Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

:rock::dance::puntti::dance2::kippis1::thumbs::evil:ri]
Ei tarkoita sitä, että fria nyheter on koonnut taulukon vaan sitä, että taulukko on sieltä kopioitu.:lol2::thumbs:

Jepu jepu. Hitto kun olette älykkäitä ja tiedostavia. Oikein häikäisee.
[Rankkuri]
JA miten tämä liittyy Suomen maahanmuuttopolitiikkaan?!?
[/Rankkis]
Mustat donkkaa tykimmin ja poro osuu asia ytimeen vieläkin tykimmin :lol2:

Mä jouduin vetää arskat päähän, ettei tää sun viestis olis sokaissu mua. Dude, sä tuhoot meidät tolla sun tiukalla tykityksellä. :D

Mustat donkkaa tykimmin ja poro osuu asia ytimeen vieläkin tykimmin :lol2:

Mä jouduin vetää arskat päähän, ettei tää sun viestis olis sokaissu mua. Dude, sä tuhoot meidät tolla sun tiukalla tykityksellä. :D
Joo, en varmaan tuhoo :(
Kyllä te olette sen verran oikealla asialla, että ei yksi niggalover (?!?!) pysty liikettä pysäyttämään.

Mutta vakavasti puhuen : voisin jättää turhan vittuilun pois, vaikka tämä aihepiiri sellaisiin houkuttelisikin. Uskon että olette isänmaan asialla, ja oikeasti huolestuneita siitä mihin suuntaan yhteiskuntaamme viedään. Niin minäkin, mutta eri syistä :) PEace brothers!

Sanasta "rasisti" on olemassa aika monta määritelmää...

Jos tarkoitetaan kukkahattujen määritelmän mukaista "rasistia", joiksi lasketaan kaikki jotka eivät hypi riemusta kattoon kun tänne tuodaan lisää kulttuurinrikastajia, joiden tekemisiä pitäisi vielä ymmärtää ja hyväksyä loputtomiin, niin olen 100-% rasisti.

Jos tarkoitetaan esim. Wikipediasta löytyvää määritelmää, jonka mukaan "rasismi" on "aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää"........

Jos tarkkoja ollaan niin tämän wikipedialainauksen perusteella kukahattutädit itseassa on rasisteja. Nehän tässä asiassa jauhaa ja ajaa erilaisiä sääntöjä ulkomaalaisille ja eritaustaisille. Suurin osa suomalaisista ei ole rasisteja, vaan meitä suoraan sanottuna vituttaa tämä eriarvoistaminen ja se, että eri säännöt pätee ulkomaalaistaustaisiin. Muistanette vielä tämän "kaappausdraaman", kun lööpit kirjoittivat isolla, että kaappaaja oli suomalainen. Enpä usko, että edes iltalehden lööppiin olisi kukaan uskaltanut kirjoittaa kaappaajan olevan somali, venäläinen tai vastaava.

Mä näkisin, etten oo rasisti yhdenkään virallisen määritelmän mukaan. Mutta, mutta.... kyllä varmaankin vallitsevan käsityksen mukaan olen rasisti. Todellisuudessa kuitenkin vihaan kaikkia suunnilleen tasapuolisesti.

Tarkennatko tätä? Siis millä tavalla eri syistä?
Maahanmuutto on mielestäni todella marginaali-ilmiö. Meidän oikeasti kuuluu auttaa oikeassa hädässä olevia ihmisiä.

Paljon suurempia kysymyksiä on vaikka esim. talouden saralla vaikka kuinka. Mielestäni amerikka ei ole terve kehityssuunta. Tänä päivänä tosin tuo tiedostetaan onneksi aika monella vaikutusvaltaisellakin taholla.

Maahanmuutto on mielestäni todella marginaali-ilmiö. Meidän oikeasti kuuluu auttaa oikeassa hädässä olevia ihmisiä.

Paljon suurempia kysymyksiä on vaikka esim. talouden saralla vaikka kuinka. Mielestäni amerikka ei ole terve kehityssuunta. Tänä päivänä tosin tuo tiedostetaan onneksi aika monella vaikutusvaltaisellakin taholla.

Juu BINGO, oikeasti hädässä olevia ihmisiä tulee auttaa. Eli varmastikin lapsia ja naisia, eikös vaan? Ja näissäkin niitä jotka oikeasti ovat hädässä, eikös vaan? Mites tämä amerika kehityssuunta tähän liittyy? Sekö että siellä on naapuri pressana, vai mitä meinaat?

Juu BINGO, oikeasti hädässä olevia ihmisiä tulee auttaa. Eli varmastikin lapsia ja naisia, eikös vaan? Ja näissäkin niitä jotka oikeasti ovat hädässä, eikös vaan? Mites tämä amerika kehityssuunta tähän liittyy? Sekö että siellä on naapuri pressana, vai mitä meinaat?
No eri syistä olen jollain tavalla huolestunut. Kerroin ne syyt. Syyt koskettaa kyllä ihan koko maailmaa. Elämme jännittäviä aikoja.

Vittu että mä en todellakaan jaksa ruveta idioottien kanssa vääntämään siitä että raiskaako ja käyttääkö ne kaikki vitun neekerit kaikkia vittu hyväkseen. Ja että "miksi ihmeessä niitä tänne haalitaan??!!?"
. "Mikä on taloudellinen hyöty?!?!?" "miks niitä ei auteta kotonaan?!?!?"

Miettikää, miettikää. Vitun apinat.

No eri syistä olen jollain tavalla huolestunut. Kerroin ne syyt. Syyt koskettaa kyllä ihan koko maailmaa. Elämme jännittäviä aikoja.

Vittu että mä en todellakaan jaksa ruveta idioottien kanssa vääntämään siitä että raiskaako ja käyttääkö ne kaikki vitun neekerit kaikkia vittu hyväkseen. Ja että "miksi ihmeessä niitä tänne haalitaan??!!?"

Rankkuri!
Ei kyennyt ihan kaikkea vittuilua riisumaan pois, mutta eikö tuo ollut kuitenkin aika maltillinen?;)

Vitun apinaksi nimittely :david:

Toisekseen, raiskatuksi tuleminen tuskin on niin hirveän mukava kokemus.. Siispä raiskausrikoksista tulisi antaa selkeästi kovemmat tuomiot, ja maahanmuuttajille/pakolaisille tulisi tehdä selväksi, että se on 1 blow and you're out. Välittömän karkoituksen uhka voisi auttaa?
Taloudellinen hyöty: Jos ja kun maahanmuuttoa perustellaan välittömällä taloudellisella hyödyllä, on mielestäni aika oikeutettua kritisoida maahanmuuttopolitiikkaa, jos sen kustannukset ovat selkeästi suuremmat kuin hyöty, ja jos se heikentää huoltosuhdetta.

Jos ja kun suomeen kohdistuvaa maahanmuuttoa perustellaan työvoimapulalla, pitäisi ensiksi miettiä keinoja jolla työllistäminen tässä maassa tulisi yrityksille kannustavammaksi, jolla työhönlähtö tulisi kannustavammaksi, ja jossa työmarkkinoilla olisi dynaamisempi liikkuvuus. Nythän tilanne on se että suomi ei houkuttele osaajia. Virallisen totuuden mukaan kielen, oudon kulttuurin, etäisyyden ja ilmaston, oikeammin huonon ostovoiman, korkeiden verojen ja hintatason kalleuden vuoksi. Yleensäkin työvoimapula-asiassa tulisi muistaa se että työvoima on ihan samalla tavalla markkinoilta hankittava tuotannontekijä, kuin on raaka-aineet tai koneet ja laitteet, jos työhön ei saada tekijöitä, työn tarjonta ei kohtaa sen kysyntää, ja hintamekanismi ei toimi. Vastaus ei ole tuottaa somaleita maahan, vaan enemminkin nostaa palkkatasoa, jolloin alkaa väkeä valumaan tarjottuihin vakansseihin.

Mitä tulee ihmisten auttamiseen kotimaihinsa. Kummassa maassa 100 000 eurolla saa enemmin hyvinvointia, suomessa vai keniassa? Kummassa maassa samalla summalla autettaisiin enemmin? Onko ne afrikkalaiset, joilla on rahaa laittaa 10 000 euroa ihmissalakuljettajille, että euroopan ovet avautuu, se suurin hätä ja murhe, ja ovatko nykyiset autettavat kipeimmin apua tarvitsevia?

e: Suomi on tällänen yhden totuuden maa, jossa ei saa olla eri mieltä, tai herra paratkoon jotkut loukkaantuvat. Ennen se virallinen totuus oli neuvostoliitto, nyt se on maahanmuuttajat, ja työvoimapula. Mun mielestä markkinatalousmaassa on aivan turha käydä inisemään siitä että ei ole työlle tekijöitä. Voi kyllä, niitä tekijöitä löytyy, yritysten tulee vaan kouluttaa niitä itselleen, ja tarjota niin motivoiva työympäristö ja palkkaus että niitä tekijöitä löytyy. Jos työn rajatuottavuus on samalla niin alhainen että rekrytointi ei kannata, pitää miettiä keinoja parantaa rajatuottavuutta, eikä itkeä työvoimapulaa. Suomessa on lähinnä pula 20vuotiaista tohtoreista, jotka osaa jonkun hiton spesifin erikoisjutun ja suostuu tekee työnsä mieluiten ilmaisiksi tai korkeintaan vitosella tunti.

Vitun apinaksi nimittely :david:

Toisekseen, raiskatuksi tuleminen tuskin on niin hirveän mukava kokemus.. Siispä raiskausrikoksista tulisi antaa selkeästi kovemmat tuomiot, ja maahanmuuttajille/pakolaisille tulisi tehdä selväksi, että se on 1 blow and you're out. Välittömän karkoituksen uhka voisi auttaa?
Tästä olemme aivan samaa mieltä.

Taloudellinen hyöty: Jos ja kun maahanmuuttoa perustellaan välittömällä taloudellisella hyödyllä, on mielestäni aika oikeutettua kritisoida maahanmuuttopolitiikkaa, jos sen kustannukset ovat selkeästi suuremmat kuin hyöty, ja jos se heikentää huoltosuhdetta.
Maahanmuuttoa saatetaan perustella, mutta pakolaisia -eli niitä mustia - tuskin kukaan perustelee taloudellisella hyödyllä.

Jos ja kun suomeen kohdistuvaa maahanmuuttoa perustellaan työvoimapulalla, pitäisi ensiksi miettiä keinoja jolla työllistäminen tässä maassa tulisi yrityksille kannustavammaksi, jolla työhönlähtö tulisi kannustavammaksi, ja jossa työmarkkinoilla olisi dynaamisempi liikkuvuus. Nythän tilanne on se että suomi ei houkuttele osaajia. Virallisen totuuden mukaan kielen, oudon kulttuurin, etäisyyden ja ilmaston, oikeammin huonon ostovoiman, korkeiden verojen ja hintatason kalleuden vuoksi. Yleensäkin työvoimapula-asiassa tulisi muistaa se että työvoima on ihan samalla tavalla markkinoilta hankittava tuotannontekijä, kuin on raaka-aineet tai koneet ja laitteet, jos työhön ei saada tekijöitä, työn tarjonta ei kohtaa sen kysyntää, ja hintamekanismi ei toimi. Vastaus ei ole tuottaa somaleita maahan, vaan enemminkin nostaa palkkatasoa, jolloin alkaa väkeä valumaan tarjottuihin vakansseihin.

Mitä tulee ihmisten auttamiseen kotimaihinsa. Kummassa maassa 100 000 eurolla saa enemmin hyvinvointia, suomessa vai keniassa? Kummassa maassa samalla summalla autettaisiin enemmin? Onko ne afrikkalaiset, joilla on rahaa laittaa 10 000 euroa ihmissalakuljettajille, että euroopan ovet avautuu, se suurin hätä ja murhe, ja ovatko nykyiset autettavat kipeimmin apua tarvitsevia?
Onko se aivan mahdotonta ymmärtää että aina se kaivon rakentaminen ei ratkaise mitään?

Noista markkinatekijöistä en kanssasi jaksa todellakaan jäädä vääntämään. Ota yhteyttä Wallaceen. Voitte yhdessä rakentaa oikeaa ihanneyhteiskuntaa.

Ihanne ratkasu, antaa olla omissa oloissaan. Kyllä ne sieltä lopulta ite jaloilleen ponnistaa..

Jos ei, voi voi.

Onpas ympäripyöreetä. Lähde politiikkaan, rkp ottais mielellään. Niin, raiskaako ja käyttääkö ne neekerit meitä hyväkseen, eihän siitä sovi keskustella, kuten itsekin tossa toit ilmi.

T. Idiootti a.k.a. Vitun apina.

Jos paikassa x asiat on aivan vituillaan, ei se johdu kyllä siitä että sinne paikkaan x on joku tuntematon paha henki tai jumala langettanut kirouksen. Valtio olemme me. Ja jos paikan x ihmisten asiat on lähinnä ihan sieltä, johtuu se kyllä majormente kulttuurista, joka on jostain syystä ihan viturallaan. Eikä ongelmat poistu pakolaisuudella, ne lähinnä siirtyy.

Toisekseen mun ihanneyhteiskunta ei ole asia jota työmarkkinatekijöillä edellisessä viestissä hain, vaan tuo työmarkkinakohta käsittelee sitä markkinaehtoista ratkaisua ongelmaan nimeltä *työvoimapula* Jos ei markkinatalouden ehdoin pärjää alalla, tulee luova tuho peliin.. Turha vinkua työvoimapulaa, jos ei markkinalähtöisesti saa työvoimaa riittävästi. Se ei ole yhteiskunnan eikä ihmisten vika, vaan huonon yrityksen. Jos ei markkinalogiikkaa tajua, on väärällä alalla. Jos ei saa työvoimaa, turha vinkua maahanmuuttajia, vaan rekrytoikoon itse ihan mistä huvittaa, ja kouluttaa ihan miten vaan tarvii. Jos se ei ole kannattavaa markkinaehtoisesti, ei rekrytoi, tai kehittää toimintatavat joiden avulla se saadaan kannattavaksi. Se että yhteiskunnassa suunnitellaaan vuosikymmeniä eteenpäin työvoiman määrä-asioita kertoo kyllä karua kieltä. Se ei ole millään tavalla yhteiskunnan asia eikä toimivallassa oleva juttu. Sitäpaitsi johan tää talouskriisi osoittaa sen miten täysin ajanhukkaa on ennustella 15 vuotta etukäteen karmeaa työvoimapulaa. Pitäisi antaa markkinoiden päättää, eikä poliitikkojen suhmuroida. Jos olisin suomen diktaattori, kieltäisin koko sanan käytön. Jos ei firmat pärjää, kaatukoot nurin. Jos ei saa työntekijöitä, olkoot sitten tekemättä niitä töitä. On se vaan ihme ja kumma että tälläistä suunnitelmataloutta sallitaan jossain *länsimaassa* olla olemassa

e; reindeer twee en zeventig, osota nyt faktoja hyväksikäyttäen ketkä pakkiksella muka ovat rasisteja, ja niistä faktoista voidaan sitten alkaa kiistelemään, rassismin huutelu lähentelee kunnianloukkaamista, eikä ainakaan ole järkevää ja rakentavaa keskustelua.

Onpas ympäripyöreetä. Lähde politiikkaan, rkp ottais mielellään. Niin, raiskaako ja käyttääkö ne neekerit meitä hyväkseen, eihän siitä sovi keskustella, kuten itsekin tossa toit ilmi.

T. Idiootti a.k.a. Vitun apina.
Ai että on ympäripyöreetä. Oikeasti! Tämä pakkiksen rassssismi-siipi on kyllä niin typerää että osaltaan varmaankin juuri sen vuoksi käyn täällä ajoittain tuntemassa ylemmyyttä.Joskus kyllä ihan rehellisesti vituttaa.. ihminen... planeetan älykkäin eläin..

Ai Rkp. Mikäs se on? Kerro lisää? Voisko olla?

Back
Ylös Bottom