uskonnosta....
onpa jostain syystä viime aikoina tullu mietiskeltyy kaiken mailman uskontoja,suuntauksia sun muita ja samalla sitten sitä omaa uskoa,vai onko sitä ollenkaan...
mut on kasvatettu sillee vissiinki aika peruskristillisesti, jumalasta ja jeesuksesta ei oo kummemmin vaahdottu,mutta iltarukoukset opetettu ja jouluna käyty kirkossa ja jos joku kuoli "se pääs taivaaseen"..
riparilla mun usko joutu kyl koetukselle, emmä mikään kapina teini oo oolu,mut sillon alko jotenki ottaa aivoo et vanhemmat jotka on opettanu et jumala on olemassa, ei oo avartanu näkemystä enemmä, riparilla selvis (miksei koulus uskonnon tunneil puhuttu näistä?? ) et jumalalta pitää pyytää syntejä anteeks, ja palvella herraa tms...
mä sain riparilla sellasen kuvan jumalasta ja koko kristin uskosta et tää kansa on erehtyväistä ja syntistä,heikkoa ja sit on tää jumalan jäppänä, hyvä virheetön joka armahtaa meijät syntiset.
sillon se jostain syystä vitutti, eikse riitä et jos teen "syntiä",kadun sitä,opin siitä ja annan sen itse itselleni anteeks?
sillon varmaan ajatus niin suuresta voimasta jotenki kauheesti pelotti.
Raamattu on mun mielestä jännä kirja vertauskuvineen,mut on siinä paljon juttuja joita en allekirjota (en voi kyl väittää koko kirjasta lukeneenikaan).
Tällä hetkellä mä taas vähän uskoani.Uskon mä jumalaan (kai?) mut sitä mä en usko et mun on tehtävä jotain ansaitakseni uskoa.mut enmä jumalaltakaan vastapainoks odota mitään merkkejä itestään,en rukoile niin et pyydän jotain ja jos en sitä saa ni sit mun usko ois mennyttä.mun mielestä muutenkin rukouksien ois kiva olla -kiitos keskeisiä,kiitetään hyvistä asioista joita on elämän varrelle sattunu (mut ei kuitenkaan siinä mielessä et jumalan takia esimerkiks on työssä josta pitää), ja kerrotaan asioita joiden toivois olevan paremmin,ei mitenkään pyyntö mielessä..
tuli jo sen verran tektiä et en ala tällä erää nyt jauhamaan mielipiteitäni muista uskonnoista ,mut kertokaa ihmeessä uskotteko,mihin ja mikä on teijän tapa uskoa, mikä on teijän mielestä täyttä paskaa koko uskonto jutuissa.

-kettu kuittaa