YLIJUMALA
Banned
Ihme vittuiluu tässä ketjussa.
Löysätkää vähän tota lippiksen reunaa.:curs:
Tuo TaivaanIsä on trolli. Jotkut vaa aina menee sen juttuihin mukaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihme vittuiluu tässä ketjussa.
Löysätkää vähän tota lippiksen reunaa.:curs:
Tuo TaivaanIsä on trolli..
Mun mielestä tämmönen tyyli (tahaton tai tahallinen) sotkee tätä itse asiaa ja antaa sellasta kuvaa että monikulttuurisuuden vastustajat eivät ole kovinkaan teräviä kavereita.
Tämä siis vain henkilökohtainen käsitykseni asiasta.
Nyt mä en taas pysy kärryillä.
Naisten ahdistelun suhteen etelän ihmiset ovat melko varmasti kovempia tekijöitä kyllä.
Mun mielestä tämmönen tyyli (tahaton tai tahallinen) sotkee tätä itse asiaa ja antaa sellasta kuvaa että monikulttuurisuuden vastustajat eivät ole kovinkaan teräviä kavereita.
Sinä olet kuin hysteerinen vanha ämmä. Ulkomaalaiset rikolliset pitää toki karkoittaa ja niitä turhia maahanmuuttoturisteja ei maahan pidä laskea, mutta sun pelonlietsomisesi on selkeän asenteellista ja vääristelevää.
Ei se mitään haittaa.
Neljännen (ja toivottavasti viimeisen) kerran: venäläiset tekevät pahoinpitelyitä ja henkirikoksia huomattavasti (lue moninkertaisesti) enemmän kuin vaikkapa somalialaiset.
Mikä siis tekee mielestäsi somalialaisten rikollisongelmasta vakavamman kuin venäläisten, että jälkimmäisen voi painaa villaisella? Ihonväri?
Hietsulla oli pari yli 30-kymppistä lähi-idän kaveria. Niillä oli tapana mennä naisten lähelle istumaan ja hivuttautua ihan viereen. Siinä töllistelivät puolen metrin päässä pyllistelevää naista sen kummemmin häpeilemättä. Välistä saattoivat heitellä roskia. (mahtava iskukeino!) Naiset vaihtoivat paikkaa ja nämä kaverit hakeutuivat taas uuteen paikkaan, ihan kylkeen. Jotkut naiset lähtivät rannalta kokonaan näiden takia.Naisten ahdistelun suhteen etelän ihmiset ovat melko varmasti kovempia tekijöitä kyllä.
Oletkos kaapeli ikinä miettinyt sitä, että vaikkapa Vaalimaan rajanylityspaikan kautta tulee Suomeen kahdessa päivässä maamme somaliväestön verran venäläisiä. Olisiko tällä joku vaikutus asiaan?
Perus venäläinen ei ole järin väkivaltainen tai töykeä, kuten etelän ihmeet.
Hurja yleistys. Siis väität etelästä kotoisin olevien ihmisten olevan perusluonteeltaan väkivaltaisia ja töykeitä?
Itse olen törmännyt useammin venäläisten häiriökäyttäytymiseen kuin "etelän ihmisten".
Miten minusta tuntuu ettei rasisteilla olisi ollenkaan niin paljon kokemuksia maahanmuuttajista ja tummista kuin mitä annetaan ymmärtää. Sitä lähinnä lueskellaan blogeista palopuheita ja pasteillaan silmät kiiluen rikosuutisia kuin hakien jotain vahvistusta omille ennakkokäsityksilleen.
Tulee mieleen millaiseen palautteeseen töissä törmäsi usein. Moni etenkin vanha ihminen tuli tilittämään somaleita nähdessään "menisivät takaisin afrikkaan" perusteenaan "kun niillä on kaapu päällä, valtava pesue mukana jokapaikassa ja seisovat aina kadunkulmissakin molottamassa kieltään". Kovaa vihaa melko hatarin perustein.
Suomen kovimmat rasistit löytyvät usein syrjäseuduilta ja pohjoisen alueilta, joissa ei olla tummaihoisia nähtykään kuin ehkä telkkarissa ja sen kerran kadulla. Sitten käydään kivittämässä pitseerioiden ikkunoita, kun ei muutakaan keksitä vihan purkamisen kohteeksi.
Miten minusta tuntuu ettei rasisteilla olisi ollenkaan niin paljon kokemuksia maahanmuuttajista ja tummista kuin mitä annetaan ymmärtää. Sitä lähinnä lueskellaan blogeista palopuheita ja pasteillaan silmät kiiluen rikosuutisia kuin hakien jotain vahvistusta omille ennakkokäsityksilleen.
Välillä tuntuu, että tämä huoli maahanmuuttajien rikollisuudesta on vain kulissi ja tekosyy vahvistaa ihmisten omia rasistisia käsityksiä, koska tiettyjen kansanryhmien rikollisuutta pyritään vähättelemään ja toisten taas korostamaan suhteettomuuksiin asti.
Jos halutaan nostaa kissa pöydälle maahanmuuttajien rikollisuudesta, niin se olisi tehtävä kunnolla ja todelliseen tilanteeseen perustuen, eikä jotkut väritetyt lasit päässä.
Kun nyt tuo leimakirves on noin herkässä niin voisitko täsmentää MIKÄ se sellainen rasisti on ja KETKÄ täällä ovat sellaisia, ja MILLÄ PERUSTEELLA?
Vaikutat myös kiistävän systemaattisesti suurten tiedotusvälineiden uutisoinnin todistearvon.
On kiva että sulla on työstäsi huolimatta niin aurinkoinen kuva maahanmuuttajista, on kiva että ketjussa on vastarannankiiski, mutta kokonaisuudessa "mättää" jokin. Ymmärrätkö vihjeen? Itse epäilen että yksinkertaisesti HALUAT muiden näkevän asiat samalla tavalla kuin sinä, ja kun se ei onnistu, vika on ...rasisteissa.
Ja sä oot sitten omasta mielestäs kovinkin terävä kaveri?
Millaisia koulutusvaatimuksia sinulla oli mielessä?
Koitatko sanoa, että tässä on enemmän kyse rasismista kuin todellisesta huolesta rikollisuuden suhteen? Eli mustaihoinen on valkoista huonompi ihmisenä ja täten hänen rikoksensa on vakavampi ongelma kuin valkoisen tekijän?