Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Meillä on muutama Somali töissä ja ainakin kovasti ne yrittävät. Kuitenkin eivät ehkä Suomalaisen veroisia työntekijöitä. Ja on niissä niitä steissin vetelehtijöitä varmasti paljon.
Mihinkään muuhun kommentoimatta täytyy sanoa, että näillä muutamalla sompulle nostan hattua.

Valaistunut Wallace olen hämmentynyt auta minua. Miksei politiikan syyttäminen olekaan sallittua, kun minä teen sen?

Kerron, mielelläni.

Vain politikko JA SINÄ ilmeisesti luulette, että joku asia loppuu jos se kielletään. Me normaalit ihmiset emme tollaseen hölynpölyyn usko. Vähentävä vaikutus toki on, mutta ei estävä.

Eli on järkevämpää säätää politiikka niin, että se vähentää ongelmia, ei lisää niitä. Kiitti moi.

Olen hieman hämmentynyt johdatuksessasi. Auttaisitko ratkaisemaan ongelmani?

Eli, jos eduskunta säätää lain "alkuperäisväen ja maahanmuuttajien on pakko tulla toimeen, vastustajat joutuvat linnaan", luuletko sinä sen ratkaisevan asian ?

Politiikalla toki pystytään vaikuttamaan asioihin, mutta ei ratkaisemaan tälläisiä asioita kuten varmaan esimerkistä tajusit.

Mutta kuitenkin niputat koko läntisen pallonpuoliskon vastuuseen jenkkien toimista

Voitko auttaa minua myös tässä, koska saa yleistää ja kuka saa yleistää. Ilmeisesti sinä ja länsimaalaisia, mutta saanko minä yleistää? Olen hämmentynyt....

Ehkä olen artikuloinut epäselvästi vai johtuuko siitä, että asiat on otettu pois yhteyksistään, mutta tarkoitan sitä, että HE voivat nähdä asian yhtälailla yleistäen kuin sinä(eli Usa=Länsi).

Mä näen toki ihmiset yksilöinä vieläkin, sori vaan.

Ilmeisesti "kaikki poliitikot ovat pahoja, koska sosiaalipolitiikassa on ongelmia" on fiksu asenne? Opastatko tässä?

No empä ole järkevistä muutoksista kuullut ? Sitten kun kuulen, annan toki credittiä sille politikolle!

Ja jos asiat muuttuvat silloin luonnollisesti kehutaan, ei se niin vaikeaa ole katos.

Kenties sä osotat mulle niitä politikkoja kun tiedät ilmeisesti ?

Ei riitä, koska noissa kaikissa puhutaan siitä, että Suomeen tarvitaan maahanmuuttajia tekemään työtä. Missään ei lue, että halutaan maahanmuuttajia nauttimaan toimeentulotukea.

Ihan sama, mitä suomalaiset(=kansanedustajat) haluaa mamujen tänne tulevan tekemään. Ei se niitä mamuja hirveenä kiinnosta, kun jo pelkästä steissillä hengailusta annetaan rahaa. Hell yeah! :dance:

Kerron, mielelläni.

Et toki vastannut kysymykseen, joten teepä se. Miksi suot itsellesi sen oikeuden, mitä et muille?

Politiikalla toki pystytään vaikuttamaan asioihin, mutta ei ratkaisemaan tälläisiä asioita kuten varmaan esimerkistä tajusit.

En tajunnut. Miksi paasaat kymmenissä viesteissä politiikan olevan syyllinen ja ratkaisu kaikkeen, mutta seuraavassa hengenvedossa toteat, että kukaan ei kykene säätämään sellaista lakia, millä tämä politiikka on toteutettavissa. Vastaa kysymykseen muulla kuin vastakysymyksellä.

Ehkä olen artikuloinut epäselvästi vai johtuuko siitä, että asiat on otettu pois yhteyksistään, mutta tarkoitan sitä, että HE voivat nähdä asian yhtälailla yleistäen kuin sinä(eli Usa=Länsi).

Et ole artikuloinut yhtään epäselvästi. Sen pystyy jokainen tarkistamaan. Sanot erittäin selvästi että ei saa yleistää, jonka jälkeen yleistät koko länsimaailma. Puhuit ristiin ja itsesi sievästi pussiin.

...ei se niin vaikeaa ole katos.

Kenties sä osotat mulle niitä politikkoja kun tiedät ilmeisesti ?
Ylläolevan perusteella koet oman täysin ehdottoman asenteesi oikeaksi, mutta muiden ehdoton asenne on väärä. Myöntäisit vaan suosiolla, että puhut puuta heinää, ristiin asioita ja kaksinaismoralistisesti ennnenkuin teet itsestäsi suuremman pellen.

Rankkuri tää vois olla aika valaseva filosofisesti sulle vaikka koskettaakin Usaa.

Michael Scheuer - 20+ year veteran of the CIA and the former head of its Bin Laden unit - discusses in detail the impact of US policies in the Islamic world, the rise of Al Qaeda, the conceptual difficulty of US policy makers in "understanding" Islamic terrorism, and the woeful inadequacy of US terrorism preventive actions. The interview is part of "Conversations with History" series hosted by UC Berkeley.

Michael Scheuer: Al Qaeda & US Policy -1
http://www.youtube.com/watch?v=qJ81HlWmPr8

Michael Scheuer: Al Qaeda & US Policy -2
http://www.youtube.com/watch?v=qgu2lxEbmo8&feature=related

Michael Scheuer: Al Qaeda & US Policy -3
http://www.youtube.com/watch?v=hEkG4pDqXrw&feature=related

Michael Scheuer: Al Qaeda & US Policy -4
http://www.youtube.com/watch?v=Q_wMGKUSKuU&feature=related

Michael Scheuer: Al Qaeda & US Policy -5
http://www.youtube.com/watch?v=42GwqEISz6Y&feature=related

Michael Scheuer: Al Qaeda & US Policy -6
http://www.youtube.com/watch?v=mLYKucdVG0w&feature=related

Ei riitä, koska noissa kaikissa puhutaan siitä, että Suomeen tarvitaan maahanmuuttajia tekemään työtä. Missään ei lue, että halutaan maahanmuuttajia nauttimaan toimeentulotukea.
Jos oleskeluluvan myöntämistä helpotetaan, kuten nyt uuden ulkomaalaislain myötä, se tarkoittaa, että halutaan lisää maahanmuuttajia, kuten Katainen tuossa sanoikin. Kun tiedetään maahanmuuttajien työllistymisaste ja lasketaan edellä oleva tähän yhteen voidaan aivan huoletta vetää päätös, että maahanmuuttajia halutaan tänne tukien varaan notkumaan. Vaikka sitä ei kukaan ääneen sanoisikaan. Eihän poliitikko sellaista voi sanoa, se oli raSSiSSmi ja sen lisäksi poliittinen itsari.

Rankkuri tää vois olla aika valaseva filosofisesti sulle vaikka koskettaakin Usaa.
Kiitos vastaa vain esittämiini kysymyksiin omin sanoin ilman vastakysymyksiä. Muu ei kiinnosta.

Ei kukaan halua tänne maahanmuuttajia tarkoituksena nauttia toimeentulotukea.

Ei kukaan. Siksi sellaista on ihan typerää mennä väittämään.

Se on ihan eri asia, jos on hyvä tarkoitus ottaa vastaan kaikki potentiaalinen työvoima, vaikka käytännön lopputulos on se, että tukien varassa eletään. Sekään ei ole sama asia, että HALUTAAN maahanmuuttajia nauttimaan eri tukia.

(Se on tyhmyyttä se ;) )

Ei kukaan halua tänne maahanmuuttajia tarkoituksena nauttia toimeentulotukea.

Ei kukaan. Siksi sellaista on ihan typerää mennä väittämään.

Se on ihan eri asia, jos on hyvä tarkoitus ottaa vastaan kaikki potentiaalinen työvoima, vaikka käytännön lopputulos on se, että tukien varassa eletään. Sekään ei ole sama asia, että HALUTAAN maahanmuuttajia nauttimaan eri tukia.

(Se on tyhmyyttä se ;) )
No tyhmyyttähän se on, mutta mun mielestä alkaa olee syvempää semantiikkaa ton eron tulkitseminen.

Kaikki sen tietää vaikkei kukaan päättäjä sitä haluakaan myöntää, että suuri osa maahanmuuttajista menee suoraan tukien varaan elämään ja elää sillä loppuikänsä. Ja koska näitä halutaan ehdoin tahdoin lisää niin mun mielestä on kyllä täysin perusteltua sanoa, että tänne halutaan mamuja elämään tuilla (koska kaikki tietävät että tukien varaan he joutuvat).

Eikä sillä ole niin väliäkään, koska monikulttuurisuus on itsessään rikkautta. Ja me voidaan oppia heiltä avoimiksi ihmisiks.

Jos Suomeen haluttaisiin oikeasti maahanmuuttajia töihin ja parantamaan huoltosuhdetta, niin tulo tänne pyrittäisiin tekemään mahdollisimman helpoksi niille henkilöille, joilla olisi jotain maatamme oikeasti hyödyttävää koulutusta ja erityisosaamista ja mahdollisimman vaikeaksi kieli- ja lukutaidottomille aikuisille, jotka tuovat mukanaan koko kylänsä.

Myönteisiä turvapaikkapäätöksiä voitaisiin myöntää vain alle kuusivuotiaille orvoille (ilman mitään perheenyhdistämisiä), niin tulijat ennättäisivät suoraan ekaluokalle... :)

Q.e.d.

No eipä tuo kuulunut edes puolueeseen.
Sehän on sivuseikka "suvaitsevaisille". Heille tapaus oli vedenpitävä todistus siitä, että Timo Soini tai ainakin Jussi Halla-aho on itse saatana.

Et toki vastannut kysymykseen, joten teepä se. Miksi suot itsellesi sen oikeuden, mitä et muille?

Sä saat kylläkin tehdä ihan mitä vaan, on outoa jos pidät mua jonain auktoriteettina :D

Totesin vaan, että politiikalla ei pystytä estämään vaan vaikuttamaan. Jos haluat olla realistinen kannattaa valita sanat hieman paremmin.

Edelleenkään politiikalla EI VOI ESTÄÄ IHMISKÄYTTÄYMISTÄ, eli nyt varmaan ymmärrät mikä sun lauseessa mätti, jos et niin ihan vitun sama :D

En tajunnut. Miksi paasaat kymmenissä viesteissä politiikan olevan syyllinen ja ratkaisu kaikkeen, mutta seuraavassa hengenvedossa toteat, että kukaan ei kykene säätämään sellaista lakia, millä tämä politiikka on toteutettavissa. Vastaa kysymykseen muulla kuin vastakysymyksellä.

No selitetään taas kerran...

Jos halutaan poistaa elintasopakolaisuus ei ole järkeä pitää valloillaan sellaista politiikkaa joka ruokkii/kannustaa sitä. Elintasopakoilaisuus pystytään siis poistamaan politiikan avulla ainakin suurelta osin. Daa ?

Et ole artikuloinut yhtään epäselvästi. Sen pystyy jokainen tarkistamaan. Sanot erittäin selvästi että ei saa yleistää, jonka jälkeen yleistät koko länsimaailma. Puhuit ristiin ja itsesi sievästi pussiin.

Ei pidä paikkaansa. Tarkoitin, että muslimiterroristit näkevät asiat samalla tavalla yleistäen kuin sinä. Kumpikaan teistä ei vaan pysty sanoa yksilö tasolla, että jokainen ihminen olisi paha...Se on teidän heikkous.

Jos ihmiset nähtäisiin yksilöinä eikä ryhminä olisi maailmassa paljon vähemmän konflikteja. Tollaset typerät yleistykset mitä sä harrastat ruokkivat vaan niitä konflikteja.

Musta tuntuu, että mä tiedän kuitenkin mitä ja miten ajattelen, sun ei siinä mua tarvii auttaa. :)

Kiitos vastaa vain esittämiini kysymyksiin omin sanoin ilman vastakysymyksiä. Muu ei kiinnosta.

Juu, uskon, että sun pienessä eristäytyneessä ajatusmaailmassa ei ole tilaa sitä kyseenalaistaville näkökulmille. Way to go!

Suurin ongelma maahanmuutossa on se, että valtiolla ei ole todellista linjaa ja kontrollia siihen keitä tänne tulee.

Kyllä ja järjestelmä joka kannustaa elintasopakoilaisuuteen jopa siinä määrin, että siitä tulee jossain ammattimaista bisnestä ei voi olla fiksua...

Back
Ylös Bottom