n listasta kuullut. En tosiaan ole näihin tieteellisiin keskusteluihin ikinä niin paneutunut. Tiedän sen totuuden sydämessäni, niin hullulta kuin se teistä kuulosta esim. ektomorfin postiin viitaten. Osaan kyllä samaistua sen tyyliseenkin ajatteluun, tietysti olen välillä itsekin pohtinut ja kritisoinut asioita. Totuus vaan lyö ihmeellisellä tavalla läpi sydämeen, kun ihminen uudestisyntyy, se tapahtuu sellaista kautta jota en kykene selittämään, yliluonnollisella tavalla kun pyhä henki vaikuttaa sinun hengessäsi. Se on vain sen oman askeleen päässä…
Voihan järkeillä, että Jumala on luonut järjettömän näytelmän. Silloin vain korotat itsesi hänen yläpuolelleen ja luulet tietäväsi oikeat ja väärät tavat toimia paljon isommassakin mittakaavassa kuin oman elämäsi kohdalla. Ristin saarnan hullutuksesta olikin puhetta silloin aiemmin, sama luku jatkuu ”Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, se Jumala valitsi saadakseen häpeään sen mikä on voimakasta. Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin. Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä.”
On asioita hengellisestä maailmasta mihin ihminen ei saa vastausta ennen siirtymistään sinne. Mutta se on selvillä, että maailma on syntiinlangennut, paholaisen vallassa, joten ihmiset piti pelastaa paholaisen vallasta ja Jumala halusi tehdä sen! Ja uskoni mukaan fyysinen maailma on syntynyt hengellisestä, hengellinen on sen yläpuolella ja fyysinen on siitä riippuvainen ja sen vaikutuksen alla. Tässä maailmassa on tapahtunut yliluonnollisia asioita paljon. Ihmisten todistuksia on monia, niin Jumalan kuin Saatanankin palvojien puolelta, mutta kaikki on teistä valetta tai sekopäisyyttä…
3. Mitä mieltä olet niistä kaikista maailman uskovaisista, joiden mielestä tiedettä ja uskontoa ei pidä sekottaa, luottavat tieteen mittauksiin vanhasta maasta, alkuräjähdyksistä jne. Ne ovat kuitenkin huomattava enemmistö.
Alkuräjähdyksestä, evoluutiosta tietysti tiedän lukion biologiasta yms. Mielestäni nämä luomisartikkelit eivät ole yhtään sen epäuskottavampaa tekstiä koulukirjaan nähden neutraalistikin ajatellen. Tietenkin voit kuitata minulle vähäisestä tiedostani… Mutta minä en ole tullut tälle foorumille takertumaan näihin juttuihin, vaan todistamaan Jumalan sanan kautta. Sen varmaan olette jo huomanneet, eikä se muuksi muuttuisi.
Raamatussa on lueteltu ihmissuku Aadamista Jeesukseen ja taas Jeesuksesta meidän päiviin tiedämmekin hyvin vuotemme. Ihmisen aika maapallolla on siis hyvinkin selvä eli se n. 6000 vuotta. Jumala loi maailman kuudessa päivässä. Raamatussa sanotaan, että Jumalalle yksi päivä voi olla kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. En siis lähde vannomaan, tapahtuiko luominen 6 päivässä vai 6000 vuodessa, mutta ei sekään asiaa muuta olennaisesti, vertailukohtana kun on miljoonia vuosia vanha maapallo.
Tietenkin olen harmissani, että uskovien uskottavuus kärsii omien rivien hajonnan vuoksi. Onhan se jo aiemmin todettu, että maailmassa on 2 mrd kristittyä nimellisesti, mutta kuinka paljon uudestisyntyneitä?