Maailman Paras Käyttöjärjestelmä !!! (hehkuta *nixiäsi tai mäkkiä täällä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei YLIJUMALAA voi ignoorata. Jumatsuigula sentään. Vuoden paras thredi, siis heti DX 10-ketjun jälkeen.
Sun avataris tekee joka ketjusta parhaan ketjun :haart:

Kuunnelkaa sydämmenne ääntä ja tunnustautukaa julkisesti mun oppipojiks ni lähetän teille kopiot windows vista ultimate dvd:stäni. Nimmarilla.

Vittu linux on perseestä. Voi tsiisus sentään miten joku jaksaa vääntää. Itse ostan ainakin mäkin, ei jaksa vääntää ja säätää enää mitään eikä tapella ajureiden kanssa. Just passeli mulle.

Totta. Nyt on viimeaikoina tullut vastaan lukuisia tredejä missä kysellään esim konetta pelaamiseen, niin aina joku valopää tulee mainostamaan maccia tai linuxia. Tai jos windowsissa pieni bugi, ni kuvitellaan että ratkaisu pulmaan on käyttiksen vaihto. Jotain tolkkua siihen mainostamiseenkin.

Kaikkihan me tiedetään, että kun windowsissa on pieni bugi, niin ratkaisu on Format C: :D

"Moni Linux-käyttäjä lepää valheellisen turvallisuudentunteen varassa."

Vaikka alussa ei Linuxissa tietoruvariskejä juuri ollut, voi asia olla eri nykypäivänä.

Eiköhän jokainen päivittämätön käyttöjärjestelmä ole turvaton. Se on varmaan enemmän juuri tuosta "mä oon suojassa" ajatusmaailmasta kiinni. Automaattisesti päivittyvä linukka on varmasti melkoisen turvallinen.

"Moni Linux-käyttäjä lepää valheellisen turvallisuudentunteen varassa."

Vaikka alussa ei Linuxissa tietoruvariskejä juuri ollut, voi asia olla eri nykypäivänä.

Tuossahan puhutaan paikkaamattomista koneista.
Päivitykset täytyy pitää ajan tasalla käyttöjärjestelmästä riippumatta.

Päivitykset täytyy pitää ajan tasalla käyttöjärjestelmästä riippumatta.

Tietenkin pitää. Kyllä päivitetty ja ajantasalla oleva winkkarikin on turvallinen. :wtf:

Pointti tässä varmaan oli se että ihmiset KUVITTELEE että kun alla on linux niin oletuksena ei myöskään ole tietoturvariskiä.

No kyllä noita nollapäivähyökkäyksiä wintoosalle aika-ajoin tulee. Linuxin tilanteesta en kyllä osaa sanoa mitään.

Oikeampi termi taitaa olla zero-day, suomensin kylmästi :D

E.Olipa se englannin kielen termikin väärin

Securityfocus on myös hyvä sivusto, jos haavoittuvuudet kiinnostavat.

Kelpo sivusto. Tuossa oli yksi Severity: High, sekin koski 3-osapuolen backupsoftaa.

Ohjelmien ja käyttiksen päivtysten pitäminen ajantasalla on kyllä tärkeää. Etenkin winkkaripuolella.

Backup softien clienteissa on kautta aikojen ollut yllättävän paljon haavoittuvuuksia.

Tuli vielä mieleen noista linux boteista se, että moni käyttää yksinkertaisesti liian helppoja salasanoja omissa virityksissään. Linuxhan on juuri niin turvallinen kuin on rootin salasanakin. Jos rootin salasana on vaikkapa joku "r00t" niin sehän on murrettu alta aikayksikön. Sen jälkeen saa asennella ihan vapaasti mitä haluaa koneelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom