Maailman lihavin mies

Pliis,.

Kiitti vaan kun annoit tän ihanan mielikuvan mieleeni, jotenkin jäi tämä ajatus tällä kertaa tähän asti ajattelematta... :urjo: ;)

Niin, miksi joku vetää koksulla överit, miksi joku vetää viinaa kunnes kuolee? Sairauksia nuo on kaikki, eikä siinä ole järjen kanssa enää mitään tekemistä.

Siinä dokkarin lopussa joku lääkäri hyvin sanoikin, ettei niitä geenejä voi syyttää itse lihoamisesta. JOKAINEN laihtuu kun syö kulutustaan vähemmän, ihan sama minkä geenin omistaa tai on omistamatta. Jos tähän poikkeus on, niin se ryhmä on niin marginaalinen, ettei sillä ole mitään merkitystä. Ja jos joku väittää vastaan, näyttäkööt sen sitten jollakin tutkimuksella toteen. En siis väitä etteikö ole jotain geeniä joka altistaisi lihoamaan, vaan sitä että ei varmasti lihoa jos ei syö ylenmäärin ja jätä liikuntaa pois!

Paha mieli tosta vähän tuli, miten sitä voikaan mennä ihmisen elämä täysin hukkaan. Ja se yksi jannuhan sanoikin siinä, että vittumaista on olla ruokariippuvainen, siis tollaisessa mielessä kun nuo oli. Syödä on PAKKO jos meinaa elää, miten kävisi alkkiksen jos pitäisi jokapäivä juoda vain se yksi pulloo kaljaa tai kokanistin tarttisi yksi annos kokaan ottaa päivässä. Voisi jäädä raittiudet vähän vähemmällä jos noin olisi. Tuollaisen ruokariippuvaisen on kuitenkin syötävä koko ajan elääkseen, vaikea homma kaikenkaikkiaan.

Mun mielestä ihan hyvä dokkari jos vaan viitsii vähän ajatella mitä siinä sanottiin.
Aivan paskaa puhut. Miksi pitää leikkiä jotain viisasta ja tulla avautumaan kun päässäsi ei näytä olevan mitään muutakuin mutua.

Sanoit näin:
''JOKAINEN laihtuu kun syö kulutustaan vähemmän, ihan sama minkä geenin omistaa tai on omistamatta. Jos tähän poikkeus on, niin se ryhmä on niin marginaalinen, ettei sillä ole mitään merkitystä. Ja jos joku väittää vastaan, näyttäkööt sen sitten jollakin tutkimuksella toteen. En siis väitä etteikö ole jotain geeniä joka altistaisi lihoamaan, vaan sitä että ei varmasti lihoa jos ei syö ylenmäärin ja jätä liikuntaa pois!''

Tietenkin jokainen laihtuu kun syö kulutustaansa vähemmän. Mutta tuo että ''ei varmasti lihoa jos ei syö ylenmäärin ja jätä liikuntaa pois'' on pelkkää puutaheinää. Esimerkiksi tämä maailman painavin mies, toisiksi painavin ihminen, joka painoi yli 600kg ei syönyt yhtään normaalia enempää tai liikkunut normaalia vähempää (paitsi silloin kun ei yksinkertaisesti pystynyt liikkua), vaan hänen painonsa koostui lähes ainoastaan vesipöhöstä, joka johtui eräästä sairaudesta. Että sovitaanko niin ettet tule selittämään mitään omiasi, jos et asioista tiedä. Etsi suomen wikipediasta maailman painavin mies ja lue sieltä jos et usko. Ei herranjestas meinaa mennä hermot tällaseen kun tullaan avautumaan mututiedolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Esimerkiksi tämä maailman painavin mies, toisiksi painavin ihminen, joka painoi yli 600kg ei syönyt yhtään normaalia enempää tai liikkunut normaalia vähempää (paitsi silloin kun ei yksinkertaisesti pystynyt liikkua), vaan hänen painonsa koostui lähes ainoastaan vesipöhöstä, joka johtui eräästä sairaudesta. Että sovitaanko niin ettet tule selittämään mitään omiasi, jos et asioista tiedä. Etsi suomen wikipediasta maailman painavin mies ja lue sieltä jos et usko. Ei herranjestas meinaa mennä hermot tällaseen kun tullaan avautumaan mututiedolla.

Aha. Suomen vikipediassa ei kyllä ole tuonnimistä artikkelia eikä nimellä Patrick Deuel löydy mitään. Englanninkielisessä on mutta se ei vastaa ihan sun kirjoittamaa informaatiota, kannattaa varmaan korjata kun näköjään tiedät paremmin.

Wikipedia sanoi:
On March 7, 2006, Deuel underwent surgery in South Dakota to remove a mass of fat and skin that was hanging from his midsection (panniculus), making it hard for him to walk. He lost 81 pounds, and now weighs about 400 pounds.

Eli oliko tää 35 kiloa joka poistettiin sittenkin vaan vettä?

Jos tähän poikkeus on, niin se ryhmä on niin marginaalinen, ettei sillä ole mitään merkitystä.

Varmaankin tuollaiset sairaudet on aika harvinaisia, normaaleihin ihmisiin pätee timban teksti kyllä.
Sairaalassa tuokin mies laihtui dieetillä.
Tietenkin on selvää että satojen kilojen lihominen lyhyessä ajassa ei voi olla pelkkää rasvaa läheskään.
Tyhjästä kuitenkaan ei kiloja kerry kenellekään, vaikka aineenvaihdunnan/peruskulutuksen suhteen olisimmekin jonkun verran vaihtelevia.

Raejuusto:"Jon Brower Minnoch (1941–1983) oli yhdysvaltalainen mies, joka on kaikkien aikojen painavin mies" jne. (Wikipediasta)
edit. tää olikin joku ikivanha threadi :wall:

Aivan paskaa puhut. Miksi pitää leikkiä jotain viisasta ja tulla avautumaan kun päässäsi ei näytä olevan mitään muutakuin mutua.

...

Vielä enemmän menee hermo tälläsii jotka ekalla postauksellaa tulee vaa omalla mututiedollaan haukkumaan toisia ja nostelemaan vanhoja threadeja ylös turhaan.

Totaalisen loistava ensimmäinen postaus :arvi:

Siitä geeni puolesta ja sairauksista sen verran, että eihän sekään mukavaa ole jos on, kuten eräillä ihmisillä on todettu olevan, sairaus joka estää tuntemasta itseään kylläiseksi. Tämän vuoksi jotkut ovat syöneet vuosia reilusti oman kulutuksen ylitse.

Täällä pakkiksellakin on kuitenkin hieman paremmin ruokavalioita tuntevia henkilöitä mutta on olemassa myös ihmisiä jotka vaan eivät näistä mitään tiedä. Myöskin ympäristön vaikutus voi olla tuhoisa. Jos omat vanhemmat ovat aina olleet huomattavan tukevia ja ikinä ei ole painotettu liikunnan tai millään tavalla ulkonäön tärkeyttä niin eivät nämä ihmiset osaa ehkä puuttua enää asiaan oikealla tavalla.

Joku 30kg:n ylipaino voi olla siellä ihan normaalia ja hyvän näköistä heidän mielestä. Myöskin siinä on hyvä elää itsepetoksessa kun kasvattaa lapsestaan samanlaisen surkimuksen kuin itse on aina ollut. Ei kukaan lihava halua ympärilleen laihoja/normaalikokoisia ihmisiä sillä se ei tee itsetunnolle mannapuuroa.

On myös olemassa niitä ihmisiä jotka eivät koe ongelmaksi sitä, että heillä on rasvaa kehossa 5-10kg "ylimääräistä" sillä he eivät elä sitä asiaa. Elävät täysin normaalia ja hyvää elämää ja käyvät liikkumassa. Syövät terveellisesti mutta eivät ole ottaneet omasta kehonkuvasta elämää hallitsevaa tekijää. Heillä ei myöskään päivän alkamista pilaa peilistä näkyvä (ainakin omasta mielestä näkyvä) aamun nestepöhö. He ovat tasapainoisia ja onnellisia.

Mikä sitten on järkevää? Ainakin itsestään huolehtiminen on järkevämpää kuin totaalinen välinpitämättömyys itseään ja läheisiään kohtaan. Tuollaisille ihmisille on jo melkein turhaa selittää mitään makroista tai nopeista hiilareista. Ei se ole heistä mitenkään oleellista mistä ne kalorit ottaa, eli onko syöty pizzaa vai kaurapuuroa. Itseäni harmittaa suunnattomasti kun ihmiset pilaavat omat (ja monien muidenkin) elämät alkoholilla, ruoalla, huumeilla, tai millä tahansa tavalla. Ääripäitä on mutta myös se keskialue on laaja ja siihen mahtuu monenlaista tallaajaa.

Tämän tarkoitus ei ole provota eikä arvostella ihmisiä joille omakuva on todella tärkeä. Omaa näkökantaani voi miettiä siitäkin, että mille foorumille postaan tällä hetkellä. Itsekin kun sitä peiliä tuijottelen välillä ;)

Tuo lekuri tuossa sanoi, että normaali ihminen on kylläinen 6-8 tuntia aterian jälkeen... onko oikeasti näin ?

Olenko menettänyt touchin "normaalien" ihmisten syömiskulttuuriin täysin, kun tuo kuulostaa lähinnä nälkäkuurilta...paastolta ?

Itse VHH-dieetillä huomannut, että syömisen voi joskus unohtaa, ja 8 tuntia syömättä menee helposti ilman kummempaa nälkää. Monesti huomaa tarvitsevansa energiaa jostain muusta, kuin nälän tunteesta. Alkaa esim. vähän heikottamaan ja tulee "ketoosin maku" voimakkaana suuhun.
Toissapäivänä oli duunissa niin kiireinen päivä, etten ehtinyt syömään, kuin aamupalan klo 7, ja seuraava ateria oli päivällinen klo 18. Kuitenkin pyrin syömään tasaisesti normaalipäivinä, eli aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala.

Normaaliruokavaliolla nälkä tulee yleensä jo tunti ruuan jälkeen.

Sanoit näin:
''JOKAINEN laihtuu kun syö kulutustaan vähemmän, ihan sama minkä geenin omistaa tai on omistamatta. Jos tähän poikkeus on, niin se ryhmä on niin marginaalinen, ettei sillä ole mitään merkitystä. Ja jos joku väittää vastaan, näyttäkööt sen sitten jollakin tutkimuksella toteen. En siis väitä etteikö ole jotain geeniä joka altistaisi lihoamaan, vaan sitä että ei varmasti lihoa jos ei syö ylenmäärin ja jätä liikuntaa pois!''

Tietenkin jokainen laihtuu kun syö kulutustaansa vähemmän. Mutta tuo että ''ei varmasti lihoa jos ei syö ylenmäärin ja jätä liikuntaa pois'' on pelkkää puutaheinää. Esimerkiksi tämä maailman painavin mies, toisiksi painavin ihminen, joka painoi yli 600kg ei syönyt yhtään normaalia enempää tai liikkunut normaalia vähempää (paitsi silloin kun ei yksinkertaisesti pystynyt liikkua), vaan hänen painonsa koostui lähes ainoastaan vesipöhöstä, joka johtui eräästä sairaudesta. Että sovitaanko niin ettet tule selittämään mitään omiasi, jos et asioista tiedä. Etsi suomen wikipediasta maailman painavin mies ja lue sieltä jos et usko. Ei herranjestas meinaa mennä hermot tällaseen kun tullaan avautumaan mututiedolla.

:thumbs: Klassikon aineksia avautumisessa...Eikai nimimerkin Miksmu takana kirjoittele, vahvasti ylipainoinen teinipoika pullansiivu suupielessä ja kyynel silmässä. Öisin itketään itsensä uneen hokien mantraa: En mä oo läski, mulla on vaan se geeni. Ja isot luut ja paksu nahka :itku:

Lihavuuden selittelyistä aivan ykkönen oli aikoinaan eräs naisihminen, joka tulkitsi itämaista "tiedettä". Idän ihmeiden mukaan kylmissä olosuhteissa keho poistaa vain n. 1.5l vettä, kun taas suomessa kehotetaan juomaan vähintään 2l päivässä. Loppukaneetiksi vielä "ehkä tässä on syy lisääntyneeseen ylipainoon". Mietityttää että kun itse juon 3-4l päivässä, että se tarkoittaisi parin kilon nousua päivässä :-)

:thumbs: Klassikon aineksia avautumisessa...Eikai nimimerkin Miksmu takana kirjoittele, vahvasti ylipainoinen teinipoika pullansiivu suupielessä ja kyynel silmässä. Öisin itketään itsensä uneen hokien mantraa: En mä oo läski, mulla on vaan se geeni. Ja isot luut ja paksu nahka :itku:

:D Sitä mä olen aina ihmetellyt, että aina kun väitetään näitten superlihavien syövän vähemmän kuin normaali-ihmiset.. Onko niillä joku ydinreaktori joka tuottaa kaiken tarvitun energian, ja ruoka plus ylijäämäydinenergia menee läskiksi? Ei kannata ainakaan uraania syödä:)
Vai perttiperusläskit.. Ei muka syö enempää kuin kukaan muu, yhteyttämälläkö ne kerää fläsää? Siinä tapauksessa pitäisi kai pukeutua folioihin jotka heijastaa auringonvalon pois..

Ei, omaa millaiset geenit tahansa, liho jos ei syö liikaa.. Mahdotonta, ei se elimistö energiaa tyhjästä pysty taikomaan.. Ainakaan nykytietämyksen mukaan..

ps. mä olen niin huonogeeninen tässä, että siksikin täytyy pitää tiukkaa ruokakuria ja treeniä, muuten hukka perii, mutta silti, mä voin ihan omalla päätöksellä tehdä niin.

:D Sitä mä olen aina ihmetellyt, että aina kun väitetään näitten superlihavien syövän vähemmän kuin normaali-ihmiset.. Onko niillä joku ydinreaktori joka tuottaa kaiken tarvitun energian, ja ruoka plus ylijäämäydinenergia menee läskiksi? Ei kannata ainakaan uraania syödä:)
Vai perttiperusläskit.. Ei muka syö enempää kuin kukaan muu, yhteyttämälläkö ne kerää fläsää? Siinä tapauksessa pitäisi kai pukeutua folioihin jotka heijastaa auringonvalon pois..

Niimpä niin, sattuiko kukaan huomaamaan siitä dokkarista sen lihavan äijän vaimon ilmettä kun se sanoi ettei syö sen enempää kuin muutkaan :D
Ja luulenpa että se sanoi sen ihan tosissaan. Itsepetos varmaan helpottaa elämää tuossa tilassa.

Edit: ja mitä geeneihin tulee niin voihan ne aiheuttaa sen että on luonnostaan huono itsekuri - vai voiko? Tässä olis uus juttu kaikille, jotka haluu maata sohvalla ja ahmia herkkuja: "Nokun mulla on niin huonot itsekurigeenit että mä sortuisin kuitenkin takas sohvanpohjalle mättämään herkkuja. Ei kato kantsi taistella tuulimyllyjä vastaan."

:D Sitä mä olen aina ihmetellyt, että aina kun väitetään näitten superlihavien syövän vähemmän kuin normaali-ihmiset.

Kyllä se täysin mahdollista on että syö vähemmän kuin normaaliin ruokavalioon kuuluisi, ja silti lihoo mielettömästi. Siis mikäli syö vähemmän ruokamassassa laskettuna. Kyllähän kilo voita tuottaa läskiä ihan eri tavalla kuin kilo herneitä.

Kyllä se täysin mahdollista on että syö vähemmän kuin normaaliin ruokavalioon kuuluisi, ja silti lihoo mielettömästi. Siis mikäli syö vähemmän ruokamassassa laskettuna. Kyllähän kilo voita tuottaa läskiä ihan eri tavalla kuin kilo herneitä.

Juu ja voihan kaksi saman painoista ihmistä syödä saman verran liikkua saman verran ja silti toiselle painoa kertyy enemmän. Mutta sitten se asia pitää tiedostaa että ohops, mulla on toi aineenvaihdunta hei eri tasoa ku sulla ja siks mä voin syödä vaan tän verran. Kyllä vaakakin jotain kertoo jos silmät valehtelee peilin tuloksen. Itse petos on myös ihanaa... Ei ole pakko hyväksyä tosiasioita...

Älä vitussa. Ja Wikipediako on luotettava ja mututietoa parempi tietolähde? :D

// ShoGun

:offtopic: Wikipedia on suht luotettava ja laadukas tietolähde, tutkimuksien mukaan se alkaa olemaan yhtä tarkka kuin "kunnon" tietokirjat ja lisäksi se on ajantasalla.

Juu ja voihan kaksi saman painoista ihmistä syödä saman verran liikkua saman verran ja silti toiselle painoa kertyy enemmän.

Joo, mutta siinä tilanteessa menee menlko kauan että satoja kiloja painoa kertyy (tai edes kymmeniä) mikäli siis toinen henkilö pysyy normaalipainoisena

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom