Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja on hyvä muistaa, että uskonnon ja jumalan nimessä on tehty ja tehdään edelleen paljon pahaa. Uskonto ja usko Jeesukseen eli Kristuksen sisäinen tunteminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa, ja niitä on turha sotkea keskenään.

Tämä on kyllä aina yhtä erikoinen väite. Kerrotko mikä Jeesus on ja mitä Jeesus tekee? Vaikuttaako Jeesus suoraan tänä päivänä tähän maailmaan? Eli määrittele se Jeesus mistä sinä nyt puhut.

- - - Updated - - -

Olet sä aika vekkuli jos onnistut raamatusta löytämään jotain vuosilukemia maailman historialle.. noin niinkuin yli 7000 vuodelle.. luomiskertomus puhuu ajanjaksoista (päivistä) ja niitä ei todellakaan ole sidottu ajallisesti toisiinsa.. vaan niiden välissä voi olla miljoonia vuosiakin ihan hyvin kuten tiede osoittaa mm. dinosaurusten (suuret merihirviöt jne mistä raamattu puhuu) ja "kotieläinten" välillä.

Muistahan sinäkin, että tuo symbolinen tulkinta luomispäivistä on vain sinun tulkintasi. Jros puhui erilaisesta tulkinnasta.

Kalju ei siis tullut ilmeisesti keskustelemaan vaan saarnaamaan. Vähän kyllä epäreilua aloittaa ensin keskustelemalla ja sitten tuottaa kauhea pettymys aloittamalla saarnaus. Se kun ei ikävä kyllä kiinnosta ketään.

mun eka postaus tänä vuonna tähän threadiin oli seuraavanlainen:

"Ei taida kukaan asioihin perehtynyt sitä kiistää etteikö historiallisesti ole ollut Raamatun Jeesus maan päällä. Siitä ne isommat kiistat on että oliko hän Jumalan poika, Jumala, Kristus, Vapahtaja. Se on uskon asia, ja usko taas on yliluonnollinen asia eikä mikään järkeisoppi. 1 Kor 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." "

Eli älä sä puhu pehmosia, vaivaudu lukemaan ja seuraamaan tätä threadia enemmän kuin yks päivä ennenkuin alat viisastella mitään :) Mä olen kuten lainauksesta näkyy tullut keskusteluun heti mukaan valottamaan uskoa Jeesukseen ja sitä ettei uskossa ole kyse järkeilystä vaan kyse on Pyhän Hengen työstä, uudestisyntyminen ja elävä yhteys Jumalan kanssa on yliluonnollinen asia. Siksi en näe edes viisaana turhia evoluutio väittelyitä ym, ja tää threadi on tarkoitettu keskusteluun uskonnosta, maailmankatsomuksesta jne eikä pelkästä ateismista ja evoluutiosta. Mun mielestä on aivan luonnollista että uudestisyntymätön pelastuksesta ulkona oleva pimeässä vaeltava ihminen ei usko sitä että Jumala on maailman luonut tai edes olemassa. Ateismi ja evoluutiot ym sadut on ihan luonnollista jatkumoa ja hengen tuotosta ihmiselle joka vielä elää ilman yhteyttä Jumalaan.

Tämä on kyllä aina yhtä erikoinen väite. Kerrotko mikä Jeesus on ja mitä Jeesus tekee? Vaikuttaako Jeesus suoraan tänä päivänä tähän maailmaan? Eli määrittele se Jeesus mistä sinä nyt puhut.

Katso vaikka nuo kaks videoo ni näet mitä käytännön tasolla Jeesus tekee ja miten Jeesus vaikuttaa tänä päivänä tähän maailmaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mun eka postaus tänä vuonna tähän threadiin oli seuraavanlainen:

"Ei taida kukaan asioihin perehtynyt sitä kiistää etteikö historiallisesti ole ollut Raamatun Jeesus maan päällä. Siitä ne isommat kiistat on että oliko hän Jumalan poika, Jumala, Kristus, Vapahtaja. Se on uskon asia, ja usko taas on yliluonnollinen asia eikä mikään järkeisoppi. 1 Kor 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." "

Eli älä sä puhu pehmosia, vaivaudu lukemaan ja seuraamaan tätä threadia enemmän kuin yks päivä ennenkuin alat viisastella mitään :) Mä olen kuten lainauksesta näkyy tullut keskusteluun heti mukaan valottamaan uskoa Jeesukseen ja sitä ettei uskossa ole kyse järkeilystä vaan kyse on Pyhän Hengen työstä, uudestisyntyminen ja elävä yhteys Jumalan kanssa on yliluonnollinen asia. Siksi en näe edes viisaana turhia evoluutio väittelyitä ym, ja tää threadi on tarkoitettu keskusteluun uskonnosta, maailmankatsomuksesta jne eikä pelkästä ateismista ja evoluutiosta. Mun mielestä on aivan luonnollista että uudestisyntymätön pelastuksesta ulkona oleva pimeässä vaeltava ihminen ei usko sitä että Jumala on maailman luonut tai edes olemassa. Ateismi ja evoluutiot ym sadut on ihan luonnollista jatkumoa ja hengen tuotosta ihmiselle joka vielä elää ilman yhteyttä Jumalaan.

Evoluutio on satu?? Heh nyt päästiin asiaan, kerrotko lisää tästä sadusta, mikä tekee siitä sadun ja miten?

closeuppopcorn-1.gif

"Ei taida kukaan asioihin perehtynyt sitä kiistää etteikö historiallisesti ole ollut Raamatun Jeesus maan päällä. Siitä ne isommat kiistat on että oliko hän Jumalan poika, Jumala, Kristus, Vapahtaja.
Tuo sinun argumentin asettelu on hieman erikoinen. Mielestäni on runsaasti asiantuntijoita jotka kiistävät Raamatun Jeesuksen olleen olemassa. Nämä asiantuntijat saattavat kuitenkin olla sitä mieltä, että Raamatun Jeesuksella on historiallisen henkilön tausta, joka on ajan kuluessa suurentunut ja legendat ovat muodostuneet tämän oikeasti eläneen henkilön ympärille. Jotkut asiantuntijat taas sanovat, että ei ole tarpeeksi perusteita olettaa historiallista Jeesusta koskaan olleenkaan.

Eli älä sä puhu pehmosia, vaivaudu lukemaan ja seuraamaan tätä threadia enemmän kuin yks päivä ennenkuin alat viisastella mitään :) Mä olen kuten lainauksesta näkyy tullut keskusteluun heti mukaan valottamaan uskoa Jeesukseen ja sitä ettei uskossa ole kyse järkeilystä vaan kyse on Pyhän Hengen työstä, uudestisyntyminen ja elävä yhteys Jumalan kanssa on yliluonnollinen asia.

Tähän asti sulla on kaikki argumentit olleet lähinnä saarnaamista, ja sillä ei ole mitään tekemistä keskustelemisen kanssa.

Siksi en näe edes viisaana turhia evoluutio väittelyitä ym, ja tää threadi on tarkoitettu keskusteluun uskonnosta, maailmankatsomuksesta jne eikä pelkästä ateismista ja evoluutiosta. Mun mielestä on aivan luonnollista että uudestisyntymätön pelastuksesta ulkona oleva pimeässä vaeltava ihminen ei usko sitä että Jumala on maailman luonut tai edes olemassa. Ateismi ja evoluutiot ym sadut on ihan luonnollista jatkumoa ja hengen tuotosta ihmiselle joka vielä elää ilman yhteyttä Jumalaan.

Evoluutio on täysin irrelevantti asia kun puhutaan Jumalan olemassaolosta. Siinä olet oikeassa. Kuitenkin evoluutio näyttää kreationisteille olevan jonkinlainen ongelma, joka on aina olkinukkeväitteiden ja väärinymmärrysten kohteena. Sitten kun kreationistille osoitetaan hänen argumenttiensa virheellisyys, niin kreationisti meneekin puolustuskannalle ja sanoo, että "evoluutio on satua, sanottepa mitä haluatte :)". Luomiskertomuksen sadut otetaan sitten tosissaan, mutta niille ei tietenkään vaadita mitään muuta todistetta, kuin usko. Kovin kaksinaamainen ajattelumalli minun mielestäni.

Jos sinä nyt edes kykenisit järkevästi perustelemaan uskosi sen helvetillä pelottelun sijaan, niin tästä saataisiin ehkä jonkinasteinen keskustelu. Mihin uskot ja miksi uskot?

Jeesus? Amfetamiini ja heroiinihan noissa on vaikuttanu eikä Jeesus.

Ja todisteita tutkimalla voidaan tulla johtopäätökseen että porttiteoria toimii, pojat on siirtyneet piristä ja heposta vielä vahvempiin huumausaineisiin, joka vie varmasti turmioon. Jotkut vielä pelastuvat heroiinistakin mutta tosta jeesus sonnasta ei juuri kukaan. Kaljunkin tie vie turmioon ja pahuuteen, pedofilia kolkuttaa ovella vuosikymmenen vaihteessa viimeistään epäilemättä.

Ja todisteita tutkimalla voidaan tulla johtopäätökseen että porttiteoria toimii, pojat on siirtyneet piristä ja heposta vielä vahvempiin huumausaineisiin, joka vie varmasti turmioon. Jotkut vielä pelastuvat heroiinistakin mutta tosta jeesus sonnasta ei juuri kukaan. Kaljunkin tie vie turmioon ja pahuuteen, pedofilia kolkuttaa ovella vuosikymmenen vaihteessa viimeistään epäilemättä.

Sulle raukalle on mahdotonta asiallinen keskustelu, demonit kirkuu Japin komeroissa näköjään ja saa aikaan asiatonta ja noloa tekstiä. Tuskin sullakaan raukalla olis pokkaa mulle tollasta paskaa jutella kasvotusten mutta netin ihmeellises maailmas tuntuu olo miehekkäältä kun saa pilkata JUmalaa ja uskovaista ihmistä. Koitas ny Japi edes vähä ryhdistäytyä ja olla ninkuin mies eikä tollanen räkänokka :) Mun uskoa saa pilkata vaikka miten mutta toi että alat syytellä pedofiiliks on hiukkasen liian paksua katkeran ateistinkaan suusta.

Sulle raukalle on mahdotonta asiallinen keskustelu, demonit kirkuu Japin komeroissa näköjään ja saa aikaan asiatonta ja noloa tekstiä. Tuskin sullakaan raukalla olis pokkaa mulle tollasta paskaa jutella kasvotusten mutta netin ihmeellises maailmas tuntuu olo miehekkäältä kun saa pilkata JUmalaa ja uskovaista ihmistä. Koitas ny Japi edes vähä ryhdistäytyä ja olla ninkuin mies eikä tollanen räkänokka :) Mun uskoa saa pilkata vaikka miten mutta toi että alat syytellä pedofiiliks on hiukkasen liian paksua katkeran ateistinkaan suusta.

Aloitan asiallisen keskustelun heti kuin sinäkin, sinä vain saarnaat, minä vain vittuilen. Ja miksei olisi kasvotusten pokkaa? Sinä uskot ja palvot pedofiliaa suosivaa jumalaa, kyllä se kertoo sinusta kaiken.

Mitä sä sitäpaitsi uskaltaisit sanoa päin naamaan kun mun sisällä "kirkuu demonit" :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloitan asiallisen keskustelun heti kuin sinäkin, sinä vain saarnaat, minä vain vittuilen. Ja miksei olisi kasvotusten pokkaa? Sinä uskot ja palvot pedofiliaa suosivaa jumalaa, kyllä se kertoo sinusta kaiken.

Mitä sä sitäpaitsi uskaltaisit sanoa päin naamaan kun mun sisällä "kirkuu demonit" :hyper:

Mun ei tartte demoneita pelätä eikä muutakaan pahaa ku oon voittajan puolella :) Argumentoi vaikka itse aluks toi että miten raamattu ja raamatun Jumala ja Jeesus suosii pedofiliaa. Ja nyt ei puhuta muslimien mohamedista ja myöskään katolisen kirkon touhut ei riitä nyt argumenteiks. Katolinen kirkko on vainonnut ja surmannut Jeesuksen seuraajiakin niin eipä se ihme että tollasen uskonnollisen saastan sisältä löytyy pedofiliaa ja muuta pimeyttä.

Olis kyllä pirun helppoa jos vois vaan hylätä järjen käyttämisen ja heittäytyä uskovaiseksi. Kaikki olisi selvää sen jälkeen, ei tarvitsisi enää koskaan pohtia mitään eettisiä tai moraalisia kysymyksiä, kaikki annetaan valmiiksi pureskeltuna ja sit vaan nöyristellään ja kerjätään anteeksiantoa kaikesta jonka sanotaan olevan väärin ja piehtaroidaan siinä riemussa että ollaan voittajan puolella jossakin mystisessä henkimaailmassa tapahtuvassa taistelussa.

Mun ei tartte demoneita pelätä eikä muutakaan pahaa ku oon voittajan puolella :) Argumentoi vaikka itse aluks toi että miten raamattu ja raamatun Jumala ja Jeesus suosii pedofiliaa. Ja nyt ei puhuta muslimien mohamedista ja myöskään katolisen kirkon touhut ei riitä nyt argumenteiks. Katolinen kirkko on vainonnut ja surmannut Jeesuksen seuraajiakin niin eipä se ihme että tollasen uskonnollisen saastan sisältä löytyy pedofiliaa ja muuta pimeyttä.

Suosii pedofiliaa koska ei poista sitä, toisaalta jos se ei pysty poistamaan sitä ni sit saatana on vahvempi ja sä veikkaat ihan väärää puolta, jos se taas pystyis poistaa mut ei poista, ni se on vaan vitun paska pedari ite koska nauttii siitä että sitä esiintyy, ja sinä palvot sellaista paskiaista, ja vielä yrität käännyttää muita saarnaamalla tuollaisen paskiaisen puoleen. Tästä siis päätelmä että taidat itekkin olla tai ainakin myönteinen pedarihommiin kun tollasta järjetöntä kasaa palvot.

Näin, minä vastasin sinun kysymykseesi, ole hyvä mene takaisin 5 sivua ja vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin saarnaamatta.

Suosii pedofiliaa koska ei poista sitä, toisaalta jos se ei pysty poistamaan sitä ni sit saatana on vahvempi ja sä veikkaat ihan väärää puolta, jos se taas pystyis poistaa mut ei poista, ni se on vaan vitun paska pedari ite koska nauttii siitä että sitä esiintyy, ja sinä palvot sellaista paskiaista, ja vielä yrität käännyttää muita saarnaamalla tuollaisen paskiaisen puoleen. Tästä siis päätelmä että taidat itekkin olla tai ainakin myönteinen pedarihommiin kun tollasta järjetöntä kasaa palvot.

Näin, minä vastasin sinun kysymykseesi, ole hyvä mene takaisin 5 sivua ja vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin saarnaamatta.

Heh. Jos siis Jumala olisi olemassa, niin sulla japi kasvais kyrpä otsassa? Tai omaisit jonkun muun vitsauksen, koska et ole "samaa puolta" Jeesuksen kanssa.

Ja lisää paskaa: Jos mä olisin Jumala niin pitäisin maailmassa kaikenmaailman vitsauksia - muutenhan olis aika tylsää. :D

Mä haluaisin tietää millä mittapuulla kristittyjen jumala on hyvä? Suurin osa maailman ihmisistä elää sellaista paskaelämää ettei meillä ole kunnon käsitystäkään. Tätä sitten selitellään "vapaalla tahdolla". Missään vaiheessa tämä suuri enemmistö ei ole saanut päättää oikeastaan yhtään mistään omaa elämäänsä koskevasta. Ja tämä jumala vaan katselee ja odottaa josko joku niistä alkaisi rukoilemaan häntä. Noin muuten ei kyllä teekään sitten juuri mitään paitsi ilmestyy pihapuuhun kerran pari vuodessa ja auttaa urheilijoita voittamaan kisoja.

Raamatussa sanotaan että jumala on hyvä mutta ei kai se riitä? En minäkään voi olla hyvä vain väittämällä olevani hyvä, tai että posse ympärillä väittää näin. Pitää arvioida objektiivisesti ja ainoa mittapuu meillä on tämä jumalan luoma ja suunnittelema maailma, jonka jokaisen asian hän näkee ja jonka tulevaisuudenkin tietää prikulleen. Ja onhan tämä aika vitun sairas maailma, "luojansa" näköinen todellakin. Mitään vapaata tahtoa ei oikeasti ole olemassa, miten sitten selittää kaikki paska mitä tapahtuu täällä jumalan suostumuksella? Tässä vaiheessa haluan todeta etten kyllä jaksa kuunnella mitään sössötystä jostain henkimaailman taistosta ja saatanan roolista. Jos jumala on jumala niin jumala lyö nyrkkiä pöytään ja asioita tapahtuu eikä vaan anna jonkun puhuvan demonikäärmehenkiolennon vetää täällä joka narua.

Ihminen on todellakin jumalan kuva, jumala ihmisen näköinen. Ja ihminen on ihmiselle Sasi (pun intended).

Jos jumala on jumala niin jumala lyö nyrkkiä pöytään ja asioita tapahtuu eikä vaan anna jonkun puhuvan demonikäärmehenkiolennon vetää täällä joka narua.

Kaikki aikanaan.. JOS on lukenut kyseistä kirjaa niin ymmärtää tuon päivän olevan lähellä.. se vain että onko kiva heittää henkensä kun tuo päivä koittaa.. näistä nimikristityistäkin Jeesus sanoi:

Matteus 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?’ 23 Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.

Kaikki aikanaan.. JOS on lukenut kyseistä kirjaa niin ymmärtää tuon päivän olevan lähellä..

Lähellä ja lähellä. Päivä on ollut lähellä viimeiset 2000 vuotta. Ja jos sallitte sanoa niin vuonna 2525 jos ihminen on hengissä, myös tuo päivä on vieläkin lähellä. Monty Pythonia lainaten: "pull the other one!".

Vähän mennyt jo tietty karisma noista maailmanlopun huuteluista. Niitä tosiaan on huudeltu jo aika kauan. Paavalikin taisi odottaa omana aikanaan sen tulevan.

Vähän mennyt jo tietty karisma noista maailmanlopun huuteluista. Niitä tosiaan on huudeltu jo aika kauan. Paavalikin taisi odottaa omana aikanaan sen tulevan.

Niin että sinua ei yhtään säväytä siinä kohti kun valtiot todellakin siirtävät valtionkirkon varat muuhun käyttöön ja toteavat et nyt tuli loppu tälle jumalan nimissä tapahtuvaan rahan nyhtämiseen?
Mä ainakin tämän nähdessäni alan todellakin laskemaan päiviä.. joita ei liene paljonkaan siihen väliin kunnes iso käsi pyyhkäisee. Mut jokainen eläköön elämäänsä miten haluaa.. turha näitä on miettiä.. näkee sit myöhemmin jos ovat tullakseen meidän elinaikanamme.. mihin raamattu kyl kovasti viittaa teksteissään.. siis JOS ymmärtää aihepiiriä alkuunkaan.. ja nämä pilvenpäälle rilluttelemaan menevät uskovaiset eivät tajua kovasta raamatun pänttäämisestä huolimatta aiheesta hevonvitun vertaa mikä hieman ihmetyttää.. raamattu tosin viittaa asiaan:

2.korint 4: 3 Mutta jos se hyvä uutinen, jota julistamme, onkin verhottu, niin se on verhottu niiden keskuudessa, jotka tuhoutuvat, 4 joiden keskuudessa tämän asiainjärjestelmän jumala on sokaissut ei-uskovien mielet, jotta Kristusta, joka on Jumalan kuva, koskevan loistoisan hyvän uutisen valaistus ei säteilisi läpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom