Eka kirkkoraamattu sitten UMK:
Jesaja 9:6
Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, ja ruhtinasvalta tulee olemaan hänen hartioillaan. Ja hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Tai ”Väkevä Jumalallinen”. Hepr. ʼEl Gib·bōr′ (ei ʼEl Šad·daj′, kuten 1Mo 17:1 ssä; ks. sen alav.); Sy: ”määräämättömien aikojen Väkevä Jumala”; lat. Deus fortis.
Sak. 12:10
Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa
minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
Ja minä olen vuodattava Daavidin huoneen päälle ja Jerusalemin asukkaiden päälle suosion ja hartaiden pyyntöjen hengen, ja he katsovat varmasti
häneen, jonka he lävistivät, ja varmasti he valittaen surevat häntä, kuten ainoaa poikaa valittaen surraan; ja on oleva katkera valitus hänen takiaan, kuten on katkera valitus esikoispojan takia.
Room. 9:5
Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!
joille esi-isät kuuluvat ja joista Kristus polveutui lihan mukaan: Jumala, joka on yli kaiken, olkoon siunattu ikuisesti. Aamen.
Matteus 1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Sukupolvia oli siis kaikkiaan Abrahamista Daavidiin neljätoista sukupolvea ja Daavidista Babyloniin karkottamiseen neljätoista sukupolvea ja Babyloniin karkottamisesta Kristukseen neljätoista sukupolvea.
1. Joh. kirje. 5:20
Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen*, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut, ja hän on antanut meille älyllisen kyvyn*, jotta tuntisimme sen totuudellisen. Ja me olemme sen totuudellisen yhteydessä hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen välityksellä. Hän on tosi Jumala ja ikuinen elämä.
*Kirjm. ”henkisen havaintokyvyn”.
Johannes 17:1 Nämä asiat Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: ”Isä, hetki on tullut; kirkasta poikasi, jotta poikasi kirkastaisi sinut, 2*sen mukaan kuin olet antanut hänelle vallan kaikkeen lihaan, jotta hän antaisi ikuisen elämän niiden koko joukolle, jotka olet hänelle antanut. 3*Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4*Minä olen kirkastanut sinut maan päällä vietyäni päätökseen sen työn, jonka olet antanut minun tehtäväkseni. 5*Kirkasta siis nyt, Isä, minut rinnallasi sillä kirkkaudella, joka minulla oli rinnallasi, ennen kuin maailma olikaan.
No niin nyt on verrattu kirkkoraamatun (-92) ja uudenmaailman käännöksen eroja.. olen entistä vakuuttuneempi siitä että kirkko tietoisesti haluaa personoida Jeesuksesta jotain jumaluutta mitä Hän ei ole, Hän on luomus ja siten Luojaansa alempi.
"Oppilas ei ole opettajansa yläpuolella, mutta jokainen, joka on täydellisesti opetettu, on opettajansa kaltainen. "
"Totta totisesti minä sanon teille: orja ei ole isäntäänsä suurempi eikä lähetetty lähettäjäänsä suurempi."
”Totta totisesti minä sanon teille: Poika ei voi tehdä yhtään mitään omasta aloitteestaan, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän. Sillä mitä hän tekee, sitä Poikakin tekee samalla tavalla. Sillä Isä on kiintynyt Poikaan ja näyttää hänelle kaiken, mitä hän itse tekee, ja tulee näyttämään hänelle suurempia tekoja kuin nämä, jotta te ihmettelisitte.Sillä niin kuin Isä herättää kuolleita ja tekee heidät eläviksi, niin Poikakin tekee eläviksi ne, jotka hän tahtoo.Sillä Isä ei tuomitse ainoatakaan, vaan hän on antanut kaiken tuominnan Pojalle, jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita Isää, joka on lähettänyt hänet. Totta totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häntä, joka on lähettänyt minut, sillä on ikuinen elämä, eikä hän tule tuomiolle, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
- Jeesuksen sanomisia nuo.. Hän ei korottanut itseään Isänsä rinnalle vaan puhui aina olevansa isänsä alamainen kuten muutkin.. mutta kirkko se vaan pokerina väittää että Jeesus olisi Jumala, miten se olisi edes mahdollista kun:
"Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja soi hänen tulla ilmeiseksi"
"Kristus kuoli meidän syntiemme edestä Raamatun kirjoitusten mukaan*ja että hänet haudattiin ja että hänet on herätetty kolmantena päivänä Raamatun kirjoitusten mukaan."
Jos Jeesus on Jumala niin miten Jumala voi olla yhtäaikaa kuollut ja herättäjä? Ei voikkaan.. kun näin ei ole, paitsi kirkon harhaisissa opetuksissa.
Joo siis helvetti on vain sana muiden joukossa. Jos unohdetaan tuo sana niin oletko silti sitä mieltä ettei kadotustuomio ole raamatullinen? Olihan meillä jo Ilmestyskirjastakin puhetta. Vilkaisin joutessani myös muita paikkoja ja löysin niitä viljalti.
Helvetti oppi pohjaa sielunkuolemattomuus oppiin.. ei sitä unohdeta, kumpikin ovat harhaoppeja joita alkukirkko sisällytti oppeihinsa kirkolliskokouksessa jonka rooman ensimmäinen "kristitty" keisari järjesti. Olen silti sitä mieltä että "kadotustuomio" ei ole mitään vitun sielun piinaamista.. vaan tuomio kuuluu: joko saa ylösnousemuksen ja sitä kautta mahdollisuuden elää ihmisruumiissa täällä maan päällä täydellistä elämää ikuisesti TAI ei saa, eli jää kuoleman tilaan.. olemattomaan tilaan.. siihen tilaan mistä raamattu sanoo:
saarnaaja 9:4*Sillä jokaisella, joka on kaikkien elävien yhteydessä, on luottamus, koska elävä koira on paremmassa asemassa kuin kuollut leijona. 5*Sillä elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään, eikä heillä ole enää palkkaa, sillä heidän muistonsa on unohdettu. 6*Myös heidän rakkautensa ja vihansa ja mustasukkaisuutensa ovat jo hävinneet, eikä heillä ole ajan hämärään asti enää mitään osaa missään, mitä on tehtävä auringon alla.
10*Kaikki, mitä kätesi löytää tehdäkseen, tee voimallasi, sillä ei ole työtä eikä suunnittelua eikä tietoa eikä viisautta Šeolissa, paikassa johon olet menossa.