Pahoittelen jos ymmärsin väärin, mutta korjata voi hieman rauhallisemminkin. Kuitenkin vielä tuostakin viestistä saan itse kuvan, että sinulla olisi tuon rikollisuuden ja rahallisten menetysten kanssa ongelma.
Käsittääkseni ongelma jonka esitit on seuraava: Kannabis on laitonta, linkittyy rikollisuuteen -> Rikollisuus pois veronmaksajien taskuista.
Mitä ratkaisuja itse ehdottaisit? Eikö lainsäädännön muuttaminen ja kyseisen aineen myyminen valtion kontrollissa olisi sopiva? Nyt on käytössä selkeästi politiikka jossa kyseinen aine kielletään, mutta kieltoa ei pystytä valvomaan millään tavalla ja saatavuudessa ei ole mitään ongelmaa.
Käsitääkseni tuo lainsäädännön muuttaminen johtaa siihen, että rikollisuuteen linkittyminen katoaa ja rahat menevät veronmaksajien hyväksi. Tässä vikana jotain? Rikollisuushan ei pystyisi mitenkään kilpailemaan hinnoittelussa valtiota vastaan.
Voin olla väärässä, mutta vaikuttaa että mielestäsi lakeja pitäisi noudataa tilanteesta ja laista riippumatta. Toivon kyllä tosiaan, ettet näin ajattele, sillä tällä logiikalla laiden ei tulisi muuttua alkuperäisestä muodostaan, sillä mikäli kaikki tottelisivat lakeja ei olisi niiden muuttamiseenkaan juurikaan tarvetta. Nyt ollaan tilanteessa, jossa pitäisi alkaa herätyskellot soimaan, että kannabiksen suhteen lainsäädäntö ei ole ensinnäkään looginen(verrattuna muihin päihteisiin) eikä yksinkertaisesti toimi, sillä aineen saatavuus on nuuskan tasoa.
Ja yleisesti ketjussa olleeseen keskusteluun tästä. Kun keskustellaan siitä pitäisikö lainsäädäntöä kannabiksen suhteen muuttaa vai ei, on asiatonta perustella kannabiksen vääryyttä sillä että itse se on rikos...
Vastaavanlainen tilanne on esimerkiksi kun uskovien perustellessa Raamatun olevan totta, koska Raamatussa näin väitetään... Eli kyseessä ei kummassakaan tapauksessa ole kunnollinen argumentti.