Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mulle on ylitsepääsemätöntä ymmärtää, että jotakin voi häiritä pössyttely sen takia, että siihen menee verorahoja. Suosittelen Rokuliaa, Rankkuria, Pandakarhua ja kevyttä höyhentä pysymään kaukana Helsingin Kalliosta ja sen baareista. Tulee muuten paha mieli teille..

Pahoittelen jos ymmärsin väärin, mutta korjata voi hieman rauhallisemminkin. Kuitenkin vielä tuostakin viestistä saan itse kuvan, että sinulla olisi tuon rikollisuuden ja rahallisten menetysten kanssa ongelma.

Käsittääkseni ongelma jonka esitit on seuraava: Kannabis on laitonta, linkittyy rikollisuuteen -> Rikollisuus pois veronmaksajien taskuista.
Mitä ratkaisuja itse ehdottaisit? Eikö lainsäädännön muuttaminen ja kyseisen aineen myyminen valtion kontrollissa olisi sopiva? Nyt on käytössä selkeästi politiikka jossa kyseinen aine kielletään, mutta kieltoa ei pystytä valvomaan millään tavalla ja saatavuudessa ei ole mitään ongelmaa.
Käsitääkseni tuo lainsäädännön muuttaminen johtaa siihen, että rikollisuuteen linkittyminen katoaa ja rahat menevät veronmaksajien hyväksi. Tässä vikana jotain? Rikollisuushan ei pystyisi mitenkään kilpailemaan hinnoittelussa valtiota vastaan.

Voin olla väärässä, mutta vaikuttaa että mielestäsi lakeja pitäisi noudataa tilanteesta ja laista riippumatta. Toivon kyllä tosiaan, ettet näin ajattele, sillä tällä logiikalla laiden ei tulisi muuttua alkuperäisestä muodostaan, sillä mikäli kaikki tottelisivat lakeja ei olisi niiden muuttamiseenkaan juurikaan tarvetta. Nyt ollaan tilanteessa, jossa pitäisi alkaa herätyskellot soimaan, että kannabiksen suhteen lainsäädäntö ei ole ensinnäkään looginen(verrattuna muihin päihteisiin) eikä yksinkertaisesti toimi, sillä aineen saatavuus on nuuskan tasoa.

Ja yleisesti ketjussa olleeseen keskusteluun tästä. Kun keskustellaan siitä pitäisikö lainsäädäntöä kannabiksen suhteen muuttaa vai ei, on asiatonta perustella kannabiksen vääryyttä sillä että itse se on rikos...
Vastaavanlainen tilanne on esimerkiksi kun uskovien perustellessa Raamatun olevan totta, koska Raamatussa näin väitetään... Eli kyseessä ei kummassakaan tapauksessa ole kunnollinen argumentti. :)

Ei ei ja ei. Minä en ole ehdottamassa mitään ratkaisua. Minä kerroin miksi kannabis tuottaa tällä hetkellä rikollisuutta. Jos et sitä kirjoituksistani ymmärtänyt miten, niin sitten pistetään vaikka kirjoitustaidottomuuteni piikkiin se.

Jos jos ja jos tilanteenahan olisi ideaali Suomen kannalta, että jokainen alkoholin tai muun huumausaineen käyttäjä, tupakoitsija, työkyvytön, tyhmä, hullu, rikollinen , eri värinen kuin kantaväestö jne. pistettäisiin riviin ja telotettaisiin niskalaukauksella. Eikö? Näin saisimme puhtaan alun ja kaikki olisi onnellisia.

edit. Ja itseasiassa kyllä vastaan tuohon lakien noudattamiseen. Se on ihan sama miten helvetin tyhmältä sitten tuntuukaan jotain lakia noudattaa mutta yhteiskunta toimii parhaiten jos kaikki sitä noudattavat. Ongelmahan tulee siinä vaiheessa, kun ihmiset käyttäytyvät eri tavoin. Jos kukaan ei joisi alkoholia, ei olisi alkoholiongelmia. Jos kukaan ei käyttäisi mitään muitakaan huumausaineita, ei olisi ongelmaa näistä. Tähän on tottakai olemassa jotain välimuodon ratkaisuja, jotka vaativat täsmennyksiä ja säätämisiä. mut mut. mennee niin ohi mamutriidin kun olla ja voi. Huppista.

Joo niin pysyn. Kerran käyny, ja se riitti. Ennemmin vuokissa pimeään aikaan ettei näy yön timoja. Tosin vituttaa aika huolella, kun pauligin tehdas piti siirtää mamujen tieltä. Purun syytähän en tiedä, oisko tehdas käyny vanhaksi, mutta somput sen tilalle tuli.

- - - Updated - - -

Joo niin pysyn. Kerran käyny, ja se riitti. Ennemmin vuokissa pimeään aikaan ettei näy yön timoja. Tosin vituttaa aika huolella, kun pauligin tehdas piti siirtää mamujen tieltä. Purun syytähän en tiedä, oisko tehdas käyny vanhaksi, mutta somput sen tilalle tuli.

Mulle on ylitsepääsemätöntä ymmärtää, että jotakin voi häiritä pössyttely sen takia, että siihen menee verorahoja. Suosittelen Rokuliaa, Rankkuria, Pandakarhua ja kevyttä höyhentä pysymään kaukana Helsingin Kalliosta ja sen baareista. Tulee muuten paha mieli teille..

No mutta sähän alat jo ymmärtää mistä oli kyse kun hiffaat jo sen et siihen menee verorahoja. Aiemmin tinkasit pääs puhki ettei se mitään kuluja aiheuta kellekkään.

Olen mä kalliossa paljon pyörinyt ja tulen varmasti pyörimään edelleen. Mua vitun vähän kiinnostaa kuinka paljon niis räkälöissä on pössyttelijöitä ja vaikka niitä olis joka nurkalla ei se tee siitä laillista. Niin kauan kun se on kiellettyä se lasketaan oikeusvaltiossa rikolliseksi toiminnaksi. Se on sitten taas täysin eri asia jos miedot aineet joskus laillistettaisiin mutta sitä tuskin tullaan ihan heti näkemään, tuskin koskaan.

No mutta sähän alat jo ymmärtää mistä oli kyse kun hiffaat jo sen et siihen menee verorahoja. Aiemmin tinkasit pääs puhki ettei se mitään kuluja aiheuta kellekkään.

Ja niinku jotkut rasistit väittää etteikö afrikkalainen muka kykenis oppimaan uutta!

Olen mä kalliossa paljon pyörinyt ja tulen varmasti pyörimään edelleen. Mua vitun vähän kiinnostaa kuinka paljon niis räkälöissä on pössyttelijöitä ja vaikka niitä olis joka nurkalla ei se tee siitä laillista. Niin kauan kun se on kiellettyä se lasketaan oikeusvaltiossa rikolliseksi toiminnaksi. Se on sitten taas täysin eri asia jos miedot aineet joskus laillistettaisiin mutta sitä tuskin tullaan ihan heti näkemään, tuskin koskaan.

Eli sua ei kiinnosta, että niissä räkälöissä pössytellään, mutta sua kuitenkin vituttaa, että pössyttelyyn menee verorahoja? Koita jo päättää.

Disgusti voi mennä jauhamaan kukan ainutlaatuisista ominaisuuksista sille kuuluvaan ketjuun.

Tänään kun tulin salilta dösällä ni takanani istui kaksi arviolta noin keski ikäistä siistiä naista. No ne puhu siinä aikansa ja keskustelu ajautui maahamuuttoon. 5 virolaista oli hakannu sen toisen naisen 18v pojan sairaalakuntoon, kun tämä nousi autosta parkkipaikalla. Tekijät ei saanu mitään rangaistusta koska ei ollu todisteita, vaikka kundi tunnisti hakkaajat. 4 kaveria ei edes vaivautunu oikeuteen ja 1 ei puhunu mitään. Kellään kuulemma virallisia papereita edes täällä. Tottakai ne tänne haluaa tulla virosta tekemään rötöksiä kun pääsee linnaan missä saa palkkaa työstä ja voi opiskella samalla ku käy ilmatteeks salilla. Kävis mullekin. Sit jotku noista paskiaisista nostaa vielä tukia kelalta, ja suomalainen saa olla kahessa työssä että pärjää. Tekee täällä niin paskaa duunia rakennuksilla ilman verokorttia et 2 vuoden päästä on kiinteistö saneerauskunnossa ja vie suomalaisilta työt. Tämähän nyt pätee näihin tummempiin kavereihin myös. Se nyt ei vittu ole mahollista et yks 5 euron pizzeria missä koko suku vetää toisiaan käteen elättää koko heimon ja pari kaveria.

Ja sit keskustelu jatku et aina ne on ne somalit jotka riehuu ja aiheuttaa ongelmia jne. Et ei ne moku kriittiset mielipiteet rajoitu tähän ketjuun. Oikein hyvä mieli tuli kun kaksi aikuista naista myönsi avoimesti olevansa rasisteja. Tällaista lisää. :) Pikkuhiljaa enemmistö taipuu siihen suuntaan että saastan päästäminen tähän maahan ei saa mitään hyvää aikaan. Maahanmuuttoa voi verrata Talvivaaran kipsisakka altaan vuotoon, kummatkin pitää tukkia vitun nopeasti koska ympäristö kärsii.

Jopas lähti käsistä tää yhestä mun kirjoituksesta. Ja ei se maleksijajengi edes siellä kämpässä polta budia, tai ei ainakaan haise rapussa. Siis en edes tiedä mitä siellä isolla lössillä duunaavat päivät pitkät ja se ei mua kiinnostakkaan, siis se mitä siellä sisällä tapahtuu. Se ei oo kenenkään muun asia. Se mestoilla asumattoman epämääräisen jengin ravaus ja maleksiminen nyt vaan sattuu häiritsemään.

Ja kaikki tuntemani pössyttelijät ovat satunnaisia käyttäjiä ja työssäkäyviä. Sanoisin että heidän panoksensa tähän yhteiskuntaan on positiivinen. Niin, ja mielestäni esim. budin kyllä saisi laillistaa. Tästä aiheesta ei mulla muuta.

Kaikki laiton toiminta aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle ja ne kustannukset on suoraan pois muihin asioihin käytettävistä varoista. Totta helvetissä se häiritsee kun Suomi joutuu ottamaan koko ajan lisää velkaa ja jotkut vatipäät eivät edes näe siinä mitään ongelmaa. Laillisen väkivalta- ja valvontakoneiston sijaan syytäisin sitä rahaa mieluummin opetukseen, terveydenhoitoon, infraan ja kehitystyöhön lisää.

Huh, taas Disgusti kyykytti meitä rasisteja!! On se vaan fiksu!

Jumankauta, että nousee savu korvista kun saa lukea aikuisen(?) ihmisen kirjoittavan noin. Mä en kestä.

Realistejahan kutsutaan nykyisin rasisteiks, ettei tossa ny sinänsä mitään ihmeellistä oo. Tai oikeastaan kaikkia, jotka ei avosylin ilman järkeä ja kriittistä suhtautumista halaa jokaista vastaankävelevää moniosaajaa, kutsutaan rasisteiks.

Maailmaa vähänkään enemmän nähneenä sitä vaan tietää, että on hyvin helppo huudella jostain suomen pusikosta. Olen itse ollut tilanteessa jossa minä olin se ainut "erivärinen", ja pakko myöntää, että ahdisti ihan helvetisti. Pahat arvostelevat katseet, ja ihmiset jotka tuomitsi sanomatta minulle sanaakaan.....ei se vaan hyvältä tuntunut. Hyvä,että vessaan uskalsi mennä yksin. Täällä lintukodossa sitä voi helposti tulla sellainen virheellinen kuvitelma, että me oltaisiin jotenkin muiden yläpuolella.

Ymmärrän maahanmuuttokriittisyyden, kaikilla saa olla mielipiteensä, mutta rasismiin kannustaminen on mun mielestä eri asia.

Hain tässä takaa juuri sitä, ettei ne pössyttelijät mitään oikeita rikoksia tee. Kuten on huomattu, että yksikään kukkahatuista täällä ei osannut nimetä esimerkkejä rikoksista. Ainut rikos mitä pössyttelijät pääsääntöisesti harrastaa on se itse polttaminen.

Ne, jotka eivät pössyttele, tekevät siis kaikki rikokset?

Vankilassa ei ole ainuttakaan pössyttelijää?
Ehdonalaistuomiolla ei ole ainuttakaan pössyttelijää?
sakkotuomion saaneiden joukossa ...jne...

Oletteko kuullut ikinä että jossain pössyttelyporukassa olisi riita kärjistynyt niin, että joku saa surmansa? Tai edes ylipäätään että pössyttelijä olis jonkun tappanut? Alkoholin vaikutuksen alaisena taidetaan suurin osa Suomalaisistakin henkirikoksista tehdä.

Ja ei toi pössyttely nyt ole yhtään mitään. Ei niinku yhtään mitään. Ei oo tosin mun juttu, kun oon onnellinen oluen suurkuluttaja.

Tulipa tänään pitkäkstä aikaa käytyä Itiksessä. On siellä kyllä nykyään paljon mamuja.

Eli sua ei kiinnosta, että niissä räkälöissä pössytellään, mutta sua kuitenkin vituttaa, että pössyttelyyn menee verorahoja? Koita jo päättää.

Niin eli mitä mun pitää päättää? Vastasin jo tuohon et mulle ei kuulu paskan vertaa missä kallion kuppiloissa pössyttelijät kokoontuu. Taitaa olla enemmänki virkavallan tehtäviä se et missä siellä ja kuka pössyttelee. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa et se on laitonta ja rikollisia pyörii niissäkin piireissä ja se taas maksaa...

Mitäs jos menisitte tonne päihdepolitiikka-ketjuun vääntämään pilvenpoltosta. Sieltä löytyy tilastoa ja tutkimusta, niin ei tarvitse maahanmuuttokeskustelua sotkea mutu-argumenteilla, jotka on käsitelty tuhanteen kertaan toisessa ketjussa.

Muutenkin keskustelu täällä on nykyään sitä, että joku pistää uutislinkin mamujen tekosista ja sitten joku Tane tulee kertomaan, että se oli vain yksittäistapaus ja kuinka hänkin tuntee kaksi irakilaista, jotka ovat töissä. Sitten alkaa loputon vittuilu ja vääntö siitä onko neekerit tyhmempiä kuin valkoihoiset tai islam huonompi kuin kristinusko. Mitä tällä saadaan aikaan? Ei yhtään mitään.

Mitäs jos jokainen esittäisi ihan konkreettisia ehdotuksia, miten muuttaisi maahanmuuttopolitiikkaa? Tukena käytettäisiin tilastoja, jolloin voitaisiin puolin ja toisin unohtaa "mäkin tunnen..." -jutut. Sillä päästään yksittäistapaus-argumentista. Mä voin vaikka aloittaa heittämällä pari omaa ehdotusta perusteluineen. Jokainen voi sitten esittää omia ehdotuksiaan sekä kommentoida noita mun ehdotuksia. Jospa tällä tavoin päästäisiin siitä vittuilusta ja nähtäisiin kummalla niitä todellisia ehdotuksia ja argumentteja on.

Ehdotus: humanitäärisen maahanmuuton määrää tulisi rajoittaa
Perustelu: tilastot osoittavat, että kotoutuminen ei ole onnistunut, mikä tarkoittaa, että meillä ei ole resursseja hoitaa edes nykyisten turvapaikan hakijoiden asioita kuntoon, joten miten tässä talouden tilassa siihen olisi varaa tulevaisuudessakaan? Mitä paremmin maahanmuuttajat kotoutuvat, sitä vähemmän rasismia. Eikös se olisi myös mokuttajien mielestä ihanteellista?

Ehdotus: humanitäärisen maahanmuuton laatua tulisi parantaa
Perustelu: kun tilastojen valossa tietyt väestöryhmät syyllistyvät jatkuvasti vakaviin rikoksiin, niin miksi otamme kyseistä väestöä tänne rasittamaan yhteiskuntaa. Miksi turvapaikan hakijat ovat pääosin nuoria miehiä ongelma-alueilta, kun maailma on täynnä myös hätää kärsiviä lapsia ja naisia. Ei ne somalimiehet kärsi yhtään sen enempää kuin 20-tuntista työpäivää raatavat kiinalaislapset. Jälleen kerran tuloksena olisi vähemmän rasismia ja vähemmän kuluja. Kuka tästä kärsii?

Ehdotus: vakavista rikoksista herkemmin karkoitus
Perustelu: kenenkään ei ole pakko tehdä rikosta. Karkoitus olisi todellinen pelote, toisin kuin muutama kuukausi täyshoidollisessa laitoksessa, jossa voi katsella telkkaria päivät pitkät. Jälleen kerran vähentäisi rasismia, sekä yhteiskunnan kuluja.

Katsotaan, jos saataisiin edes hetkeksi järkevä keskustelu aikaan.

Hyvä artikkeli Ilta-Lehdessä

"...Kun maahanmuuttajien työttömyys on suurta, aletaan selitykset. Ehkä piristävin niistä on Karjalainen-lehdessä julkaistu Lieksaan liittyvä juttu: ”Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, [nimi] on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa.” Voiko virkamies olla vieraantuneempi elämälle?

Asiasta keskustelu on kiellettyä. Jos joku uskaltaa sanoa, ettei keisarilla ole vaatteita, alkaa sanojan kivitys. Totta kai kaikki haluavat töihin, mutta kun töitä ei ole. Ja jos onkin, ne ovat paskaduuneja, joita ei voi suomalaisilla teettää. Afrikassa kiertäneenä olen nähnyt paljon afrikkalaisia, jotka eivät kotimaassaan viitsi tehdä työtä. Miksi he tulisivat Suomeen töihin, kun täällä ansaitsee hyvin mitään tekemättäkin."

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2012/11/13/kaikki-kusettavat/?ref=es

Hei Ginger81, jos olet oikeasti maailmaa nähnyt ni kyllä sinun pitäisi tietää miten maailma pyörii! Tosiasiat on vain tosiasioita, toiset uskonnot ja toiset "rodut" on vain pahempia kuin toiset ja eläimellisimpiä, se ei ole rasismia, se on realismia. Taitaa tytöllä olla lämmin katto pään päällä ja masu täynnä hunajaa ku on noin ylevät aatteet, mitä veikkaat että sinulle kävisi esim Etelä-Afrikassa jos menisit timojen luokse? Mitä veikkaat että sinulle kävisi jos menisit vaikka hame päällä tai bikinit päällä tai meikattuna Saudi-Arabiaan ja alkaisit kertoa tasa-arvosta ?

Back
Ylös Bottom