Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Baby girl sacrificed on bonfire after sect leader says tot is the Antichrist, Chile cops say
Baby girl sacrificed on bonfire after sect leader says tot is the Antichrist, Chile cops say. Chilean police on Thursday arrested four people accused of burning a baby alive in a ritual because the leader of the sect believed that the end of the world was near and that the child was the Antichrist.

The 3-day-old baby was taken to a hill in the town of Colliguay near the Chilean port of Valparaiso on Nov. 21 and was thrown into a bonfire. The baby’s mother, 25-year-old Natalia Guerra, had allegedly approved the sacrifice and was among those arrested.

“The baby was naked. They strapped tape around her mouth to keep her from screaming. Then they placed her on a board. After calling on the spirits they threw her on the bonfire alive,” said Miguel Ampuero, of the Police investigative Unit, Chile’s equivalent of the FBI.
Investigators search for evidence in a house that was used to perform rites by a sect in Colliguay, Chile.

Authorities said the 12-member sect was formed in 2005 and was led by Ramon Gustavo Castillo Gaete, 36, who remains at large.
http://syndicatednewsservices.com/2...he-antichrist-chile-cops-say/?fb_source=pubv1
 
Oikein pitänyt tehdä uusi tunnus jonkun
Olet aivan oikeassa, nimmari on minulle tosiaan ennenkäyttämätön. Nimittäin turvaan ajatukseen, jonka mukaan eri forumeilla on aivan luvallista käyttää eri nimimerkkejä. Tälle forumille en ole tätä ennen koskaan aiemmin rekisteröitynyt millään nimimerkillä.

että pääsee hölötteleen hölmöjä raamatusta.. onnea ja menestystä sullekkin.
En lainkaan ihmettele, ettei sinulla ole motiivia oikoa esittämiäni asioita, vaikka esität ne yksioikoisesti hölmöiksi. Nimenomaan jehovantodistajia kuunnellessani (hehän karttavat käännytystyössään viimeiseen vastavuoroista ja vastapuolen esittämiä ajatuksia kunnioittavaa rehellistä keskustelua), olen havainnut, että heidät on koulittu hyvin valikoivasti. Esimerkiksi vaikka kolminaisuuteen, sieluun, helvettiin ja kilpaileviin uskonnollisiin liikkeisiin liittyen he kyllä yltävät pitkiin ja perusteellisiin puheisiin, mutta nimenomaisesti Vartiotorniseuralle ominaisia oppikysymyksiä kritisoitaessa heidät saa hyvin helposti pakkaamaan laukkunsa ja kiirehtimään tuttujen ja yksikertaisempien haasteiden pariin.

Edellinen tuollaisen töksäytyksesi kaltainen ylimielinen vastaus tuli erään Pohjois-Suomalaisen jt-seurakunnan vanhimmalta joten tapaa lienee suositaan laajemminkin noissa piireissä. Tuo on kuitenkin hyvin ymmärrettävää, koska noiden ominaisopetusten ongelmakohtien esilletuonti paljastaisi sen katteettoman ja valheellisenkin perustan, jolle Vt-seura on jehovantodistajuuden oikeutukseksi esittämänsä opetukset rakentanut.
 
Olet aivan oikeassa, nimmari on minulle tosiaan ennenkäyttämätön. Nimittäin turvaan ajatukseen, jonka mukaan eri forumeilla on aivan luvallista käyttää eri nimimerkkejä. Tälle forumille en ole tätä ennen koskaan aiemmin rekisteröitynyt millään nimimerkillä.


En lainkaan ihmettele, ettei sinulla ole motiivia oikoa esittämiäni asioita, vaikka esität ne yksioikoisesti hölmöiksi. Nimenomaan jehovantodistajia kuunnellessani (hehän karttavat käännytystyössään viimeiseen vastavuoroista ja vastapuolen esittämiä ajatuksia kunnioittavaa rehellistä keskustelua), olen havainnut, että heidät on koulittu hyvin valikoivasti. Esimerkiksi vaikka kolminaisuuteen, sieluun, helvettiin ja kilpaileviin uskonnollisiin liikkeisiin liittyen he kyllä yltävät pitkiin ja perusteellisiin puheisiin, mutta nimenomaisesti Vartiotorniseuralle ominaisia oppikysymyksiä kritisoitaessa heidät saa hyvin helposti pakkaamaan laukkunsa ja kiirehtimään tuttujen ja yksikertaisempien haasteiden pariin.

