Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Jep, kaikennäköstä hiihtäjää mamuista löytyy. Myös näitä narsisteja. Ja voisin aika kovalla kädellä sanoa, että 40% suomen maahanmuuttajista on yhteiskunnalle hyödyttömiä loisia. Kyllä mäkin ihan suomalaiseks itteni luokittelisin, on intti käytynä, teen kahta duunia, sekä oon rehellinen veronmaksaja, mutta tiettyjen tahojen mielestä ei oo suomalainen jos ei oo etnisesti pohjoismaalainen. :D Ja varmasti tiedätkin, pahoittelut kärkkäästä vastauksesta tossa aikasemmin. :)

3v olin ku ku suomeen tulin, eli on jo tässä suomeen asetettu. :)

Lapsimamut ei mun mielestä kuulu tohon keskusteluun, koska ei ne saa itse valita missä maassa asuvat. Menevät sinne mihin iskä ja äiti käskevät tai sitten adoptoidaan. Musta on jotenkin ihan sairasta, että jotkut rasistit on sitä mieltä, että vauvana suomeen adoptoitujen afrikkalaisten pitäisi aikuisena muuttaa takaisin afrikkaan. Se on jotenkin häiriintyneen julmaa ajattelua.

Miettikäähän Suomen ja Euroopan tulevaisuutta ku työttömyysluvut nousee ja terveyskeskuksia laitetaan kiinni ja ruuan hinta nousee ja palkat ei nouse samaan tahtiin ja tuet on pieniä kaikilla valtaväestöön kuuluvilla, miettikäähän mikä ruutitynnyri se on. Ei tarvita ku yksi hyvä kipinä esim somali rikastuttaa kulttuuria jossain lastentarhan lähellä ni voi olla että tapahtuu jonkin sortin "kristalliyö"

Miettikäähän Suomen ja Euroopan tulevaisuutta ku työttömyysluvut nousee ja terveyskeskuksia laitetaan kiinni ja ruuan hinta nousee ja palkat ei nouse samaan tahtiin ja tuet on pieniä kaikilla valtaväestöön kuuluvilla, miettikäähän mikä ruutitynnyri se on. Ei tarvita ku yksi hyvä kipinä esim somali rikastuttaa kulttuuria jossain lastentarhan lähellä ni voi olla että tapahtuu jonkin sortin "kristalliyö"

Samaa olen toisinaan miettinyt.

Suomalaiset tosin varsin rauhallisina eivät aiemminkaan ole pahemmin mellakointiin tai muuhun kansanliikehdintään ryhtyneet, mutta kerta se ensimmäinenkin.

No mites esim sisällissota :)

On tässä kyllä hyvät ainekset paluuseen 30-luvulle.

Samaa olen toisinaan miettinyt.

Suomalaiset tosin varsin rauhallisina eivät aiemminkaan ole pahemmin mellakointiin tai muuhun kansanliikehdintään ryhtyneet, mutta kerta se ensimmäinenkin.

Aika paljon tosin vaaditaan ennenkun suomalaiset saadaan nousemaan barrikadeille sohvalta löhöämästä ja passivoitumasta.
Asenne suurimmalla osalla kuitenkin on: "Ei se hyövytä kun mitä se vakkauttaa"

Miksei tosta nouse ihan älytöntä meteliä, sillä toihan on pahemman luokan rasismia.

Perussuomalaisten James Hirvisaari teki tuosta asiasta kirjallisen kysymyksen hallitukselle: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117929-perussuomalainen-”miksi-nama-maahanmuuttajat-haadetaan”

Onhan tuo nyt ihan sairasta että työtä tekevät karkoitetaan. Ja jos tulet maahan humaitaarisin perustein niin sulla ei ole mitään velvollisuuksia ja rahaa tulee taikaseinästä. Ja karkoitus tuntuu olevan helvetin vaikeaa. Mikä siinä on niin hankalaa? Teet rikoksen ja istut siitä tuomion (joka yleensä on naurettavan pieni) tämän jälkeen toivottavasti opit läksysi ja alat elää niin kuin muutkin. Jos et ja uusit rikoksen niin linnaan ja sen jälkeen ulos maasta, olit sitten millä perusteilla tahansa. Mielestäni kansalaisuuden saaminenkaan ei voi olla este jos on esim syyllistynyt henkirikokseen.

Suomessa oli sisällissota viimeksi 10-luvun lopulla. 30-luvun lopulla meitä tultiin "vapauttamaan" ulkomailta ja silloin Suomessa oli hyvä yhteishenki.

Tarkennan tuota 30-lukua, että sen meininkiin taloudellisesti. En tarkoittanut sisäisiä konflikteja :)

Tyhmä ämmä. Miks pitäs olla mamu kavereita. HUOH!

No jos ei kärjistellä liikaa, niin sehän puhuu vaan ulkomaalaisista ystävistä, ei mamuista.
On mulla saksalaisia, ranskalaisia, japanilaisia, pari korealaista ja indonesialaista kaveria, tosin ne ei asu suomessa.

e. en silti tykkää tuosta eukosta yhtään...

Viimeksi muokattu:
Kiintiöt vaan kavereillekin. :lol2: Eiköhän ne kaveripiirit muodostu ihan muiden seikkojen pohjalta kuin kansalaisuuden, minuu ei ainakaa kiinnosta paskan vertaa mistä päin kukakin on jos muuten tulee juttuun.

EDIT: Niin ja mikä on riittävän ulkomaalainen? Lasketaanko esim. länsieurooppalainen maahanmuuttajaksi, pitääkö olla puhdas tuontineekeri vai mitä?

Back
Ylös Bottom