Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Epäilemättä. Joten eiköhän suljeta siis rajat?
Ei päästetä tänne enää ketään. Ollaan sitten kuin herran kukkarossa keskenämme.

Hurja yleistys. Siis väität etelästä kotoisin olevien ihmisten olevan perusluonteeltaan väkivaltaisia ja töykeitä?
Itse olen törmännyt useammin venäläisten häiriökäyttäytymiseen kuin "etelän ihmisten".

Jospa ei sentään suljeta rajoja. Itäkauppa on kuitenkin melko tärkeää, ja turistit tuovat varsin hyvin rahaa. Varmasti enemmän kuin menetämme veroja salakuljtetetun tupakan merkeissä. Myös Suonenjoen marjat jäisivät poimimatta ilman venäläisiä. Venäläiset saattavat itkeä joutuessaan ongelmiin ja rukoilla loppuun asti, sitten möksähdetään. Venäläisiä pitää osata käsitellä. Nitsivo starshnava, idite samnoi, pashalusta. Nadejus, vi vsjo ponjali i narushat ne bolshe budete...

Minuakin huolestuttaa tuo pelkkä somalien mustamaalaaminen. Maahanmuuttajat kaikista afrikan ja lähi-idän maista syyllistyvät väkivalta, omaisuus ja seksuaalirikoksiin. Tämä ei ole rasismia, vaan arkielämän kokemusta.

Miten minusta tuntuu ettei rasisteilla olisi ollenkaan niin paljon kokemuksia maahanmuuttajista ja tummista kuin mitä annetaan ymmärtää. Sitä lähinnä lueskellaan blogeista palopuheita ja pasteillaan silmät kiiluen rikosuutisia kuin hakien jotain vahvistusta omille ennakkokäsityksilleen.

I beg to differ... Oletkos huomannut, että aika moni täällä juuri tekee töitä ulkomaalaisten parissa, tai kohtaa heitä paljon töissään? Minuakin meinasi punastuttaa, kun keskustelin aikoinaan asioista erään vastaanottokeskuksen naistyöntekijän kanssa.

Suomen kovimmat rasistit löytyvät usein syrjäseuduilta ja pohjoisen alueilta, joissa ei olla tummaihoisia nähtykään kuin ehkä telkkarissa ja sen kerran kadulla. Sitten käydään kivittämässä pitseerioiden ikkunoita, kun ei muutakaan keksitä vihan purkamisen kohteeksi.

Olisipas mielenkiintoista saada vahvistus tälle! Nyt vaadin kyllä mutu-tiedon lisäksi lähdettä. Käsittelimme täällä jokunen aika sitten tätä "ketä ei haluta naapuriksi" -uutista, ja maanviljelijät suhtautuivat suopeimmin maahanmuuttajanaapuriin. Maanviljelijät eivät käsittääkseni asu lähiöissä, jossa monikulttuurisuuden ihanuutta on nähtävillä. Muistan itsekin pienen auvoisan kotikyläni aikoina, jolloin ensimmäiset pakolaiset saapuivat. Heitä ei kiusattu koulussa ja minäkin olin heille mahdottoman ystävällin. Pian paikkaan saapui hieman lisää pakolaisia ja pienessä kylässä olikin vuosikymmenen päästä skinijoukko...

Hyvä että turussa on ryhdytty toimenpiteisiin. On meinaan tossakin raflassa ollut harmia noista idiooteista....
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-08-13,104:2:478371,1:0:0:0:0:0:

Sedulle :thumbs:. Ihan oikein, että mainitsee kuinka helppo on taas rasismi korttia heiluttaa. Suomalaisten pitäisi vaan reilusti alkaa puolustaa omia oikeuksiaan, ei tarvi muuttua tänne tulevien kulttuurin mukaan, vaan heidän on sopeuduttava meidän kulttuuriimme.

Mamu = MAahanMUuttaja -> venäläinen = mamu.

Neljännen (ja toivottavasti viimeisen) kerran: venäläiset tekevät pahoinpitelyitä ja henkirikoksia huomattavasti (lue moninkertaisesti) enemmän kuin vaikkapa somalialaiset.
Mikä siis tekee mielestäsi somalialaisten rikollisongelmasta vakavamman kuin venäläisten, että jälkimmäisen voi painaa villaisella? Ihonväri?

Naisten ahdistelun suhteen etelän ihmiset ovat melko varmasti kovempia tekijöitä kyllä.

Minusta on hienoa ja tarpeellista keskustella maahanmuuttajien ongelmista ja rikollisuudesta. Mutta minusta myös keskustelua vääristää liikaa puhdas rasismi. Keskustelun pitäisi tukeutua ja perustua faktoihin, ei rotuvihaan.
Välillä tuntuu, että tämä huoli maahanmuuttajien rikollisuudesta on vain kulissi ja tekosyy vahvistaa ihmisten omia rasistisia käsityksiä, koska tiettyjen kansanryhmien rikollisuutta pyritään vähättelemään ja toisten taas korostamaan suhteettomuuksiin asti.
Jos halutaan nostaa kissa pöydälle maahanmuuttajien rikollisuudesta, niin se olisi tehtävä kunnolla ja todelliseen tilanteeseen perustuen, eikä jotkut väritetyt lasit päässä.

Tarkoitin mamuilla neekereitä, rättipäitä ja muslimeja. Vaikka kyllä mamu ei sitä tarkoitakaan.
Ja puhuin vain omakohtaisista kokomuksista ja mielipiteistäni. Minun asuinpaikassani virolaiset ja venäläiset ovat tehneet lähinnä näpistyksiä mutta mustat ja rättipäät ovat ansioituneet joukkoraiskaksilla. Siksi olen suvaitsevampi itänaapurin tulokkaisiin.

Kun nyt otit maaseudun kiihkoilijat puheeksi, niin surffaapa reinoblogiin lukemaan yhteenveto Kajaanin ja Valkealan rasistisista hyökkäyksistä. Jos et siis lukenut niistä jo tässä ketjussa. Näytät unohtaneen mistä noissa korkean profiilin natsiaggressioissa oli kysymys.

Saisko linkin tuonne reinolle?

Aika rohkeasti on yökerhon pomo ja Sedu kommentoineet.

Tuskin ne vittuillakseen toimivat noin, eiköhän siihen ihan aihe ole.

Saa nähdä kuuluuko perästä.

Aika rohkeasti on yökerhon pomo ja Sedu kommentoineet.

Tuskin ne vittuillakseen toimivat noin, eiköhän siihen ihan aihe ole.

Saa nähdä kuuluuko perästä.

No ravintola saa valita asiakkaansa.. mutta kyllä tuossa tulee rasistikortti heilumaan.

Lueskelin nuo Reinon mielipidekirjoitukset. Ei voi kuin ihmetellä Hesarin julkaisupolitiikkaa. Olivat kiihkottoman asiallisesti kirjoitettuja ja lisäksi täyttä asiaa. Tässä alkaa oikeasti epäillä salaliittoa...

Minä en pääse yhteen baariin Oulussa, kun minussa on tatuointeja. Onko se syrjintää ja rasismia? Ei ole. Baarissa on paljon tummaihoisia ja minä taas näytän siltä, että he haluavat heti käydä kimppuuni ja sen he todennäköisesti myös tekevät. Joten portsari ei päästä minua sisään, koska voi tulla tappelu. Mutta jos mutiaista ei päästä baariin niin se on heti rasismia. Miksi?
Myös baarissa ollessani mutiaiset kyräilevät ja uhkailevat useasti, siis jos niitä on useampi. Mutta vielä inhottavampaa on, kun nekrunrakastaja-viherpiipittäjä-multikultti-ämmät tulevat selittelemään että -oletko joku vitun natsi? Ja kaikki tämä siksi, kun olen valkoinen mies jolla lukee olkavarressa "Made in Finland"
Yleensä vastaan näillä huutelijoille, että jos olisin tummaihoinen ja minussa lukisi Made in Somalia niin ajattelisit vain, että olen ylpeä kotimaastani ja syntyperästäni mutta minä olen natsi-paska jos olen ylpeä syntyperästäni?

Minä en pääse yhteen baariin Oulussa, kun minussa on tatuointeja. Onko se syrjintää ja rasismia? Ei ole. Baarissa on paljon tummaihoisia ja minä taas näytän siltä, että he haluavat heti käydä kimppuuni ja sen he todennäköisesti myös tekevät. Joten portsari ei päästä minua sisään, koska voi tulla tappelu. Mutta jos mutiaista ei päästä baariin niin se on heti rasismia. Miksi?
Myös baarissa ollessani mutiaiset kyräilevät ja uhkailevat useasti, siis jos niitä on useampi. Mutta vielä inhottavampaa on, kun nekrunrakastaja-viherpiipittäjä-multikultti-ämmät tulevat selittelemään että -oletko joku vitun natsi? Ja kaikki tämä siksi, kun olen valkoinen mies jolla lukee olkavarressa "Made in Finland"
Yleensä vastaan näillä huutelijoille, että jos olisin tummaihoinen ja minussa lukisi Made in Somalia niin ajattelisit vain, että olen ylpeä kotimaastani ja syntyperästäni mutta minä olen natsi-paska jos olen ylpeä syntyperästäni?

Tummaihoinen saa kyllä syrjiä valkoista mutta toisinpäin ei missään nimessä jumalauta.. :hyper:

Olisipas mielenkiintoista saada vahvistus tälle! Nyt vaadin kyllä mutu-tiedon lisäksi lähdettä.

Joensuuta on aiemmin pidetty epävirallisesti Suomen rasistisimpana kaupunkina. Sittemmin kyseisen tittelin vei Kajaani. Näin siis medioissa, oli tuolla maine sitten aiheellinen tai ei. Molemmat ovat ainakin minun näkökulmastani hieman "landella" suuremmista maahanmuuttajakeskuksista.
Näistä pohjoisen ja idän kaupungeista ja kylistä saa rasistisista hyökkäyksistä ja ns. pizzeriakahakoista lukea uutisia ajoittain.
Tilastoja ei valitettavasti ole tarjota.

Kiitokset linkistä Mr. Carcasille ja Dies Iraelle.
Kajaanilaisena voin sanoa että, reino oli erittäin hyvin kiteyttänyt ja tuonut julki mitä tuolloin tapahtui.

Joensuuta on aiemmin pidetty epävirallisesti Suomen rasistisimpana kaupunkina. Sittemmin kyseisen tittelin vei Kajaani. Näin siis medioissa, oli tuolla maine sitten aiheellinen tai ei. Molemmat ovat ainakin minun näkökulmastani hieman "landella" suuremmista maahanmuuttajakeskuksista.
Näistä pohjoisen ja idän kaupungeista ja kylistä saa rasistisista hyökkäyksistä ja ns. pizzeriakahakoista lukea uutisia ajoittain.

Kantaväestön ja ei-kantaväestön rinnakkaiselo sujuu ihan rauhallisesti. Täällä vaan tulee välitön muistutus siitä kuka on herra talossa, jos aloitetaan perseily.

Tämän vuoden puolella sattui tapaus jossa ei-kantaväestöön kuuluva henkilö oli rikkonut kantaväestöön kuuluvan fyysistä koskemattomuutta.
Kuinka ollakaan kantaväestöön kuuluvat kävivät "keskustelemassa" asiasta ei-kantaväestöön kuuluvan kotona.

Rasismi Joensuussa, siis "Landella", (kyse on kuitenkin n. 60 000 asukkaan yliopistokaupungista :rolleyes:) alkoi 90-luvulla, kun suuri joukko somaleita muutti kaupungiin samoihin aikoihin kun Penttilän saha lopetti toimintansa, ja moni joutui työttömäksi. Joensuun lähellä sijaitsee yhä Paiholan vastaanottokeskus. Joensuussa ei tietääkseni ole tapahtunut vuosiin rasistisia rikoksia.

Aamulehden sunnuntai -liitteessä aukeaman kokoinen mielipidekirjoitus. Kirjoittajama Jukka Kekkonen, oikeuishistorian ja roomalaisen oikuden professori.

Kirkolle luettava lakia.

Koskaan ei ole seurannut hyvää siitä, että oikeusvaltiossa jokin eliitti myöntää itselleen oikeuden rikkoa lakia. Kirkko suosittelee nyt turvapaikanhakijoiden suojelemista vaikka kansalaistottelemattomuuden keinoin.

Oppaassa (kirkko turvapaikkana) julistetaan suorasanaisesti, että kristillinen etiikka (tai "Jumalan laki") menee maallisen lainsäädännön edelle silloin, kun näiden välille syntyy ristiriita.
Näin ollen "vääriä" tai "huonoja" ei siis tarvitse noudattaa, jos ne sotivat manittuja "ylempiä" periaatteita tai lähtökohtia vastaan.

Näyttää siltä, että lain rikkomisenoikeus annettaisiin eräänlaiselle tiedostavalle etujoukolle tai moraaliselle eliittiryhmälle, joka parhaiten ymmärtää turvapaikanhakijoiden tilanteen.

Arvelinkin, että joku vielä loukkaantuu tuosta. Okei, Joensuu on metropoli. :D
Vaikka minulle se on kyllä ikuisesti "landea", koska mökkimme sijaitsee siellä ja lähden siis kirjaimellisesti landelle, kun matkustan Joensuuhun.

Tässä on vuodelta 2001 artikkeli Joensuun onkelmasta, jos jotakuta kiinnostaa lueskella mitä siellä tapahtui.
http://www.suomenkuvalehti.fi/sk-netti/lehdet/2001/sk-392001-aiheet/pitka-matka-sovintoon.aspx

"Janne "Rysky" Riiheläinen on jo paikalla, näkyypä nuorisotyöntekijä Heikki Lehmuksenkin kiharapilvi ihmisryhmän keskellä. Edellisillan disko oli mennyt loppujen lopuksi hyvin, ja myös somalialainen Abdi Mouhamoud oli pärjännyt nuorten kanssa. "Gafu" oli ensimmäistä viikkoa töissä nuorisotalolla. Lehmus hymyilee muistellessaan Gafun eilisiltaista lausahdusta: "Joensuu on ihan hyvä kaupunki, autoa vain ei voi jättää kotitalon lähelle.""

:hyper: Kaikki jotka tämän "nuorisotyöntekijän" tuntevat, ymmärtävät rehottaen nauravan hymiöni... Jätettäköön asiat kuitenkin tarkemmin mainitsematta.

Niin, tuon artikkelin kirjoittaminen jälkeen on kotvan kerennyt kuu närettä kiertämään. Kuutisen vuotta tulee kohta. Näinä päivinä Joensuussa ei tietääkseni näy katukuvassa yhtään skiniä. Vai ovatko paikalliset "skinibongarit" tehneet havaintoja?

Minäkin luin tuon Suomen Kuvalehden jutun kokonaan ja kiinnitin huomiota tähän:

"Sitten Trio Niskalaukaus -yhtyeen keulahahmo, julmannäköinen Timo Rautiainen nousee lavalle ja alkaa puhua yllättävän miellyttävällä äänellä. Hän on selvästi miettinyt puheensa loppua.
"Minulla on kalju, olen suomalainen ja isänmaallinen. Näytän ulkoisesti skiniltä. Silti minun isänmaassani ei sorreta ketään. Ei minun Suomessani.""

Minulla ei ole kajua, olen suomalainen ja isänmaallinen, enkä (onneksi) näytä skiniltä ja silti "minun Suomessani" ei sorreta ketään.
Itse ratkaisen asian sillä, että "minun Suomeeni" ei oteta ihmisiä jotka eivät pysty elättämään itseään. Minun Suomeeni ei myöskään oteta ihmisiä jotka ovat rikollisia tai jotka eivät pysty todistamaan identiteettiään aukottomasti. "Minun suomestani" jokainen ulkomaalainen rikollinen lentää takaisin kotimaahansa.
"Minun Suomeni" maahanmuuttopolitiikka toimii vain ja ainoastaan Suomen etujen mukaisesti.

Back
Ylös Bottom