Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Manuel sanoi:
Sitten tuli vielä mieleeni yksi juttu, hiukan tuohon alkuun palatakseni. Ikään kuin todistuksen tynkää, että jotain henkimaailmaa voi olla. Kaikkihan kunnioittavat suuresti sotaveteraanejamme, kai te heidän puhetta siis uskotte? Talvisodassahan oli tämä kuuluisa enkelinäky, jonka monet sanoivat selvästi nähneen.
Unohdit mainita, että enkelinäkyjen lisäksi joitakin Jumala puhuttelee ihan henkilökohtaisestikin. Esim. eräs Texasilaisnainen repi vauvaltaan kädet irti, kun Jumala käski. Kaipa siinä on vähän todistuksentynkää, että jotain henkimaailman juttuja nää varmaan sitte on kun miksi se muuten olisi ne kädet leikannu? :confused:
Jumala taitaa tosissaan pitää noista Texasilaisista, kun se halusi erään toisen ryhtyvän USA:n presidentiksi. ja jumalan tahto tapahtui...

Toi Jumala-heppu antaa vähän sellasia ristiriitaisia viestejä mun mielestä, kun lähettää enkeleitä pelastaan joitan tyyppejä ja sitte se käskee toisten tappaa toisii tyyppejä.
Jotkut Raamattua lukevat meinaa, että kaikki katastrofit ja vitsaukset mitkä maailmaa kohtaa, on Jumalan kostoa meille synnissä eläville ihmisille, mutta sitten toiset taas sanoo että se on kovinkin anteeksiantava ja rento veikkonen. Joku uskontoa uskova mulle yritti selittää jo, että Jumala anto meille pelisäännöt joitten mukaan mennä, mutta jätti kuitenkin vapaat kädet (poislukien toki ne, joiden kädet käski leikata irti).

Käsi ylös muuten kuka uskoo, että 10 käskyä tuli Jumalalta?
Mä en millään voi uskoa, että ne olis itse isolta ukolta. Ne kuulostaa niin ihmisen keksimiltä ettei oo tosikaan ja miten niitä muka just sopivasti tuli kymmenen? Jos Jumala olis jotain käskyjä kivitauluun kirjoittanu niin luultavasti se olis ollu jotain tyyliin "Olkaahan ihmisiksi" tai "Älkää sitten riehuko siellä". Siinä sitä elämän ohjenuoraa olisi jo tullut aivan riittämiin.

GOD sanoi:
Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä;, jotka ovat vesissä maan alla.
Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Jaa, että tällaiseen kostonhimoiseen pikku mulkvistiin ne jotkut uskovat.

:jahas:

Manuel sanoi:
Mielenkiintoinen tapahtuma on itse kullakin edessä. Mitkä on tuntemukset silloin, kun ollaan kuolinvuoteella. Hyvä, jos te ateistit pystytte sen tilanteen kohtaamaan kylmän rauhallisesti ja luotatte katoavanne täydellisesti.
Mitä siinä sitten pitäis pelätä, jumalan kostoa? Vielähän siinä ehtii pater nosterin luikauttaa ja pamahtaa uskoon jos siltä tuntuu.
Sieluun en usko, mutta fyysisesti en katoa mihinkään, vaan energian säilymislaki koskee myös kuolleita.
Historiallisestihan Jeesuksen elo ja kuolema, sekä ylösnousu(ainakin tyhjä hauta) on hyvin varmaa tietoa ja tapahtunutta. Enhän sitä voi mennä vannomaan. Sanonpa vaan, että kai te tieteeseen luottavat uskotte sokeasti tiedemiesten jutut jostain epämääräisistä löydöistä. "Hiljattain löytyi luita afrikan savannilta, jotka todennäköisesti kuuluivat evoluution puuttuvalle renkaalle, homo erektukselle. Nämä luut ovat 200000 vuotta vanhoja." Siis mistä helvetistä ne oikeasti tietää, että ne on just noin ja noin vanhoja ja kuuluu millon millekin eliölle. Tollasia uutisia näkee usein.
Jo ihan fiilispohjalta on vaan helpompi uskoa jonkun löytäneen vanhan luun, kuin nousseen haudasta taivaaseen ja takaisin.
Toisekseen tämä lisääntynyt kova vastustus kristinuskoa kohtaan tuo mieleeni taas tämän Jeesuksen sanan. Ei siitä sen enempää.

"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua."
En mä ainakaan sua vihaa, eikä se Jeesuskaan kai oo mulle mitään pahaa tehny. Jos vihaisin jokaista eri mieltä olevaa, niin munhan täytyis vihata kaikkia.
Ei ehkä herkullisin asenne elämään. Sitäpaitsi ihan vitun varmasti oon ite monessa asiassa väärässä, niin vaikee kun sitä on uskoakaan. :)
Talvisodassahan oli tämä kuuluisa enkelinäky, jonka monet sanoivat selvästi nähneen.
Sotapropagandaa?

Manuelilta hyvä postaus.

Vaikka mä katson olevani ateisti, skeptikko tai jotain vastaavaa niin en ole siltikään koskaan katsonut tehtäväkseni alkaa julistamaan kenenkään uskontoa vääräksi tai turhaksi. Minulla on oma elämänkatsomukseni ja uskovaisilla omansa, en vihaa ketään uskovaista - pari hyvää ystävääni on uskossa ja minä suon sen heille. Olen tehnyt selväksi oman kantani ja päinvastoin, olemme edelleen ystäviä. Joskus silloin tällöin tykkään kuitenkin kiusata heitä kysymyksillä raamatun tunnetuista ristiriitaisuuksista :D

Ateistiseen luonteeseen kuuluu kuitenkin se epäillys hyvin vahvasti. Miksi jumala muka on olemassa? Mitä viitteitä mulla on taivasten valtakunnasta, jumalasta tai paratiisista puhumattakaan helvetistiä tai kiirastulesta? Ei mitään... pitäisi vain sokeasti uskoa yhteen kirjaan - yhteen vitun läpyskään joka on maailman ristiriitaisin kirja ja joka tottapuhuen tuntuu maailman suurimmalta kusetukselta juuri näiden jumalien ja kuolemanjälkeisten asioiden osalta.

Tällä hetkellä pidän raamattua paimentolaisten kirjoittamana elämäntapaohjeena, jota on tosin koottu pitkän ajan kuluessa. Osat niistä jutuista hyväksyn, kuten lähimmäisen kunnioittamisen ja muut vastaavat asiat mutta toiset "ohjeet" jätän omaan arvoonsa.

Manuel sanoi:
Mielenkiintoinen tapahtuma on itse kullakin edessä. Mitkä on tuntemukset silloin, kun ollaan kuolinvuoteella. Hyvä, jos te ateistit pystytte sen tilanteen kohtaamaan kylmän rauhallisesti ja luotatte katoavanne täydellisesti.

Kyllä mä luulen, että jokainen joka kuolinvuoteella miettii elämänmenoa tulee käymään koko tunteiden kirjon lävitse ja miettii itsekukin elettyä elämää ja sitä mitä mahdollisesti tapahtuu hetken päästä.

"Autuaita ne, jotka uskovat vaikka eivät näe"

Mä voisin jatkaa tohon: "... sillä heidän ei tarvitse itse nähdä ajattelun vaivaa, koska maailman kohtaaminen ilman sokeaa uskoa sattuu."

Niin, mitä tehdä, siihen pelkkään uskoon pitäisi todella vain luottaa.

Tämä on sinun valintasi. Minä en tuohon koskaan pysty.

Historiallisestihan Jeesuksen elo ja kuolema, sekä ylösnousu(ainakin tyhjä hauta) on hyvin varmaa tietoa ja tapahtunutta. Enhän sitä voi mennä vannomaan.

Hyvin varmaa tietoa, jota et voi kuitenkaan vannoa? Ai ai ai ai ai... kiirastuli odottaa niitä joiden usko on heikkoa, sillä herra rankaisee epäilijöitä.

On voinut olla henkilö nimeltä Jeesus joskus mutta onko hän jumalan poika vai tavallinen jäppinen, joka on saanut pelastajafiksaation ja alkanut saarnaamaan sikäläisestä kirjastosta löytämänsä kirjan mukaan. Kuka tietää. Mikä muuten esti niitä sen ajan opetuslapsia tyhjentämästä hautaa?

