Maailman parhaat lihapiirakat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin testaamassa Kuopijossa Hanna Partasen lihiksen. Ihan syötävää, mutta ei maailman parasta. Sisältö oli liian mössöä eikä siinä ollut makua tarpeeksi.

Olen sitä mieltä (edelleen), että maailman parhaat lihapiirakat valmistaa Jussilan leipomo (Leipomo Matti Jussila Ky) Orimattilassa. Niitä myydään muun muassa Lahdessa Jonen Grillillä (Vapaudenkatu 15), käykääpä testaamassa. Tähän mennessä kaikki, joille olen niitä syöttänyt, ovat kehuneet niitä. Itse söin sellaisen viimeksi tänään, kun ajoin Lahden läpi. Pyydän sinne sisään HK:n Sinisen palan, salaattia sekä majoneesia.

Eromanga tulee Jussilan ja Partasen jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras lihapiirakka on ehdottomasti Kesämäen lihapiirakka, joko itse höystettynä tai Lappeenrannan torilla nautittuna. Tosin viimeaikoina tullut nautittua niitä niin paljon että en ehkä osaa arvostaa tarpeeksi niitä. Tullut noita haettua kaupasta viikoittain useita ja kotona höystetty muistuttamaan mahdollisimman paljon alkuperäistä torin vetyä.

Ai hitto, nyt tuli lihiksen himo, mutta kun täältä etelä-suomesta päin ei saa Laurikaisen lörtsyjä eikä Partasen lihapiirakoita :jahas: niin oiskos kellään heittää jotain hyvää reseptiä jos kokeilis tehdä itse?

Otaniemen grilliltä lihis kananmunalla ja juustolla. Toimii! :kuola:

Maittavaa lihistä...

Pääkaupunkiseudulta löytyy parikin hyvää, tietysti Eromanga, mutta myös Halmeen leipomo Kauklahdessa osaa tehdä noita, ja myynti on esim. vanhassa kauppahallissa. Oikein hyviä. Samoin Klaukkalassa toimii leipomo joka osaa lihikset. Vuosituhannen taitteessa Corso Cityn laitamilla oli Sipen Kotileipomo, joka sitten puolestaan teki eteläsuomen parhaat lihikset. Kun noita kävi ostamassa perheelle, piti aina ottaa pari ylimääräistä, koska kotimatka vajutti pussillista aina vähintään kahdella lihiksellä. Sitten piirakkataikuri vaihtoi toisiin töihin ja nykyään lihiksen tilalla on kuvottava grillimausteella värjätty rasvapalla, joka ulkoisesti näyttää hyvältä, mutta jonka täyte ei ole syötäväksi kelpaava.

LOl kauppatorin muka suomen parhaat lihikset, oli sellasia perseen alla litistyneitä tossuja. Vittu ei saanu ees ketsuppii. Hyi hyi...

LOl kauppatorin muka suomen parhaat lihikset, oli sellasia perseen alla litistyneitä tossuja. Vittu ei saanu ees ketsuppii. Hyi hyi...

Nuori mies, et selvästikään ole kulinaristi. Eromangan lihapiirakoiden kanssa olisi syntiä käyttää sinappia mausteena. Ne eivät ole mitään snägärin lihiksiä.

Hmm, taidetaan ´puhua nyt eri piirakoista.olin tässä paikassa syöömäs
mainos.JPG

Jos liikutte lappeerannan seudulla suosittelen lämpimästi sataman ja torin kojujen vetyjä! En ole vieläkään saanu missään näiden tasoisia vetyjä (kinkulla ja kananmunalla) ja piirakat tulevat molempiin paikkoihin kesämäen leipomosta.

http://www.kesamaenleipomo.fi/

Jos liikutte lappeerannan seudulla suosittelen lämpimästi sataman ja torin kojujen vetyjä! En ole vieläkään saanu missään näiden tasoisia vetyjä (kinkulla ja kananmunalla) ja piirakat tulevat molempiin paikkoihin kesämäen leipomosta.

http://www.kesamaenleipomo.fi/

KOMP.

PS. http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Kesämäen-Leipomo-Oy/168186999903837

Ei muuten ole Eromangatkaan pahoja, eivätkä todellakaan ole mitään litteitä vaan pulleita, lähes pyöreitä rasvapalleroita.

lihapiir.jpg

About tommosia.

Hmm, taidetaan ´puhua nyt eri piirakoista.olin tässä paikassa syöömäs
mainos.JPG

Just joo. Kävin tuolla samalla reissulla 2 kertaa, ensimmäisen ja viimeisen, ja vaikka olenkin aikamoinen jätemylly, niin tuo lihis jäi syömättä. Nämä saatanat ostaa heinon tukusta tms. jotain saatanan atrian paskalihiksiä ja lämmittää ne rasvakeittimessä....khöm...siis lyhyesti sanottuna en suosittele.

Kuten Huppe jo totesikin: Kuopion torilla, Hanna Partasen kiskassa. :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom