Samaa mieltä boxerin kanssa siitä, että kristinuskoon kannattaa tutustua. Ja jättää se kirkko ja kaikenmaailman lahkot siitä pois. Turha tulla heittään mitään "paskaa" -kommentteja, jos ei ikinä ole asiaa tarkemmin tutkinut.
Itse olen perheestä, jossa äiti on vahvasti uskossa ja isä taas hyvin uskonnon vastainen. Ihme sinänsä monista riidoista päätellen, että ovat vielä yhdessä.
Olen tutkinut omasta halusta näitä juttuja paljon ja kun mutsilla sattuu kaikkia kirjoja oleen, niin niitä lueskellut. Juurikin mainitun Ellen Whiten kirja, sitten kuuluisin nykysaarnaajien Rick Joynerin, Billy Grahamin ym. Ja yksi mielenkiintoisemmista on ollut suomalaisen Teijo-Kalevi Lusan kirjat, joissa hän tulkitsee Raamatun ilmestyskirjaa... Ja itse Raamattua tietysti on selailtu vuosikaudet.
Raamattu on hyvin johdonmukainen teos, kun siihen syventyy. VT:ssä ennustetaan asioita, jotka tapahtuu UT:ssä, kuten Jeesuksen syntymä. UT:ssä taas asioita, jotka koskevat nykypäivää. Esim. Ilmestyskirjassa, että diaspora päättyy ja Israelin valtion perustetaan uudelleen. Tämä tapahtui 1948.
Kristinuskon ydinhän on hyvin yksinkertainen. Jos tunnustaa, että Jeesus on Jumalan poika, joka on kuolemallaan sovittanut synnit, pelastuu. Suurimmalla osalla rupee säriseen juuri siinä vaiheessa, kun tulee esiin nimi Jeesus. Aikanaan juutalaiset hylkäsivät hänet(oman ennustetun messiaansa) ja nykyään muutkin nimenomaa eniten pilkkaavat Jeesusta. En tiedä mikä sen tekee, onko ihmisen vaikea uskoa, että lihaksi(ihmiseksi) tullut Jumala, tosiaan oli Jumala. Monethan uskovat omalla tahollaan jonkinlaiseen Jumalaan, mutta eivät Jeesukseen. Näihin juttuihinhan täydellisesti sopii Jeesuksen oma sana: "Muistakaa, jos maailma teitä vihaa, se on vihannut minua ensin".
Asioita on tullut mietittyä monelta kantilta, paljon myös perusjärjellä faijan mallin mukaan ja kyllähän sitä niitä epäkohtiakin Raamatusta löytää halutessaan. Esim. Miksi Jumala on aikojen alussa valinnut vain tietyn kansa omaiskansakseen, eikä kaikkia ihmisiä. Miten iankaikkisuudessa käy näille ihmisille, jotka ovat aikanaan syntyneet pakanakansoihin?
Näistä ristiriidoista johtuen omat ajatukset on ajoittain olleet aikamoista huopaamista ja soutamista, mutta pohjimmiltaan olen aina uskonut, koska en koe menettäväni siinä mitään. On vain ansaittavaa...