Niin että sinua ei yhtään säväytä siinä kohti kun valtiot todellakin siirtävät valtionkirkon varat muuhun käyttöön ja toteavat et nyt tuli loppu tälle jumalan nimissä tapahtuvaan rahan nyhtämiseen?
Mä ainakin tämän nähdessäni alan todellakin laskemaan päiviä.. joita ei liene paljonkaan siihen väliin kunnes iso käsi pyyhkäisee. Mut jokainen eläköön elämäänsä miten haluaa.. turha näitä on miettiä.. näkee sit myöhemmin jos ovat tullakseen meidän elinaikanamme.. mihin raamattu kyl kovasti viittaa teksteissään.. siis JOS ymmärtää aihepiiriä alkuunkaan.. ja nämä pilvenpäälle rilluttelemaan menevät uskovaiset eivät tajua kovasta raamatun pänttäämisestä huolimatta aiheesta hevonvitun vertaa mikä hieman ihmetyttää.. raamattu tosin viittaa asiaan:
2.korint 4: 3 Mutta jos se hyvä uutinen, jota julistamme, onkin verhottu, niin se on verhottu niiden keskuudessa, jotka tuhoutuvat, 4 joiden keskuudessa tämän asiainjärjestelmän jumala on sokaissut ei-uskovien mielet, jotta Kristusta, joka on Jumalan kuva, koskevan loistoisan hyvän uutisen valaistus ei säteilisi läpi.
Mikäli tarkoitat valtion ja kirkon eroa toisistaan, niin itse olen sitä mieltä, että valtion ja kirkon pitäisi todellakin erota toisistaan. Kirkon pitäisi elättää itse itseään uskovien ihmisten avullaan, eikä veronmaksajien rahoilla. Mikäli tähän viittasit, niin ei. Ei säväytä.
Mikäli tarkoitat jotakin muuta, niin joudun pyytämään sinua selittämään hieman tarkemmin, mitä tarkoitat.