Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ajatusleikkinä jos vaikkapa mamuista 10% syyllistyisi johonkin näpistelyihin ja muihin törttöilyihin esim. kaupassa, joka on toki aivan järjettömän iso luku verrattuna kantaväestöön, niin silti sinne jää se 90% ketkä eivät kyseisenlaista rikollista tai pahennusta aiheuttavaa toimintaa harrasta. Tätä varmaankin Tomps123 tarkoitti.? Faktoihin perustuvaa keskustelua ilman vaahtoa suupielessä, niin asioihin voidaan saada joskus jotain oikeaa kehitystä positiiviseen suuntaan.

Ei näistä voi puhua ilman kierroksia :D

Melko mielenkiintoisen näköinen kolikko olisi. Vaakaan kun laitettaisiin muslimimaahanmuuttajia toiselle puolelle "hyvät" ja toiselle puolelle "huonot", niin huonojen puolella olisi 98 musua ja hyvien puolella loput 2. Riittääkö nuo kaksi kannattelemaan tai tasapainottamaan loput 98? Ei todellakaan. Siitä tässä on kyse.

Menestyvä pizzayrittäjä on harmaa käsite, mikäli harrastaa harmaata taloutta. Eli ei hyvä eikä huono juttu. Parempi kuin Kaisaniemessä kyttääjä, mutta huonompi kuin rehellinen yrittäjä.

Olen jo aiemmin täällä sanonut, että menkää vaksiksi johonkin kauppakeskukseen tai järjestyksenvalvojaksi juottolaan tms., niin oppii näkemään mitä tämä saasta oikeasti on. Joskus jaksoin tännekin "raportoida" tapahtumista, mutta nekin on jo niin normaalia, ettei jaksa/muista enään jälkeen päin.

Meni hieman toi persut = Hirvisaari vertaus ohi. Sillä oli oikeita mielipiteitä, mutta aivan väärät tavat tuoda asioita ilmi. Itse kannatan Halla-Ahoa.

6 vuotta Tampereella vaksina, enkä kyllä voi allekirjoittaa tuota väittämää. Ehkä muualla asiat on toisin.

Sepä se. Oli mikä lääkäri tahansa, jos kirjaimellisesti googlen avasi vastaanotolla, niin IMO pitäisi tehdä jonkinsortin tutkintapyyntö terveydenhuollon viranomaisille.

Mua harmittaa eniten näissä ulkomaalaistaustaisissa lääkäreissä se kielitaito. Aina skarppaan lasten kanssa vkl-päivystykseen mennessä, että jos on taas joku ulkkislääkäri, niin pitää uskaltaa kysyä että "sori nyt, mutta en ihan oikeasti ymmärrä mitä sä nyt koitat sanoa". Kerran pärjättiin afgaanimiehen kanssa osittain englannilla, otti huumorilla kun kysyin että taitaako englantia. Somalinaislääkäri meni lukkoon kun sanoin, että en ymmärrä vieläkään ja lähti hakemaan hoitajaa selittämään tilanteen.

Oli miten oli, jos mä maksan saman rahan kun muutkin, niin kyllä mä jumalauta vaadin rahoilleni vastineeksi sen, että mulle annetaan lääkärissä selvät sävelet miten se homma jatkuu. Varsinkin pienten lasten kanssa. Yhtä paljon mua vituttaa jos on joku kandi joka ei uskalla sanoa mitään, pahoittelee vaan ja pyytää tuleen viikolla uusiks.

Tuo juuri. Kielitaito on koulutuksen ja ammattitaidon ohella tärkeimpiä asioita, joita maahanmuuttajalta täytyy löytyä. Se luo todella epävarman olon potilaalle, jos puhe on epävarmaa ja kaiken lisäksi käyttää nettiä tiedon lähteenä. Sen tiedon pitäisi olla iskostunut sinne pääkoppaan opintojen aikana. Sitä paitsi, kyllä ammattitaitoisen lääkärin pitäisi osata määrätä tarpeen vaatiessa antibiotti niin yleiseen vammaan, kun eläimen purema ilman googlea tmv. Lääkärin kysymyksiin kuuluu "Millaista kipua tunnet? Sattuuko täältä? Mitä oireita on ollut?", mutta ei todellakaan "Onko koira nisäkäs?". Sen nyt pentele tietää ala-asteikäinenkin lapsi.

Jos diskossa on tuhat asiakasta ja niistä kymmenen on "turkkilaista" ni isommista ongelmista 50% on aina "turkkilainen" jollain tapaa mukana.

Jännä homma ku itselläni oli aikoinaan paljon sossuvuokralaisia ja kaikki valkoihoisia ni en koskaan kuullutkaan että olisi saanut giganttiin mitään maksusitoumuksia, aina oli maksusitoumukset kierrätyskeskukseen. Tossahan se akka myöntää että giganttiin on makussitoumuksia ja että ajokortteja on maksettu ja harrastuksia ja joka kännyköitäkin on maksettu. Kaikki nämä on tapahtunut harkinnanvaraisen tuella, eli just sitä mitä mamut ja mannet saa ja mitä hyvin harva suomalainen saa. Sitten hyvin tyrmää ton "leilan" rahat ku löytyi mustaa valkoisella korkeimman oikeuden päätöksen.

Noin 7/10 omista asiakkaistani (eikä loppuosa erotu "hyvinä", vaan menee samaan massaan normiasiakkaan kanssa). Ja aiemmin heitin arvioksi 98% kaikista. Jäljelle jäävää parempaa ainesta on niin vähän, että niillä ei pelasteta loppuosaa, kuten vaakavertauksessani esitin.

Mitä noi sun faktat on olleet? Että kolikolla on kaksi puolta? Sun tekstistä huomaa, että et ole noiden kanssa tekemisissä. En minäkään yritä estää sitä "kolikon toistapuolta" tänne tulemasta, mutta se kolikon toinen puoli ei taida tulla maahan passiaan repien ja ala viljelemään rasistikorttia joka käänteessä. Niitä on vain liian vähän, että humanitäärisessä maahanmuutossa olisi järkeä. Osaava aines kotiutuu ilman shoppailuassistenttiäkin.

Huhhuh, et selvästikään ole penaalin terävin kynä. Sori, mutta alkaa hanskat palaa sun kanssas. Sä heittelet ihan ihmeellisiä pointteja (jotka on vaan sun omia henk. koht. kokemuksia) jotka eroavat täysin kontekstista. Ensin puhutaan mamuista/ulkomaalaisista ylipäätänsä, nyt sä yhtäkkiä puhutkin humanitäärisestä maahanmuutosta. IMO toi sun 98% on pahoja ja 2% on "ei hyviä", vaan "normiasiakkaita" on vähän raflaava yleistys..

Sori nyt, mutta sun vaahtoomisesta tulee vaan mieleen se, että sä ilmeisesti toimit vartijana pk-seudulla ja joudut painiin joidenkin teinimamujen kanssa ja sua sitten niin vituttaa se kun he joukolla nimittelee sua. Vittumaistahan se on, työtäs sä vaan teet ja IMO niitä pitäis piestä tunti pari saunan takana. Mutta silti väitän, ettet sä tiedä mitään muuta puolta maahanmuuttajista. Sulle mamut = muslimeja/somaleja, ählyneekereitä ja vittu, Suomi Finland perkele!

Koitan nyt kiteyttää pointtini mahdollisimman selkeästi: Maahanmuuttoon pitäisi mun mielestä tehdä kiristyksiä, ja näihin tukiin varsinkin. Vituttaa ite elättää nelihenkistä perhettä ja maksaa silti veroja 30%, ylitöistä sitäkin enemmän. 500e/kk palkankorotuksesta saatan saada 200e/kk käteen. Ja somaliperhe saa ~2300e/kk tekemättä mitään, mikäli IL selvitti oikein. Ja kai se on oikeessa, onhan niitä malliesimerkkejä vaikka kuinka ollut mediassa.

En mä voi kaikille "ählyille" sylkeä naamaan (vaikka ne ilm. sun naamaan sylkee) ja huutaa että vitun raiskaajavaras, sä elät mun rahoilla! Ajatteles, jos se onkin vaikka se meidän kunnan afgaanilääkäri: se kaveri tienaa paljon enemmän kun mä ja tulee maksaan paljon enemmän verojakin kun mä.

Kansat tulee sekoittuun. Konflikteja tulee tapahtumaan, vrt. vaikka Ruotsi. Mutta kyllä mä silti näen, että helpompaa se on mulle ja sulle mitä avoimempana me pystytään mielemme pitään. Silti oon sitä mieltä, että vaikka jenkkien malli: kolme hutia ja elinkautinen (oikeesti elinkautinen) tai karkoitus maasta. Jos tänne humanitäärisin perustein tullaan, niin pitäis vittu osata käyttäytyäkin.

Monisyisiä asioitahan nää on, näkisin vaan että hoyhen sulla on vaan turhan kapee toi perspektiivi. Ray Lewis kiteytti hyvin: toinen näkee mediasta vaan mamujen tekemät raiskaukset ja toiset samalla pelkän rasismin.

Viimeksi muokattu:
Se, mitä kaipaan suomalaiseen maahanmuuttokeskusteluun on puolueeton ja riippumaton tutkimus asiasta: saatu hyöty vs. haitta, mahanmuuton todelliset kulut sekä mm. maahanmuuttajien suorittama rikollisuus maassamme. Sitä tutkimusta ei vaan tule nykyisessä ultraliberalistisessa ilmapiirissä. Tuskin yksikään valtalehti/yleensäkään valtamedia tulisi sitä julkaisemaan.

Jännä homma ku itselläni oli aikoinaan paljon sossuvuokralaisia ja kaikki valkoihoisia ni en koskaan kuullutkaan että olisi saanut giganttiin mitään maksusitoumuksia, aina oli maksusitoumukset kierrätyskeskukseen. Tossahan se akka myöntää että giganttiin on makussitoumuksia ja että ajokortteja on maksettu ja harrastuksia ja joka kännyköitäkin on maksettu. Kaikki nämä on tapahtunut harkinnanvaraisen tuella, eli just sitä mitä mamut ja mannet saa ja mitä hyvin harva suomalainen saa. Sitten hyvin tyrmää ton "leilan" rahat ku löytyi mustaa valkoisella korkeimman oikeuden päätöksen.

Tää onki jännä juttu, kun lueskelee lehdistä miten on ruokajonoissa ihmisiä ja muualta maailmaa tulee tänne ukkoa sotaa pakoon. Sitten mappana ajattelee, että: "no mullapa on tossa sohva, en pistä myyntiin vaan lahjoitan kun tarvetta median mukaan on".

Noooh, kierrätyskeskushan "ottaa vastaan käytetyt hyväkuntoiset kalusteet". Ja vitut sanon minä. Kauhea imurointi, pesu, puunaus, kiillotus että olisi edukseen sohva. Oli oikein nojatuoliosalla koko komeus sekä rahikin tuli mukaan. Soitto kierrätyskeskukseen, kuvailun viat ja annettiin ymmärtää, että kyllä kelpaa. Noh, ei muuta ku roudaus kerrostalon alakertaa, josta saisi näppärästi nostamalla siirrettyä sohvan pakettiautoon. Oli mukava tulla kotiin ja huomata, että ainoastaan rahi oli kelvannut. Sohvaan oli kiinnitetty lappu: "Ei voida ottaa vastaan. Sohva likainen".
Kyseinen sohva kuitenkin olisi kelvannut usealle kaverille ja jopa naapurit ehtivät kuntoa kehumaan, että kun: "Uutta sohvaa lahjoitetaan pois".

Että näin. Siinä päätin sitä sohvaa sitten vittuunnuksissani kaatopaikalle roudatessani, etten henkilökohtaisesti avusta enään yhtään juoppoa, mamua tms. joita media "avuttomiksi" ja "apua tarviaviksi" toitottaa.

Toisaalla kun sitten käyn ostamassa halvalla taulunkehyksiä IKEA:sta, niin somppuhan se siinä kassalla lapulla vetää uutta sohvaa kotio päin. Kyllä siinä vähän herää kysymys, että: "MITÄ JA VITTUA TÄÄLLÄ TAPAHTUU". Sitten vielä kehtaavat rasistiksi väittää, jos ei ole avustuksia jakamassa. Saatana.

Ei ihme, että valtion menot on kovat. Saatana. Ei muuta. Kiitos ja anteeksi.

Samaa kyllä nauranut kaikille tavarakeräyksille. Otetaan esimerkiksi vaikka nämä köyhien lapsille tarkoitetut joululahjakeräykset, joita tuossa taannoinkin järjestettiin. Aina niissä lukee, että "keräykseen voi tuoda vain uusia leluja/pelejä. No okei, ehkä videopelit sopii käytettynäkin. Mutta siis vittu, meilläkin on lapsilla ihan tolkuttomasti muovisia pihaleluja, jotka saa puhtaaksi ihan vesipesulla, mutta nykyisen mentaliteetin mukaan mä en niitä voi lahjoittaa keräyksiin koska ne on (ehkä yhden kesän) käytettyjä. Se maalaisjärki on tässäkin asiassa unohtunut kauan sitten.

Ja tuo mappanan esittämä asia; vielä enemmän viturallaan. Ei voi kun ihmetellä.

No se on sun mielipide ja saa ollakin. Ja moni siihen varmasti yhtyy. Mun pointti oli lähinnä se, ettei heiteltäisi mutuiluna uutisotsikoita viitaten, että se olisi takuuvarmasti mamujen tekemä. Siitä on mun mielestä haittaa mamukriittiselle keskustelulle, koska argumentit eivät perustu faktaan.

Sama asia monien puolustajien suhteen, huudellaan omia argumentteja vailla faktapohjaa eikä huomioida vastapuolen esittämiä tosiasioita. Malliin "muslimeihin suhteutettuna seksuaalirikosten määrä on suuri" ja mamuvihreiden vastaus "ja suomalainenko mies ei raiskaa?????!!!!?!".

Mä toivon aina näissä keskusteluista asiallista lähestymistapaa ja että muistettais se, että kolikolla on aina kaksi puolta.

Ihan samaa mieltä kyllä siitä, että jos liikaa yleistää ja suu vaahdossa kiroaa kaikki mamut alimpaan helvettiin niin ei asiat mene sillä oikeaan suuntaan.
Silti surullisen usein näistä uutisista haistaa etnistä värinää, vaikka tekijää ei olekaan (ja nimenomaan silloin kun ei ole) mainittu, kuten tuo 11-v tytön ahdistelutapauksessa -> Lokka: Islamofobiaa Espoossa.
Jotta kokonaiskuvaa pystyisi paremmin hahmottamaan saisi media mielestäni aina julkaista tekijän nimen ja iän.

Ei vittu tuo on syöpäinen uskonto tuo islam.. Ja sitten vielä täällä kuvitellaan tuollaisesta maasta tulevan ihmisen voivan oikeasti sopeutua ja omaksua suomalaiset arvot ja käytösmallit..

Hei Abdul/Pamppers, ota 9mm burana itsellesi, säästyisi verorahoja.

Miksi tekijämies on kovin negatiivisen oloinen jälleen kerran?

Ja asiaan:
1535375_652124631495751_1309476517_n.png

James Hirvisaaren uusi eduskunta-avustaja Fija Saarni tapaus sinäänsä. Jotenkin näen jatkumon näissä Hirvisaaren avustajissa. Ai niin olihan tapaus Juho Eerola ja Ulla "liityin uusnatsijärjestöön koska se tuntui isänmaalliselta" Pyysalokin...

Jotta kokonaiskuvaa pystyisi paremmin hahmottamaan saisi media mielestäni aina julkaista tekijän nimen ja iän.
Kokonaiskuvan asioista kykenee hahmottamaan tutkimalla tilastoja, ei yksittäisiä lehtiartikkeleita lukemalla. Jokaista rikosta kun ei ole tapana iltapäivälehdissä käsitellä.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miten ketään voi kiinnostaa lueskella uutisia yksittäisistä rikoksista Suomessa ja muualla maailmalla, riippumatta siitä pohtiiko lukija samalla rikokseen syyllistyneen ja/tai rikoksen uhrin etnistä taustaa, vai jättääkö pohtimatta. Ajanvietteensä kullakin.

Back
Ylös Bottom