Sanonpa vaan, että kai te tieteeseen luottavat uskotte sokeasti tiedemiesten jutut jostain epämääräisistä löydöistä. "Hiljattain löytyi luita afrikan savannilta, jotka todennäköisesti kuuluivat evoluution puuttuvalle renkaalle, homo erektukselle. Nämä luut ovat 200000 vuotta vanhoja." Siis mistä helvetistä ne oikeasti tietää, että ne on just noin ja noin vanhoja ja kuuluu millon millekin eliölle. Tollasia uutisia näkee usein.

No ensinnäkään tieteeseen ei uskota sokeasti, nyrkkisääntö on, että mitä sensaatiomaisempi uutinen sitä enemmän sitä koitetaan todistaa vääräksi eli falsifoida.
Tieteeseen mahtuu tutkimusväärennöksiä ja uutisankkoja todella paljon. Väärät tutkimukset paljastuvat aina jossain vaiheessa, kun toinen tutkija koittaa toistaa tuloksia. Kuten nyt on käynyt vaikka kylmäfuusio uutisoinnissa.

Nuo fossiililöydökset pystytään määrittämään radiohiili -tai muilla iänmääritysmenetelmillä. Ne kokeet perustuvat testattuihin fysikaalisiin malleihin. Tutkimuksessakin on aina tietty riski. Puhutaan ns. P-arvosta, että kuinka suuren riskin tutkija ottaa väittäessään tiettyä asiaa. Väite jostain luunpalasen kuulumisesta tietylle lajille on mielestäni aika suuren riskin väite ja yleensä tällaiset uutisoinnit tarkentuvat tarkemmissa tutkimuksissa suuntaan tai toiseen.

Manuel sanoi:
"Autuaita ne, jotka uskovat vaikka eivät näe"

Minusta ne ovat lähinnä helvetin tyhmiä.

"Hiljattain löytyi luita afrikan savannilta, jotka todennäköisesti kuuluivat evoluution puuttuvalle renkaalle, homo erektukselle. Nämä luut ovat 200000 vuotta vanhoja." Siis mistä helvetistä ne oikeasti tietää, että ne on just noin ja noin vanhoja ja kuuluu millon millekin eliölle. Tollasia uutisia näkee usein.

Radiohiiliajoitus? Ihan perusfysiikkaa...

Toisekseen tämä lisääntynyt kova vastustus kristinuskoa kohtaan tuo mieleeni taas tämän Jeesuksen sanan. Ei siitä sen enempää.

Kristinuskon vastustuksen lisääntyminen kertoo ainoastaan siitä, että ihmiset saattavat sittenkin ajatella omilla aivoillaan.

Sitten tuli vielä mieleeni yksi juttu, hiukan tuohon alkuun palatakseni. Ikään kuin todistuksen tynkää, että jotain henkimaailmaa voi olla. Kaikkihan kunnioittavat suuresti sotaveteraanejamme, kai te heidän puhetta siis uskotte? Talvisodassahan oli tämä kuuluisa enkelinäky, jonka monet sanoivat selvästi nähneen. Toinen ilmiö on ollut mm. isovanhempieni kohdalla. Vaarini kysyi lähdön hetkellä muoriltani: "Kuka tuo valkoinen iso komea hahmo tuossa sängyn päässä on?" Ei muori mitään nähnyt. Samantyylisiä juttuja olen kuullut monia. Pelokkaiden ja kuolevien houreita, tiedä häntä.

Sinänsä mielenkiintoisia ilmiöitä, mutta mitä yhteistä tuolla on kristinuskon kanssa?

Tämä luultavasti onkin yksi tärkeimmistä syistä ihmisten pyrkimykseen kehitellä uskontoja. Yritetään lievittää kuoleman pelko kuvitelmilla kuoleman jälkeisestä elämästä paratiisissa. Jos joskus kuolivuoteelle joudun, niin vaikea sanoa vielä mitä siinä miettii. Riippuu tietysti myös siitä millaisen elämän elin ja kuinka vanhana kuolen.
Jos kuitenkin sattuisi niin, että raamatun sana taivaasta olisi totta ja minä, joka elin elämäni rikkomatta lakia ja kunnioittaen kanssaihmisiä ja eläimiä, joutuisin helvettiin, koska en uskonut herraan joka ei suvainnut jättää olemassaolostaan pienintäkään todistetta. Jos se jää siitä kiinni niin en olisi halunnutkaan.

Nämä luut ovat 200000 vuotta vanhoja." Siis mistä helvetistä ne oikeasti tietää, että ne on just noin ja noin vanhoja ja kuuluu millon millekin eliölle. Tollasia uutisia näkee usein.
Radiohiiliajoitus, sedimenttikerrokset, siitepölyanalyysit.

"Kuka tuo valkoinen iso komea hahmo tuossa sängyn päässä on?" Ei muori mitään nähnyt. Samantyylisiä juttuja olen kuullut monia. Pelokkaiden ja kuolevien houreita, tiedä häntä.
Niin. Kertovathan ihmiset näkevänsä pieniä vihreitä miehiä ufoineen. Ja voisin väittää etten ole kovin väärässä jos veikkaisin että kyllä ne muiden uskontojen edustajatkin näkevät ties minkälaisia näkyjä. Muinaiset shamanithan olivat muuten kanssa kovia näkemään mitä ihmeellisimpiä juttuja.
Tais nää vekkulit vaan olla aikamoisia sienipäitä :)

Manuel sanoi:
Historiallisestihan Jeesuksen elo ja kuolema, sekä ylösnousu(ainakin tyhjä hauta) on hyvin varmaa tietoa ja tapahtunutta.

Hyvin varmaa tietoa? Millä perustein?

No just, tyhjä hauta merkkinä ylösnousemukselle. :rolleyes:

uskovaiset, ne vasta kipeitä on

katsoiko ketään eilen illalla kakkosen dokkaria jeesusperheestä. ei olis enempää voinut vituttaa ton ohjelman aikana. eniten sapettamaan pisti nämä heitot:

- kaikki ketä ei usko joutuu tulijärveen, mereen, wherever(toitotettiin ainakin 10 kertaa ohjelman aikana)

- heitä säälittivät afrikan neekerit kun ne ei ole edes kuulleet jeesuksesta,jumalasta, whatever niin he joutuvat automaattisesti kadotukseen(mistä vitusta ne sen tietävät että mihin he uskovat??)

- ei suutelua seurusteluaikana. syy: avioliitossa kerkiää suutelemaan huulet puhki

- ymmärtäisin pienen ruokarukouksen mutta 5min. kiljuminen menee vähän ohi

- he eivät ymmärrä mitä järkeä on käydä elokuvissa tai diskoissa kun itse ei käy mistään hinnasta missään muualla kuin jossain seuroissa

- eivät tajunneet miten joku voi uskoa johonkin muuhun kuin jeesukseen, jumalaan whatever (esim. allahiin)... no ehkä siksi kun allahia on toitotettu rättipäille yhtä lailla kuin jeesusperkelettä uskovaisille

oli muuten komeita vaatteita ja hiustyyleja heillä, kivan näköistä kun isi vetää fiskarsseilla sieltä jostain suurinpiirtein hiukset tasaks.

aika sairasta luulla että kaikki ketä ei usko joutuu tulimereen kun meitä on kuitenkin aikas paljon. täytyy ottaa nämä asiat puheeksi kun seuraavaks tulee joku jeesuspelle ovelle.

Raven sanoi:
Hyvin varmaa tietoa? Millä perustein? No just, tyhjä hauta merkkinä ylösnousemukselle. :rolleyes:

Jospa lukisit muutakin kuin tarviinija, alkupammaukksia sun muuta niin huomaisit että Raamatun tapahtumista ON tieteellisestikin todistettu vaikka miten monta. Viimeisenä kuningas Davidin (sen joka tappoi Goljatin) olemassaolo. ENKÄ ANNA YHTÄKÄÄN LINKKIÄ, etsi itse ;)

Massamaster sanoi:
Jospa lukisit muutakin kuin tarviinija, alkupammaukksia sun muuta niin huomaisit että Raamatun tapahtumista ON tieteellisestikin todistettu vaikka miten monta. Viimeisenä kuningas Davidin (sen joka tappoi Goljatin) olemassaolo. ENKÄ ANNA YHTÄKÄÄN LINKKIÄ, etsi itse ;)

Oliks se Goljatkin olemassa, vai pelkkä taavi vain?Siis tieteellisesti.Jos pelkkä taavi niin silloinhan sanot että raamatussa puhutaan paskaa.

Vastaukset oli tasan sitä luokkaa mitä odotinkin. Pariin kohtaan nyt vois kommentoida.

En nyt ehkä suoranaisesti sano, että nuo enkelinäyt kuuluvat kristinuskoon. Oli sitten mihkä tahansa kuuluvia, se nyt oli eräänlainen todistus yritelmä näyttää toteen, että henkimaailmaa on olemassa. Raamatussa nyt kuitenkin mainitaan, että Jumalalla on enkeleitä.

Sitten tuosta pakanakansojen kadotukseen joutumisesta. Uskontunnustuksessa esim. on tämä kohta "astui alas tuonelaan". Monet ei varmaan tiedä mitä tämä kohta tarkoittaa. Käsityksien mukaan Jeesus siis oli tämän "kuolemansa" ajan tuonelassa saarnaamassa ihmisille, jotka olivat eläneet häntä ennen ja tietämättä hänestä ja joutuneet ko. paikkaan. Heille siis annettiin mahdollisuus pelastua ja ottaa sanoma siellä vastaan. Tuo paikkaisi tätä aukkoa, mitä itsekin olen miettinyt suureksi kristinuskon kompastuskiveksi.

Mitäs vielä.. Vihaan yhtä paljon kuin tekin(tai varmaan enemmänkin uskonnon kannattajana, kun uskonnon maine menee) tollasia juttuja jostain lahkoperheistä ja käsienkatkojista. Aivan väärä tapa.

Itse kun elän aivan normaalia elämää peruskaduntallaajan mittapuun mukaan, en menetä mitään uskoni vuoksi, ehkä jotain välillä tunnen saavani. Jossain sanotaan, että pelkkä usko siihen, että Jeesus on Jumalan poika riittää pelastukseen, jonkin mukaan taas pitäisi elää kovin hyvä elämä. No ainakin tuon ensimmäisen kohdan vaatimuksen täytän. Ei sitten kaduta sen puolesta, jos kuoleman jälkeen huomaankin vielä olevani jossain päin ja jossain muodossa. Ainakin olin yrittänyt ja tiennyt mitä pitäisi tehdä.

Mitäs mieltä olette siitä , että jos joku sairas perverssi mulkvisti päätti luoda maailman ja lähettää ihmiset sinne elämään maailmankaikkeuden ikään nähden pikkuruinen aika. Ja sitten se perverssi kehtaa vielä vaatia kaikkia uskomaan itseensä jotta paikka "taivasten valtakunnassa" on turvattu. On kyllä äijällä kovat luulot itsestään, mikähän se luulee olevansa? :jahas:

Käsityksien mukaan Jeesus siis oli tämän "kuolemansa" ajan tuonelassa saarnaamassa ihmisille, jotka olivat eläneet häntä ennen ja tietämättä hänestä ja joutuneet ko. paikkaan.

Hei vähän epistä. Noi jannut on selvästikin saanu mitä konkreettisemmin havaita, että kuoleman jälkeenkin on elämää. Helppohan sitä sillon on uskoa :D.

Ja mitä tohon tulkintaan tulee niin kuulostaa aika epätoivoiselta selitykseltä. Astui alas tuonelaan = kuoli.

detox666 sanoi:
Tämä luultavasti onkin yksi tärkeimmistä syistä ihmisten pyrkimykseen kehitellä uskontoja. Yritetään lievittää kuoleman pelko kuvitelmilla kuoleman jälkeisestä elämästä paratiisissa. Jos joskus kuolivuoteelle joudun, niin vaikea sanoa vielä mitä siinä miettii. Riippuu tietysti myös siitä millaisen elämän elin ja kuinka vanhana kuolen.
Jos kuitenkin sattuisi niin, että raamatun sana taivaasta olisi totta ja minä, joka elin elämäni rikkomatta lakia ja kunnioittaen kanssaihmisiä ja eläimiä, joutuisin helvettiin, koska en uskonut herraan joka ei suvainnut jättää olemassaolostaan pienintäkään todistetta. Jos se jää siitä kiinni niin en olisi halunnutkaan

Hyvin tiivistetty. Tuollaisia ehtoja pelastumiselle asettava mutta itsestään merkkiäkään antamaton korkeampi voima vaikuttaa IMO varsin kierolta ja jopa sadistiselta. Tiedän, tämän lauselman voi kääntää ihan hyvin toisin päin ja todeta että uskon pitääkin olla pyyteetöntä ja puhdasta eikä sen pidä vaatia maallisia todisteita...

Tuntuisi älylliseltä epärehellisyydeltä tiedostaa että uskonto on (liian) näppärä vastaus esim. kuolemanpelkoon ollakseen mitään muuta kuin ihmisen oma rakennelma ja toisaalta harjoittaa samaista uskontoa. Jos jälkikäteen joudunkin tulimereen koska olen epäilevä tuomas niin paska nakki, mutta aina voi todeta että "kamoon, olisitko itse uskonut minun asemassani ja näillä todisteilla?"

masai1967 sanoi:
Oliks se Goljatkin olemassa, vai pelkkä taavi vain?Siis tieteellisesti.Jos pelkkä taavi niin silloinhan sanot että raamatussa puhutaan paskaa.

Kuvia tai videoita ko. taistelusta ei ole, mutta olikin kyse kuningas Davidista, Taavin olemassaoloakin kun on epäilty ja vankasti. Siitä mitä David teki Goljatille en tiedä löytyykö aikalaiskuvauksia

detox666 sanoi:
Noi jannut on selvästikin saanu mitä konkreettisemmin havaita, että kuoleman jälkeenkin on elämää. Helppohan sitä sillon on uskoa :D.

Mennään vähän oravanpyörässä, mutta juuri tästä tullaan tuohon ekan viestini lainaukseen, jonka voisin nyt kokonaisuudessaan laittaa. Jeesus ilmestyi ensimmäisen kerran opetuslapsille ristiinnaulitsemisen jälkeen, mutta Tuomas ei ollut joukossa ja ei uskonut, että Jeesus on elossa. Sitten Jeesus ilmestyi uudestaan ja Tuomas näki hänet, kosketti häntä ja Jeesus sanoi: "Sinä uskot, koska näet, autuaita ovat ne..."

Massamaster sanoi:

On myös todistettu aivan varmaksi, että Jumalaa ei ole. Enkä anna linkkiä, etsi itse. :jahas:
On myös tieteellisesti annettu esimerkkejä esim meren jakamiselle jne. Voit näistäkin etsiä itse linkit ja teokset.

Massamaster sanoi:
Kuvia tai videoita ko. taistelusta ei ole, mutta olikin kyse kuningas Davidista, Taavin olemassaoloakin kun on epäilty ja vankasti. Siitä mitä David teki Goljatille en tiedä löytyykö aikalaiskuvauksia

Raamattua alettiin kirjoittamaan n.1450 B.C.
Noin 1000 vuoden kohdalla oli kirjoittamis vuorossa itse David. Onko hän mahdollisesti voinut kirjoittaa itse itsestään enemmän kuin mitä todellisuudessa oli/tapahtui?? Ja mitä se todistaa Jumalan olemassaolosta, jos itse on kirjoittanut itsestään?
Malachi oli viimeinen kirjoittaja 450 - 600 ennen B.C.
Sitten tuli piiiiitkääää hiljaisuus. Seuraavan kerran aloitettiin kirjoittamaan vasta noin 50 vuotta Jeesuksen jälkeen.
Kirjoittajina oli mm. James ja Jude, jotka olivat Jeesuksen velipuolia. Miksi he eivät kirjoittaneet aikaisemmin?

MIKSI Jeesus itse ei kirjoittanut itsestään kun oli paikalla? Miksi kukaan muukaan ei kirjoittanut Jeesuksesta ja hänen mahtavista teoistaan sillä hetkellä kun oli paikan päällä?
Miksi vasta 50 vuotta sen jälkeen.. Ja eiköhän tarinat muutu kerrottaessa niitä eteenpäin.

Massamaster sanoi:

Miksi sitä ei ole nostettu sieltä ylös? Onko tehty virallisia radiohiili tutkimuksia tai mitään tutkimuksia yleensäkään?
Ja kuten eräs sanoi: "All kinds of people are finding coral and calling it chariot parts," says Richard Rives, president of Wyatt Archaeological Research in Tennessee. "It's most likely coral covered with coral. ... Opportunists are combining false things with the true things that are found. These people are making it up as they go to be TV stars."

Back
Ylös Bottom