Maailman parhaat lihapiirakat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesätyöpaikkani ruokalan lihapiirakat motivoivat aina vääntämään duunia ensimmäiseen kahvipaussiin asti kun tietää, että silloin pääsee mässäämään. Näitä lihapiirakoita saa varmaan ihan kaupastakin, mutta kun ne paistetaan runsaassa rasvassa ja välissä on vielä pari nakkia niin ne maistuvat aina uskomattoman hyvältä. :kuola:

Mä odotan beginneriä peesaamaan.

Se pienempi (?) versio oli ainakin hyvä, missä oli pari lenkkiä ja kananmuna sisällä. Siellä on kai joku isompikin limppu, pitänee maistaa kunhan joku päivä taas sikailee. Mä tosin syön mitään tollasta niin harvoin, että mikä tahansa kaupan kusinen känkkylihis maistuu taivaalta

Onko se ihan itse ne leiponut vai mitä tekemistä sillä on itse tyypin kanssa?

Wikipedia:
"Hanna Partanen (1891–1969) on Suomen kuuluisin kalakukkoleipuri, ja häntä on sanottu kaikkien kalakukkojen äidiksi, jonka ansiosta kukko on levinnyt ympäri Suomen. Hän aloitti leipomotoiminnan 1930-luvun alussa ja on ollut täten uranuurtajana kalakukkojen kaupallisessa valmistuksessa. Vuosien kuluessa valikoima on laajentunut kalakukoissa ja muissa leipomotuotteissa, jotka edelleen tehdään perinteisen tavan mukaan käsityönä ja suomalaisista raaka-aineista (tärkein suomalainen ruis) Kuopion keskustassa Kasarminkadulla sijaitsevassa leipomossa."

Eli ei taida Hanna Partanen noita enää leipoa, ellei sitten toimi nykyään tuonpuoleisesta käsin. Tai onhan tietysti mahdollista et joku samanniminen henkilö on ostanu lafkan ja jatkaa nyt mestarinsa perinteitä. :D

Meikäläinen oli töissä 2 kesää (15-16 vuotiaana) Eromangan leipomolla. Kuljetin lihikset ja muut leivonnaiset vanhoilla maitokärryillä leipomolta suoraan torille! Ai että ne lihikset oli hyviä suoraan rasvapadasta nautittuna...

Jos liikutte lappeerannan seudulla suosittelen lämpimästi sataman ja torin kojujen vetyjä! En ole vieläkään saanu missään näiden tasoisia vetyjä (kinkulla ja kananmunalla) ja piirakat tulevat molempiin paikkoihin kesämäen leipomosta.

http://www.kesamaenleipomo.fi/
Duunikaveri tiesi kertoa et torilta saa paremmat piiraat kuin satamasta, koska torilla keitetään munat itse ja satamaan tulee valmiskeitetyt "kumimunat"..

Duunikaveri tiesi kertoa et torilta saa paremmat piiraat kuin satamasta, koska torilla keitetään munat itse ja satamaan tulee valmiskeitetyt "kumimunat"..

Paikkakuntalaisena voin vahvistaa tiedon. Torin atomit/vedyt ovat niitä originaaleja, ja sataman vastaavat lähinnä turisteja varten räätälöidyt. Tosin valittamista ei ole sataman vedyissäkään.

Kuten Huppe jo totesikin: Kuopion torilla, Hanna Partasen kiskassa. :kuola:

Penskana tykkäsin enemmän Irene Partasen lihapiirakoista, niissä oli enemmän riisiä ja jotenki ei tuntunu niin rasvasilta. Niitten vaunut oli aina vierekkäin tai vastakkain torilla. Mutta Hanna Partaselle ääni, noita tuli haettua myöhemmin suoraan leipomosta.

Eromangan lihapiirakat on ehdottomasti parhaat maailmassa!!! aikoinaan helsingissä oli myynnissä Elannon lihiksii.niitä sai mm. hakiksen hallista.Eräässä Uuno Turhapurossa Uuno söi kyseisen piirakan piilokamerassa.Missä piti olla tulista sinappia:)

Lappeenrannan satamasta saa maailman parhaat lihikset. The end. Kesämäen lihikset ja siihen kunnon täytteet, parempaa ei ole.

Suomen parhaista en tiedä, mutta erinomaisen hyvät ja täyttävät isot lihapiirakat saa grillistä, joka sijaitsee Turun moottoritien varrella Hesasta Turkuun päin ajettaessa kehä kolmosen jälkeen aika pian oikealla. Saattaa nimi olla Matran grilli.
On herkkua, valkosipulikastikkeella siis iso lihis, jos on kova nälkä niin pari nakkia voi väliin ottaa.

Lurps, ja puoli litraa menee maitoa kyytipoikana.

Aika hyvä tuli vastaan juuri pari viikkoa sitten. Vilkun Grilli - Harjavalta. Monella eri täytteellä valittavat lihapiirakat. Kebab-lihaa, ananasta, Jahti-makkaraa etc. Plussaa vielä siitä, että paistavat piiraat uudestaan rasvassa ennen täyttämistä.

Lappeenrannan torilta Vety tai atomi savukinkulla. Aivan helvetin hyvää, en tosin muista enää kiskan nimeä :D

Toinen on iha ite kaupasta halvinta mitä löytyy, nakkeja, kurkkusalaattia ja kaikkea mistä tykkää väliin. Ite laitan siivun metukkaa tonne kans.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom