Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No just. Eli hyvän asian puolesta ovat liikkeellä :D

No ei tietenkään. Hölöööömö :). Mikään ei oikeuta noita sekopäitä. Korjasin vaan pienen asiavirheen. Itsemurhablosauttajat ovat profililtaan usein samanlaisia; köyhästä perheestä olevia nuoria miehiä. Heidän perheilleen luvataan "hyvä elämä" ja heidän kuolemaansa pidetään kunniallisena ja muuta skeidaa. Noi 72 neitsyttä tuskin on se syy siihen räjäyttämiseen. Oli miten oli, sairasta sakkia ja touhua koko homma.

No ei tietenkään. Hölöööömö :). Mikään ei oikeuta noita sekopäitä. Korjasin vaan pienen asiavirheen. Itsemurhablosauttajat ovat profililtaan usein samanlaisia; köyhästä perheestä olevia nuoria miehiä. Heidän perheilleen luvataan "hyvä elämä" ja heidän kuolemaansa pidetään kunniallisena ja muuta skeidaa. Noi 72 neitsyttä tuskin on se syy siihen räjäyttämiseen. Oli miten oli, sairasta sakkia ja touhua koko homma.

Niin aika usein se uskonnollisen hölynpölyn takana on nuo maalliset asiat jotka on vaan koruiltu tollasiin hienoihin kehyksiin.Samalla lailla usa motivoi joukkojaan vaikka monet liittyi kansalaiskaartiin vain maksaakseen opiskelunsa yms.

"Palaan kotiin ennen puoltapäivää ja pauhaan turhautumiseni kotona kotiapulaiselle ja vahdille. Miksi oman elämänsä parantaminen on niin samantekevää täällä Afrikassa? Kukaan ei arvosta tietoa. Jos olisi rahaa tai tavaraa jaossa, kaikki tulisivat. Kotiapulainen ja vahti nyökkäilevät ja ymmärtävät. Huokaavat pettymyksestä ja puuskahtavat vihasta oikeissa kohdissa.

Parempi olisi lopettaa koko touhu ja palata Suomeen."

Ja sitten ihmetellään, kun ei saada tota samaa porukkaa töihin Suomessa.

Ihan oikein. Hyvä, että joku osaa repiä huumoria tosta valokuvaepisodista. Todella naurettavaa imo alkaa itkeä jostain valokuvista. Mitähän Jussi sit sanoo, kun / jos noi sen hääkuvat julkaistaan jossain isommassa mediassa.

Jussi hommassa:
"Itse asiassa toimittaja Matti Mörttinen lähetti minulle sähköpostia ja pyysi kommenttia johonkin juttuun. Vastauksessani kehotin lopettamaan tavaksi tulleen perseilyn valokuvilla. Ongelmahan ei ole se, että kuvat eivät olisi tuoreita (kuten uusimmassa jutussa annetaan ymmärtää), vaan se, että ne ovat tarkoituksellisen huonoja.

Tuo villapaitakuva taas ei liity asiaan mitenkään. En tiedä, miksi se on jutun yhteydessä.

Toki ymmärrän, että toimittajat ottavat tahallaan omituisia kuvia kaikista inhokeistaan. Kuvattavan kohteen päätettävissä on kuitenkin se, tarvitseeko hän puheena olevaa mediaa johonkin. Minä en tee Aamulehdellä yhtikäs mitään, joten voin sanella sille sellaisia reunaehtoja kuin haluan. Aamulehden päätettävissä on, miten se suhtautuu asiaan.

Minulle on aivan sama, kuinka suuri osa toimittajista ja tiedotusvälineistä on shitlistillä. Helpottaa vain elämää, kun voi suoralta kädeltä ignoroida haastattelu- ja soittopyynnöt."

Jos kukaan on seurannut yhtään puolueettomasti Persujen, Halla-ahon tai maahanmuuttajien rikoksia, tietää miten puolueellista uutisointi on täällä. Itse luulin, että ei kuitenkaan olla missään Italiassa. Onko kukaan lukenut mistään tiedotusvälineestä mitään positiivista Jussista? Itse en, eikä varmaa Jussikaan, joten oikeassahan hän on, ei tee mitään Aamulehdellä, Iltalehdellä ym. Sitten alkaa huolestuttamaan kun Jussi alkaa pyörimään Seiskan sivuilla :D

^Herää vain kysymys, mitä huonoa siinä kuvassa oli mikä julkaistiin?

Miksi JHA ei voinut pyytää, että valitsevat toisen kuvan ennen kuin antaa haastattelun? Ai niin, koska ylpeys ja periaatteet :jahas:

Mun mielestä aika hemmetin ylimielistä ja lapsellista tekstiä poliitikolta tuo ylläoleva Jussin lainaus Hommalta.

^Herää vain kysymys, mitä huonoa siinä kuvassa oli mikä julkaistiin?

Miksi JHA ei voinut pyytää, että valitsevat toisen kuvan ennen kuin antaa haastattelun? Ai niin, koska ylpeys ja periaatteet :jahas:

Mun mielestä aika hemmetin ylimielistä ja lapsellista tekstiä poliitikolta tuo ylläoleva Jussin lainaus Hommalta.
http://www.pakkotoisto.com/talous-p...-iso-maahanmuuttokeskustelu-1082/#post3221844

Kyllä mua ainakin vituttais, jos mun onnistuneesta kuvasta tehdään tarkoituksellisesti tollanen paska. Varsinkin kun paskaa tullut jostain suunasta tarpeeksi, sitä ei kiinnosta ottaa enää? Mihin poliitikon pitää nuolla mediaa? Eikö se kansaa varten siellä ole?

