Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Aasialaiset ei jostain syystä herätä samanlaista kiihkoa em. ryhmissä.
Syystä että he tekevät täällä töitä. Vittu kun olis jotenkin mahdollista selvittää kuka tarkkaan on noiden päätösten takana, niin sais kansa purkaa kiukkuaan. Nyt noi vitun nöösit piilottelee papereidensa takana ja tekee noita päättömiä juttujaan.

Näin se menee. Suomalainen mokuttaja femakko ei voi sietää aasialaisia naisia jotka pukeutuvat naisellisesti ja pitävät (valkoisista) miehistä. Lisäksi ne vielä haluavat miellyttää miestä perkele.

e: olempa kuullut erään monikulttuurillisuuden rakastajan naisen valittavan kun venäläiset ja aasialaiset naiset "pukeutuu kuin huorat". Kumma että se monikulttuurillisuus ei olekkaan silloin kivaa jos se ei itseä miellytä.

Näin se menee. Suomalainen mokuttaja femakko ei voi sietää aasialaisia naisia jotka pukeutuvat naisellisesti ja pitävät (valkoisista) miehistä. Lisäksi ne vielä haluavat miellyttää miestä perkele.

e: olempa kuullut erään monikulttuurillisuuden rakastajan naisen valittavan kun venäläiset ja aasialaiset naiset "pukeutuu kuin huorat". Kumma että se monikulttuurillisuus ei olekkaan silloin kivaa jos se ei itseä miellytä.

Ei saatana Jami, hienosti sanottu!

Tuo Enbusken kirjoitus on kyllä aika hyvin kirjoitettu, ja epäilemättä paikkaansa pitävä. No mitä mieltä tikusti on tuosta kirjoituksesta?

Jamilta kyllä asiallista tekstiä.

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, kannattee ihmisten vähän miettiä noita juttujansa. Olen saanut arvioltani noin 150 kertaa kuulla saman: "MENE SOMALI TAKAS AFRIKKAAN!" vaikka mun juuret on ihan muualla kun Somaliassa. Sekä oon yllättäny, vaikka mun ihonväri on keskivertoa tummempi, en todellakaan ole lähellekkään somalin näkönen. Se on kyllä kieltämättä loukkaavaa, koska somaleita vihaan yli kaiken. :D Mutta nyt ajattelin humaltua...

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, kannattee ihmisten vähän miettiä noita juttujansa. Olen saanut arvioltani noin 150 kertaa kuulla saman: "MENE SOMALI TAKAS AFRIKKAAN!" vaikka mun juuret on ihan muualla kun Somaliassa. Sekä oon yllättäny, vaikka mun ihonväri on keskivertoa tummempi, en todellakaan ole lähellekkään somalin näkönen. Se on kyllä kieltämättä loukkaavaa, koska somaleita vihaan yli kaiken. :D Mutta nyt ajattelin humaltua...

No montas kertaa oot lukenu täällä et mene somali takaisin afrikkaan? Ei vittu ihonvärillä ole mitään merkitystä vaan sillä et miten täällä käyttäytyy.

Oon samaa mieltä sun kanssa, ei ihonvärillä ole väliä. Aivan. Myös samaa mieltä usean kanssa siitä että rikolliset maahanmuuttajat pitää lähettää takaisin kotimaahan. Enkä nyt tarkottanu että tässä ketjussa ois ko. sanontaa käytetty. Ihan vaan sen takia, että MONILLA on vaikea erottaa somalia vaikka gambialaisesta. Kaikki muut afrikkalaiset halveksii ja vihaa somaleita, myös aasialaiset vihaa kyseisiä veijareita, puhumattakaan suomalaisista.

Olen henk. koht sitä mieltä, että maahanmuuttajilla, riippumatta taustoista, lähtömaasta tai yhtään mistään, pitäisi olla jonkin sortin koeaika. Esimerkiksi viisi vuotta. Ja tuo viisi vuotta pitäisi elää suht nuhteettomasti ja osoittaa, että kykenee tänne sopeutumaan ja haluaa kouluttautua ja tehdä töitä ja oppia kielen.

Tottakai, tausta voi olla hyvinkin erilainen. Joku voi tulla karmeista oloista keskeltä sotaa, juuri perheensä menettäneenä. Tällöin tuon viisivuotisen kauden "tavoitteet", ts. kouluttautumiseen ja työn tekoon liittyvät vaatimukset arvioidaan taustan, eli "lähtötason" perusteella. Eli jos kaveri ei osaa lukea eikä kirjoittaa, niin sitten opetellaan. Viidessä vuodessa kuka tahansa oppii kyllä sellaiset lähtökohdat, joilla voi perus kaupan kassa yms. duuneja tehdä, jos haluaa. Mikäli tulijalla taas on ns. normaalitausta, niin mun mielestä voitaisiin edellyttää että viiden vuoden jälkeen kykenee elättämään itsensä ja perheensä täysin. Mitään muita tavoitteita ei välttämättä tarvitsisi. Jos ei viiden vuoden kohdalla hommat toimi, eikä ole toimineet (eli ei pihalle mistään tilapäisestä työttömyydestä, jos kaveri on viimeiset vuodet painanut ahkerasti töitä) niin ei muutakuin banaanilaivalla takaisin sinne mistä tulikin.

Ja viisi vuotta suht nuhteettomasti tarkoittaisi siis sitä, että ehdottomasta tuomiosta tai kahdesta ehdollisesta tuomiosta suoraan paluulippu ilman mitään valitusoikeuksia. Olettaen siis, että tuomio on lainvoimainen. Ei edes lentäis vielä pellolle vaikka vähän liian lujaa tutkaan ajaisikin.

Mun mielestä on ihan vitun naurettavaa, että joku kokee syrjintänä moisen sen takia, että se ei koske kantaväestöä. Multa eräs lähisukuun kuuluva ihmetteli, että "mites sitten nää meidän rikolliset, eihän me niitäkään karkoteta". Totesin siihen ykskantaan että mun puolesta voitais kaikki suomalaisetkin väkivaltarikoksista ehdottoman tuomion saaneet laittaa ihan samaan banaanilaivaan ja jonnekin vitun kauas. Ei haittais pätkääkään.

Oon samaa mieltä sun kanssa, ei ihonvärillä ole väliä. Aivan. Myös samaa mieltä usean kanssa siitä että rikolliset maahanmuuttajat pitää lähettää takaisin kotimaahan. Enkä nyt tarkottanu että tässä ketjussa ois ko. sanontaa käytetty. Ihan vaan sen takia, että MONILLA on vaikea erottaa somalia vaikka gambialaisesta. Kaikki muut afrikkalaiset halveksii ja vihaa somaleita, myös aasialaiset vihaa kyseisiä veijareita, puhumattakaan suomalaisista.

Kyllä esim, gambialaisen erottaa somalista jo sadan kilometrin päästä. Vihaamisesta en edes viitti puhua mitään kun jokainen vihaa ketä haluaa. Tosiasia on ainakin mun kohdalla et sillä ihon värillä ei ole vitunkaan merkitystä. Ihan sama oletko musta ku yön timo tai nokikolari tai vaalee ku kalkkilaivan kapteeni, ainuu millä on merkitystä on se et elätkö maassa maan tavalla ja olet yksi muiden joukossa etkä mikään sika joka rötöstelee ja elää niinkuin siat pellolla. Se on muuten jännä juttu et ku mäkin nyt satun tietämään monenlaisia mamuja ja tiedän heidän elintapansa niin miks vitussa tietyistä maista tulevilla mamuilla on diaknisoitu pahempi narsisimi?. Mahtaako tämä johtua siitä et nainen ei ole mitään heidän silmissä? Ja naista saa käsitellä miten haluaa?

Kyllä esim, gambialaisen erottaa somalista jo sadan kilometrin päästä. Vihaamisesta en edes viitti puhua mitään kun jokainen vihaa ketä haluaa.

Kyllä mä oon saanu vähän eri käsityksen. Elän siis siinä luulossa, että suurin osa suomalaisista ei näitä kahta erota toisistaan. Ja mulla on ihan henk.koht syykin vihata somppuja, muukin kun niiden käytös. Se on kuitenki sen verran arka asia etten tätä tässä ala kertomaan. :)

Tosiasia on ainakin mun kohdalla et sillä ihon värillä ei ole vitunkaan merkitystä. Ihan sama oletko musta ku yön timo tai nokikolari tai vaalee ku kalkkilaivan kapteeni, ainuu millä on merkitystä on se et elätkö maassa maan tavalla ja olet yksi muiden joukossa etkä mikään sika joka rötöstelee ja elää niinkuin siat pellolla.

Sanoit saman asian aikasemmassa postissa, ja oon samaa mieltä asiasta niinku jo kerran sanoin..

Se on muuten jännä juttu et ku mäkin nyt satun tietämään monenlaisia mamuja ja tiedän heidän elintapansa niin miks vitussa tietyistä maista tulevilla mamuilla on diaknisoitu pahempi narsisimi?. Mahtaako tämä johtua siitä et nainen ei ole mitään heidän silmissä? Ja naista saa käsitellä miten haluaa?

Niin, sä satut tietämään mamuja. Onnea. Mä satun valitettavasti olemaan mamu. Ja todnäk. tunnen paljon enemmän näitä kun sä. Ja joukkoon mahtuu tosiaan näitä narsisteja, mutta löytyy myös homoseksuaaleja, muslimeita, katollisia, timpureita ja lääkäreitä. Joka lähtöön porukka. Ja tuota naisten käsittelyä en kyllä ite allekirjoita, mä ainaki oon aina mielestäni kohdellu naisia hyvin, ja niin on mun mamu frendit ja se riittää mulle..

Niin, sä satut tietämään mamuja. Onnea. Mä satun valitettavasti olemaan mamu. Ja todnäk. tunnen paljon enemmän näitä kun sä. Ja joukkoon mahtuu tosiaan näitä narsisteja, mutta löytyy myös homoseksuaaleja, muslimeita, katollisia, timpureita ja lääkäreitä. Joka lähtöön porukka. Ja tuota naisten käsittelyä en kyllä ite allekirjoita, mä ainaki oon aina mielestäni kohdellu naisia hyvin, ja niin on mun mamu frendit ja se riittää mulle..

Niin siis tarkotin tuolla sitä et olen aika hyvin perillä maahanmuutto asioissa mut jätetään se "loppu" mun tiedoksi. En missään nimessä tarkoittanutkaan et kaikki olis narsisteja vaan yleistin joidenki tiettyjen maiden mamuiksi. Ei ollut tarkoitus syyllistää kaikkia. Ja varmasti tunnet enemmän ku minä, mamu kun kerran olet (kyllä mä laskisin sut ihan suomalaiseksi). Pointti oli siinä et tiedän luultavasti enemmän ku normi pertti tai arska maahanmuuttoasioista. Mut se siitä....

Back
Ylös Bottom