Maailman parhaat lihapiirakat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lappeenrannan torilla käyty aamulenkillä vetäsemässä vety kaikilla mausteilla, toimii! Suosittelen kaikille e-karjalaan eksyville :rock:

Olkoon tämä ns. "Suuri ja virallinen" :lol2: :lol2: :lol2: Lihapiirakka-thread.
Mistäs löytyy maailman/Suomen parhaat lihikset?

Itse annan ääneni Hanna Partasen kalakukkoleipomolle. Myyntikoju löytyy Kuopion torilta ja se olisi ainoa syy minkä vuoksi Kuopioon matkustaisin, ehkäpä sen vielä joskus teenkin!

Toinen hyvä vaihtoehto on Eromangan lihikset Helsingissä, ovat vaa turhan rasvaisia.

Partasen lihikset olivat pikku pettymys, kun varta vasten ajoin tuota kautta viime kesänä. Ei ne huonoja olleet, mutta ei minkään hillittömän liputuksen arvoisia myöskään. Täyte oli maukas, mutta taikina on silloin hyvä, kun se on hiukan rapsakka päältä, että purressa rasahtaa. Halmeen leipomo espoon Kauklahdessa tekee hyvin samanlaisia, hiukan pienempiä. Anyway, hyvä lihis on harvinaisuus ja siksi täytyykin nostattaa tätä muinaista ketjua. Helsingin Lauttasaaressa on nimittäin uusi ravinnon lähde, ellei suorastaan keidas lihiksen ystäville. Siellä toimii Voipojat Oy niminen leipomo, jonka bravuureista yksi on chililihapiirakka. Perkeleen hyvä, ei voi muuta sanoa, ei liian tulinen, paljon täytettä, hyvä kuori, halpa hinta. Suosittelen vaihteluksi iänikuisiin Eromangoihin, jotka ovat minustakin eteläsuomen parhaimmistoa, mutta ei lähellekään parhaita mitä olen syönyt. Niissä on täydellinen täyte, oikein maukas, mutta se jättimäinen pulla jonka sisällä täyte on, on suorastaan rivo. Piirakan pitäisi olla piirakan muotoinen eikä tuollainen pallo, eikä nuo ole rapsakkaa nähneetkään.

Voipojat saikin kehuja noista chililihapiirakoistaan myös Suomen paras leipomo ohjelmassa.

Voipojat saikin kehuja noista chililihapiirakoistaan myös Suomen paras leipomo ohjelmassa.

Aivan. Kysyin käydessäni että nostikos ohjelma myyntiä? Sanoi että yhdessä yössä monta sataa prosenttia. Jännä miten hyvä tuote myy, ja keskinkertainen ei sitten millään. Mistä vois johtuu, ei ihmismieli voi käsittää. Esim. hakiksen hallissa yksi myy noita eromangan piirakoita ja niitä on tiskissä aina heinähäkillinen. Pullapuoteja on toki muitakin, niillä on tiskissänsä viisi jonkun muun leipomon piirakkaa, niitä ostetaan sitten kun se heinähäkillinen on syöty. Ja vaikka se eromanga on vähän kalliimpi, ne viedään käsistä. Mikä on kun keskinkertaisuus ei kelpaa? Ihme porukkaa :D

Pitäs opetella tekemään itse. Onko jollain hyväksi koettua ohjetta?

Viime kerrasta onkin jo aikaa useampi vuosi, Satama-Sannin Vety taisi olla edellinen herkku, nams! (Ja Pullin ohrarieska :kuola: ei tiedä muut rieskoista mitään)

Pitäs opetella tekemään itse. Onko jollain hyväksi koettua ohjetta?

Mä oon tehny tällä monen monta kertaa. Aina on kelvanneet. Tosin lähinnä tuon taikinan olen ottanut ohjeesta ja täyte on aina joku oma veivaus. Kannattaa kokeilla riisin ja jauhelihan seuraksi vaikka keitettyjä kananmunia paloiteltuina. Ja mausteita mitä kaapista löytyy.

Lappeenrannassa olen syönyt elämäni parhaat lihikset parina viime kesänä kun on tullut pyörähdettyä siellä päin sukulaisia katsomassa. Legendaarinen "vety" on :kuola:

Ehkä pahinta paskaa mitä voi suuhunsa pistää ja keskimäärin proteiinia 13% ja kovaa rasvaa 36%.

Taitaa olla kasvisöljy missä noita paistellaan, yleisimmin rypsi joka on halpaa ja kestää hyvin. Vai tarkoititko teillä himassa? Älä välitä minusta, kyllä sinä saat paistaa omasi vaikka valaanrasvassa ja syödä ne voisilmän kera :D

Elintarvikkeen haku - Fineli Tuosta voit hämmästellä tarkemmin mitä ne sisältää..

Mä olin nuorena poikana tsupparina Kaukomarkkinoilla siinä Fabianinkadulla,aamuhomma oli aina kiertää keräämässä lista mitä haen Eromangasta porukoille kaffipaussia varten.

Tietenkin Pirkan lihapiirakat. Vanhat kunnon "koulun lihapiirakat". Väliin ainoastaan Heinzin ketsuppia ja Srirachaa, joskus kurkkurelissiä.

Nämä siis niitä sinisiä 4kpl/400g. 1-2pkt näitä. Kunnon einespaskaa ja voi jestas, kun ovat hyviä. Siinä jäävät tuoreet lihapiirakat ja eri grillien lihikset rannalle ruikuttamaan.

Ja ei ole sarkasmia tämä, vaan ihan oikea mielipide. En oli mikään lihisifäni, mutta Pirkan kunnon eineslihikset uppoavat kuin häkä. Ja ei missään tapauksessa mitään nakkeja tms väliin. Keep it simple, baby! 👌

Laurikainen Savonlinnassa valmistaa ihan kohtalaisen makuista tavaraa, mutta kaikista paras lihapiirakka (siis ei lörtsy vaan ihan lihis) on leipomo Nurmi&Sulosen lihapiirakat Raisiossa. Jos tuollapäin asuu/tai muutenvain on käymässä, niin kannattaa käydä maistamassa, on aivan uskomattoman hyviä :kuola:

Tosiaan Laurikaiset hieman erilaisia ja pirun hyviä.. Lidlin lihapiirakat on positiivinen yllätys.. Nurmi&Sulosella tosi hyvät lihikset ja jos käytte niin ottakaa ihmeessä kyytipojaksi luumumunkki, aamusta ihan tuoreena aivan järkyn hyvää 🤪

Olkoon tämä ns. "Suuri ja virallinen" :lol2: :lol2: :lol2: Lihapiirakka-thread.
Mistäs löytyy maailman/Suomen parhaat lihikset?

Itse annan ääneni Hanna Partasen kalakukkoleipomolle. Myyntikoju löytyy Kuopion torilta ja se olisi ainoa syy minkä vuoksi Kuopioon matkustaisin, ehkäpä sen vielä joskus teenkin!

Toinen hyvä vaihtoehto on Eromangan lihikset Helsingissä, ovat vaa turhan rasvaisia.

Hanna Partanen kirjoitti:

Kalakukkoja ja liha- ja riisipiirakoitamme on taas tänään torstaina saatavilla Helsingin Käpylästä K-Supermarket Mustapekasta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom