Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Nyt puhuinkin näistä yksilöistä, jotka istuu kerjäämässä. En mä niitä tosin millään tavalla puolustakaan, mutta kukin tekee elantonsa miten haluaa, kunhan ei häiritä kanssaeläjiä.

Kyllähän nää kerjäläiset elantoa hakee, tosin ei itselleen. Niin köyhällä ihmisellä, jonka täytyy elättää itsensä kerjäämällä, ei ole varaa matkustaa ympäri EU-aluetta kerjäämässä. Aiheestahan tuli dokumenttikin, jossa esiteltiin niiden Romanian rikkaiden mustalaisten loistopalatsit, jotka rahoittavat nämä reissut ja joiden taskuun myös kerjuurahat menevät. Tavalliset mannet ajeli siellä aasin perässä kärryillä, nämä rikkaat uusilla ML-mersuilla. Oli juttua myös yhdestä mustalaisesta, jonka kerjuureissu oli syystä tai toisesta mennyt pieleen ja hän oli palannut takaisin Romaniaan tyhjin käsin. Hän oli nyt velkaa vuoden toimeentulonsa yhdelle näistä päällikkömanneista. Tuo vuoden toimeentulo koostui yllättäin lähinnä erilaisista sosiaalietuuksista. Käytännössä kaikki rahat suoraan päällikölle ja omalle perheelle ei jäänyt mitään.

Kuten Disgust jo aiemmin sanoi:"Kuka antaa antakoon..." Itse en ymmärrä miksi kukaan haluaisi rahoittaa Romaniassa asuvia rikollisia.

Onko niitä kerjäläisiä nyt kymmenkunta vuotta jo ollut kohta ja vieläkin niille annetaan rahaa.

Ongelma on siinä että jossain vaiheessa on syntynyt iso joukko ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista realistista ajatusmaailmaa. Provona vois ihmetellä miksi suurin osa näistä tuntuu olevan naisia?

Osa jakelee rahaa kadulla, osa on maahanmuuttoministerinä...

Noi romaniperheet on kuin yrityksiä joissa mies on pomo ja naiset ja lapset työskentelee hänen käskyjensä mukaan.Miehiähän ei koskaan näy missään kerjäämässä vaan he keskenään jakaavat paikat näille alempiarvoisille työläisille.Naisia ja lapsia näkee esimerkiksi keräilemässä pulloja ja tölkkejä, vanhemmat mummelit tai jotekin vammaiset ohjataan kerjäämään.

Hyväkuntoiset mehet istuu mukavasti jossain suunnittelemassa "liiketoimia".

Juuri muutettuani tampereelle, kohtasin ensimmäistä kertaa elämässäni romanikerjäläisen. Mummo tuli ja antoi ruusun, olin otettu.. Sitten tuli esiin lappu jossa oli jotain paskaa ja tunsin vastuun antaa hänelle rahaa, koska olin vastaanottanut ruusun. Mummo otti rahat, otti ruusun takaisin ja lähti menemään.

Sen jälkeen olin viisaampi ja osasin haistattaa vitut kaikille yrittäneille :).

Siis mitä? Tuossahan heti alussa sanotaan, että viidestä syytetystä yksi on suomalainen ja loput irakilaisia. Eihän tuossa mitään yritetä johtaa harhaan.

Tuo otsikko on hiukan harhaanjohtava. "Suomalainen vaikeni -> kolme kuoli".

Noi romanikerjäläiset on todella röyhkeitä. Vituttaa suunnattomasti, jos kadulla ei saa rauhassa kulkea, vaan joku estelee kulkua, puhuu siansaksaa päälle ja näyttää paperilappua ja kahvimukia. Ja toki pitää mainita tuo saman porukan mukana(ellei jopa itse sama porukka) tuleva monia rikoksia tekevä porukka.

Itseä kiinnostaa enemmän miksi 6 tyyppiä on jätetty syyttämättä. Eivätkö he ihan yhtälailla ole jättäneet ilmoittamatta aiottua rikosta? Heitänpä nyt ilmoilla tahallisen provokaation: Miten olisi suhtauduttu, kun suomalainen (ilmeisesti jutun perusteella) olisi mennyt ilmoittamaan, että irakilaiset pitsapojat suunnittelevat ravintolansa polttamista?

Tuo otsikko on hiukan harhaanjohtava. "Suomalainen vaikeni -> kolme kuoli".

No juu, mutta uutinen itsessään kyllä kertoo kaiken oleellisen.

Itseä kiinnostaa enemmän miksi 6 tyyppiä on jätetty syyttämättä. Eivätkö he ihan yhtälailla ole jättäneet ilmoittamatta aiottua rikosta? Heitänpä nyt ilmoilla tahallisen provokaation: Miten olisi suhtauduttu, kun suomalainen (ilmeisesti jutun perusteella) olisi mennyt ilmoittamaan, että irakilaiset pitsapojat suunnittelevat ravintolansa polttamista?

Hyvä pointti. Siis tuo miksi 6 tyyppiä on jätetty syyttämättä.

Voi ny vittu, MTV3:n seitsemän uutiset. "Kunniaväkivalta ei kuulu islamiin." Nojoo, aika vitun sama kuuluuko vai eikö, kun muslimit sitä kuitenkin harjoittavat. Muutenkin aika vitun sketsi uutinen.

Tuskin ne syyttämättä jätetyt ovat oikeasti tienneet että sellainen isku tullaan oikeasti toteuttamaan. Kaikenlaisia uhkauksia ja suunnitelmia riittää aina, mutta jos poliisille pitäis ilmoittaa, pitää olla jotain perusteitakin. Tuskin poliisiakaan hirveästi kiinnostaa jos ei oikeasti pysty jotenkin osoittamaan että jotain on käynnissä.

Aggressiivista romanikerjäläistä en ole tavannut, sinällään outua kun Helsingin keskustassakin tulee usein pyörittyä eri vuorokaudenaikoina. Harmittaa oikein kun ei saa omakohtaisia kokemuksia. :D

Tuskin ne syyttämättä jätetyt ovat oikeasti tienneet että sellainen isku tullaan oikeasti toteuttamaan. Kaikenlaisia uhkauksia ja suunnitelmia riittää aina, mutta jos poliisille pitäis ilmoittaa, pitää olla jotain perusteitakin. Tuskin poliisiakaan hirveästi kiinnostaa jos ei oikeasti pysty jotenkin osoittamaan että jotain on käynnissä.

Aggressiivista romanikerjäläistä en ole tavannut, sinällään outua kun Helsingin keskustassakin tulee usein pyörittyä eri vuorokaudenaikoina. Harmittaa oikein kun ei saa omakohtaisia kokemuksia. :D

Itse olen Tampereella kohdannut näitä.

Noi romanikerjäläiset on todella röyhkeitä. Vituttaa suunnattomasti, jos kadulla ei saa rauhassa kulkea, vaan joku estelee kulkua, puhuu siansaksaa päälle ja näyttää paperilappua ja kahvimukia.

Minä katson kerjäämisen aktiiviseksi väkivallaksi. Mielestäni olen oikeutettu puolustamaan omaa olemassa oloani väkivaltaa käyttäen. En näe mitään pahaa siinä, että lyön kerjäläistä nyrkillä päähän. Itse asiassa näen siinä monia hyviä puolia, jotka edesauttavat rikollisuuden vähenemistä.

Minä katson kerjäämisen aktiiviseksi väkivallaksi. Mielestäni olen oikeutettu puolustamaan omaa olemassa oloani väkivaltaa käyttäen. En näe mitään pahaa siinä, että lyön kerjäläistä nyrkillä päähän. Itse asiassa näen siinä monia hyviä puolia, jotka edesauttavat rikollisuuden vähenemistä.

Oikein Mies isolla M:llä :jahas:

Kyllä vitutti, kun tänä talvena menin Oulussa Piccolo-grillin ohitse. Kaksi paskaisiin ja rikkinäisiin vaatteisiin pukeutunutta pikkulasta (6-8v) pysäyttelivät ihmisiä, katsoivat anovasti ja sanoivat "hungry" ja hieroivat mahaa. Samalla vähän matkan päässä istui heidän äiti, söi grilliltä ostettu evästä ja laski kolikoita. Niin, ja lapset kun sai kolikon niin ne veivät rahat sille ämmälle.
Myös limingantullissa oli kesällä näitä mustalaisia ja ne möivät jotain paskaa. Mutta autona heillä oli uusi Mercedes Vito pakettiauto. Ei kovin köyhiä olleet.

Oikein Mies isolla M:llä :jahas:

Väittäisin, että tuolla ei ole mitään tekemistä sukupuoleni kanssa. Mustalaisuus on kuitenkin järjestäytynyttä rikollisuutta siinä kuin jokin Bandidoskin. Nämä kadulla istuvat mummot ovat vain ja ainoastaan rikollisuuden se haara, jolla koitetaan oikeuttaa heidän toimintansa. Se osa tätä järjestäytynyttä rikollisuutta, joka tekee rahaa ovat taskuvarkaat ja nämä, jotka hakkaavat suomalaisia vanhuksia ja vievät heidän rahansa.

On se niin nyyhkyttävää kertoa, että me tulimme Suomeen vain kerjäämään ja me etsimme töitä mutta rikostilastot puhuvat ihan toista kieltä.

Aivan oikein ! :hyvä:

Back
Ylös Bottom