Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Valtiosihteeri: Äärivasemmiston radikalisoitumisen uhka kasvanut - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Sekä äärivasemmisto että -islam nostavat Suomessa päätään, mutta puhetta asiasta on ollut silti aika vähän.

Media vähättelee vasemmiston ja äärivasemmiston uhkaa yhteiskuntamme turvallisuudelle. Päinvastoin, vasemmistosta -jonka juuret ovat edelleen sosialistisessa vallankumouksessa- käytetään hellittelevää termiä "vassarit" .
Miksei natseista käytetä vastaavaa hellittelymuotoa, joka voisi olla vaikkapa "nasut"?

Luin ton uutisen, eikä siinä ollut mainintaa tekijän ulkolaisuudesta. Onko sulla siis jotain tietoa, mitä ei tosta uutisesta käy ilmi, että tekijä olisi ollut ulkomaalainen? Älä ota itseesi, en vaan ymmärrä että heiteltäisiin uutisotsikoita rikoksista, joiden tekijän etnisyyttä ei tiedetä (uutisessa siis).

Eli ettei nyt sotkeuduttaisi tähän rva kukapoliitikonvaimosenytoli "hävetkää suomalaiset tätä viharikosta" tampereen pizzeriapalossa, kun kävikin nolosti ilmi että ulkkis ite oli tuikannut puljunsa palaan.

Luin ton uutisen, eikä siinä ollut mainintaa tekijän ulkolaisuudesta. Onko sulla siis jotain tietoa, mitä ei tosta uutisesta käy ilmi, että tekijä olisi ollut ulkomaalainen? Älä ota itseesi, en vaan ymmärrä että heiteltäisiin uutisotsikoita rikoksista, joiden tekijän etnisyyttä ei tiedetä (uutisessa siis).

Eli ettei nyt sotkeuduttaisi tähän rva kukapoliitikonvaimosenytoli "hävetkää suomalaiset tätä viharikosta" tampereen pizzeriapalossa, kun kävikin nolosti ilmi että ulkkis ite oli tuikannut puljunsa palaan.

Onko yleisempää jättää mainitsematta vai mainita IL:n uutisissa tekijän ulkomaalaistausta? Mikäli kyseessä on syntyperäinen suomalainen, se lukee jo ensimmäisessä lauseessa.

Lisätään yhtälöön Espoo, siivooja ja 11-vuotias uhri. Vai uskotko itse tekijän etunimen olevan Pekka?

Eihän tuossa kyse ole uskosta, vaan faktasta. Ethän sä nyt voi kirkkain silmin väittää, että jos tekijän syntyperäistä suomalaisuutta ei erikseen mainita, niin tekijä olisi ulkomaalainen?

Olen siis tietoinen lehdistön sensuurista tekijöiden taustan suhteen, jos kyseessä on maahanmuuttaja, mutta ei silti voida IMO huudella kaikista näistä artikkeleista, että tekijät on mamuja. Menee vähän noitarovioiden puolelle...

No se on sun mielipide ja saa ollakin. Ja moni siihen varmasti yhtyy. Mun pointti oli lähinnä se, ettei heiteltäisi mutuiluna uutisotsikoita viitaten, että se olisi takuuvarmasti mamujen tekemä. Siitä on mun mielestä haittaa mamukriittiselle keskustelulle, koska argumentit eivät perustu faktaan.

Sama asia monien puolustajien suhteen, huudellaan omia argumentteja vailla faktapohjaa eikä huomioida vastapuolen esittämiä tosiasioita. Malliin "muslimeihin suhteutettuna seksuaalirikosten määrä on suuri" ja mamuvihreiden vastaus "ja suomalainenko mies ei raiskaa?????!!!!?!".

Mä toivon aina näissä keskusteluista asiallista lähestymistapaa ja että muistettais se, että kolikolla on aina kaksi puolta.

Mikä sun mielestä se kolikon toinen puoli on? Minä en ole nähnyt kuin huonon puolen. Omat havainnot (sekä töissä että vapaa-ajalla), uutiset sekä tilastot kertovat karua faktaa. Yksi menestyvä somaliyrittäjä iltalehden sivuilla ei kata kaikkea paskaa, mitä nämä mätisäkit saavat aikaan. Eikä hyvän pizzan saatavuus joka toisessa kadunkulmassa.

Onko kolikon toinen puoli sulle hyviä kavereita, hyvää pilven polttoseuraa vai mitä?

Sähän nyt otit itsees oikein kunnolla. Itsehän jo vastasitkin, yksi menestyvä pizzayrittäjä. IMO vaikka niitä suomalaiselle yhteiskunnalle hyödyllisiä mamuja onkin prosentuaalisesti vähän, niin ne muodostaa jo sen kolikon toisen puolen. Juuri tätä tässä kritisoin. Sun kaltaset suu vaahdossa "neekerit on perseestä" huutelijat vie pohjan kaikelta järkevältä maahanmuuttokriittiseltä keskustelulta.

Luulet ilmeisesti, että olen jotenkin maahanmuuton puolesta puhuja ja viihdyn paljonkin mamujen seurassa. Ei. Läheisin maahanmuuttaja on lähistömme pizzeriayrittäjä, näen häntä aina satunnaisesti viikonloppuisin kun hän tuo kotiinkuljetuksena pizzaa/kebabia kotiini. En tunne henk. koht. ketään mamua.

Edelleen, vaikka se kolikon toinen puoli olisikin pieni, niin onhan se hyväksyttävä että se on olemassa.

Sähän nyt otit itsees oikein kunnolla. Itsehän jo vastasitkin, yksi menestyvä pizzayrittäjä. IMO vaikka niitä suomalaiselle yhteiskunnalle hyödyllisiä mamuja onkin prosentuaalisesti vähän, niin ne muodostaa jo sen kolikon toisen puolen. Juuri tätä tässä kritisoin. Sun kaltaset suu vaahdossa "neekerit on perseestä" huutelijat vie pohjan kaikelta järkevältä maahanmuuttokriittiseltä keskustelulta.

Luulet ilmeisesti, että olen jotenkin maahanmuuton puolesta puhuja ja viihdyn paljonkin mamujen seurassa. Ei. Läheisin maahanmuuttaja on lähistömme pizzeriayrittäjä, näen häntä aina satunnaisesti viikonloppuisin kun hän tuo kotiinkuljetuksena pizzaa/kebabia kotiini. En tunne henk. koht. ketään mamua.

Edelleen, vaikka se kolikon toinen puoli olisikin pieni, niin onhan se hyväksyttävä että se on olemassa.

Äärisuvaitsevaiset ja vankat mamukriitikot ovat juuri siinä ongelmassa, että siihen omaan kantaan tartutaan voimalla. Äärisuvaitsevainen katselee lehdestä uutisia ja näkee rasismia kaikkialla. "Poliisi otti kiinni kovaotteisesti syyttömän miehen". Tämän uutisen hän tulkitsee siten, että poliisi on tahallisesti hakannut siis jonkun mamun. Vitun rasisti. Samaan aikaan mamukriitikko katsoo uutista ja kiroaa: "saletisti oli naapuri! Nyt ne maksaa varmaan sille jotain vahingonkorvauksia! Saletisti oli naapuri joka on varas, mutta sanomalehti vaan salailee etnistä taustaa. Meitä syrjitään, HS on kommarilehti". Jos mietit tällaisia hyvin voimakkaita ääripäitä, niin tulee vaan mieleen, että ei tällaiset pysty keskutelemaan rakentavasti keskenään eikä myöskään neutraalilla mielipiteellä varustettu kaduntallaaja välttämättä kykene heidän kanssaan järkevään, rakentavaan keskusteluun.

Suurten tunteiden, ääripäiden ja leiriytymisen aikana jotkut ovat väliinputoajia ja saavat kaikkien vihat niskaan. Kuten vaikkapa minä. Itse ne pidä Persuista, mutta olen mamukriittinen siten, että vastustan heille annettavia tukia. Ylipäätänsä nykyinen tukien syytäminen erilaisille laiskottelijoille on huono juttu ja antaa väärää viestiä ihmisille. Mielestäni mm. mamuille ei tulisi antaa tukia, vaan heidän tulisi saapua tänne joko töihin tai sitten ei ollenkaan. Tästä tiukasta mielipiteestä huolimatta olen ihan kakarasta asti hengannut mamujen kanssa ja tutustunut hyvin syvällisesti heidän kulttuuriinsa. Olen ollut vuosien saatossa monenlaisissa kekkereissä ainoana valkoisena suomalaisena. Seurustelin mamun kanssa pari vuotta ja asuimme yhdessäkin. Nykyään teen kauppaa ulkomaalais/ mamutaustaisten yrittäjien kanssa ja tykkään asioida heidän kanssaan. Kun summaat noita kaikkia asioita yhteen, niin siinä on perusteita sille, miksi saan vihat melkein joka porukalta. Vasemmistolaiset ja jotkut mamut vihaa mua, koska olen kriittinen noiden tukien suhteen. Olen kuulemma "oikeistolainen vitun lahtari". Lisäksi en pidä Persuista ja muutenkin olen hengannut muslimien yms. kanssa ja näin ollen olen mamukriitikoiden mielestä "vitun suvari". Vaikka siis en kannata tukien syytämistä mamuille. Kokoomuslaiset pitää mua "punikkifoliona", koska olen hyvin kriittinen mm. sananvapauden rajoittamisen suhteen, USA:n sisä- ja ulkopolitiikan suhteen sekä rokotteiden/lääkeyritysten ja THL:n välisen vehkeilyn suhteen jne.

Kun nykyään olen noita asioita miettinyt, niin en osaa ottaa itseeni noista vittuiluista. Nuo vittuilut olen nykyään ottanut esimerkkinä siitä, että miten voimakasta leiriytyminen tässä aiheessa on. Näinhän se on.

Ei näistä voi puhua ilman kierroksia :D

Melko mielenkiintoisen näköinen kolikko olisi. Vaakaan kun laitettaisiin muslimimaahanmuuttajia toiselle puolelle "hyvät" ja toiselle puolelle "huonot", niin huonojen puolella olisi 98 musua ja hyvien puolella loput 2. Riittääkö nuo kaksi kannattelemaan tai tasapainottamaan loput 98? Ei todellakaan. Siitä tässä on kyse.

Menestyvä pizzayrittäjä on harmaa käsite, mikäli harrastaa harmaata taloutta. Eli ei hyvä eikä huono juttu. Parempi kuin Kaisaniemessä kyttääjä, mutta huonompi kuin rehellinen yrittäjä.

Olen jo aiemmin täällä sanonut, että menkää vaksiksi johonkin kauppakeskukseen tai järjestyksenvalvojaksi juottolaan tms., niin oppii näkemään mitä tämä saasta oikeasti on. Joskus jaksoin tännekin "raportoida" tapahtumista, mutta nekin on jo niin normaalia, ettei jaksa/muista enään jälkeen päin.

Meni hieman toi persut = Hirvisaari vertaus ohi. Sillä oli oikeita mielipiteitä, mutta aivan väärät tavat tuoda asioita ilmi. Itse kannatan Halla-Ahoa.

Tää nyt menee aika mahdottomaksi. Kolikko on kolikko, ei siihen kuulu vaaka (jos oikein viisastellaan).

Nyt ilmeisesti väität, että kaikki pizzeriayrittäjät harrastavat harmaata taloutta. Vaikka on kuittipakko jne...

Jos menisin vaikka juottolaan vaksiksi, niin luulisin että ne ongelmia aiheuttavat mamut olisi aina niitä samoja. En tekisi sen perusteella yleistystä koskemaan kokonaista etnistä ryhmää. Mun mielestä noi prosentuaaliset tilastot on aika hyviä. Suhteutetaan siis rikokset ko. etnisen ryhmän lukumäärään. Vaikka ne esim. muslimeilla on suurempia kuin kantaväestöllä, niin ei se tee kaikista muslimeista rikollisia. Se pitäisi mun mielestä tuoda keskusteluissa ilmi. Muuten ei keskustelu etene, käy niin kuin Ray Lewiskin mainitsi.

Persu-Hirvisaarivertauksella meinasin juuri sitä, että kun asiat viedään ääripäähän ja hölmöillään, niin suomalaisille jää vaan ne ylilyönnit mieleen ja rinnastetaan koko puolueen sematiikka niihin.

Avaan sulle vähän: Halla-aholla on ihan fiksuja juttuja ja se osaa niitä tuoda fiksusti esiin. Sitten sillä on paneelikeskustelussa toinen (kuviteltu) persu, Porosaari, joka suoltaa kokoajan "ÄÄÄ neekerit on perseestä, somalit raiskaa ja kaikki rikokset on mamujen tekemiä spurdo spördö". Mitä luulet, kumman jutut jää kansalle mieleen? Ron Jeremykin sen sanoi: "Rakenna kuinka monta siltaa tahansa ja tee kuinka paljon hyvää yhteiskunnan hyväksi tahansa, niin aina sut muistetaan vaan siitä kun otit itseltäs suihin."

Tää nyt menee aika mahdottomaksi. Kolikko on kolikko, ei siihen kuulu vaaka (jos oikein viisastellaan).

Nyt ilmeisesti väität, että kaikki pizzeriayrittäjät harrastavat harmaata taloutta. Vaikka on kuittipakko jne...

Jos menisin vaikka juottolaan vaksiksi, niin luulisin että ne ongelmia aiheuttavat mamut olisi aina niitä samoja. En tekisi sen perusteella yleistystä koskemaan kokonaista etnistä ryhmää. Mun mielestä noi prosentuaaliset tilastot on aika hyviä. Suhteutetaan siis rikokset ko. etnisen ryhmän lukumäärään. Vaikka ne esim. muslimeilla on suurempia kuin kantaväestöllä, niin ei se tee kaikista muslimeista rikollisia. Se pitäisi mun mielestä tuoda keskusteluissa ilmi. Muuten ei keskustelu etene, käy niin kuin Ray Lewiskin mainitsi.

Persu-Hirvisaarivertauksella meinasin juuri sitä, että kun asiat viedään ääripäähän ja hölmöillään, niin suomalaisille jää vaan ne ylilyönnit mieleen ja rinnastetaan koko puolueen sematiikka niihin.

Avaan sulle vähän: Halla-aholla on ihan fiksuja juttuja ja se osaa niitä tuoda fiksusti esiin. Sitten sillä on paneelikeskustelussa toinen (kuviteltu) persu, Porosaari, joka suoltaa kokoajan "ÄÄÄ neekerit on perseestä, somalit raiskaa ja kaikki rikokset on mamujen tekemiä spurdo spördö". Mitä luulet, kumman jutut jää kansalle mieleen? Ron Jeremykin sen sanoi: "Rakenna kuinka monta siltaa tahansa ja tee kuinka paljon hyvää yhteiskunnan hyväksi tahansa, niin aina sut muistetaan vaan siitä kun otit itseltäs suihin."