Kyllä mua ainakin vituttais, jos mun onnistuneesta kuvasta tehdään tarkoituksellisesti tollanen paska. Varsinkin kun paskaa tullut jostain suunasta tarpeeksi, sitä ei kiinnosta ottaa enää? Mihin poliitikon pitää nuolla mediaa? Eikö se kansaa varten siellä ole?

Mitä vittua jollain valokuvilla on väliä. Luulin että poliitikot pyrkivät edistämään ajamaansa asiaa eikä vahtimaan tiedotusvälineiden antamaa kuvaa itsestä.

Mutkun se alkuperäinen kuva oli tummempi ja sitä oli tahallaan toimituksessa muutettu vaaleammaksi, niin onhan se ihan hirveä juttu...

Sanoinkin, että jossain se raja tulee vastaan sen paskan suhteen. Tuskin väität, että Jussi päivystää kaikkia tiedotusvälineitä ja aina, kun näkee paskan kuvan itsestää, ilmoittaa ettei kyseiselle lafkalle heru haastatteluja?

Lupasin itselleni, etten vastaa sun posteihin, mutta en pysty vastustamaan. Toi ei liity Islamiin millään tavalla. Kostoisku Bin Ladenin kuolemasta ei liity uskontoon millään tavalla. Comprende? Jos oot eri mieltä, ni perustele. Ja mielellään vähän pidemmin kuin sanomalla, että mä olen pihalla enkä tajua mistään mitään. :piis:

Lupasin itselleni, etten vastaa sun posteihin, mutta en pysty vastustamaan. Toi ei liity Islamiin millään tavalla. Kostoisku Bin Ladenin kuolemasta ei liity uskontoon millään tavalla. Comprende? Jos oot eri mieltä, ni perustele. Ja mielellään vähän pidemmin kuin sanomalla, että mä olen pihalla enkä tajua mistään mitään. :piis:

Kyllä se uskontoon liittyy, koska uskontoa käytetään oikeuttamaan toimintaa. Kun uskonnolliset auktoriteetit suoraan tukevat tai kannustavat kyseiseen toimintaan niin minua kiinnostaisi tietää, miten voit sanoa, että homma ei liity millään tavalla uskontoon?

Kyllä se uskontoon liittyy, koska uskontoa käytetään oikeuttamaan toimintaa. Kun uskonnolliset auktoriteetit suoraan tukevat tai kannustavat kyseiseen toimintaan niin minua kiinnostaisi tietää, miten voit sanoa, että homma ei liity millään tavalla uskontoon?

Missä määrin koet että olet vastuussa usa:n terrorismin vastaisesta sodasta ja esim. Quatamon vankileireistä.

Musta ilttis vain hienosti korosti ettei ha ole naapuri. Olisiko ollut parempi että ha:n iho olisi photoshopattu ruskeaksi. :)

Siis Aamulehti. Ehkä hän haluaisi tosiaan näyttää hieman tummemmalta ja samalla komeammalta! Leukaakin voisi photoshopata hieman jykevämmäksi ja hartioita leveämmiksi. Prinsessa voisi antaa eri sanomalehdille photoshoppausohjeet, niin johan alkaisi tulla mieluisia kuvia!

Bin Laden surmattiin --> Bin Ladenin seuraajat kostivat surman. Liittyy millä tavalla uskontoon?

Sekasin ku seinäkellothan noi Al Qaidan apinat on, ei siitä päästä mihinkään. Mutta tuo isku ei silti uskontoon liity.

Missä määrin koet että olet vastuussa usa:n terrorismin vastaisesta sodasta ja esim. Quatamon vankileireistä.

Sulla tais toi logiikka vähän nyt pettää. Mutta hei, olenhan minä NATO:n alaisuudessa palvelleena varmaan jossain määrin enemmän osallinen kuin sinä.

Bin Laden surmattiin --> Bin Ladenin seuraajat kostivat surman. Liittyy millä tavalla uskontoon?

Bin Ladenin seuraajat kostivat saatuaan oikeutuksen kostoon uskonnollisilta auktoriteeteilta(Mullahit/imaamit). Jos et pysty ymmärtämään, miten uskontoa käytetään surutta hyväksi noissa hommissa niin joko suljet tarkoituksellisesti silmäsi tai sitten olisi aika perehtyä alan kirjallisuuteen. Koraanikouluista värvätään väkeä ja moskejat toimivat joissain maissa myöskin rekrytointi- ja tukikeskuksina. Kannattaisi varmaan tutustua Euroopan historiaan ja etenkin Ranskan ja Britannian kokemuksiin Algerian ajoilta.

Edit. Vaikka tuollainen kuin "Jihadin sydämessä" - Omar Nasiri, lukuun. Kirjaa lukiessa kannattaa muistaa lähdekritiikki(elämänkerta tuon pitäisi olla), mutta osa tapahtumista on ainakin ihan historiaan pohjautuvaa ja näin todennettavissa. Rinnalle vaikka Benazir Bhutton "Sovinto" näin alkuun.

Back
Ylös Bottom