Edellinen tuollaisen töksäytyksesi kaltainen ylimielinen vastaus tuli erään Pohjois-Suomalaisen jt-seurakunnan vanhimmalta joten tapaa lienee suositaan laajemminkin noissa piireissä. Tuo on kuitenkin hyvin ymmärrettävää, koska noiden ominaisopetusten ongelmakohtien esilletuonti paljastaisi sen katteettoman ja valheellisenkin perustan, jolle Vt-seura on jehovantodistajuuden oikeutukseksi esittämänsä opetukset rakentanut.

Kaikki uskonnolliset opetukset perustuu tollaisiin katteettomiin ja valheellisiin juttuihin, ei niihin ole olemassa totuuspohjaa, turha tässä on VT-tä syyllistää yksinään.
 
Niin mutta se raamatun sivujen tulkinta ei luulis olevan niin vaikeaa etteikö jokainen niihin paneutuva huomaisi ettei liioin Jeesusta edeltävät profeetat sen enempään kuin Jeesuksen apostolitkaan opettaneet sellaisia oppeja kuin kirkko opettaa. Kirkon historiaa kannattaa hieman opiskella sieltä alkupäästä.. niin tajuaa kyllä äkkiä että ihan huutoäänestyksellä niitä teorioita siellä on lisäilty milloin kenenkin toimesta. Ei siinä, jos ei tajua niin ei tajua.. itsepetos on kuitenkin sen verran surullinen asia että ansaitsee tämäkin asia tulla mainituksi.

Raamattu opettaa että ihminen on elävä sielu, ja että kun ruumis kuolee niin ei ole mitään tietoisuutta. Kirkko sen sijaan opettaa 300-luvulla alkunsa saanutta oppia jonka mukaan ihmisessä olisi sielu sekä henki että ruumis.
Raamattu opettaa että UPOTUSkaste on Jehovalle vihkiytymisen näkyvä osa, ja kasteelle menevältä odotetaan ymmärrystä hengellisistä asioista. Kirkko taas opettaa että sellaista tissiä lutkuttavaa rääpälettä pitää kiusata rääpimällä vettä pärstään.
Raamattu opettaa että ensimmäinen ihmispari luotiin elämään täydellisinä paratiisillisiin oloihin maan päälle jossa heidän+jälkeläisten oli tarkoitus asua ikuisesti kuolematta koskaan. Kirkko opettaa että ihminen vain vierailee täällä ja tulee tavoitella pilven päällä harpulla rimputtelua ja karttaa alakerran grilli bileitä.
Raamattu opettaa että Jeesus on Luojan ensimmäinen "luomistyö" eli esikoinen, alempana kuin tekijänsä vaikkakin asetettu kaiken muun yläpuolelle ja että pyhähenki on Luojan dynaaminen voima: nk. käsivarsi. Kirkko opettaa että Jeesus on yhtä kuin Jumala ja että pyhähenki olisi persoona, the dude.
Raamattu opettaa että Jeesuksen seuraajat eivät ota osaa sotiin eivätkä politiikkaan. Kirkkon miehet ne siunaa sotia ja aseita ja asettuvat ehdolle poliittisiin toimiin.

Listaa voisi jatkaa loputtomiiin, mutta jo nyt jokainen voi nähdä ettei kirkko edusta raamatun opetuksia vaan omia oppejaan. Siinä se olennainen asia miksi tuota "babylonin porttoa" tulisi karttaa.
 
Kaikki uskonnolliset opetukset perustuu tollaisiin katteettomiin ja valheellisiin juttuihin, ei niihin ole olemassa totuuspohjaa,
Tähän tulokseen olen itsekin tullut.

turha tässä on VT-tä syyllistää yksinään.
Ongelmani on se, että en tiedä miksi ja mitkä kaikki uskonnolliset liikkeet olisi sisällytettävä yhteen ja samaan viestiin, jossa pyritään keskittymään jehovantodistajien opetukseen.
 
Niin mutta se raamatun sivujen tulkinta ei luulis olevan niin vaikeaa etteikö jokainen niihin paneutuva huomaisi ettei liioin Jeesusta edeltävät profeetat sen enempään kuin Jeesuksen apostolitkaan opettaneet sellaisia oppeja kuin kirkko opettaa.
Tämä on totta ja asia myönnetäänkin aika ajoin rivien välissä.

Kirkon historiaa kannattaa hieman opiskella sieltä alkupäästä..
Sama koskee Vartiotorniseurankin historiaa.

niin tajuaa kyllä äkkiä että ihan huutoäänestyksellä niitä teorioita siellä on lisäilty milloin kenenkin toimesta.
Vartiotorniseurassa ei käytetty äänestystä Russelin Rutherfordin, eikä F. Franzin aikana, he olivat yksinvaltiaita määräämään oppien edestakaisin kääntelystä aina yksinhallitsijan vaihtuessa. !970-luvulla julkistettiin nk. hallintoelin, joka 2/3 enemmistömielipiteellä on siitä lähtien äänestellyt oppimuutoksista.


Ei siinä, jos ei tajua niin ei tajua.. itsepetos on kuitenkin sen verran surullinen asia että ansaitsee tämäkin asia tulla mainituksi.
Yksi itsepetoksen ilmentymä on se, että rakentaa oman uskonsa perustan sille, että löytää muista vikoja.

Raamattu opettaa että...Raamattu opettaa että...Raamattu opettaa että...Raamattu opettaa että...Raamattu opettaa että...Listaa voisi jatkaa loputtomiiin, mutta jo nyt jokainen voi nähdä ettei kirkko edusta raamatun opetuksia vaan omia oppejaan. Siinä se olennainen asia miksi tuota "babylonin porttoa" tulisi karttaa.
Vartiotorniseurankin Raamattu opettaa, että Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana:

”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23)

"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28)

"Oppikaa nyt viikunapuusta kuvauksena tämä: Niin pian kuin sen nuori oksa mehevöityy ja työntää esiin lehtiä, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin myös te, kun näette kaikki nämä, tietäkää, että hän on lähellä, ovilla. Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät missään tapauksessa katoa.” (Matt. 24:34)

”Hän sanoi heille lisäksi: ’Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.’” (Mark. 9:1)

"Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Mark. 13:30)

"Mutta minä sanon teille totuudenmukaisesti: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32)

Yllä lainatusta huolimatta Vartiotorniseura opetti (oman ilmoituksensa mukaan) aina vuoteen 1943, että Jeesus palasi vuonna 1874. Nykyään opetetaan, että Raamattu opettaa Jeesuksen palanneen vuonna 1914. Jos kritisoi kilpailijoitaan, niin loogisesti tulee itsekin olla valmis vastaamaan kritiikkiin. Nimittäin Vartiotorniseura opettaa, että tuolle oppiensa kulmakivelle (vuosi 1914) on raamatullinen perusta, eli itsekin peräänkuuluttamasi "Raamattu opettaa, että..."

Yhtä vuosien takaista yritystä lukuunottamatta yksikään jehovantodistaja ei ole edes pyrkinyt osoittamaan nimenomaan Raamatulla, että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa. Tai osoittamaan, että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta. Tai osoittamaan, että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia. Tai osoittamaan, että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys. Tai osoittamaan, että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden. Taikka osoittamaan, että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin. Kysymyksiä on toki enemmänkin, mutta jos jo yksikin noista kysymyksistä jää auki, niin 1914-profeetallisuusväite kaatuu ja sen mukana koko Vt-seuran nykyisen oppirakennelman raamatunmukaisuus. Ja Vt-seura on samalla viivalla kilpailijoidensa kanssa.
 
Yksi itsepetoksen ilmentymä on se, että rakentaa oman uskonsa perustan sille, että löytää muista vikoja.

Anteeksi nyt vain, mutta olenko minä jossain kohti antanut ymmärtää olevani uskossa? Enpä ole.. Kunhan postailen raamatunpaikkoja.

Enkä mä liioin koita sanoa että JT poppoo olisi noissa laskelmissaan oikeassa, tai että niillä olisi jotenkin enemmänkin merkitystä. Tykkään heidän raamatunkäännöksestään, ja watchtower librarystä tutkimisen välineenä.
En allekirjoita heidän oppejaan kuin osittain.. olen niistä ihan hyvin perillä, kuten myös kirkkokunnan opeista.. jälkimmäisistä en allekirjoita oikeastaan mitään, kun ne ovat pikkulapsellekkin niin helppo tajuta täydeksi tuubaksi.
 
Anteeksi nyt vain, mutta olenko minä jossain kohti antanut ymmärtää olevani uskossa? Enpä ole.. Kunhan postailen raamatunpaikkoja.

Enkä mä liioin koita sanoa että JT poppoo olisi noissa laskelmissaan oikeassa, tai että niillä olisi jotenkin enemmänkin merkitystä. Tykkään heidän raamatunkäännöksestään, ja watchtower librarystä tutkimisen välineenä.
En allekirjoita heidän oppejaan kuin osittain.. olen niistä ihan hyvin perillä, kuten myös kirkkokunnan opeista.. jälkimmäisistä en allekirjoita oikeastaan mitään, kun ne ovat pikkulapsellekkin niin helppo tajuta täydeksi tuubaksi.

Kyllähän sinä uskossa olet, ja olisit JT elleivät olisi potkineet sua pihalle.
 
Anteeksi nyt vain, mutta olenko minä jossain kohti antanut ymmärtää olevani uskossa? Enpä ole.. Kunhan postailen raamatunpaikkoja.
Torppaat kristikunnan oppeja esittämällä oikeaksi tulkinnaksi Vt-seuran tulkintoja, mutta et kykene tai halua niitä käsitellä sen paremmin. Mitä muuta tuollainen on kuin sokeaa luuloa? Sehän on hyvä synonyymi uskomiselle.

En allekirjoita heidän oppejaan kuin osittain.. olen niistä ihan hyvin perillä, kuten myös kirkkokunnan opeista.. jälkimmäisistä en allekirjoita oikeastaan mitään, kun ne ovat pikkulapsellekkin niin helppo tajuta täydeksi tuubaksi.
Näin se menee, toisen totuus on toiselle tuubaa ja päin vastoin, etkä ole lainkaan yksin. Maailmassa on yli 7 miljoona uskovaista, jotka ihastelevat Vartiotorniseuran tuuba-opetuksia, kuten esimerkiksi Jeesuksen näkymätön paluu-tuuba, lopunaika-tuuba, 1914-tuuba, 144000-tuuba, sukupolvi-tuuba, veriuhri-tuuba, pedofilianpeittely-tuuba, Suuri Babylon-tuuba jne.

Haluaisitko osoittaa, että jokin yllämainituista tuubaksi nimeämistäni oleellisista Vt-opetuksista nauttisi edes Raamatun tukea. Raamatullisuushan ei tietenkään tarkoita, että että asia olisi mitenkään todellisuutta. Jos nuo Vt-seuran ydinopetukset ovatkin juuri ne, joita et allekirjoita, niin voin laittaa esille lisää aiheita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://www.voice.fi/ilmiot/tutkijat...a-nayttoa-rukouksella-parantava-voima/8/49167

Onkohan tuosta ensimmäisestä tutkimuksesta mitään infoa netissä? Tuo jälkimäisen tutkimuksen laadun voin tarkistaa itse Googlettamalla.
En ole varma tarkoitatko tutkimusta, joka on mainittu tuossa ensimmäisenä vai tutkimusta, joka edeltää sitä eli on ajallisesti ensimmäinen. Tässä nyt näyttäisi joka tapauksella olevan ihan pätevä referaatti tuosta Journal of Affective Disorders -lehdessä julkaistusta tutkimuksesta. Koko tekstin voi lukea täältä, jos on oikeus tietokantaan (kirjastoissa taitaa ainakin olla). Siitä tekstistä löytyy sitten noiden aikaisempien tutkimustenkin tiedot. Tulosten perusteella ei minusta vaikuta tutkimukselta, joka olisi millään tavalla hehkuttamisen arvoinen: "Belief in God was significantly higher among treatment responders than non-responders F(1,114)=4.81, p<.05. Higher levels of belief were also associated with greater reductions in depression (r=.21, p<.05) and self-harm (r=.24, p<.01), and greater improvements in psychological well-being (r=.19, p<.05) over course of treatment."
 
Tarkoitin tuolla jälkimmäsellä tutkimuksella tuota San Franciscon yleissairaalassa tehtyä tutkimusta. Lisää infoa kaipaisin tuosta belmontilaisen McLeanin sairaalan tutkimuksesta.
 
No, tuossa viestissäni oli linkit tuon McLeanin sairaalan potilaisiin liittyvän tutkimuksen referaattiin sekä koko tutkimukseen. Jos sinulla ei ole oikeuksia sitä lukea, niin voin kyllä hakea sinulle tarvittavan tiedon. Mitä infoa siitä haluat? Tai mitä haluat tietää siitä toisesta tutkimuksesta?
 
No, tuossa viestissäni oli linkit tuon McLeanin sairaalan potilaisiin liittyvän tutkimuksen referaattiin sekä koko tutkimukseen. Jos sinulla ei ole oikeuksia sitä lukea, niin voin kyllä hakea sinulle tarvittavan tiedon. Mitä infoa siitä haluat? Tai mitä haluat tietää siitä toisesta tutkimuksesta?

En mitään erityistä tietoa etsiskele. Haluaisin vain tietää, että miten laadukas tuo tutkimus oli ja millä tavalla se toteutettiin, ja ketkä sen toteutti. Pitääpä lukea jossain vaiheessa ajatuksen kanssa nuo jakamasi linkit. Pystytkö kopioimaan tuon linkin sisällön, jossa vaaditaan kirjautumista?
 
En mitään erityistä tietoa etsiskele. Haluaisin vain tietää, että miten laadukas tuo tutkimus oli ja millä tavalla se toteutettiin, ja ketkä sen toteutti. Pitääpä lukea jossain vaiheessa ajatuksen kanssa nuo jakamasi linkit. Pystytkö kopioimaan tuon linkin sisällön, jossa vaaditaan kirjautumista?

Kirjoittajat: David H.Rosmarin ,1 Joseph S.Bigda-Peyton, Sarah J. Kertz, Nasya Smith, Scott L. Rauch, Thröstur Björgvinsson. Taustoiltaan ovat näemmä tuon sairaalan psykiatrisen osaston lääkäreitä ja Harvard Medical Schoolin professoreita / dosentteja.

Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena (n=159), joka koostui kahdesta osasta: yksi kysymys siitä kuinka suuresti uskoo Jumalaan ja kuusikysymyksinen osio hoitoon liittyvistä odotuksista ja laadusta. Tuloksia sitten on analysoitu Pearsonin tulomomenttikorrelaatiokertoimilla ja yksisuuntaisella varianssianalyysilla. Journal of Affective Disorders ei nopean googlettelun perusteella näytä olevan kaikista laadukkaimpia julkaisuja, mikä toki kertoo jotain tutkimuksen tasostakin. Ja nuo tuloksethan eivät ole mitään erityisen vakuuttavia. Korrelointi ei ole millään tavalla voimakasta ja tilastollinen merkitsevyyskin näyttää olevan useimpien tulosten kohdalla lähellä hylkäysrajaa ja niitä voidaan pitää lähinnä suuntaa antavina. Joku journalisti on varmaan saanut vain kivan lukijavinkin ja päättänyt kirjoittaa siitä jutun, mutta ei tämä mikään maata mullistava tutkimus ole.

En viitsi copy-pasteta koko tutkimusta, mutta tuossa on Discussion-osuus:

4. Discussion

Despite the prevalence and importance of spirituality and considerable literature tying this domain to mental health and illness in the general population, academic medicine in general, and psychiatry in particular, has been slow to study this subject matter within patient samples. Consequently, much remains unknown about the relevance of spiritual factors to patient care, and any mechanisms by which it may impact healthcare and outcomes. In this study, we sought to replicate and extend previous findings among outpatients suggesting that spirituality is associated with improved outcomes in psychosocial treatment (Bowen et al., 2006), by examining similar factors within an acute psychiatric sample.
Results indicated that over the course of treatment, belief in God, but not religious affiliation, was associated with greater likelihood of treatment response as well as greater reductions in depression and self-harm, and greater increases in psychologi- cal well-being. With respect to depression and self-harm, effects of belief remained significant after controlling for significant demographic covariates. With respect to depression only, the relationship between belief in God and change scores was mediated by patient beliefs in the credibility of treatment, and patient expectations for treatment gains. Surprisingly, other possible mediators, including congregational support and emo- tion regulation, were not significant, indicating that treatment credibility/expectancy is a unique factor accounting for relation- ships between belief in God and treatment outcome.
As a whole these findings suggest that belief in God is associated with improved treatment outcomes in psychiatric care. More centrally, our results suggest that belief in the credibility of psychiatric treatment and increased expectations to gain from treatment might be mechanisms by which belief in God can impact treatment outcomes. It is also notable that faith in treatment was virtually not present in the absence of belief in God, and that few participants with high belief in God had low treatment credibility/expectancy. This may suggest that faith is a general cognitive attribute representing an optimistic mental schema that can generalize to spiritual, medical and perhaps other domains as well. In this regard, patients can utilize faith (spiritual or otherwise) in an adaptive manner in a treatment context by supporting belief in treatment. However, treatment credibility/expectancy did not mediate relationships between spiritual belief and changes in self-harm or psychological well- being. Further, among individuals with high levels of spiritual belief, treatment credibility/expectancy was not associated with greater likelihood of psychiatric treatment response or greater magnitude of change in symptoms over the course of treatment. Future research should examine alternative mediators such as optimism and hope, as well as other secular beliefs or dispositions

(e.g., a tendency to trust in other people). Future research should also examine relational as well as cognitive facets of spiritual/ religious involvement, such as attachment to God. Nevertheless, it appears that belief in God may represent an overarching framework that can generalize to treatment. This has particular relevance in the treatment of severe psychopathology where hopelessness is highly prevalent (Beck et al., 1993) and the need for faith may be greater than in an outpatient context.
It is noteworthy that neither belief in God nor religious affiliation was associated with lower levels of symptoms and functioning prior to treatment. While previous research has suggested that some spiritual/religious factors may protect against depression and related difficulties in the general popula- tion (Rasic et al., 2009), this relationship was not apparent within the present clinical sample. This may suggests that the potential benefit of spirituality or religion to patients does not prevent the onset of severe psychiatric symptoms. It is also significant that religious affiliation did not predict greater psychiatric symptom change in this sample, though belief in God did. It is quite possible that association with a religious community, in and of itself, is not psychologically protective whereas internalized spiritual beliefs can facilitate functionally adaptive, situation-specific cognitions, which in turn have a positive impact on human affect (Rosmarin et al., 2011). This speaks to the importance of moving beyond the ubiquitous, descriptive research in this area (e.g., examinations of how church attendance is associated with incidence of psy- chopathology) and assessing for facets of spirituality/religion that might be proximally tied to mental health and functioning, as well as potential mediating factors.
Our study had several limitations, including homogeneity of demographic characteristics within the sample, heterogeneity of symptom presentation and treatment, and reliance on self-report for variables of interest. However, each patient in this study received a standardized evaluation of symptoms as well as spiritual variables in the course of this study, and the naturalistic treatment context provides for greater generalization of study findings. Further, by examining the clinical relevance of spiri- tuality in a clinical context, the present study moves beyond the scope of most work in this area, which has been conducted in community settings. Additionally, the geographic location of the study – Eastern Massachusetts – is one of the least religiously dense areas within the United States (Pew Forum on Religion and Public Life, 2008) and it is thus plausible that findings may be stronger in other locales nationwide. Furthermore, our findings represent a meaningful advancement in that they provide a potential theoretical explanation for a path through which spirituality may impact psychiatric treatment outcomes. Given the prevalence of spirituality in patient populations, it is hoped that further research will shed more light onto this understudied yet important subject.
 
Paavi ilmoitti, että pelastus koskee myös ateisteja. Täysin tuntematon näkökanta tämä ei ole aikaisemminkaan katolisuudessa ollut. Mielenkiintoista nähdä, kuinka luterilainen kirkko reagoi vai reagoiko mitenkään. Luterilaisuuden perusajatuksia kun kuitenkin on se, että sinä et kelpaa, vaan sinun on ansiosi Jumalan silmissä uskolla ostettava.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/11505-paavi-pelastus-koskee-myoes-ateisteja
 
Jee me päästään taivaaseen!
 
Ateistit kyllä muttei homot eikä vääräuskoiset.
 
Just, paavi se höpöttelee omiaan.. taivaaseen ei nouse kuin höyrystynyt vesi.. ihmiset ruukataan laittaa kuoltuaan maan alle makoilemaan, tai uuniin jonka jälkeen pääsee johonki kivaan purnukkaan jonka omainen sitten voi ripotella pitkin maita ja mantuja (tai vaikka mereen).
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom