Maailman Paras Käyttöjärjestelmä !!! (hehkuta *nixiäsi tai mäkkiä täällä)

En oikein ymmärrä tätä uskontovertausta. Ettekö itse ole koskaan suositelleet jotain hyväksi havaitsemaanne tuotetta muille?

Kyllä, mutta en todellakaan tuputa sitä muille jokaisen pienenkin tilaisuuden tullessa :) Esimerkiksi nyt jokaiseen Pakkiksen Windows-ketjuun on tullut noita Linux-juttuja, vaikka tuossa mainitsemassasi ketjussa onkin puhe Windowsin Service Packeista.

En siis ole mitenkään erityisen puolueellinen. Tänä syksynä Linux ja Mac on kiehtonut ihan kokeilumielessä koulun puitteissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oikein ymmärrä tätä uskontovertausta. Ettekö itse ole koskaan suositelleet jotain hyväksi havaitsemaanne tuotetta muille?

Ei ihan noin innokkaasti, ja väärissä paikoissa. Jos kysymys liittyy suoraan windowsiin harvemmin kukaan kaipaa linkkejä muiden järjestelmien sivuille.

Kyllähän jehovantodistajatkin suosittelee hyväksihaivatsemaansa uskontoa ihan kotiovella tuputtamalla. On sekin melko rasittavaa.

OSX (Leopardia) nyt noin 1kk käyttäneenä voisi sanoa että eipä tuo nyt niin kovin kummoinen ole. Ehkä jollain tavalla loogisempi ja helpompi kuitenkin. Nopeus on kylläkin sitten aivan omaa luokkaansa windowsiin verrattuna.
Ihan mukavaa vaihtelua ja pirun nätin näköinen, sekavaan ja omituiseen + hitaaseen Visvaan verrattuna.
Erot tulevat varmasti sitten pidemmän käytön jälkeen selkeämmin havaittaviksi.

Tattis linkistä. Aivan loistava palvelu. Tiedä sitten mitä kaikkea paskaa mahdoin koneelle asentaa :D.

HTH miksi mainostaa linixia threadissa, jossa otsikossa jo puhutaan pelaamisesta. Vaikka sitä linuxia kääntää ja vääntää miten, niin pelaamiseen se ei sovellu. Tosin eipä sovellu myöskään mainittu kannettava.

Itseasiassa kyllä sopii pelaamiseen. Toinen asia on, millä sitä alkaa kokeileen ja mikä kokoonpano itsellä on.

Winen Application Database:sta saa tietoa muiden kokemuksista eri softista/peleistä tietyllä winen versiolla. Toiset toimii loistavasti, toiset ei yhtään.

Yhden maksullisen linux-softan, cedegan, database löytyy täältä: http://games.cedega.com/gamesdb/. Cedega on tehty graafiseksi ja sitä on erittäin helppo käyttää.

En halua alkaa vääntää muille linuxin käyttöä rautalangasta, vaan koitan karsia pahimpia epätietoja pois. Linuxilla siis voi myös pelata muitakin kun linuxin "2d-pelejä".

EDIT: Unohdin mainita vielä, että eräs tiimi tekee Loki-installereja, että joitain pelejä voi asentaa linuxille ilman muita softia ja ne pyörivät myös natiivisti. Loki installers for linux gamers

Jonkin verran linuxia käyttäneenä väitän, että ei sovellu. Piste. Jos jaksaa alkaa kikkailemaan niin siitä vaan, mutta mulla on XP kone pelaamista varten ja linux kone surffamista/palveluita varten.

Silloin kun minä käyn kaupasta hakemassa uuden pelin haluan, että se toimii. Heti.

Tää menee taas offtopicin puolelle.

Tuo sun ennakkokäyttäytyminen on aika huvittavaa. Kyllä linuxilla VOI pelata jos haluaa, toisin kuin väitit edellisessä postissa. Piste. Itse en käytä sitä pelaamiseen, koska en halua säätää, mutta tiedän että sillä on mahdollista pelata uusimpiakin pelejä jos haluaa. Kyllä, minäkin käytän dual boottia ja XP:llä on vain mukavampi pelata, koska toimii suorilta.

Mainitsin juuri äsken, että en halua alkaa vääntää rautalangasta, mutta koittakaa nyt kriitikot ymmärtää, että linuxilla voi pelata jos haluaa räpeltää :) Lopetan osaltani offtopicin tähän.

Tuo sun ennakkokäyttäytyminen on aika huvittavaa. Kyllä linuxilla VOI pelata jos haluaa, toisin kuin väitit edellisessä postissa. Piste. Itse en käytä sitä pelaamiseen, koska en halua säätää, mutta tiedän että sillä on mahdollista pelata uusimpiakin pelejä jos haluaa. Kyllä, minäkin käytän dual boottia ja XP:llä on vain mukavampi pelata, koska toimii suorilta.

Niin jos haluaa räpeltää. harva haluaa. Miksi vitussa pitäisi räpeltää kun on sellaisia vaihtoehtoja missä ei tarvitse.

Yleistäen väitän edelleen että linuxilla ei pelata. Mä tunnen hyvin paljon linux puolen todellisia ammattilaisia, eikä yksikään heistä ole mulle vielä mainostanut tuota pelaamista, vaikka muuten kyllä tulee hyvää vinkkiä.

kaikki saa varmaan toimimaan suurinpiirtein kaikessa, JOS jaksaa sohlata ja koittaa ja taas googlettaa ja sohlata ja koittaa, kyllästyä ja taas sohlata. Kysymys on siitä, että onko esim. threadin perustaja sellaista tyyppiä, jolla tietotaito riittää. Hän ei varmaan kyselisi koneen speksejä täällä, jos tietäisi asioista hieman enemmän.

Niin jos haluaa räpeltää. harva haluaa. Miksi vitussa pitäisi räpeltää kun on sellaisia vaihtoehtoja missä ei tarvitse.

Yleistäen väitän edelleen että linuxilla ei pelata. Mä tunnen hyvin paljon linux puolen todellisia ammattilaisia, eikä yksikään heistä ole mulle vielä mainostanut tuota pelaamista, vaikka muuten kyllä tulee hyvää vinkkiä.

kaikki saa varmaan toimimaan suurinpiirtein kaikessa, JOS jaksaa sohlata ja koittaa ja taas googlettaa ja sohlata ja koittaa, kyllästyä ja taas sohlata. Kysymys on siitä, että onko esim. threadin perustaja sellaista tyyppiä, jolla tietotaito riittää. Hän ei varmaan kyselisi koneen speksejä täällä, jos tietäisi asioista hieman enemmän.

eipä tässä tapauksessa linux auta yhtään... 1fps on 1fps ja jaettu muisti on jaettua muistia, oli se sit linukalla, 95:lla, xp:llä tai vistalla.......

Taas tää meni tähän winkku Vs. linucks blaablaa. Eiköhän se oo moneen kertaan jo todistettu, että linuxilla voi jo pelata suht monia pelejä. Joissain tapauksissa saattaa joutua odotteleen ratkasua yllättävän kauankin ja esim. betoja on ihan turha hamuilla pelaamaan. DX:n kymppirajapintaan tuskin minkäännäköstä tukee atm? XP paras mahdollinen käyttis tällä hetkellä pelaamiseen, ei kukaan voi olla eri mieltä.

Eipä taida sellaista käyttöjärjestelmää vielä olla että kaikki pelit toimisivat ilman säätämistä. Linuxillakin voi pelata ja osa peleistä toimii nykyään jo nopeammin kuin esim. Vistassa.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=897&num=3

Jos pelaaminen on ainoa asia mitä koneellaan tekee, kannattaa IMO ostaa konsoli.

Eipä taida sellaista käyttöjärjestelmää vielä olla että kaikki pelit toimisivat ilman säätämistä.

No jos pelin asentaminen on säätämistä niin olet oikeassa. Kyllä taitaa tuo XP olla pelialustana paras tällä hetkellä.

Jos pelaaminen on ainoa asia mitä koneellaan tekee, kannattaa IMO ostaa konsoli.

En tiedä ketään kuka VAAN pelaisi tietokoneellaan.

Vielä näyttää aika toivottomalta tuo Linuxin osuus.
Käyttöjärjestelmien markkinaosuus 08/2007
Windows XP 80,48%
Windows VISTA 6,26%
Mac OS 6,15%
Linux 0,77%
----------------------------------------------

Tämä on siis lista pc/kotikone määristä.

Servereissä/tuotannossa jyrää oikeat OS:t kuten HPUX,Solaris, AIX, jne..sitten tullee Linux ja lopuksi se niinkutsuttu OS Win2K >

-krp-

Hiukan provoa kehiin.

Ihan itsekö teit tuon tutkimuksen?
Millä tuo on mitattu? Myydyt koneet, kävijät jollain sivustolla, ...

Suositut

Back
Ylös Bottom