Järkkähommia en tee, mutta isossa kaupassa vaksina kylläkin. ehkä joka neljäs kiinniotetuista on romani/naapuri/ähly/muu mamu. Vieläku kiinnijäädessään ottaa kyseisillä ryhmillä niin luonnon päälle, ettei juuri koskaan tulla mukaan suosiolla. Haukutaa paskaksi ja kunniakansalaiselle ei saa antaa sakkoa, koska on tullut ulkomailta.... :D Nyt nuo ählyt ovat vielä keksineet alkaa myymään pikkutytöille viinaa kaupan ulkopuolella, siis ihan 12-15v pikkupennuille isoja pulloja miestä vahvempaa. Ilolla saa tuosta välittämisestä ottaa noitaki ählyjä/neekereitä kiinni. Voipi olla viinan välittämisessä muutaki taka-ajatusta...

Tuossaki alkaa miettimään, että jos paikkakunnalla tuota sakkia se 2-3% ja uutta pukkaa kokoajan. Miten voi olla noin suuri riesa noin pieni määrä? Tulevaisuutta ja lisätöitä odotellessa :)

Tomps123: muuttuisi sullakin käsitykset, kun saisit fyysistä kosketuspintaa näihin. Ei ole kukaan muu ikinä edes yrittänyt sylkeä päälle, mutta musut useammankin kerran. Menet puuttumaan niiden perseilyyn normaalisti puhuen, niin olet samantien rasisti, homo, homokääpiö tai sika. Myöskin kuulemma äitini häpeää tälläistä vitun pelleä.

Ihan noin koviin prosentteihin kiinniotetuista kebeton kanssa en pääse, mutta omien havaintojeni mukaan noin 7/10 ählämistä aiheuttaa ongelmia. Mutta jos laumassa liikkuu 10 henkilöä, niin luku on 10/10.

Näiden laumaeläinten heimosotiinkin on äärettömän mukava mennä väliin. Vaikka kinaisivat keskenään moglisuomella, niin kantasuomalaisen suomea ei ymmärtetä koskaan.

Mä en nyt ymmärrä, että miten tässä on mitään tekemistä mun käsityksillä mamujen suhteen. Puhun nyt täysin faktoista. Puhtaista faktoista. Mä sanon, että ei voida yleistää että kaikki mamut aiheuttaa ongelmia, sä sanot itsekin että "noin 7/10 ählämistä aiheuttaa ongelmia" eli ei joka ikinen. Miten sä et nyt ymmärrä tätä?

Positiivista on toki se että töitä riittää enenevissä määrin vartijoille ja poliiseille, mitä enemmän noita käveleviä persereikiä tänne rahdataan :) Eli se rikastava vaikutus osuu työllisyyden parantumiseen.

Positiivista on toki se että töitä riittää enenevissä määrin vartijoille ja poliiseille, mitä enemmän noita käveleviä persereikiä tänne rahdataan :) Eli se rikastava vaikutus osuu työllisyyden parantumiseen.

Joo, kunhan sitä poliisien määrääkin nostettaisiin. Nykymallihan on siitä hieno, että tehtävät lisääntyy, vaan poliisien määrä ei.

Ehkä siinä on se rasistiksi leimaantumisen pelko, eli ei haluta puuttua noiden perseilyihin. Tärkeämpää on kuskata suomalaisia spurguja kurvista 100km päähän juoppoputkaan.

Noin 7/10 omista asiakkaistani (eikä loppuosa erotu "hyvinä", vaan menee samaan massaan normiasiakkaan kanssa). Ja aiemmin heitin arvioksi 98% kaikista. Jäljelle jäävää parempaa ainesta on niin vähän, että niillä ei pelasteta loppuosaa, kuten vaakavertauksessani esitin.

Mitä noi sun faktat on olleet? Että kolikolla on kaksi puolta? Sun tekstistä huomaa, että et ole noiden kanssa tekemisissä. En minäkään yritä estää sitä "kolikon toistapuolta" tänne tulemasta, mutta se kolikon toinen puoli ei taida tulla maahan passiaan repien ja ala viljelemään rasistikorttia joka käänteessä. Niitä on vain liian vähän, että humanitäärisessä maahanmuutossa olisi järkeä. Osaava aines kotiutuu ilman shoppailuassistenttiäkin.

Back
Ylös Bottom