Maailman suurimpia koneita!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ironchef
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ia-1943comm.jpg


ia-1943shake.jpg


ia-1952firing.jpg


ia-1984guns.jpg


nj-1984beirut.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jumaleisson, että tuolla laivassa mahtaa olla meteliä kun ammutaan!
 
Ampuessa ei varmaan saa olla kovin lähellä tykkiä, tai edes ylipäätään kannella. Näyttää meinaan tulevan aika kova paineaalto siitä. :kuola:
 
Enpä haluais olla kannella ku noi puhuu!!
Joo siis miehistöhän menee ammuttaessa kannen alle ja noihin "ammunta suojiin", mut painehan suuntautuu tykin suusta eteenpäin... Meteli on varmaan mahtava kun ammutaan koko laidallinen.... :rock:

missouri%20firing.JPG


bb62firing3.jpg


bb64shoot.gif


1bb61.jpg


mo_shell.jpg


glry_005.gif
 
Mitenköhän tykkien rekyyli mahtaa näkyä laivan puikoissa?

Painoa on tietty laivalla niin perkeleellisesti, mutta luulisi tommonen täysi laidallinen edes heilauttavan... :)
 
Wau! Tähän taustalle vielä Navy Seals Theme niin meitsi on myyty. :kuola:

Näyttäs kyllä suunta ottavan parikin astetta paapuria kohti, mikäli aaltopäihin katsomista.
1bb61.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Force sanoi:
Voi törkeys noissa isoissa sotalaivoissa on Poweria!

Jep, eikä niitä ole enään kuin muutama jäljellä. Tollasia ei ole rakennettu ennen 1940-lukua, eikä sen jälkeen. Ainutlaatuisia, munakkaita laitteita, jotka valitettavasti kuolevat sukupuuttoon.

Nyky merisodankäynti on siirtynyt tohon lentotukialus / lentokone painotteiseen ja muutenkin high tech meininkiin, joka on ehkä kätevämpää, muttei läheskään yhtä miehekästä :rock:
 
Zone-sarja -42%
ironchef sanoi:

Porsas kuvassa! :)

Ei noissa varmaan ole pahakaan olla kannella katsomassa, kun ei ole putkessa hidastinta joka ohjaisi painetta taaksepäin. Meteliä ei kyllä pääse karkuun koko laivassa.
 
Minkälainen jäähdytyssysteemi noissa putkissa on vai annetaanko vaan jäähtyä itsekseen? Ei lontoon murretta ki-toooos! :evil:
 
shuttlelaunch_sts100_big.jpg


space-shuttle-main-enginea.jpg


Avaruussukkulalla on kolme päämoottoria. Yhden moottorin työntöteho nimellisellä 100 % teholla on 170.000 kiloa merenpinnan tasolla ja 213.000 kiloa tyhjiössä. Moottoreita voidaan käyttää 65 - 109 % tehoilla, eli jopa yli nimellistehon. Ennen Challenger-sukkulan vuonna 1986 sattunutta onnettomuutta suunniteltiin säätöalueen kasvattamista 120 prosenttiin, mutta sittemmin hanke hyllytettiin.

Lähdössä päämoottorit käynnistetään kuusi sekuntia ennen nollahetkeä.

Päämoottorit saavat polttoaineensa ulkoisesta lisäpolttoainesäiliöstä ja niitä käytetään vain nousuvaiheen aikana.

Moottorit on suunniteltu kestämään 55 käynnistystä ja 27.000 sekuntia käyttöä - eli 55 lentoa, joilla kullakin moottoreita käytetään kahdeksan minuuttia. Nasalla on moottoreille oma huoltojaksonsa, joten sama sukkula ei välttämättä lennä peräkkäisiä lentoja samoilla moottoreilla

space-shuttle-cutaway.gif


Sukkulan keulassa on paineistetut miehistötilat.

Tilat on jaettu kolmeksi kerrokseksi, ylimpänä on ohjaamo eli lentokansi, sitten keskikansi ja alimpana varastotilana käytettävä kerros.

Lähdössä lentokannelle mahtuu komentajan ja lentäjän lisäksi kaksi muuta astronauttia, muiden on oltava keskikannella.

Keskikannella on miehistön nukkumatilat, wc ja muita lennolla tarpeellisia varusteita. Myös lastiruumaan johtava ilmalukko on keskikannella.


Avaruussukkulan lähtövaiheessa kaksi kiinteää polttoainetta käyttävää rakettia antaa yhteensä 3.000.000 kiloa työntötehoa kahden minuutin ajan, eli noin 46 kilometrin korkeuteen. Moottorien työntötehoa ei voi säätää lennon aikana, mutta ne on rakennettu siten, että niiden työntöteho laskee 30 % 55 sekunnin lennon jälkeen ja samalla päämoottorien teho alennetaan 65 prosenttiin sukkulaan kohdistuvan ilmanvastuksen aiheuttaman rasituksen vähentämiseksi.

Raketit kootaan neljästä päällekkäin sijoitettavasta palasta. Palojen välissä on tiivisterengas, joka on yksi sukkulan ongelmallisimmaksi osoittautuneista osista. Apuraketin osat on suunniteltu käytettäväksi uudelleen ja siksi ne lähdön jälkeen irrotetaan sukkulasta ja ne laskeutuvat mereen laskuvarjojen varassa. Pelastuslaiva noutaa raketit ja hinaa ne maihin huollettaviksi ja uudelleen polttoaineella täytettäviksi.

space-shuttle-ssme2.jpg



sp16.jpg



sp17.jpg



Lähtöalustalla sukkulan vieressä on telinerakennelma, jota käytetään erilaisiin sukkulan huoltotehtäviin. Ylimpänä on lisäpottoainesäiliön venttiilirakennelma, keskellä yhteyssilta miehistöhyttiin ja alinna "valkoinen huone" (kuvassa käännettynä näkymättömiin), jonka kautta päästään tarvittaessa sukkulan lastiruumaan.

Sukkula lepää liikkuvalla lähtöalustalla, johon se on lujasti kiinnitetty apuraketeistaan. Telineiden muut osat ovat huoltotöitä varten, eivätkä ne pitele sukkulaa kiinni. Lähdössä telineen osat käännetään sivuun ja apurakettien käynnistyessä sen kiinnityspultit räjäytetään irti lähtöalustasta.

sp20.jpg


sp6.jpg



sp18.jpg
 
:eek: ihan uskomattomia vehkeitä.. tää on laatua pojille:)

Olisi kyllä kiva kattella kun tuollainen laiva pommittaisi lukiota räjähtävillä kudeilla :evil:

Hankin vielä joskus tuollaisen jättiläiskaivinkoneen lumiauraksi.
 
On kyllä vaikuttavan kokosia laitteita, etenkin topicin alussa. :hyper:

Massiivista.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom